بازی Forza Horizon 5 کیم جونگ اون
یحیی رحیمی

محرومیت 8000 ساله بازیکن Forza Horizon 5 به دلیل استفاده از تصویر رهبر کره شمالی

یحیی رحیمی 11 آذر 1400 بدون دیدگاه
962 بازدید

بازی Forza Horizon 5 پس از انتشار برای ایکس باکس و کامپیوتر با استقبال میلیون‌ها نفر همراه شد و بیش از ده میلیون نفر موفق به تجربه‌ی سفرهای جاده‌ای در کشور زیبای مکزیک شدند. محبوبیت تازه‌ترین اثر استودیو پلی‌گراند گیمز (Playground Games) با انتقادات و جنجال‌هایی نیز همراه بوده است و اخیراً با انتقاد جامعه‌ی تراجنسیتی‌ها از نام‌گذاری فورتزا هورایزن 5 روبه‌رو بودیم. در تازه‌ترین اخبار بازی، فردی به دلیل استفاده از تصویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روی یکی از خودروهای بازی به مدت 8000 سال از این اثر رانندگی اخراج شده است.

بازی Forza Horizon 5 برترین اثر سال از دیدگاه متاکریتیک شناخته شده و امتیازهای فوق‌العاده دریافت کرده است و همین باعث شده تا میلیون‌ها نفر بازی‌کن از خلاقیت خود برای اسپرت کردن خودروها استفاده کنند؛ اما به کار بردن تصویر رهبر کره شمالی روی یکی از اتومبیل‌های بازی باعث شده تا بازی‌کننده به مدت 8000 سال و تا سال 9999 میلادی از این بازی رانندگی اخراج شود.

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Reddit در مورد اخراج دوستش از بازی Forza Horizon 5 به دلیل استفاده از بخش اسپرت و ویرایش آنلاین اتومبیل‌ها خبر داده است. وی تصویری از رهبر کره شمالی را به کار برده است و وی را مانند مؤسس فست فود زنجیره‌ای KFC نشان داده است. این تصویر تمسخرآمیز با واکنش سازندگان بازی همراه شده است و استودیو Turn10 که وظیفه‌ی کنترل برند بازی را بر عهده دارد، این بازی‌کننده را به دلیل نقض قوانین اخراج کرده است.

کره شمالی Forza Horizon 5

قوانین سفت و سخت Forza Horizon 5 

مجموعه بازی فورتزا هورایزن اجازه‌ی استفاده از تصویر اشخاص و برندهای ثبت شده را نمی‌دهد و در صورتی که بازی‌کننده از اسامی و تصاویری که قانون کپی‌رایت را زیر پا می‌گذارند استفاده کنند، اخراج خواهند شد. استفاده از لوگو KFC و همچنین تصویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، باعث شده تا این قانون زیر پا گذاشته شود و به همین دلیل فرد به مدت 8000 سال از Forza Horizon 5 اخراج شود.

تصویر به کار رفته اشاره به علاقه‌ی رهبر کره شمالی به فست فود KFC دارد و باید دقت کرد که شوخی با وی باعث اخراج این بازی‌کننده نشده است و صرفاً زیر پا گذاشتن قانون کپی‌رایت، دلیل اخراج وی بوده است. گفتنی است این فرد تنها از بخش ویرایش آنلاین بازی محروم شده و همچنان می‌تواند به بازی ادامه دهد و این‌طور نیست که امکان حضور در فورتزا هورایزن 5 را نداشته باشد.

استودیو Turn 10 در طی سال‌های اخیر نشان داده که نسبت به اسپرت خودروها توسط بازی‌کنان بسیار حساس است و افراد زیادی به دلیل طرح‌های ناشایست و خلاف قوانین بازی اخراج شده‌اند. برای نمونه فردی که تصویر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده آمریکا را به کار برده بود، جریمه‌ای مشابه دریافت کرد. نظر شما در مورد اتفاق پیش‌آمده چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.