Spider-Man: No Way Home
مبین نعمت‌اللهی

فیلم جدید مرد عنکبوتی با الهام از بازی Marvel’s Spider-Man ساخته شده است

مبین نعمت‌اللهی 24 آذر 1400 بدون دیدگاه
5,236 بازدید

بدون‌تردید فیلم Spider-Man: No Way Home یکی از مهم‌ترین اکران‌های سال جاری لقب می‌گیرد، جایی که اخیرا تام هالند ستاره حال‌حاضر دنیای MCU در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با کانال Youtuber Extraordinerd از ساخت این فیلم به الهام از بازی Marvel’s Spider-Man بر روی کنسول پلی استیشن 5 سخن گفته است.

مجموعه بازی‌های بتمن که همواره به‌عنوان معیاری برای سبک بازی‌های ابرقهرمانانه شناخته می‌شد، با عرضه‌ی سری‌بازی‌های Spider-Man رقیبی سرسخت به خود دید که با براندازی استانداردهای پیشین ژانر ماجراجویی، به پرچم‌دار شایسته‌ی بازی‌های ابرقهرمانانه تبدیل شد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساخته‌ی استودیو اینسامنیاک‌گیمز می‌توان به جلوه‌های بصری خیره‌کننده، مکانیک‌ روان و روایت خوب اشاره داشت طوری که با گذشت نزدیک به 4 سال همچنان از Marvel’s Spider-Man به‌عنوان اثری تکرارنشدنی در تاریخ بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود.

اگر از طرفداران و دارندگان سری‌کنسول‌های پلی استیشن هستید، بدون‌تردید تابه‌حال ساعت‌ها از وقت خود را صرف تجربه‌ی یکی از هنرمندانه‌ترین بازی‌های ساخته‌شده توسط تیم Insomniac Games کرده‌اید.

Marvel's Spider Man

شمارش‌معکوس برای تقابل ونوم و مرد عنکبوتی در Marvel’s Spider-Man 2

همان‌حال‌ که بسیاری از طرفداران منتظر انتشار دنباله‌ای برای بازی Marvel’s Spider-Man بدون درنظر گرفتن نسخه‌ی اسپین‌آف Miles Morales هستند، یک فیلم جدید از مجموعه داستان‌های مرد عنکبوتی در شرف اکران بر روی پرده‌های نقره‌ای سینما قرار دارد. فیلم Spider-Man: No Way Home که با 94 نقد رضایت 97 درصدی منتقدین در راتن‌تومیتوز را به خود اختصاص داده، به الهام از مجموعه بازی‌های مرد عنکبوتی ساخته شده است.

تام هالند، در یکی از جدیدترین مصاحبه‌‌‌‌‌های خود در آستانه‌ی اکران فیلم Spider-Man: No Way Home با هنرنمایی چهره‌های سرشناسی چون زندایا ماری، ویلیام دفو، جیمی فاکس و آلفرد مولینا از شباهت‌های ساخته‌ی جان واتس به بازی‌های Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man: Miles Morals اشاره می‌کند.

من هر دو آن بازی‌ها را تجربه کرده‌ام و به‌شدت از مکانیک گشت‌و‌گذار (Swinging Mechanic) در شهر تمجید می‌کنم. فیلم No Way Home تمام‌و‌کمال به الهام از آن بازی‌ها ساخته نشده، اما به‌وضوح می‌توان به نقش و تاثیرگذاری کم‌رنگ آن‌ها در بسیاری از صحنه‌ها اشاره داشت.

از سوی دیگر بعد از در خطر افتادن آینده‌ی مجموعه بازی‌های اونجرز، حضور مرد عنکبوتی در کنار دیگر قهرمانانی همچون ثور، خانم مارول و مرد آهنی در صحنه‌ای پر از آشوب در بازی Marvel’s Avengers همراه شد، به‌طوری که سیاست‌های مارول از تحت‌انحصار بودن این کاراکتر برای دارندگان‌ نسخه‌‌ی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بازی مارول اونجرز در همکاری با Sony Interactive Entertainment خبر می‌دهد.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.