آموزش استفاده از کیبورد و موس در پلی استیشن 5
سحر حق پرست

آموزش استفاده از کیبورد و موس در پلی استیشن 5

سحر حق پرست 20 آذر 1400 2 دیدگاه
2,019 بازدید

آیا می‌دانستید کنسول پلی استیشن 5 از کیبورد و موس پشتیبانی می‌کند؟ شاید از خود بپرسید چه لزومی دارد به جای استفاده از کنترلر سنتی و خوش‌دست DualSense، دو دستگاه جانبی دیگر به کنسول وصل کنیم؟ اما این کار مزایای خاص خودش را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.با پارسی گیم همراه باشید.

از آنجایی که کنسول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانید با آرامش به عقب تکیه داده و بازی کنید، مسلماً استفاده از کنترلرها نسبت به موس و کیبورد راحت‌تر خواهد بود. با اینکه بیشتر بازی‌ها برای کنترلر طراحی شده‌اند، اما ممکن است برای بعضی از بازیکنانی که به بازی با کامپیوتر عادت دارند، انجام تیراندازی اول شخص (FPS) با کنترلر دشوار به نظر برسد. خبر خوب این است که اگرچه با گذر زمان عده‌ای به بازی با کنترلر عادت می‌کنند، ولی بیشتر بازی‌های FPS در کنسول با موس و کیبورد سازگار هستند و حس بازی با کامپیوتر را به خوبی انتقال می‌دهند. علاوه بر این‌، نوشتن رمز عبور، چت کردن با دوستان در حین بازی، جستجوی محتوای برنامه‌ها و گشت و گذار در محیط کنسول با استفاده از کنترلر کمی ناخوشایند و زمان‌بر است.

توجه داشته باشید، تنها در صورتی که بازی مورد نظر شما از موس و کیبورد پشتیبانی کند، می‌توانید از آن‌ها به جای کنترلر استفاده نمایید. همچنین در حال حاضر، هیچ کدام از بازی‌های انحصاری PS5 با کیبورد و موس سازگار نیستند. بنابراین، شما محدود به انتخاب بازی‌های PS4 سازگار با PS5، و برنامه‌هایی مانند Netflix، YouTube، Spotify برای PS5 خود هستید. در این مقاله، به شما نحوه اتصال موس و کیبورد به PS5 را آموزش خواهیم داد.

پلی استیشن 5

اتصال موس و کیبورد به کنسول PS5

کنسول PS5، از طیف وسیعی از کیبوردها و موس‌های سیمی، بی‌سیم یا بلوتوث پشتیبانی می‌کند. ساده‌ترین روش اتصال کیبورد و موس، از طریق کابل USB به پورت‌های USB پشت کنسول است. همچنین، در صورتی که کمتر از دو پورت خالی برای اتصال این لوازم داشتید، می‌توانید از هاب USB استفاده کنید.

کیبورد و موس در پلی استیشن 5 اما گاهی وجود این سیم‌ها ظاهری نامطلوب و به هم ریخته به میز شما می‌دهد، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که از موس و کیبورد بی‌سیم استفاده کنید. در اینجا، نحوه اتصال موس و کیبورد بلوتوث به PS5 را آموزش خواهیم داد. در صفحه اصلی (Home) کنسول PS5 خود، آیکون چرخ‌دنده «Settings» را از بالا گوشه سمت راست انتخاب کنید تا باز شود.

ایکون چرخ دنده در کنسول پلی استیشن 5

به طرف پایین اسکرول کنید تا به قسمت «Accessories» برسید.

تنظیمات Accessories در پلی استیشن 5

با انتخاب این قسمت، صفحه‌ای باز می‌شود. ابتدا بخش «General» و سپس گزینه «Bluetooth Accessories» را انتخاب نمایید.

اکنون کیبورد یا موس بلوتوثی خود را در حالت Pairing Mode (جفت شدن) قرار دهید تا به کنسول متصل شود.

پس از اتصال هر یک از این دو، می‌توانید به بخش «Keyboard» یا «Mouse» در قسمت «Accessories» بروید تا تغییراتی در تنظیمات آن‌ها ایجاد نمایید. تنظیمات کیبورد، این امکان را به شما می‌دهد تا سرعت Repeat Delay و Repeat Rate را تعیین کنید. اگر بخواهیم توضیح مختصری در مورد این دو گزینه بدهیم، باید بگوییم که وقتی کلیدی را روی کیبورد فشار داده و نگه می‌دارید، این کلید شروع به تکرار حرف یا عدد مورد نظر می‌کند، مدت زمانی که بین نگه داشتن کلید و شروع تکرار یک حرف یا عدد طول می‌کشد را Repeat Delay و سرعت تکرار یک حرف یا عدد را Repeat Rate می‌گویند. در رابطه با موس نیز می‌توانید علاوه بر تعیین سرعت حرکت اشاره‌گر، چپ دست یا راست دست بودن آن را نیز انتخاب نمایید.

شاید گاهی اوقات اتصال بلوتوثی موس و کیبورد، به اندازه کافی مطلوب نباشد. بنابراین می‌توانید از کیبورد و موس بی‌سیم به همراه یک دانگل USB بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنید. به عنوان مثال: گیرنده USB Unifying Logitech گزینه مناسبی برای اتصال آسان موس و کیبوردهای سازگار با آن است.

استفاده از کیبورد و موس در پلی استیشن 5

استفاده از کیبورد و موس در پلی استیشن 5

شما در رابط کاربری PS5 تنها قادر به استفاده از کلیدهای جهت‌دار کیبورد برای حرکت در منوها و تنظیمات هستید. باقی کلیدها به وارد کردن رمز عبور، چت با دوستان یا جستجو در برنامه‌هایی مانند Netflix، YouTube و Spotify کمک می‌کنند. متأسفانه، PS5 مرورگر اختصاصی برای جستجو ندارد، به همین خاطر نمی‌توانید آدرس وب سایت‌ها را تایپ کنید.

در رابطه با بازی‌ها نیز باید بگوییم که تنها بازی‌هایی مانند Call of Duty: Cold War، Call of Duty: Warzone، Final Fantasy XIV، Overwatch، The Elder Scrolls Online و چند بازی دیگر از کیبورد و موس پشتیبانی می‌کنند. بنابراین حداقل در این بازی‌ها می‌توانید نهایت لذت استفاده از کیبورد و موس را ببرید و به راحتی حرکت و هدف‌گیری کنید. همانطور که گفتیم، فعلاً هیچ یک از بازی‌های PS5 از کیبورد و موس پشتیبانی نمی‌کنند و این کاملاً به سازندگان بازی بستگی دارد که بازی‌های آینده PS5 را سازگار با موس و کیبورد بسازند یا خیر.

با اینکه امکان اتصال موس و کیبورد به کنسول PS5 آرزوی هر بازیکن حرفه‌ای کامپیوتر است، اما نباید فراموش کرد که بازی با کنترلر DualSense سونی حس و حال دیگری دارد، مخصوصاً با توجه به قابلیت هپتیکی که در آن به کار رفته و حس واقعی فضای بازی را به خوبی منتقل می‌کند. اکنون که نحوه اتصال کیبورد و موس به کنسول PS5 را آموختید، می‌توانید با خیال راحت بازی‌های شوتر خود را اجرا کنید و دیگر نگران سختی‌های هدف‌گیری با کنترلر نباشید.

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا می‌توان در بازی Apex Legends از موس و کیبورد استفاده کرد؟

خیر، Apex Legends از موس و کیبورد بر روی کنسول پشتیبانی نمی‌کند.

۱
چه ترکیبی از کیبورد و موس برای PS5 مناسب است؟

پکیج کیبورد، موس و هدست Razer Power Up موس و کیبورد مکانیکی Razer Turret ترکیبی از موس و کیبورد Logitech Lightspeed کیبورد مکانیکی Reddragon K555-RGB-BA و موس گیمینگ M710-RGB

۲
آیا می‌توان از کیبورد Apple بر روی PS5 استفاده کرد؟

پاسخ رسمی سونی به این سؤال، بله است. موس‌ها و کیبوردهای مختلفی در این سیستم پشتیبانی می‌شوند، ولی در حقیقت این سازندگان بازی هستند که تصمیم آخر را می‌گیرند.

۳
آیا می‌توان از هاب USB در کنسول PS5 استفاده کرد؟

کنسول PS5 دارای 3 پورت استاندارد USB-A یکی در جلو و دوتا در عقب است. این پورت‌ها را می‌توان با هر دستگاه سازگار با USB مانند شارژر کنترلر، لوازم جانبی و ... استفاده کرد. هاب USB، پورت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید کارهای بیشتر

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Am1rmahdi

    مهمان

    لطفا برای x box هم قرار بدین

    پاسخ دهید
    • سحر حق پرست

      سحر حق پرست در پاسخ به Am1rmahdi

      نویسنده

      سلام. مقاله‌ش آماده‌ست و به زودی منتشر میشه ??