ترسناک‌ترین بازی هایی که باید تجربه کنید
کسری کاظمی

ترسناک‌ترین بازی های جهان که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 16 دی 1400 بدون دیدگاه
2,390 بازدید

بازی‌های ترسناک همیشه مخاطبان خاص، ولی وفاداری داشته‌اند. گاهی اوقات تجربه بازی‌های اکشن و تیراندازی خسته کننده شده و گیمرها به چیز متفاوتی نیاز دارند. اینجاست که ژانر وحشت به کمک ما می‌آید. اگر به دنبال ترسناک‌ترین بازی های جهان که باید تجربه کنید هستید، با ما همراه باشید.

بازی‌های ویدئویی از زمان آغاز محبوبیت در دهه 80 میلادی، همواره سعی در ترساندن گیمرها داشتند. Haunted House اولین بازی ترس و بقایی است که بر روی کنسول آتاری منتشر شد. با اینکه در حال حاضر، عنکبوت‌ها و ارواح پیکسلی این بازی خیلی وحشتناک به نظر نمی‌رسند، ولی می‌شد از این عنوان، آینده ژانر وحشت در دنیای ویدیو گیم را پیش بینی کرد. در ادامه به واسطه بازی‌های نوآورانه‌تری مانند Sweet Home و Alone in the Dark، ژانر وحشت در صنعت گیم، تعدادی از نام آشناترین فرنچایزهایش را مشاهده کرد: Resident Evil، Silent Hill، Fatal Frame، Eternal Darkness، Dead Space و کلی محصول باکیفیت دیگر که با الهام از آن بازی‌ها ساخته شدند. امروزه به واسطه پیشرفت گرافیکی و باز بودن دست توسعه دهندگان، ترسناک‌ترین بازی های جهان در غالب فیلم‌های تعاملی و واقعیت مجازی (VR) به مخاطبین ارائه می‌شوند.

بازی هایی که در القای حس ترس و وحشت قوی ظاهر شده‌اند

فیلم‌های سینمایی زیادی وجود دارند که القا کردن حس ترس و پریشانی را به بهترین شکل انجام می‌دهند. با این حال شکل ترساندن بازی‌ها کمی با سینما متفاوت است. در یک ویدیوگیم به دلیل قرار گرفتن و کنترل شخصیت اصلی، می‌توان از زاویه تعامل غوطه ور شدن به اتفاقات ترسناک داستان نگاه کرد. هر وحشت لحظه‌ای به خوبی حس شده و هر تصمیم غلط می‌تواند باعث مرگ شخصیت اصلی شود. به واسطه سینمایی‌تر شدن بازی‌های ترسناک مدرن، دیگر نمی‌توان به تصمیمات اشتباه شخصیت‌های فیلم خندید، زیرا این بار شما هستید که این تصمیمات را می‌گیرید. استایل‌های مختلفی در ژانر وحشت گیم وجود دارد؛ از بازی‌های ترسناک روان شناختی که ذهن گیمر را هدف می‌گیرند و بازی‌های بقا که باید با روش‌های مختلف، از خطرات بازی در امان بمانید. در مقاله ترسناک‌ترین بازی های جهان که باید تجربه کنید، در کنار هم انواع و اقسام بازی‌های ترسناک را مرور می‌کنیم.

بازی The Medium

The Medium

اگر بازی‌های ترسناک را کمی روان شناختی و پیچیده‌تر از سایرین ترجیح می‌دهید، پس The Medium دقیقاً برای شما ساخته شده است. این عنوان توسط تیم Bloober توسعه یافته که طی نسل اخیر در ژانر وحشت برای خود نام و نشان خوبی دست و پا کرده است. همچنین برخی از افرادی که بر روی بازی‌های کلاسیک Silent Hill کار کرده بودند، در جریان ساخت این عنوان نقش دارند. در The Medium شما در نقش یک رابط دنیای میان مرگ و زندگی بازی می‌کنید. پس از اینکه تصاویر یک دختر مُرده شما را به یک هتل متروکه هدایت کرد، کلی اتفاق عجیب و مرموز در داستان جذاب این بازی رغم خواهد خورد.

The Medium از هر نظری یک داستان ترسناک کلاسیک است. از اتمسفر خفقان‌آورش گرفته تا موسیقی متن فوق‌العاده‌ای که در تمامی لحظات، شما را میخکوب خواهد کرد. The Medium همچنین عنوانی طولانی نبوده و در 11 ساعت می‌توانید آن را به پایان برسانید. قطعاً این روزها که بازار بازی‌های ویدئویی توسط بازی‌های بزرگ و جهان آزاد اشباع شده، دریافت بازی‌های کوتاه‌تر و متمرکزی مانند The Medium می‌تواند یک موهبت باشد. این بازی قطعاً از بسیاری بازی‌های ترسناک درون بازار باهوش‌تر عمل می‌کند و می‌توان با اطمینان از آن به عنوان یکی از بهترین‌های چند سال اخیر یاد کرد.

بازی P.T

P.T

یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان نه تنها به صورت کامل منتشر نشد، بلکه در حال حاضر نیز قابل تجربه نیست! P.T نسخه دمویی از بازی در دست ساخت Silent Hills بود. این دستاورد بزرگ، محصولی مشترک از بازی ساز مشهور ژاپنی، Hideo Kojima و کارگردان سینما، Guillermo del Toro است. به دلیل ماهیت مرموز بازی P.T و وصل بودنش به یکی از فرنچایزهای بزرگ صنعت گیم، این عنوان به سرعت تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دموهای زمان خود شده و بیش از یک میلیون بار دانلود شد. با این حال، کمی بعد از عرضه، همه چیز آن‌طور که باید و شاید برای این دمو و بازی اصلی به خوبی پیش نرفت.

با کنسل شدن بازی Silent Hills، دموی آن نیز به سرعت از بازار پلی استیشن حذف شده و پدیده عجیب P.T برای همیشه یک راز باقی ماند؛ البته تا زمانی که گیمرهای مشتاق، آن را بر روی رایانه شخصی باز سازی کردند! بله امروزه راه‌های زیادی برای تجربه یکی از وحشتناک‌ترین بازی‌های نسل گذشته وجود دارد و استفاده از یک پلی استیشن 4 کرک شده، در میان آن‌ها است. شاید P.T نه تجربه‌ای طولانی و نه شامل بازی ای بزرگ‌تر باشد، ولی قطعاً هر گیمری که به کمی ترسیدن از فضاهای بسته، اتمسفری دلهره آور و ترس‌های لحظه‌ای علاقه‌مند باشد، می‌تواند از این دموی کنسل شده، لذت زیادی دریافت کند.

بازی Five Night at Freddy's

Five Nights at Freddy’s

زمانی که بحث ترسناک‌ترین فیلم‌های دنیا به میان بیاید، خیلی‌ها فکر می‌کنند که وحشت لحظه‌ای و خشونت بالا، راه درست ترساندن مخاطب است. با این حال اگر به بهترین‌های تاریخ سینما دقت کنید، اتمسفر وهم‌آور و ایجاد حس تعلیق و فاصله زیاد میان ترس‌ها، شیوه درست ماندگار شدن یک اثر ترسناک است. این موضوع شامل حال بازی کلاسیک و بسیار مشهور Five Nights at Freddy’s نیز می‌شود. این عنوان یکی از اولین محصولاتی در نسل گذشته بود که به سرعت با ساخته شدن ویدئوهایی در یوتیوب توسط افراد مختلف، از عنوانی مستقل، به فرنچایزی نام آشنا تبدیل شد. امروزه بیش از 8 نسخه از این سری وجود دارد.

با اینکه Five Nights at Freddy’s از ترس‌های لحظه‌ای و ارزانی برای جلب توجه مخاطب خود استفاده می‌کند، ولی برخی از المان‌های گیم پلی که در این بازی معرفی شدند، از هوشمندانه‌ترین شیوه پیشروی در بازی‌های مستقل به شمار می‌آیند. اینکه شما باید در یک اتاق کنترل، با مدیریت منابع و برق، تا صبح زنده بمانید، برای یک بازی ترسناک کوچک بسیار انقلابی است. به واسطه طراحی مینیمالیستی، کمبود خشونت فیزیکی، داستان و دنیایی وسیع بر خلاف ظاهر ساده‌اش، Five Nights at Freddy’s موفق شد تا نه تنها یکی از خوش‌نام‌ترین بازی‌های نسل اخیر، بلکه یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان نیز باشد.

بازی Bioshock

BioShock

چه می‌شود درباره یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فرنچایزهای تیراندازی اول شخص گفت که تا حالا گفته نشده است؟ سری بازی‌های BioShock با الهام گیری از فرنچایزی قدیمی‌تر به نام System Shock در زمینه اتمسفر و دنیای وحشتناک آخرالزمانی، موفق به خلق یکی از بی نقص ترین مجموعه بازی‌های تاریخ شده‌اند. با این حال در حال حاضر می‌خواهیم درباره نسخه اول BioShock که در سال 2007 منتشر شد صحبت کنیم. این بازی شما را در نقش مسافر هواپیمایی قرار می‌دهد که پس از سقوط در دریا، متوجه حضور شهری عظیم در اعماق اقیانوس می‌شود. کابوس‌های زیادی آن پایین انتظارتان را می‌کشند.

BioShock به صورت اورجینال طراحی نشده تا یک بازی ترسناک یا روان شناختی باشد؛ ولی به واسطه اتمسفر وحشتناک و داستانی بسیار عمیق و فلسفی، موفق شده تا در هر دو دپارتمان بهتر از بسیاری از دیگر عناوین عمل کند. از سکانس اول بازی گرفته تا روبرویی با دشمنان روان‌پریش بازی، BioShock همواره شما را در لحظاتی قرار می‌دهد که به هیچ وجه نمی‌خواهید بخشی از آن باشید. بیایید درباره هیولاهای بدنام و مخوف بازی یعنی Big Daddyها صحبت نکنیم که می‌توانند به راحتی مو به تن هر گیمری سیخ کنند. داستانی جذاب و لحظاتی وحشتناک، چیزهایی است که از بازی BioShock به یادتان خواهد ماند.

بازی Fatal Frame II

Fatal Frame II: Crimson Butterfly

یکی از تکنیک‌های ساخت یک بازی ترسناک تأثیرگذار، گرفتن قدرت مبارزه از بازیکنان است. زمانی که اسلحه‌ای به دست نداشته باشید و نتوانید در مقابل عوامل مرگبار بازی از خود دفاع کنید، حس ناامنی به آرامی تبدیل به ترسی رعب‌آور می‌شود. فرنچایز Fatal Frame یکی از اولین نمونه‌های خلع سلاح کردن هوشمندانه گیمرها است. در این سری تنها وسیله‌ای که از شما در مقابل ارواح خبیث بازی محافظت می‌کند، یک دوربین عکاسی است. این ارواح در حین تصویر برداری خود را نشان داده و در مواقع دیگر نامرئی هستند. این المان گیم پلی باعث خلق یکی از ترسناک‌ترین و خاص‌ترین مکانیک‌های ژانر وحشت شده است.

پنج نسخه مختلف از سری Fatal Frame ساخته شده‌اند؛ با این حال قسمت دوم یعنی Crimson Butterfly که در سال 2003 منتشر شد، با اختلاف، قوی‌ترین و خوش ساخت ترین فرنچایز است. این بازی از المان‌های وحشت عامیانه ژاپنی بهره می‌برد و به همین واسطه ممکن است برای خیلی از مخاطبین غربی خوشایند نباشد. با این حال اگر از فیلم‌های The Ring و Ju-on لذت می‌برید، به راحتی می‌توانید با این بازی نیز ارتباط برقرار کنید. این بازی گرافیکی تقویت شده نسبت به بازی اول دارد و همچنین در خلق چالش‌های فراوان به هیچ وجه کوتاهی نکرده است. Crimson Butterfly یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان است.

بازی Condemned Criminal Origins

Condemned: Criminal Origins

بازی Condemned: Criminal Origins از عناوین هنگام عرضه کنسول ایکس باکس 360 بود که به آرامی منتشر شد و در زمان انتشار، آن‌چنان سروصدایی به پا نکرد. خیلی از گیمرهای آن زمان، بیشتر به دنبال تجربه‌های اکشن و چشم نواز تری مانند Perfect Dark: Zero، Project Gotham Racing 3 و Kameo: Elements of Power می‌گشتند. با این حال اگر از میان کسانی باشید که این جواهر فوق‌العاده ژانر وحشت را تجربه کرده باشید، می‌توانید خود را خوش شانس بدانید. به واسطه ترس‌های برنامه‌ریزی‌شده و قرار دادن گیمر در لحظاتی عجیب، این بازی از بهترین‌های ژانر وحشت در نسل هفتم است.

Condemned: Criminal Origins شما را در نقش کارآگاهی قرار می‌دهد که مشغول بررسی قتل‌های صورت گرفته توسط چند قاتل سریالی است. مواردی که طی داستان این بازی به مخاطب ارائه می‌شود را نمی‌توان در هر ویدیو گیمی پیدا کرد. اگر از طرف‌داران فیلم Seven باشید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید با این بازی ارتباط بگیرید. موش و گربه بازی قاتل سریالی اصلی با کارآگاه داستان، یکی از جذاب‌ترین و البته مخوف‌ترین لحظات ژانر وحشت را به وجود آورده است. مکانیک‌های گیم پلی بازی مانند بررسی صحنه جرم و سیستم مبارزات محدودش، از Condemned یکی از باارزش‌ترین تجربه‌های لیست را ساخته است.

بازی Clock Tower

Clock Tower

زمانی که بحث بازی‌های ترس و بقا به میان بیاید، بازی Clock Tower را می‌توان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و البته مهم‌ترین عناوین این ژانر در نظر گرفت. این بازی یک سال قبل از Resident Evil مشهور در بازار منتشر شد و بلافاصله نتوانست آن‌طور که باید و شاید توجه مخاطبین را به خود جلب کند. با این حال با گذر زمان، ارزش اصلی Clock Tower و تأثیرش بر روی بازی‌سازان بعدی مشخص شد. این بازی المان‌هایی از فیلم‌های اسلشر دهه 80 را با آثار سینمای ماورا طبیعی ایتالیا در دهه 70 مخلوط کرده که نتیجه آن، یکی از رعب‌آورترین تجربه‌های کنسول کلاسیک پلی استیشن است.

بازی Clock Tower در ژانر کلیک و اشاره قرار گرفته و شما را در نقش دختر جوانی به نام جنیفر قرار می‌دهد. او که به همراه چند دختر دیگر توسط مردی مرموز به فرزندخواندگی گرفته شده، پس از رسیدن به عمارت این شخص، متوجه رخ دادن اتفاقات عجیبی می‌شود. قاتلی روانی به نام Scissorman در عمارت، قصد کشتن تمام دختران را دارد و شما باید با کنترل جنیفر، راهی برای فرار از آنجا پیدا کنید. نه تنها مکانیک‌های مخفی شدن و فرار از دست قاتل روانی، در این بازی از زمان خود جلوتر بودند، بلکه Clock Tower یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های منفی تاریخ ژانر وحشت را هم به صنعت گیم معرفی کرد.

بازی F.E.A.R

F.E.A.R

فرنچایز F.E.A.R با اینکه در اصل در ژانر تیراندازی اول شخص نظامی قرار می‌گیرند، ولی به واسطه خط داستانی و ایجاد اتمسفری خفقان‌آور، به سادگی از ترسناک‌ترین بازی ‌های جهان هستند. نسخه اول این سری در سال 2005 منتشر شده و با به همراه داشتن یکی از بهترین هوش مصنوعی طراحی شده در زمان خود، توانست اسم و رسمی در بین گیمرها پیدا کند. پیش خود فکر نکنید که چون خلاقیت زیادی در ساخت گیم پلی نظامی بازی استفاده شده، قرار است موقعیت‌های ترسناک را هم به وسیله اسلحه خود از بین ببرید. لحظات ترسناک کم‌کم در بازی قوت گرفته و در نهایت جایگزین اکشن هیجان‌انگیز می‌شوند.

شخصیت شرور و البته بسیار مشهور این بازی، Alma نام دارد (دختر کوچک مرموزی که بر روی جلد بازی می‌بینید) که هر چند وقت یک بار سروکله‌اش پیدا شده و گیمرها را تا سر حد مرگ می‌ترساند. Alma به راحتی می‌تواند تاج پادشاهی کودک ترسناک و مرموز را در صنعت گیم دریافت کند. همان‌طور که گفتیم، F.E.A.R به دلیل نوآوری‌های فوق‌العاده‌اش در ژانر تیراندازی اول شخص، می‌تواند برای گیمرهایی که خیلی به بازی‌های ترسناک علاقه ندارند هم جذاب باشد. ترکیب شدن المان‌های اکشن غربی با وحشت ساکت شرقی، از اولین قسمت فرنچایز F.E.A.R، یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان را ساخته است.

بازی Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent

یک کلیشه عجیب که بیشتر در بازی‌های نقش آفرینی غربی مشاهده می‌شود، فراموش کردن اتفاقات توسط شخصیت اصلی و در نتیجه، ناآشنا بودن او با اتفاقات جهان بازی است. این کلیشه با اینکه در برخی بازی‌ها از تنبلی سازنده نشئت می‌گیرد، در بازی Amnesia: The Dark Descent به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده است. شما در نقش دنیل بازی می‌کنید. او در قلعه‌ای مرموز و بزرگ به هوش آمده و می‌فهمد که هر چند وقت یک بار قرار است خاطراتش پاک شوند. دنیل نه تنها باید قبل از رخ دادن این اتفاق، به راز قلعه و شخصیت خود پی ببرد، بلکه باید مراقب باشد تا توسط یک هیولای جهنمی کشته نشود.

Amnesia: The Dark Descent باعث به وجود آوردن و شهرت یک استایل خاص از بازی‌های ترسناک شد که گیمر را وادار به فرار و مخفی شدن از دست شخصیت‌های منفی می‌کنند. در این بازی شما هیچ اسلحه‌ای نداشته و نمی‌توانید از خود دفاع کنید. این فرمول با اینکه این روزها به شدت اشباع شده، در زمان عرضه این بازی به شدت تازه و نوآورانه محسوب می‌شد. زمانی که متوجه شوید که هیولای ترسناک بازی به دنبال شما است، قطعاً دست و پای خود را گم کرده و شروع به فرار می‌کنید که نمایانگر موفق بودن Amnesia: The Dark Descent در القای وحشت خالص است. این بازی زیبا را از دست ندهید.

بازی Dead Space

Dead Space

یکی از محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های ژانر وحشت، قرار دادن شخصیت‌های داستان در محیطی علمی تخیلی است که به واسطه حضور موجودی بیگانه و ناآشنا، می‌تواند موقعیت‌های بی نظیری برای ترساندن مخاطب محیا کند. از فیلم‌های مهمی که در ژانر وحشت علمی تخیلی قرار می‌گیرند، می‌توان به Alien و Event Horizon اشاره کرد. وحشت علمی تخیلی با استفاده از فرمول مواجهه با ندانسته‌های انسان و مقابله با پدیده‌ای بیگانه، می‌تواند حس ترس از غریب بودن را در انسان زنده کند. این موضوع در هیچ بازی دیگری بهتر از Dead Space انجام نمی‌شود. عنوانی که صنعت گیم را در سال 2008 به لرزه در آورد.

چیزهایی که از Dead Space یک شاهکار ساخته‌اند، اتمسفری غریبه و محیط‌های تنگ و خفه‌ای است که از خطرهای ناشناخته پر شده است. طراحی صدا در چنین گیمی به شدت اهمیت دارد و در این زمینه نیز Dead Space سنگ تمام گذاشته است. طراحی دشمنان چندش‌آور این بازی نه تنها بسیار خلاقانه و تازه است، بلکه در شیوه قصه گویی بازی نیز تأثیر دارد. برای نابودی هیولاها باید به بازوهای آن‌ها شلیک کنید که تنها راه نابودی‌شان است. سکوت وحشتناک Dead Space باعث به وجود آمدن تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات صنعت گیم شده و این عنوان را تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان کرده است.

بازی The Evil Within 2

The Evil Within 2

فرنچایز The Evil Within از ذهن خالق نابغه Resident Evil یعنی آقای Shinji Mikami خارج شده است. همین موضوع به تنهایی می‌تواند هر گیمری را تشویق کند که این بازی‌های ترسناک روان شناختی باکیفیت را تجربه کند. The Evil Within در ژانر ترس و بقای سوم شخص قرار دارد. دنیای خلق شده در این بازی‌ها، حاصل از کابوسی ترین لحظات صنعت گیم به همراه تعدادی از نفرت‌انگیزترین هیولاهای تاریخ است. قسمت دوم این فرنچایز یعنی بازی The Evil Within 2 در سال 2017 منتشر شده و به سرعت تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های ژانر ترس و بقا و وحشت روان شناختی در دنیا شد.

The Evil Within 2 شما را دوباره در نقش Sebastian Castanellos قرار داده که باید با واقعیتی متفاوت با چیزی که با آن آشنا است روبرو شود. The Evil Within 2 تمام فرمول‌های ساخته شدن یک بازی ترسناک خوب را درون خود جا داده است. یک شهر مرموز و متروکه، نیروهای ماورایی سیاه و دختر کوچک گمشده از المان‌هایی هستند که در The Evil Within 2 پیاده سازی شده‌اند. همچنین ترکیب درست بازی‌های ترسناک کلاسیک با اکشن مدرن کاری است که تنها از دست استاد بازی‌های ترسناک یعنی Shinji Mikami بر می‌آید. تجربه هر دو نسخه فرنچایز The Evil Within را به شما توصیه می‌کنیم.

بازی Resident Evil 2

Resident Evil 2

Resident Evil 2 دنباله‌ای برای یکی از موفق‌ترین و نام آشناترین بازی‌های ترسناک تاریخ است. فرنچایز Resident Evil در اوایل دهه 90 میلادی، با ترکیب کردن ژانر نوپای ترس و بقا با فیلم‌های زامبی محور، موفق شد تا معدن طلایی کشف کند که تا همین امروز نیز ادامه پیدا کرده است. در Resident Evil 2 شما می‌توانید در نقش Leon Kennedy و Claire Redfield بازی کنید. در ابتدای بازی، امکان انتخاب میان این دو شخصیت وجود داشته و در ادامه نیز خط داستانی‌شان با هم دیگر گره خواهد خورد. این دو شخصیت که برای اولین بار آن‌ها را می‌بینیم، در ادامه تبدیل به محبوب‌ترین‌های کل فرنچایز می‌شوند.

جالب‌ترین قسمت بازی Resident Evil 2، ارزش تجربه بالای آن است. شما 2 خط داستانی با 2 شخصیت مختلف دارید که هر کدام به 2 صورت پایان می‌یابند. نتیجه این موضوع، امکان تجربه این بازی بیش از 4 بار است. همچنین طراحی مراحل و روایت داستان فوق‌العاده Resident Evil 2، از این بازی یکی از عمیق‌ترین عناوین در کل فرنچایز را ساخته است. اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که با تجربه یک بازی قدیمی مشکل دارد، جای نگرانی نیست. در سال 2019، کمپانی کپکام، دست به انتشار Resident Evil 2 Remake زد. یک نسخه بازسازی شده باکیفیت از این بازی کلاسیک که مناسب گیمرهای جدید است.

بازی Alien Isolation

Alien: Isolation

هیچ فیلمی در تاریخ سینما نتوانسته تأثیر بیشتری از Alien بر روی ژانر وحشت علمی تخیلی بگذارد. گیر افتادن ساکنین سفینه‌ای فضایی با یک موجود قاتل بیگانه فرمولی فوق‌العاده برای خلق یک اثر ترسناک بی نظیر است. به دلیل موفقیت بیش از حد فرنچایز Alien، بازی‌های ویدئویی زیادی نیز از روی آن اقتباس شده است. ولی متأسفانه هیچ کدام از بازی‌های ساخته شده، نتوانسته‌اند حس و حال درستی از فیلم را در قالب یک بازی پیاده سازی کنند. اکثر بازی‌های Alien در ژانر اکشن و غیر ترسناک قرار دارند که باید به مبارزه با بیگانگان بپردازید. این موضوع باعث شده تا پتانسیل بی‌نظیر Alien به سادگی تلف شود.

همه امیدها برای ساخته شدن یک بازی خوب از روی فیلم Alien رو به نابودی بود تا اینکه در سال 2014، پس از کلی انتظار، شاهد انتشار یکی از از ترسناک‌ترین بازی های جهان بر اساس این فرنچایز بودیم. بازی Alien: Isolation یکی از بهترین بازی‌های نسل گذشته است. هدف اصلی بازی، فرار از ایستگاهی فضایی است که در دیوارهای خوب، موجودی ساکت و ترسناک را جا داده است. قاتل فضایی بازی به هیچ وجه نابود نشده و امکان گیر انداختنش در تله‌ای وجود ندارد. تنها کاری که در Alien: Isolation باید انجام دهید، فرار و مخفی شدن از دست موجود فضایی بوده که یکی از بهترین تجربه‌های این لیست است.

بازی Outlast

Outlast

در میان بازی‌هایی که در بالا بررسی کردیم، هر کدام شامل یک ناحیه یا مکان مناسب برای خلق اتفاقات ترسناک بودند. از گیر افتادن در ایستگاه فضایی با بیگانه‌ها تا عمارت‌های متروکه ترسناک، همواره می‌توان با استفاده درست از لوکیشن، موقعیت‌های ترسناک خوبی به وجود آورد. با این حال هیچ کدام از بازی‌های این لیست، به اندازه Outlast به خوبی از مکان برای بیان داستانی ترسناک استفاده نکرده‌اند. شما در Outlast در نقش خبرنگاری قرار دارید که باید به تیمارستانی مرموز سفر کرده و سر از اتفاقات عجیبی که در آن جا رخ می‌دهد در بیاورد. خود را در میان چندین بیمار روانی خوفناک تصور کنید تا متوجه منظورمان شوید.

قدرت بازی Outlast در ترساندن مخاطب، تنها به مکان عجیبش خلاصه نشده و با ایجاد تعلیق‌های فراوان و سپس ایجاد حس امنیت کاذب، موفقیت زیادی در به تصویر کشیدن مخوف‌ترین لحظات تاریخ صنعت گیم دارد. در این تیمارستان، باید با دوربین دستی خود، مسیر را پیدا کنید و همواره خطر تمام شدن باطری دوربین با شما همراه خواهد بود. بازی Outlast برای افرادی که طرف‌دار فیلم‌های ترسناک دوربین به دست و مستندوار هستند، چیزی جز یک رؤیا نیست. همچنین دنباله‌ای برای این بازی مهم توسعه یافته که در صورت علاقه به بازی اول، تجربه قسمت دوم Outlast نیز به شما توصیه می‌شود.

بازی Silent Hill 2

Silent Hill 2

با افتخار می‌توان اعلام کرد که فرنچایز Silent Hill در میان صدها بازی ترسناکی که در طول تاریخ ساخته شده‌اند، به سادگی لقب بهترین را دریافت می‌کند. پس از انتشار Silent Hill در سال 1999، هیچ چیز مانند قبل نشد. این بازی نه تنها در ترساندن مخاطبان شرقی به شدت موفق بود، بلکه آوازه‌اش به گوش گیمرهای غربی رسیده و به سرعت، تمام جهان را درگیر خود کرد. شهر ترسناک و مرموز Silent Hill و معماهایی که درون آن نهفته است، الهام بخش صدها بازی و فیلم ترسناک بعد از خود بود. با اینکه قسمت اول این فرنچایز اهمیت بالایی در صنعت گیم دارد، ولی انتشار Silent Hill 2 تمام معادلات را برای همیشه تغییر داد.

Silent Hill 2 از اولین بازی‌هایی بود که برای کنسول تازه نفس پلی استیشن 2 منتشر شد. این عنوان بلافاصله توانست نظرات منتقدین و گیمرها را به خود جلب کند و با گذر زمان نیز از آن به عنوان یک کلاسیک یاد می‌شود. هسته اصلی این بازی را ترس روان‌شناختی تشکیل می‌دهد. شما قبل به شهر خیالی Silent Hill گذاشته و باید سر از نامه مرموزی که از همسر مرده خود دریافت کرده‌اید در بیاورید. قدرتمندترین قسمت Silent Hill 2، شیوه روایت داستان بی نظیرش است که تا آن زمان، نمونه‌ای برایش وجود نداشت. این بازی بدون شک از بهترین بازی‌های تاریخ و یکی از ترسناک‌ترین بازی های جهان است.

نظر شما چیست؟ آیا با انتخابات ما برای ترسناک‌ترین بازی های جهان موافق هستید؟ چه بازی‌هایی شایسته حضور در این لیست بوده و کدام موارد را باید حذف کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین بازی ترس و بقای تاریخ چیست؟

بازی Sweet Home در سال 1989 بر روی کنسول نینتندو منتشر شد و همواره به دلیل تاثیر زیادش بر روی سری Resident Evil به عنوان اولین بازی ترس و بقا شناخته می‌شود.

۱
دلیل کنسل شدن بازی Silent Hills چه بود؟

بر اساس گزارشاتی که در سال 2015 منتشر شد، هیدئو کوجیما و استودیو کوجیما پروداکشن، به دلیل اختلافات شدیدی که با کمپانی Konami بر سر Metal Gear Solid V: The Phantom Pain داشتند، Silent Hills را کنسل کرده و از این کمپانی جدا شدند.

۲
بدترین بازی ترسناک تاریخ چیست؟

بازی Aliens: Colonial Marines به دلیل اقتباس ضعیف و ناقص از یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ و مشکلات فنی بسیارش، توسط بسیاری به عنوان بدترین بازی ترسناک و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.