بازی GTA در سال 2021
یحیی رحیمی

2021 بدترین و بهترین سال برای طرفداران بازی GTA بود

یحیی رحیمی 28 آذر 1400 بدون دیدگاه
7,909 بازدید

مجموعه بسیار محبوب GTA سال بسیار عجیبی را به پایان برد و فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرد و در حال حاضر بدون انتشار نسخه جدید، همچنان محبوب و پرطرفدار است. جی تی ای آنلاین پس از گذشت هشت سال از انتشار، میهمان ده‌ها هزار نفر به صورت روزانه است و در صورتی که شبکه‌های اجتماعی را چک کنید، خواهید دید که بحث‌های مختلفی در مورد بازی انجام می‌شود. در این مطلب سعی می‌کنیم تا اتفاقات مهم سال 2021 بازی GTA را دوره کنیم و خواهیم گفت که چرا امسال، بهترین و بدترین سال برای طرفداران جی تی ای بود.

2021 سالی بود که راک‌استار به وجهه‌ی خود میان طرفداران ضربه زد و با عدم معرفی بازی GTA 6 همچنین انتشار یک ریمستر ناقص از بازی‌های کلاسیک، موجب انتقادات زیادی شد و حتی توسعه‌دهندگان به مرگ تهدید شدند. همین کافی است تا بگوییم امسال برای GTA عجیب و حتی سمی بود. اوایل سال با ویدیوهای تمسخر فرانکلین توسط لامار شروع شد و مادسازها شخصیت‌های دیگری از جمله کریتوس را به جای فرانکلین گذاشتند و این مایه‌ی خنده و شوخی شد. همچنین تراجنسیتی‌ها از رفتار راک‌استار انتقاد کردند.

بازی GTA در سال 2021

رفتار ناشایاست با مادسازهای GTA

گروهی از مادسازها موفق به مهندسی معکوس بازی Vice City و GTA 3 شدند که احتمال پورت بازی برای دیگر پلتفرم‌ها را پیش آورد و پس از آن نیز یکی از طرفداران بازی، مشکل لودینگ طولانی بازی جی تی ای آنلاین را حل کرد و به همین دلیل 10 هزار دلار پاداش از سوی راک استار دریافت کرد. این خبر خوب با شکایت حقوقی Take-Two از مادسازهای GTA فراموش شد و بسیاری از طرفداران بازی، چنین رفتاری در قبال افرادی که با عشق و علاقه در حالت بهبود بازی هستند را محکوم کردند.

شرکت Take-Two بعدها اکثر مادهای بازی از جمله ریمسترهای انجام شده توسط طرفداران را حذف کرد و اکثر آن‌ها را تهدید به شکایت کرد. برای نمونه یک ماد ده‌ساله از بازی San Andreas حذف شد و پس از آن کار به GTA IV کشید و حتی فایل‌های ذخیره بازی نیز از فروم‌ها برداشته شد. این رفتار نوید سالی ناخوشایند برای طرفداران را می‌داد که بعدها با انتشار ریمستر سه گانه GTA تکمیل شد. حذف مادها با شایعه‌ی معرفی ریمستر جی تی ای همراه شد و ماه‌ها پس از آن، تمامی اطلاعات بازی لو رفت.

ریمستر سه گانه GTA

معرفی GTA Trilogy The Definitive Edition بدون شک اتفاق بزرگ و رؤیایی بود که طرفداران مدت‌ها منتظر آن بودند. هیجان برای انتشار بازی به حدی زیاد بود که تقریباً هر تصویری از بازی توسط هزاران نفر به اشتراک گذاشته می‌شد و کوچک‌ترین اطلاعاتی نیز موردبحث قرار می‌گرفت. انتشار بازی و ناامیدی طرفداران با دریافت پایین‌ترین امتیاز متاکریتیک توسط GTA Trilogy همراه بود و این باعث شد تا راک‌استار سال 2021 را با کارنامه‌ی عجیبی به پایان برساند.

اگرچه 2021 برای طرفداران GTA خبرهای بدی داشت؛ اما حمایت گسترده از جی تی ای آنلاین و انتشار آپدیت‌های مداوم باعث شد تا یکی از بهترین سال‌ها برای بخش آنلاین را ببینیم. برای نمونه مسابقات اتومبیل رانی مشابه فیلم سریع و خشن به بازی اضافه شد و این آپدیت توسط طرفداران مورد استقبال قرار گرفت. راک استار بعدها با انتشار آپدیتی بر اساس ترمیناتور، رسماً سنگ تمام گذاشت. چنین پشتیبانی داد طرفداران بازی Red Dead Online را درآورد که چطور بازی جدیدتر این‌چنین پشتیبانی نمی‌شود.

بازی GTA Online

پایان خوش جی تی ای آنلاین

پس از این اتفاقات، گزارش‌هایی نامناسب از وضعیت تولید بازی GTA 6 منتشر شد که خبر از مشکلات اساسی می‌داد. این گزارش‌ها حاکی از آن بود که مدیران راک‌استار، چندین بار فرایند تولید را متوقف کرده‌اند و دوباره از صفر شروع کرده‌اند. افرادی که از بازی خبر دارند، گیم پلی را ضعیف دانسته‌اند و باور دارند که تنها گرافیک مناسب خواهد بود. تأخیر نسخه نسل نهم GTA V نیز با انتقادات زیادی همراه شد. ویدیو ریمستر جی تی ای وی رسماً رکورد دیسلایک این مجموعه را شکست.

راک استار به منظور جبران اشتباهات، بسته الحاقی داستانی GTA Online را منتشر کرد که مورد حمایت همگان قرار گرفت. حضور دکتر دره و همچنین بازگشت فرانکلین و لامار بدون شک بهترین آپدیتی است که برای بازی منتشر شده و این پایان خوبی برای سال پرحادثه راک‌استار بود. اتفاقات عجیبی نیز در جی تی ای آنلاین رخ داد. برای نمونه انتخابات فرماندار در سرور رو‌ل‌پلی طوفان به پا کرد و بازیکنان دست به انقلابی واقعی زدند. نظر شما در مورد اتفاقات سال 2021 چیست؟ آیا سال 2022 برای جی تی ای بهتر خواهد بود؟

منبع: Kotaku

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.