بازی The Last of Us 2
یحیی رحیمی

چرا The Last of Us 3 باید داستان شخصیت تازه‌ای را روایت کند؟

یحیی رحیمی 9 دی 1400 2 دیدگاه
1,111 بازدید

بیش از یک سال از انتشار بازی The Last of Us Part 2 می‌گذرد و بسیاری هنوز آن را تجربه نکرده‌اند یا منتظر نسخه پلی استیشن 5 بازی هستند؛ اما جنجال پیرامون داستان، همچنان ادامه دارد. داستان لست آو آس 2 درون‌مایه‌ای تاریک دارد که پر از نبردهای خونین و خشونت‌بار است و بنیاد نهادن پیرنگ بر اساس انتقام، کار را به جاهای باریکی می‌کشاند. این داستانی است که دو جنبه دارد و الی و ابی به عنوان دو شخصیت اصلی را مقابل هم قرار می‌دهد که اگرچه شباهتی به یکدیگر ندارند؛ اما هر دو یک هدف و انگیزه‌ی مشخص را دنبال می‌کنند. گذشته‌ی این دو به یکدیگر گره خورده و آینده‌ای خونین به باور می‌آورد. در این مطلب به سؤالی مهم جواب می‌دهیم: چرا The Last of Us 3 باید داستان شخصیت تازه‌ای را روایت کند؟

کشمکش اصلی داستان The Last of Us 2 که در سراسر بازی ادامه پیدا می‌کند؛ طعم تلخی دارد و در نهایت نیز برنده‌ای ندارد، غیر از بازماندگانی که شانس دیگری برای زنده ماندن در روزی نو پیدا می‌کنند. این نبرد خونین میان الی و ابی، ریشه در داستان لست آو آس 1 دارد که به صورت کامل در نسخه دوم خود را نشان می‌دهد و در نهایت نیز دین خونین ابی (Abby) با کشتن جوئل ادا می‌شود؛ جوئلی که در پساآخرالزمان، یک قدیس نوین نیست و برای حفظ خود، دست به قتل پدر ابی زده است. پس از نمایش احساسات خشن دو شخصیت و نبردی که جنجال زیادی میان طرفداران به پا کرد؛ شاید روایت بازی The Last of Us 3 توسط این دو کار درستی نباشد و حس می‌کنیم که نیاز به شخصیت‌های تازه‌ای برای روایت داستان داریم.

بازی The Last of Us 3

چرا الی نباید شخصیت اصلی The Last of Us 3 باشد؟

الی هیچ ابایی از نمایش احساسات خشونت‌آمیزش در بازی The Last of Us Part 2 نداشت؛ او قتل جوئل که نقش پدرش را ایفا می‌کرد، با چشمان خود دید و بدتر از آن، دوست و یارش را از دست داد. جوئل و جسی دیگر زنده نیستند و هر دو به دست ابی به قتل رسیده‌اند؛ اما او دینا و JJ را همراه دارد که می‌توانند ضربه‌ی روحی و آسیب وارد شده که تا آخر بازی همراه اوست و همچنان او را از درون می‌خورد و به جوشش می‌اندازد را کاهش دهند. او بلاهای مختلفی را چشیده و زجر زیادی کشیده است و ادامه‌ی این روند در The Last of Us 3 منطقی نخواهد بود.

ادامه‌ی ماجرای لست آو آس با الی، بدین معنی است که او افراد دیگری از دست خواهد داد و با دشمنان تازه‌ای مواجه می‌شود که پس از چنین ضربات روحی، کار ساده‌ای نخواهد بود. نه‌تنها الی، بلکه بازیکنان نیز دیگر تاب دیدن دردهای او را ندارند و نمی‌توانند بار دیگر پای چنین داستان خشن و دردناکی بنشیند و این بار حتی الی را هم از دست دهند.لست آو آس

در سوی دیگر، داستان الی هنوز تمام نشده است و The Last of Us 3 می‌تواند او را به عنوان یک شخصیت در کنار پروتاگونیست قرار دهد و به ما بفهماند که او سالم است و به زندگی ادامه داده است. این بدین معنی نیست که داستان الی باید شبیه افسانه‌ای باورنکردنی شود و البته که او هنوز به طرز باورنکردنی زنده است و از همه‌ی حملات جان سالم به در برده است و همین باورنکردنی است! اطلاع از زندگی جدید او، بدون آنکه کنترل زندگی‌اش را به دست گرفت، اتفاقی است که می‌تواند اندکی از زخم‌های بازیکنان بکاهد.

ابی The Last of Us 2

چرا ابی نباید شخصیت اصلی لست آو آس 3 باشد؟

شخصیت ابی در بازی The Last of Us 2 تغییراتی بسیار زیادی به خود دید که بخشی از آن به دلیل ماجراجویی‌اش همراه Lev و ترک زندگی سابق به عنوان سرباز WLF بود. این بدین معنی نیست که ابی (Abby) هیچ‌چیز را از دست نداده و بلکه مانند الی، سلاخی شدن دوستان و نزدیکانش را دیده است؛ اما او دلیل تازه‌ای برای ادامه پیدا می‌کند و Lev همان فردی است که اجازه می‌دهد تا ابی خودش را بازیابد و پس از زخم‌های فراوان و بی‌اعتمادی به تمام دنیا، انگیزه‌‌ای نو بیابد.

هنگامی‌که ابی در پایان بازی با الی می‌جنگد، مشخص است که او دیگر از این زندگی خسته شده و به دنبال هدف دیگری می‌گردد. او دیگر پرونده انتقام را بسته است. اگرچه بازیکنان، بخشی از لست آو آس 2 را با شخصیت ابی تجربه کردند، اما او دیگر نباید در The Last of Us 3 خود را نشان دهد؛ او دیگر تمایلی به ادامه‌ی آن زندگی و جنگیدن دوباره ندارد. بدون شک بازی جدید، تنش‌های تازه‌ای را هدف قرار می‌دهد و حتی مرگ‌های بیشتری خواهیم دید، اما وقت آن است که اتفاقات نسخه پیشین را همان‌جا رها کنیم و سراغ یک داستان نو با شخصیت‌های جدید برویم.

نیل دراکمن، کارگردان و خالق بازی، مدتی پیش از نگارش پلات داستان The Last of Us Part 3 سخن گفته بود و پروژه‌ی بخش چند نفره لست آو آس 2 نیز در دست ساخت است. نظر شما چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چرا الی نباید شخصیت اصلی بازی لست آو آس 3 باشد؟

ادامه‌ی ماجرای لست آو آس با الی، بدین معنی است که او افراد دیگری از دست خواهد داد و با دشمنان تازه‌ای مواجه می‌شود که پس از چنین ضربات روحی، کار ساده‌ای نخواهد بود. نه‌تنها الی، بلکه بازیکنان نیز دیگر تاب دیدن دردهای او را ندارند و نمی‌توانند بار دیگر پای چنین داستان خشن و دردناکی بنشیند و این بار حتی الی را هم از دست دهند.

۱
آیا بازی The Last of Us 3‌ ساخته می‌شود؟

نیل دراکمن، خالق و کارگردان بازی، مدتی پیش از نگارش پلات بازی گفته بود و قطعا ساخت بازی در سالهای آینده انجام می‌شود و ممکن تا اواخر نسل نهم، لست آو آس 3 منتشر نشود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    مهران

    مهمان

    داستان تلخی داشت این بازی لعنت بر سازندش

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مسعود در پاسخ به مهران

      مهمان

      اره