هدست PlayStation VR2
یحیی رحیمی

هدست PlayStation VR2 به صورت رسمی معرفی شد

یحیی رحیمی 15 دی 1400 بدون دیدگاه
259 بازدید

سونی در نمایشگاه CES 2022 از هدست PlayStation VR2 به صورت رسمی رونمایی کرد. این هدست جدید همراه کنترلر تازه‌‌ای به نام VR2 Sense معرفی شده که دنیای بازی‌های واقعیت مجازی را یک قدم به جلو خواهد برد. مهندسان پلی استیشن از آخرین فناوری‌های موجود برای ساخت هدست پلی استیشن وی آر 2 استفاده کرده‌اند که در نهایت یک سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند را برای لذت بردن از تازه‌ترین بازی‌های روز ایجاد کرده است.

به گزارش اخبار سخت افزار پارسی گیم، فناوری‌های جدید پلی استیشن 5 هنگام طراحی هدست PlayStation VR2 به کار گرفته شده‌اند و با یک محصول نسل جدید با قابلیت‌های گرافیکی منحصر به فرد و همچنین امکان ردگیری چشم روبه‌رو هستیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های محصول، باید به صفحه‌نمایش با وضوح 4K HDR اشاره کرد که دارای عمق میدان 110 درجه است. پنل اولد در هدست به کار رفته و رزولوشن نهایی نیز 2000 در 2040 برای هر چشم خواهد بود. رفرش ریت محصول نیز 90 و 120 هرتز اعلام شده و با یکی از قدرتمندترین هدست‌های بازار روبه‌رو هستیم. شایعات پیشین نیز نشان از پنل اولد با فناوری HDR در PSVR 2 میداد.

قابلیت ردگیری چشم و حرکات دست از جمله ویژگی‌های جدید هدست PlayStation VR2 است. چهار دوربین مختلف به کار رفته که هر کدام مسئول ردگیری یک نوع حرکت خاص هستند و دیگر نیازی به دوربین خارجی وجود ندارد. حرکت دست به صورت آنی دنبال می‌شود و این به لطف دسته‌های جدیدی به نام PS VR2 Sense است که مشابه دسته پلی استیشن 5، دارای قابلیت‌های مهمی مانند فیدبک مخصوص و ویبره منحصر به هر بازی است.

هدست PlayStation VR2

مشخصات فنی PlayStation VR2

کنترلر جدید دارای یک موتور ویبره ویژه است و بازیکنان را به گیم‌پلی نزدیک می‌کند. در صورتی که اجسام از کنار شما عبور کنند، قادر به حس آن‌ها از طریق ویبره دسته و هدست خواهید بود و همچنین فناوری صدای سه‌بعدی نیز حس واقعی محیط اطراف را به طرز شگفت‌انگیزی القاء می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌ هدست پلی استیشن وی آر 2، قابلیت ردگیری چشم است که بازیکن را به جای شخصیت اصلی قرار می‌دهد و انگار که بخشی از بازی اصلی هستید. این ویژگی باعث تعامل بهتر با اشیاء و محیط می‌شود و سطح تازه‌ای از رئالیسم و واقعیت‌گرایی را ارائه می‌دهد.

پنل صفحه‌نمایشOLED
رزولوشن پنل​2000 در 2040 برای هر چشم
ریفرش ریت90Hz, 120Hz
جداسازی لنزقابل تنظیم
عمق میدانتقریبا 110 درجه
سنسورهاسنسورهای حرکت 6 محوره (سه محور ژیروسکوپ, سه محور شتاب‌سنج)​
سنسور تشخیص فاصله اجسام
دوربین‌ها4 دوربین برای هر چشم با امکان ردگیری اجسام و حرکات بازیکن
فیدبکویبره داخلی هدست
پورت اتصال به PS5USB Type-C
صدامیکروفن داخلی به همراه جک هدفون

تمامی این ویژگی‌های در کنار قابلیت‌هایی مانند تریگرهای تطبیق‌پذیر؛ بهترین تجربه ممکن از یک بازی واقعیت مجاری را ارائه خواهد کرد. سونی همچنین اولین بازی انحصاری هدست به نام Horizon Call of the Mountain، اثری ساخته استودیو گوریلا گیمز و Firesprite را معرفی کرده است. این بازی بر اساس دنیای هورایزن ساخته شده و دارای گرافیک منحصر به فردی است. سونی فعلاً صحبتی در مورد قیمت و زمان عرضه هدست PlayStation VR2 انجام داده و احتمالاً اواخر سال میلادی به‌عنوان زمان عرضه در نظر گرفته شود.

منبع: PlayStationBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

وضوح صفحه‌نمایش هدست PlayStation VR2 چقدر است؟

پنل اولد در هدست به کار رفته و رزولوشن نهایی نیز 2000 در 2040 برای هر چشم خواهد بود. رفرش ریت محصول نیز 90 و 120 هرتز اعلام شده و با یکی از قدرتمندترین هدست‌های بازار روبه‌رو هستیم.

۱
قیمت و زمان عرضه هدست پلی استیشن وی آر 2 چه زمانی خواهد بود؟

سونی فعلا در مورد زمان عرضه و قیمت هدست صحبت نکرده است و البته ظاهر هدست واقعیت مجازی نیز نشان داده نشد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.