Marvels-Spider-Man-2
یحیی رحیمی

تمام آنچه باید در مورد بازی Marvel’s Spider-Man 2 بدانید

یحیی رحیمی 19 شهریور 1400 1 دیدگاه
3,108 بازدید

رویداد پلی استیشن شوکیس 2021 با انواع و اقسام تریلرها و بازی‌های جدید همراه بود. بدون شک معرفی بازی Marvel’s Spider-Man 2، یکی از اتفاقات بزرگ مراسم بود که کسی انتظارش را نداشت. دنباله بازی اسپایدرمن با حضور شخصیت‌های پیتر پارکر و مایلز مورالس همراه است. قرار است این دو ابرقهرمان، جلوی یکی از مخوف‌ترین دشمنان تاریخ کتاب‌های کمیک بایستند و برای اولین بار در تاریخ این بازی، شخصیت «ونوم» وارد این اثر تماشایی خواهد شد.

تنها نکته‌ی منفی در مورد بازی Marvel’s Spider-Man 2، زمان توسعه طولانی آن بود و قرار نیست به این زودی، ماجراجویی جدید اسپایدرمن را دریافت کنیم. این اثر مهیج از آثار انحصاری پلی استیشن 5 است که سال 2023 منتشر می‌شود و دیگری خبر از حضور مرد عنکبوتی در پلی استیشن 4 نخواهد بود و نسل نهم به‌طورجدی رقم می‌خورد. در ادامه هر آنچه لازم است در مورد بازی بدانید را گرد هم آورده‌ایم و می‌توانید بامطالعه‌ی این مطلب، تمامی اطلاعات لازم را بدست آورید.

مهم‌ترین نکته در مورد بازی Marvel’s Spider-Man 2، همکاری نزدیک سونی با مارول است و این سطح از شراکت تابه‌حال میان این دو شرکت بزرگ دیده نشده بود. این اتفاق مهمی است که باعث خوشحالی میلیون‌ها طرفدار بازی در سراسر جهان شده و کسی باور نمی‌کرد که شخصیت «ونوم» در دنیای مرد عنکبوتی حضور پیدا کند و نبردهای مهیجی را مشاهده کنیم. دنباله اسپایدرمن، هر دو شخصیت پیتر پارکر و مایلز مورالس را افزوده تا یکی از بهترین ماجراجویی تاریخ بازی‌های ویدیویی را شاهد باشیم.

داستان انسانی Marvel’s Spider-Man 2

استودیو Insomniac Games الحق و الانصاف، پرکارترین و شاید بهترین استودیو سونی در طی دو سال اخیر بوده و توانسته به صورت هم‌زمان، چند اثر بزرگ را توسعه دهد. کسی باور نمی‌کرد که این استودیو پس از مایلز مورالس، سریعاً بازی Marvel’s Spider-Man 2 را معرفی کند. علاوه بر آن، ماجراجویی جدیدی در دنیای ولورین را هم ارائه دهد. پرکاری استودیو باعث نشده تا کیفیت بازی کاهش پیدا کند و قرار است یکی از جالب‌ترین داستان‌های این مجموعه را دریافت کنیم که به بعد احساسی شخصیت‌ها توجه ویژه دارد. به‌نوعی تمامی کاراکترها با روحیه‌ و احساسات انسانی خلق شده‌اند و پشت این ماسک زیبا، یک انسان با دغدغه‌ها و مشکلات واقعی دیده می‌شود.

بازی Marvel’s Spider-Man 2

بیشتر تیم توسعه‌دهندگان Marvel’s Spider-Man برای توسعه دنباله بازی استفاده شده‌اند و برای نمونه، برایان اینتیهار، کارگردان و خالق داستان است و رایان اسمیت نیز وظیفه‌ی کارگردانی گیم پلی را بر عهده دارد. تریلر منتشرشده تنها بخش‌های کوچکی از قدرت‌ها و قابلیت‌های شخصیت‌های اصلی را نشان داد و همچنین لباس‌های تازه‌ای را دیدیم که به زیبایی به تن اسپایدرمن نشسته بود. یک بازوی رباتیک نیز در تصاویر و ویدیو دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که اسپایدرمن، قابلیت‌های تازه‌ای برای نبرد با دشمنان پیدا کرده است.

ونوم دشمن اصلی Marvel’s Spider-Man 2

بزرگ‌ترین سورپرایز هنگام معرفی بازی Marvel’s Spider-Man 2، رونمایی از شخصیت «ونوم» به عنوان دشمن اصلی بازی بود. افرادی که تا آخر تریلر منتظر ماندند، توانستند حضور ونوم را ببینند. وظیفه‌ی صداپیشگی ونوم به عهده‌ی تونی تاد است که فرد بسیار نام آشنا و شناخته‌شده‌ای برای طرفداران فیلم‌های هالیوودی است و جالب است که سونی، موفق به استفاده از صداپیشه اصلی ونوم شده و این اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند صبر برای انتشار بازی را بسیار سخت کند.

بازی اسپایدرمن 2 ونوم

استودیو Insomniac Games همچنین از صداپیشه و بازیگران شخصیت‌های پیتر پارکر و مایلز مورالس هم رونمایی کرده است. یوری لاونتال که صداپیشه پیتر پارکر در اولین شماره از بازی است، به تیم تولید Marvel’s Spider-Man 2 بازگشته و صداپیشه مایلز مورالس نیز تغییری نکرده است. افزودن تونی تاد، بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای بازی رخ دهد.

گیم پلی اسپایدرمن 2

سونی روند بازی Marvel’s Spider-Man 2 را نمایش نداد و تریلر نیز یک پیش‌نمایش سینمایی بود و نمی‌توان به آن استناد کرد. البته بازی از فضای زیبا شهر نیویورک و برج‌های معروف آن استفاده کرده و تار زدن نیز بسیار روان به نظر می‌رسد. پیتر پارکر همان لباس مخصوصی که در فیلم Spider-Man: Homecoming movie را دیدیم به تن دارد و مورالس نیز دارای شک الکتریکی ویژه است که کاربرد زیادی در بازی اسپایدرمن 2 خواهد داشت.

هر دو شخصیت اجازه‌ی تار زدن در سراسر شهر را خواهند داشت و به نظر می‌رسد که تعدادی از مأموریت‌ها، با حضور هر دو اسپایدرمن دنبال می‌شود و مراحل فرعی مختلفی مانند نبردهای خیابانی و دنبال کردن داستان شخصیت‌های فرعی را خواهیم دید. از آنجایی که بازی تا سال 2023 منتشر نمی‌شود، واضح است که وقت کافی برای نمایش گیم پلی وجود دارد.

Spider-Man-2-Venom

زمان انتشار و پلتفرم‌ هدف

کاربران پلی استیشن 4 که منتظر انتشار اسپایدرمن جدید برای این کنسول قدیمی بودند، باید قید این بازی را بزنند و پلی استیشن 5 را تهیه کنند. مایلز مورالس آخرین بازی بود که برای نسل هشتم منتشر شد و Marvel’s Spider-Man 2 به صورت انحصاری برای PS5 عرضه می‌شود. بازی به صورت کامل برای نسل جدید ساخته شده و از تمامی قدرت سخت‌افزار به منظور ارائه زیباترین تجربه ممکن، استفاده خواهد کرد. واضح است که چنین بازی پر جزئیاتی، توانایی اجرا روی نسل پیشین را نخواهد شد.

در حال حاضر، تاریخ دقیق انتشار بازی مشخص نیست و تنها سال 2023‌ به عنوان زمان انتشار اعلام شده و امیدواریم که دیگر مناطق نیویورک مانند کوینز، برانکس و بروکلین نیز به بازی اضافه شده باشد. نظر شما چیست؟

منبع:‌ PlayStationBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Marvel’s Spider-Man 2 برای پلی استیشن 4 منتشر می‌شود؟

خیر، بازی Marvel’s Spider-Man 2 از عناوین انحصاری پلی استیشن 5 است و برای نسل هشتم منتشر نمی‌شود.

۱
آیا ونوم در بازی Marvel’s Spider-Man 2 حضور دارد؟

بله ونوم به عنوان دشمن اصلی بازی Marvel’s Spider-Man 2 حضور دارد و شاهد یک کراس‌اور بسیار جالب میان این دو جهان متفاوت هستیم.

۲
بازی Marvel’s Spider-Man 2 چه زمانی منتشر می‌شود؟

فعلا زمان انتشار دقیق مشخص نشده و تنها سال 2023 به عنوان بازه زمانی اعلام شده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیرمهدی

    مهمان

    بازی جدید اسپایدرمن دو نفری خواهد بوده ؟؟؟

    پاسخ دهید