xbox_bethesda
یحیی رحیمی

مایکروسافت شرکت Bethesda Softworks را خریداری کرد

یحیی رحیمی 31 شهریور 1399 بدون دیدگاه
682 بازدید

مایکروسافت در اقدام تعجب‌برانگیزی از خرید شرکت ZeniMax Media، کمپانی مادر Bethesda Softworks خبر داده است. این اقدام به معنی تغییر مالکیت فرانچایزهای بزرگی مانند Fallout، Doom، Dishonored، Wolfenstein و … است.

استودیوهایی که از این به بعد تحت مالکیت مایکروسافت به کار ادامه خواهند داد عبارت‌اند از:

  1. Bethesda Softworks
  2. Bethesda Game Studios
  3. id Software
  4. ZeniMax Online Studios
  5. Arkane
  6. MachineGames
  7. Tango Gameworks
  8. Alpha Dog
  9. Roundhouse Studios

تمامی این استودیوها زیر چتر Xbox Game Studios به کار ادامه خواهند داد و این مایکروسافت است که در مورد آینده آن‌ها و فرانچایزهایی که تولید می‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد کرد. گفتنی است خرید کمپانی بتسدا برای مایکروسافت، 7.5 میلیارد دلار هزینه داشته است. فیل اسپنسر در اعلامیه‌ای که برای خبرگزاری‌ها ارسال کرده، از همکاری این دو کمپانی درگذشته و آینده تیم‌های توسعه تحت نظر ایکس باکس گفته است:

BethesdaPhil Spencer همیشه جایگاه ویژه‌ای برای طرفداران ایکس باکس در سراسر دنیا داشته است. تیم ما درگذشته همکاری نزدیکی باهم داشته‌اند که می‌توان به Doom، موتور گرافیکی id Tech و بازی‌های فوق‌العاده آن‌ها روی پلتفرم پی سی و ایکس باکس اشاره کرد. گفتگوهای زیادی با مدیران و کارگردان‌های خلاق بتسدا در طول سالیان گذشته داشته‌ام و هر دو ما تصور یکسانی از آینده بازی‌های ویدیویی داریم.

xbox-game-studios-buys-zenimax-media-bethesda

به دست آوردن مالکیت شرکت Bethesda Softworks به معنی اضافه شدن بازی‌های بزرگ این شرکت به سرویس Xbox Game Pass است. تاد هاوارد، مدیر استودیوهای بتسدا در واکنش به این خبر گفته:

این همکاری فراتر از یک سیستم است و هر دو ما باور عمیقی نسبت قدرت بازی و توانایی ایجاد ارتباط و نشاط داریم. مهم نیست کجای دنیا باشید، روی چه پلتفرمی بازی کنید یا از چه دسته بازی استفاده می‌کنید؛ همه ما یک هدف و باور مشترک در این زمینه‌ داریم. دوستی ما به‌روزهای اولیه ایکس باکس برمی‌گردد. امروز یک‌قدم مهم در مسیر طولانی‌مان برداشتیم و فوق‌العاده از این اتفاق هیجان‌زده و خوشحالم.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.