PSVR-2
یحیی رحیمی

شایعه: کنسول PSVR 2 از صفحه‌نمایش اولد با فناوری HDR استفاده می‌کند

یحیی رحیمی 13 مرداد 1400 بدون دیدگاه
230 بازدید

سونی اوایل سال جاری میلادی ساخت یک هدست واقعیت مجازی جدید را تائید کرد و از آن زمان تابه‌حال، هیچ اطلاعاتی در مورد این کنسول جدید منتشر نکرده است. تنها اطلاعاتی که از کنسول PSVR 2 در دست داریم، کنترلر ویژه‌ی آن است که ظاهری کاملاً رادیکال پیداکرده و بسیار خوش‌دست‌تر از نسخه‌ی پیشین شده است. بر اساس گزارش‌ها، سونی یک رویداد ویژه برای توسعه‌دهندگان به‌صورت کاملاً خصوصی برگزار کرده و از هدست PSVR 2 رونمایی کرده و ویژگی‌های جدید آن را نشان داده است.

اطلاعاتی که حال در دست داریم، مربوط به افرادی است که در این رویداد شرکت کرده‌اند و با هدست آشنا شده‌اند. بر اساس گفته‌های این افراد، سونی این کنسول را به نام NGVR که به معنی واقعیت مجازی نسل آینده (Next-Gen VR) است می‌شناسد و مهم‌تر از همه، مشخصات سخت‌افزاری هدست است که قابل‌توجه هستند. کنسول PSVR 2 از پنل‌های اولد با رزولوشن 2000×2040 برای هر چشم پشتیبانی می‌کند که افرادی دیگری، قبلاً به این رزولوشن اشاره‌کرده بودند. صفحه‌نمایش همچنین از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و میدان دید 110 درجه هم پیش‌بینی‌شده و ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند رندر‌ آنی تصویر، تنظیم رزولوشن و ردیابی چشم استفاده‌شده است.

کنسول PSVR 2 از عدسی‌های مخصوصی استفاده خواهد کرد که میزان تعامل با بازی را افزایش می‌دهند و جلوی «بیماری حرکت» یا آنچه به آن ماشین زدگی گفته می‌شود و باعث سرگیجه و تهوع می‌شود را می‌گیرد. نکته‌ی جالب در مورد کنترلرهای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، استفاده از حس‌گرهای ردیابی انگشت در آنالوگ‌ها است. درواقع آنالوگ‌های دسته به یک حسگر دقیق تجهیز شده‌اند که امکان اندازه‌گیری فاصله‌ میان انگشتان دیگر بازی‌کن و انگشت شست را فراهم می‌کند.

عدم پشتیبانی PSVR 2 از بازی‌های قدیمی

سونی به‌منظور تسریع روند ساخت محتوا و بازی برای هدست PSVR 2، یک کیت ویژه توسعه داده که تنها روی بعد واقعیت مجازی بازی تمرکز نمی‌کند، بلکه‌ امکان ساخت بازی‌هایی همه‌جانبه وجود دارد که بازی‌کن در دنیای واقعیت مجازی غرق می‌کند. یکی از مشکلات هدست‌های VR، نبود محتوای مناسب و باکیفیت است که سونی، برنامه‌های بزرگی به‌منظور انتقال بازی‌های تراز اول به هدست و ارائه یک تجربه‌ی هیبرید دارد؛ به این صورت که بازی‌ها به‌صورت یک پکیج کامل ارائه می‌شوند و فرد می‌تواند آن را به‌صورت معمولی تجربه کند یا اینکه هدست را فعال کند و ادامه‌ی بازی را ازآنجا دنبال کند.

کنسول PSVR 2

بر اساس گفته‌ها، خبری از قابلیت اجرای بازی‌های کنسول PSVR توسط هدست جدید نیست اما سونی، برنامه‌هایی برای ریمستر عناوین قدیمی دارد. بااطلاع از سخت‌افزار کنسول PSVR 2، سؤال اصلی، زمان معرفی کامل آن است که بر اساس شایعات، اوایل سال 2022 و در یک رویداد بزرگ خواهد بود. گزارش‌های پیشین، اشاره به انتشار هدست در اواخر سال 2022 دارند که زمان منطقی به نظر می‌رسد. در آخر باید بگوییم که مشخصات بیان‌شده، توسط سونی تائید نشده و آن‌ها را به چشم یک شایعه بنگرید که ممکن است صحیح نباشد. نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.