xbox-bethesda-acquisition
یحیی رحیمی

نظر اسپنسر در مورد انحصاری شدن بازی های بتسدا: Xbox بهترین پلتفرم برای بازی

یحیی رحیمی 6 مهر 1399 بدون دیدگاه
372 بازدید

هفته مهمی را در صنعت بازی‌های ویدیویی گذراندیم و شاهد شروع پیش‌فروش کنسول‌های Xbox Series X / S و هفته بازی توکیو بودیم. مهم‌ترین خبر اما به چنگ آوردن حق مالکیت استودیوهای Bethesda توسط مایکروسافت بود. این خبر مانند یک بمب هسته‌ای عمل کرد و تمامی صنعت را به هم‌ریخت و سوالات زیادی مانند انحصاری شدن بازی‌های بتسدا و انتشار آن‌ها برای کنسول سونی مطرح شد. فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای که با بخش خبری یاهو داشته، از پاسخ‌گویی به این سؤال طفره رفته اما سرنخ‌هایی به دست ما داده است.

اسپنسر در گفتگو با Yahoo Finance از جواب به سؤال انحصاری شدن بازی‌های استودیو Bethesda طفره رفته اما گفته که این موضوع باید بازی به بازی بررسی شود و فعلاً نمی‌تواند نظر قطعی خود را بگوید؛ اما باور دارد که به دست آوردن مالکیت این استودیوها برای سرویس‌هایی مانند Game Pass فوق‌العاده خواهد بود زیرا که تمامی بازی‌های جدید این شرکت بلافاصله روی این سرویس منتشر می‌شوند و جامعه ایکس باکس باید، سرمایه‌گذاری انجام‌شده به‌عنوان یک اکوسیستم را ببیند.

Phil Spencerجامعه کاربران ایکس باکس باید این‌طور به قضیه نگاه کنند که این‌یک سرمایه‌گذاری بزرگ در زمینه تجربه‌ای است که از اکوسیستم ایکس باکس دریافت می‌کنند. ما می‌خواهیم که ایکس باکس به بهترین پلتفرم برای بازی تبدیل شود و حس می‌کنیم که انتشار بازی‌های بیشتر، بخشی از برنامه ما برای رسیدن به این هدف است.

اسپنسر باور دارد که به دست گرفتن مالکیت بتسدا می‌تواند اکوسیستم کلی ایکس باکس را ارتقا بخشد و مشخص نیست که آیا بازی‌ها تنها روی کنسول Xbox در دسترس خواهند بود یا خیر. شرکت بتسدا هنوز حق انتشار بازی‌هایش را در اختیار دارد اما تحت قوانین جدیدی که مایکروسافت برای او تعیین می‌کند و احتمالاً چندین بازی مانند Starfield برای پلی استیشن هم منتشر شوند زیرا که مایکروسافت به دنبال کسب درآمد بیشتر از بخش گیمینگ و بازی است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.