DualSense
یحیی رحیمی

توضیح توسعه‌دهندگان PS5 در مورد ویژگی‌های دسته بازی DualSense و نحوه استفاده آن‌ها

یحیی رحیمی 31 مرداد 1399 بدون دیدگاه
974 بازدید

سونی در مطلب جدید بارگذاری شده روی وب سایت پلی استیشن در مورد ویژگی های کلیدی دسته بازی DualSense و نحوه استفاده از آن‌ها داخل بازی های کنسول PS5 گفته است. این مطلب با گفته های چندین توسعه دهنده از استودیوهای اول شخص سونی همراه شده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ماری یی، معاون مدیر کمپانی Sony Interactive Entertainment در مورد دسته بازی کنسول پلی استیشن 5 گفته است: «ما در مورد ویژگی های آن هیجان زده ایم و هیجان زیادی برای عرضه آن و استفاده گسترده در بازی های کنسول PS5 داریم. همکاران در جامعه توسعه دهندگان به سختی در حال تلاش هستند تا نسل جدید بازی ها را با این ویژگی های جدید بسازند.» پس از آن تعدادی از توسعه دهندگان هم نظر خود را در مورد این دسته بازی جدید منتشر کردند.

اولین آن‌ها، کارگردان بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales بود:

در این بازی جهت ورود ضربات دشمن را توسط حس گرهای جدید دسته بازی به کاربر اطلاع خواهیم دید. به لطف سیستم لمسی دوئل سنس، می توانیم بازخورد بهتری را به کاربر ارایه دهیم و برای نمونه شما مربع را به منظور وارد کردن یک ضربه مهیب فشار می دهید و دقیقا نحوه ورود ضربه از طرف چپ دسته کنترلر به سمت دیگر را به طور طبیعی خواهید چشید.

کارگردان بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در مورد مکانیسم ماشه مانند دکمه های DualSense گفته است: « با فشردن آرام ماشه، تنها یک تیر شلیک می شود و می توانید مقاومتی که در میانه راه وارد می شود را حس کنید. نیاز به رگبار بستن حریف دارید؟ بهتر است فشار بیشتری وارد کنید تا از نقطه مقاومت خارج شوید.» کارگردان بازی Ghostwire: Tokyo هم از مکانیسم ماشه مانند دکمه ها تعریف کرده است و به نظر او حس لگد زدن تفنگ به این شکل وارد می شود.

کارگردان بازی Horizon Forbidden West هم از دسته بازی جدید تعریف کرده است و باور دارد که سلاح های موجود در بازی به لطف ویژگی های منحصر به فرد آن، حس واقعی تری ارایه می دهند. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.