علی ناجی مقدم

11 بازی مشابه Halo Infinite که باید تجربه کنید

علی ناجی مقدم 3 دی 1400 1 دیدگاه
3,764 بازدید

سری بازی‌های هیلو از همان ابتدای ورود کنسول Xbox یکی از فرنچایزهای محبوب و پرطرفدار در سبک شوتر اول‌شخص بوده‌اند. انقلابی بودن گیم پلی بازی و تلفیق سبک Sandbox در مراحل که آن‌ها را از روندی خطی خارج می‌کرد و آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌داد در کنار روایت داستانی خوب و شخصیت اصلی دوست داشتی، از دلایل اصلی موفقیت و محبوبیت این سری بودند. جدیدترین شماره این سری یعنی بازی Halo Infinite به‌تازگی منتشر شده و یکی از بالاترین نمرات را نیز کسب کرده است، اگر به بازی‌ های شبیه Halo Infinite علاقمند هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازی‌ های شبیه Halo Infinite

بازی Halo Infinite ادامه ماجراهای مستر چیف را دنبال کرده و تغییر بزرگی در گیم پلی به وجود آورده است. همان‌طور که میدانید سری هیلو به آزادی عمل در پیشروی مراحل معروف است و در بازی Halo Infinite، سبک مراحل کاملاً به شکل جهان‌باز طراحی شده‌اند و شما می‌توانید آزادانه در نقشه‌ای وسیع به گشت‌وگذار پرداخته، نقاط مختلف را فتح کرده و نیروهای خود را توسعه دهید. در این مقاله بازی‌هایی را معرفی می‌کنیم که اگر به Halo Infinite علاقه دارید، تجربه آن‌ها می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

سری بازی های Wolfenstein

سری Wolfenstein

سری بازی‌های Wolfenstein از گذشته پدربزرگ سبک شوتر اول‌شخص بوده‌اند و عناوین متعددی تحت نام آن منتشر شده است. بازسازی اخیر این سری که توسط استودیو Machine Games ساخته شد، عناصر موفقی از آن را به شکلی هوشمندانه در کنار هم قرار داد تا تجربه‌ای ناب از سبک شوتر اول‌شخص را با هیجانی بالا به خورد شما دهد. این سری، دیدی متفاوت و علمی تخیلی به جنگ جهانی دوم داشته و در دنیایی جریان دارد که آلمان، پیروز میدان شد. حال شما در نقش ترور بیلی معروف، باید سلاح خود را آماده کرده و آن‌ها را به سزای اعمالشان برسانید و آتش انقلابی علیه نظام دیکتاتوری حاکم را روشن کنید. مراحل این سری شاید خطی باشند اما برای پیشروی در هر کدام، آزادی عمل نسبی خوبی وجود دارد. در آخرین شماره نیز یک زیردریایی به‌عنوان مقر اصلی شما قرار داشته که از آنجا می‌توانید مأموریت‌های مختلف را به ترتیبی دلخواه پیش ببرید.

سه‌گانه ی بازی Crysis

سه‌گانه Crysis

این سه‌گانه محبوب که بیشتر به دلیل گرافیک فوق‌العاده‌اش شهرت داشته، از لحاظ گیم پلی و داستان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همواره اگر می‌خواستند قدرت یک PC را تست کنند، از بازی Crysis به‌عنوان یک خط کش معتبر استفاده می‌کردند. نسخه اول این بازی یکی از محبوب‌ترین نسخه‌ها بوده و آزادی عمل بسیار بالایی را از همان ابتدای ورود به محیط در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. شما در جزیره‌ای سرسبز، زیبا و استوایی اسیر شده‌اید و با لباس فوق هوشمند خود که از تکنولوژی نانو بهره می‌گیرد، به نبرد با دشمنان خواهید رفت. عناصر Sandbox این بازی بسیار بالا بوده و هر قسمت از مراحل را می‌توانید به شیوه‌های مختلفی پیش ببرید که یادآور بازی هیلو خواهد بود. شماره دوم و سوم این بازی روندی خطی‌تر دارند اما برای پیشروی در آن‌ها نیز، آزادی عمل بازیکن به‌مراتب از بسیاری از عناوین شوتر اول‌شخص بیشتر است. از گرافیک فوق‌العاده بازی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

بازی Titanfall 2

Titanfall 2

اگر به عناصر علمی تخیلی بازی Halo Infinite علاقه دارید، بازی Titanfall 2 قطعاً گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اینجا چندان آزادی عمل مطرح نیست اما گیم پلی سریع و جذاب بازی در کنار کنترل ربات‌های غول‌پیکر، می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی را برای شما رقم بزند. علاوه بر این به دلیل آینده‌گرایانه بودن بازی، قابلیت‌های منحصربه‌فرد زیادی در اختیار دارید که از جمله آن‌ها می‌توان به دویدن روی دیوار و استفاده از قلاب‌های سریع برای حرکت در جهات مختلف استفاده کرد که مشابه آن را مستر چیف در Halo Infinite در اختیار دارد. علاوه بر این بخش آنلاین این بازی به‌شدت اعتیادآور و جذاب بوده و لحظات اکشن بسیاری را شکل می‌دهد.

سری بازی های Killzone

سری Killzone

اگر بخواهیم سری هم به انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن بزنیم، قطعاً نام بازی Killzone می‌درخشد. این سری جذاب از کنسول‌های پلی‌استیشن 2 تا 4 مهمان بازیکنان بوده، سبک و سیاقی علمی تخیلی داشته و تجربه‌ای اصیل و سرگرم‌کننده از سبک شوتر اول‌شخص را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید از لحاظ داستانی و ماندگار بودن، سری Killzone مانند هیلو چندان محبوب نباشد اما با این حال، به دلیل داشتن گرافیک خوب و بخش چندنفره آنلاین جذاب، تجربه آن چندان هم خالی از لطف نیست و اگر نتوانسته‌اید Halo Infinite را بازی کنید، این بازی جایگزین نسبتاً مناسبی است.

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

هرچند بازی Cyberpunk 2077 انتشار ناموفق و فاجعه باری داشت و به دلیل وجود باگ‌های فراوان و مشکلات فنی و همچنین عدم ارائه بسیاری از ویژگی‌های ادعاشده توسط سازندگان به‌سرعت به یکی از منفورترین عناوین منتشر شده در سال گذشته تبدیل شد؛ اما برخی ویژگی‌های آن شایان تقدیر است. علاوه بر بخش داستانی قابل‌قبول، دنیایی وسیع و آینده‌گرایانه در قالب Night City در این بازی انتظار شما را می‌کشد که پس از اندکی پیشروی در بازی می‌توانید آزادانه در محیط‌های مختلف آن گشت‌وگذار کنید. علاوه بر این تنوع مناسب سلاح‌های موجود در بازی و قابلیت ارتقا هر کدام و مأموریت‌های فرعی زیاد می‌تواند تا مدت طولانی‌ای شما را سرگرم نگه دارد. Cyberpunk هر چقدر هم ایراد داشته باشد، نمی‌توان از گستردگی و زیبایی دنیای درون آن چشم‌پوشی کرد.سبک و سیاق آینده گرایانه بازی و نقشه ای بزرگ برای گشت و گذار، میتواند تجربه خوبی مشابه دنیای Halo Infinite را برای شما رقم بزند.

بازی Homefront The Revolution

Homefront: The Revolution

اگر می‌خواهید سناریو متفاوتی را در قالب شوتر اول‌شخص و جهان‌باز تجربه کنید، بازی Homefront The Revolution گزینه مناسبی است. شما در این بازی نقش سرباز آزادی‌طلب را بازی خواهید کرد که در کنار سایر افراد جبهه مقاومت، باید ایالات‌متحده را که به تسخیر رژیم دیکتاتوری افتاده است آزاد کنید. از لحاظ اتمسفر شاید این بازی تفاوت های زیادی با Halo Infinite داشته باشد اما آزادی عمل بالا، نقشه ای وسیع برای گشت و گذار و همچنین وجود انواع ماموریت های فرعی و اصلی، باعث میشود ساعات زیادی را بتوانید داخل محیط بازی سرگرم باشید. شاید این بازی سبک و سیاق آینده‌گرایانه هیلو را نداشته باشد اما در دنیایی مدرن و واقع‌گرایانه، ماجراهای مهیجی را به خوردتان می‌دهد.

بازی Rage 2

Rage 2

شماره اول این بازی هرچند تا حدودی قوی ظاهر شد اما نتوانست چندان انتظارها را برآورده کند و به دلیل پایان‌بندی ضعیف و عدم گستردگی مراحل به‌سرعت از ذهن‌ها فراموش شد؛ اما استودیو Bethesda با انتشار شماره دوم تغییراتی اساسی در بازی ایجاد کرد و علاوه بر توسعه عناصر موفق شماره اول، عناصر جدیدی را نیز اضافه کرد که آن را به یک بازی قابل‌قبول و مناسب در سبک جهان‌باز تبدیل کرد. علاوه بر گیم پلی بسیار سریع و اکشن بازی که مملو از لحظات مهیج است، این بار آزادی عمل شما بسیار زیاد بوده و به انواع و اقسام وسایل نقلیه نیز برای گشت‌وگذار در محیط‌های وسیع نقشه بازی دسترسی خواهید داشت.آزادی عمل نسبی خوب شما در انجام ماموریت‌ها، وجود ماموریت‌های اصلی و فرعی مناسب و نقشه‌ای بزرگ برای گشت و گذار به سرعت شما را یاد بازی Halo Infinite خواهد انداخت با این تفاوت که دنیای آن آخرالزمانی است.

سری بازی های Doom

سری Doom

بازی Doom هم مانند Wolfenstein یکی از عناوین قدیمی و اصیل در سبک شوتر اول‌شخص است که بازسازی جدید آن که دو شماره دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. آزادی عمل بازیکن در بازی Doom کاملاً در گیم پلی خلاصه شده و تلفیق استفاده از سلاح‌های مختلف و تجهیزات برای پیروزی، امری کلیدی است. این موضوع به‌خصوص در شماره دوم یعنی Doom Eternal مشاهده می‌شود که حجم تجهیزات و قابلیت‌های شما به‌شدت بیشتر شده است. گیم پلی بازی Doom قطعاً از Halo Infinite بیشتر بوده اما از لحاظ سبک شوتر، چیزی کم و کسر ندارد. شما در Doom اهریمن‌ها را از بین می‌برید و در Halo Infinite خودتان از دید دشمنان یک اهریمن هستید!

بازی Apex Legends

Apex Legends

حال که صحبت از سلاح‌های آینده‌گرایانه و علمی تخیلی در بازی Halo Infinite است، بهتر است عنوانی با همین محتوا را در سبک بتل رویال معرفی کنیم. بازی Apex Legends توسط ذهن خلاق سازندگان Titanfall ساخته شده است و هرچند بخش داستانی ندارد و تمام محتوای آن به شکل آنلاین و بتل رویال است، اما تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر از قابلیت آویزان شدن و حرکت کردن با قلاب جدید مستر چیف در بازی Halo Infinite لذت می‌برید، Apex Legends مملو از این مدل حرکت‌ها بوده و سرعت بسیار بالای گیم پلی آن شما را جذب خواهد کرد. قطعاً در کنار تجربه بخش آنلاین Halo Infinite که رایگان نیز هست، می‌توانید از تجربه یک بازی رایگان مشابه دیگر در سبک بتل رویال لذت ببرید و آن چیزی نیست جز Apex Legends.

بازی Singularity

Singularity

بازی Singularity عمر نسبتاً کوتاهی در صنعت بازی‌های ویدیویی داشت اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، تجربه‌ای لذت‌بخش و متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. شما در این بازی به شوروی سفر کرده و درگیر تحقیقات دانشمندی می‌شوید که در حال دست‌کاری زمان است. به‌تدریج شما قابلیت کنترل زمان را توسط دستگاهی به دست می‌آورید و در معمای مرموز داستان بازی بیشتر غرق می‌شوید. تنوع دشمنان و سلاح‌ها و همچنین آزادی عمل نسبی خوب برای پیشروی در مراحل بازی، باعث می‌شود تجربه‌ای نسبتاً مشابه با Halo Infinite را در این بازی برای خود رقم بزنید. هرچند شاید عمر این بازی زیاد باشد، اما همچنان روایت داستانی خوب و مبارزاتی جذاب در سبک شوتر اول‌شخص را به خوردتان خواهد داد.

سری بازی های Destiny

دوگانه Destiny

بهتر است بدانید که سازندگان سه شماره اول سری هیلو که Bungie نام داشتند، پس از خارج شدن از پروژه هیلو بازی Destiny را توسعه دادند که منجر به پدید آمدن دو نسخه یعنی بازی های Destiny و Destiny 2 شد. این بازی که تلفیقی از سبک‌های آنلاین نقش‌آفرینی و شوتر اول‌شخص بود، نظرات ضدونقیضی را دریافت کرد، برخی آن را ناامیدکننده و برخی دیگر از تجربه آن لذت بردند. شماره دوم بازی که اکنون رایگان است، می‌تواند تجربه‌ای مشابه با Halo Infinite را در کنار عناصر نقش‌آفرینی برای شما رقم بزند. با ورود به محیط بازی، می‌توانید شباهت‌های زیاد گیم پلی آن با هیلو را پیدا کرده و از آزادی عمل و دنیای وسیعی که برای گشت‌وگذار در اختیار دارید، لذت ببرید. ماهیت آنلاین آن و تعامل با سایر بازیکنان، می‌تواند این تجربه را سرگرم‌کننده‌تر برای شما رقم بزند.

قطعاً بازی Halo Infinite را می‌توان یکی از انتشارهای موفق سال 2021 دانست. این بازی نه‌تنها بخش آنلاین رایگان را در اختیار بازیکنان قرار داد، بلکه محتوایی غنی و وسیع را در قسمت داستانی ارائه داده که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. تجربه هیلو در سبک جهان‌باز، قطعاً لذت‌بخش است. در این مقاله عناوینی معرفی شد که می‌توانند تجربه‌ای مشابه این بازی سرگرم‌کننده را در اختیار شما قرار دهند.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Halo Infinite در سبک جهان‌باز است؟

بله. این بازی برای اولین بار نقشه‌ای گسترده را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد که می‌تواند مأموریت‌ها را به ترتیب دلخواه انجام داده و آزادانه در آن گشت‌وگذار کند.

۱
بهترین بازی شبیه به Halo Infinite کدام است؟

بازی Destiny 2

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    خسرو

    مهمان

    فقط crysis رو عشقه

    پاسخ دهید