Bungie Studio
مبین نعمت‌اللهی

فیل اسپنسر: ایکس باکس کنونی می‌توانست استودیو بانجی را حفظ کند

مبین نعمت‌اللهی 16 آذر 1400 بدون دیدگاه
356 بازدید

پیرامون انتشار نسخه‌ی جدید مجموعه بازی‌های هیلو، فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی مایکروسافت، ایکس باکس اخیرا طی مصاحبه‌ای اذعان داشت شرایط حال‌حاضر و اکوسیستم جدید ایکس باکس می‌توانست استودیو بانجی را همچنان به‌عنوان یکی از استودیو‌های فرست‌پارتی و تحت‌ مالکیت مایکروسافت حفظ کند.

استودیو بانجی که به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین‌ توسعه‌دهندگان بازی‌های تیراندازی اول‌شخص از قبیل مجموعه بازی‌های هیلو‌ و دستینی شناخته می‌شود، در سال 2000 میلادی توسط مایکروسافت خریداری و در نخستین پروژه‌‌های خود، بازی فوق‌العاده موفق Halo: Combat Evolved را روانه‌‌ی بازارهای جهانی کرد. هفت سال بعد، بانجی با توافقی دوطرفه از مایکروسافت جدا و به یک شرکت مستقل خصوصی تحت‌عنوان Bungie LLC تبدیل شد. جدایی‌ای که بیش از پیش آینده‌ی فرنچایز تحت‌انحصار Halo را متزلزل و آسیب‌پذیر می‌کرد.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با Axios از جدایی بانجی از زیرمجموعه Microsoft Game Studios صحبت کرد:

در آن زمان، آن‌ها جاه‌طلبی‌های بزرگی داشتند و دستاوردهای خود را به مبالغ مشخصی به فروش می‌گذاشتند. بانجی دیده بود که فرنچایز هیلو به چه دستاورد ارزشمندی تبدیل شده است و همواره بر این باور بود که مایکروسافت بیش از آن‌ها از این موفقیت سود برده است. در رابطه با موفقیت آن‌ها با بازی Destiny می‌توانم بگویم که جذابیت انجام این کار به‌عنوان یک شرکت مستقل را درک می‌کنم.

Destiny 2

343 وارث قابل‌اعتماد بانجی در ساخت نسخه‌های جدید Halo

همان‌حال که آقای اسپنسر به سخنان خود ادامه می‌داد، از او پرسیده شد که آیا جدایی بانجی ازمایکروسافت یک امر اجتناب‌ناپذیری بود و یا آنکه این غول فناوری می‌توانست بانجی را همچنان تحت‌تملک خود داشته باشد که آقای اسپنسر در پاسخ به این سوال عنوان کرد اگر می‌توانستیم امروز این کار را انجام بدهیم، اعتقاد دارم که بانجی همچنان به‌عنوان یکی از استودیو‌های فرست‌پارتی مایکروسافت و توسعه‌دهنده اصلی هیلو فعالیت می‌کرد.

چندی پیش نیز آقای اسپنسر در گفت‌و‌گویی با GQ عنوان کرد که این روزها مایکروسافت او را برای تعین جانشین بعدی خود به‌عنوان سمت رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی یا همان Xbox به‌شدت تحت فشار قرار داده‌ است.

به‌عنوان فردی که نزدیک به 33 سال در این جایگاه مشغول به کار‌ بوده‌ام باید گفت که سال‌های پیش‌رو به‌مراتب‌ از سال‌های پست‌سر گذاشته شده بیشتر است. در حال‌حاضر چیزی جز طول‌عمر و پایداری این تیم Xbox برای من ارزشمند‌تر‌ نیست. در رابطه با حواشی پیرامون جانشینی بایستی اشاره کرد که شما باید زمانی این کار را انجام دهید که از سلامت طول‌عمر تیم خود آگاهید تا مطمئن شوید که همه‌چیز در جایگاه خوبی قرار دارد، همه‌ی عوامل از جمله فرهنگ و سیاست‌های کمپانی مادر.

سال آینده میلادی را می‌توان سکوی‌پرتاب کنسول Xbox Series X با پروژه‌های تحت‌انحصار استودیو‌هایی چون PlayGround Games و Ninja Theory موردخطاب قرار داد. استودیو‌هایی که هر کدام برای سالیان به ساخت پروژه‌هایی تراز اول AAA و یا احیای فرنچایزهایی خاطرانگیز از قبیل Fable سخت مشغول بوده‌اند. با این حال، خانواده‌ی کنسول‌های ایکس باکس با وجود بازی‌ هیلو اینفینیت که همواره از دید بازی‌کنندگان به‌عنوان برترین بازی سال گیم اوارز برگزیده شده است، میزبانان قابل‌احترام و شایسته‌ای در سال 2021 میلادی خواهند بود.

لازم به ذکر است که بازی Halo Infinite در تاریخ 8 دسامبر مصادف با 17 آذر علاوه بر سرویس Xbox Game Pass بر روی رایانه‌شخصی، و کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری عرضه می‌شود. با اضافه شدن جدیدترین نسخه از فرنچایز هیلو به لیست بازی‌‌های سرویس گیم پس و حق‌اشتراک ماهیانه‌ی 10 دلار، می‌توان از یک معامله‌‌ی دو سر برد یاد کرد. دسترسی به تمامی بازی‌های فرست‌پارتی مایکروسافت در روز انتشار، سرویس Game Pass را به یکی از بهترین پلتفرم‌ها با پشتیبانی از صدها اثر انحصاری و مولتی‌پتلفرم تبدیل کرده است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.