بازی Forza Horizon 5
سحر حق پرست

6 جزئیات بی‌نظیری که در بازی Forza Horizon 5 از دید شما پنهان مانده‌اند

سحر حق پرست 6 آذر 1400 2 دیدگاه
6,721 بازدید

Forza Horizon 5 بزرگترین بازی در سبک اتومبیل‌رانی، متعلق به استودیو مایکروسافت است که در مکزیک جریان دارد. دنیای این بازی به قدری بزرگ و دیدنی است که کمتر کسی می‌تواند تمام زیبایی‌های آن را کشف کند. به همین خاطر، در این مقاله 6 مورد از مکان‌ها و ویژگی‌های منحصربفرد Forza Horizon 5 را که به احتمال زیاد از چشم شما مخفی مانده‌اند، معرفی می‌کنیم.

جزئیات بازی Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای جهان‌باز است که به دلیل داشتن گرافیک بالا، گیم‌پلی بی عیب و نقص، محتوای غنی، و مناطق زیبایی که از مکزیک به نمایش می‌گذارد، با استقبال زیادی روبرو شد. اگر از طرفداران این بازی باشید، حتماً می‌دانید که با انتشار هر نسخه از این مجموعه‌ی بزرگ، جزئیات و محتوای بیشتری به آن اضافه می‌شود و Forza Horizon 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. سازندگان و طراحان این بازی به قدری با اشتیاق عمل کرده‌اند که این موضوع در تک تک جزئیات این بازی کاملاً مشهود است.

در حال حاضر، بزرگترین نقشه این مجموعه متعلق به Forza Horizon 5 است؛ این نقشه 50٪ بزرگ‌تر از نقشه Forza Horizon 4 طراحی شده. شما می‌توانید با انتخاب یکی از صدها خودرویی که در اختیارتان قرار گرفته، از همان ابتدای بازی، کاملاً آزادانه به گشت و گذار در نقاط مختلف نقشه بپردازید و از تغییرات فصلی سال نهایت لذت را ببرید. اما با این وجود، جزئیات و ویژگی‌های بی‌نظیری هستند که معمولاً از چشم بازیکنان دور می‌مانند. بنابراین، با پارسی گیم همراه باشید تا تعدادی از این موارد را بررسی کنیم.

Forza Horizon 5

دریاچه The Remote Volcano

همانطور که گفتیم، Forza Horizon 5 مملو از مکان‌های دیدنی است؛ اما گاهی اوقات آنچنان با سرعت از کنارشان عبور می‌کنید که حتی متوجه آن‌ها نمی‌شوید. یکی از این مکان‌ها، The Remote Volcano Lake (دریاچه آتشفشانی دور افتاده) است. در ابتدای بازی، هنگامی که سوار بر اتومبیل خود از هواپیما پایین می‌پرید و بر فراز کوه آتشفشانی La Gran Caldera در مرکز نقشه فرود می‌آیید، شاید ناخودآگاه با سرعت به طرف جلو رانندگی کنید؛ اما در همین اطراف دریاچه زیبایی وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

این دریاچه در انتهای مسیر پر پیچ و خم کوهستانی قرار دارد. اگرچه پشت سر گذاشتن این مسیر زمان زیادی از شما می‌گیرد، اما این منطقه به قدری آرام و زیباست که برای مدتی شما را از هیاهوی مسابقه دور نگه می‌دارد. همچنین یک تابلوی XP (XP Board) در آن منطقه قرار گرفته که با شکستن آن XP دریافت می‌کنید.

Forza Horizno 5

A Fantastic Star Gazing Location

یکی از ویژگی‌های Forza Horizon 5، علاوه بر تغییرات فصلی و آب و هوایی، چرخه شبانه‌روزی است تا مکزیک را به صورت زنده و پویا نشان دهد. آیا می‌دانستید که یک رصدخانه نجومی در بالای آتشفشان منطقه غربی (La Gran Caldera) وجود دارد؟ برای رفتن به آنجا، کافی است Caldera را روی نقشه علامت زده و شروع به رانندگی کنید؛ مطمئناً از زمانی که برای رسیدن به آنجا صرف می‌شود، پشیمان نخواهید شد. با رسیدن به این منطقه، جایی شبیه به پایگاه تحقیقاتی خواهید دید که یک تلسکوپ بسیار بزرگ در خود جای داده است و هر چه بیشتر محیط اطراف آن را جستجو کنید، جزئیات بیشتری در رابطه با این رصدخانه پیدا خواهید کرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بهترین زمان برای آمدن به این مکان و تماشای ستارگان، در تاریکی شب خواهد بود.

Forza Horizon 5

Hidden Oceanside Arch

یکی دیگر از ویژگی‌های Forza Horizon 5 این است که آزادانه می‌توانید در هر جایی رانندگی کنید و به نقاط مختلف مکزیک بروید. این بازی دارای دو ساحل مجزاست؛ یک ساحل استوایی در شرق نقشه و یک ساحل سنگی در غرب آن. این دو ساحل، کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. اگر به غرب نقشه مکزیک بروید، یک اسکله طویل شبه جزیره مانند را خواهید دید که پر از صخره‌های بزرگ است. این اسکله مستقیماً به اقیانوس منتهی می‌شود و اگر خط ساحلی اطراف این شبه جزیره را دنبال کنید، به یک طاق سنگی زیبا به همراه یک تابلوی XP خواهید رسید.

وجود چنین مکان‌های شگفت‌انگیزی باعث شده که همواره مردم مجموعه Horizon را مشتاقانه دنبال کنند. ظاهراً این یک طاق تاریخی است،‌ اگرچه وجود یک Chevrolet Corvette در کنار آن کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما همانطور که گفتیم در Forza Horizon 5 همه چیز امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید از همهمه و شلوغی‌های مسابقه دور شوید، این مکان با صدای آرامش‌بخش موج‌هایش بهترین گزینه برای شماست.

Forza Horizon 5

The Wildlife

یکی دیگر از نکاتی که تیم Playground Games برای زنده نشان دادن محیط بازی در نظر گرفته‌اند، ایجاد حیات وحش در مناطق مختلف آن است. اما با توجه به سرعتی که در این بازی دارید، احتمالاً هیچ یک از این زیبایی‌ها و ظرافتی که در آن‌ها به کار رفته است را ندیده‌اید. حیواناتی که در دنیای Forza Horizon 5 می‌بینید، با توجه به منطقه و فصول مختلف سال متفاوت‌اند. به عنوان مثال، در مناطق کشاورزی شاهد وجود مرغ و جوجه‌هایی خواهید بود که به زمین نوک می‌زنند. اگرچه این موارد ارتباطی به اصل بازی ندارند، اما همین جزئیات کوچک است که آن را از سایر همتایان خود متمایز می‌سازد و نشان می‌دهد که چرا مجموعه Horizon در جهان‌سازی، نسبت به باقی عناوین مشابه برتری دارد.

Forza Horizon 5

آبشار The Picturesque

وقتی در Forza Horizon 5 رانندگی می‌کنید، غرق در زیبایی‌های مکزیک می‌شوید و در زیست‌بوم‌ها و مناطق مختلف، می‌توانید به جستجوی تمام آن‌ها بپردازید؛ از ویرانه‌های تاریخی گرفته تا استراحتگاه‌های ساحلی، کوهستان‌ها و هر چیزی که در دنیای واقعی هم وجود دارد. یکی از این زیبایی‌ها و بهترین مکان‌ برای گشت و گذار، آبشار زیبایی است که در اعماق جنگل قرار گرفته است. با سفر به جنوبی‌ترین نقطه نقشه، جایی که تمام جاده‌ها به انتها می‌رسند، می‌توانید یک آبشار خروشان و چند جزیره کوچک برای پارک کردن اتومبیل خود بیابید. با اینکه پیدا کردن این آبشار کار چندان ساده‌ای نیست، اما با رسیدن به آن، شاهد یک منظره فوق‌العاده زیبا خواهید بود که می‌توانید از تصاویر آن برای پس زمینه استفاده کنید.

Forza Horizon 5

Skill Songs

در Forza Horizon 5 مجموعه‌ای از شبکه‌های رادیویی وجود دارد که می‌توانید در حین گشت و گذار در مکزیک به آن‌ها گوش دهید. آیا می‌دانستید آهنگ‌های خاصی در این بازی هستند که در تمام مدت پخش، دو برابر XP دریافت خواهید کرد؟ بله، این بازی آهنگ‌هایی دارد که به ارتقاء سطح شما کمک می‌کند. این ویژگی به گونه‌ای نیست که در طول بازی از وجود آن آگاه شوید، به همین خاطر لازم است که در مورد آن صحبت کنیم.

شاید در حین رانندگی با کلمه Skill Song برخورد کرده باشید. زمانی که گوینده رادیو، پخش موسیقی Skill song را اعلام می‌کند، به هیچ عنوان به گیرنده خود دست نزنید. با انجام فعالیت‌های مختلف در حین پخش این آهنگ‌ها XP دریافتی شما دوبرابر خواهد شد. یکی دیگر از نشانه‌هایی که آهنگ‌های Skill را از سایر آهنگ‌ها متمایز می‌کند، این است که در هنگام پخش آن‌ها، کاراکتر بازیکن در داخل ماشین به رقص درمی‌آید.

اکنون که با مکان‌های مخفی Forza Horizon 5 آشنا شدید، به راحتی می‌توانید به این نقاط سفر کرده و از ظرافتی که در طراحی این بازی به کار رفته نهایت لذت را ببرید. به خاطر داشته باشید که دسترسی به تعدادی از مناطق نقشه تنها در فصول خاصی از سال امکان‌پذیر است، به عنوان مثال: در فصل زمستان، دریاچه‌ یخ می‌زند، به همین خاطر جزایر دریاچه تنها در این فصل در دسترس شما قرار می‌گیرند. همچنین تابلوهایی در بازی وجود دارد که با شکستن آن‌ها امتیاز و قابلیت سفر سریع به نقاط مختلف نقشه به دست می‌آورید؛ پس حتماً تمام آن‌ها را نابود کنید. از هیچ فرصتی برای خرید ملک دریغ نکنید، چه یک کلبه کوچک باشد یا یک خانه گران قیمت، علاوه بر باز شدن قابلیت سفر سریع به آن منطقه، امتیازات دیگری نیز به همراه خواهد داشت.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

تغییرات فصلی در Forza Horizon 5 چگونه است؟

فصل‌های Forza Horizon 5 هر هفته بین بهار، تابستان، پاییز و زمستان تغییر می‌کند و آب و هوای جدیدی را با خود به ارمغان می‌آورد.

۱
بزرگی نقشه Forza Horizon 5 چقدر است؟

Forza Horizon 5 بزرگترین نقشه این مجموعه را داراست که ابعاد آن در حدود 107 کیلومتر مربع می‌باشد.

۲
آیا در Forza Horizon 5 قابلیت Fast Travel وجود دارد؟

بله، برای فعال کردن توانایی سفر سریع به نقاط مختلف نقشه در Forza Horizon 5 باید ملک Buenas Vistas را در منطقه Baja به قیمت 2 میلیون خریداری نمایید.

۳
چگونه در Forza Horizon 5 می‌توان قفل Fast Travel را در مناطق تعیین‌شده باز کرد؟

برای باز کردن قفل Fast Travel در Forza Horizon 5 باید تابلوهای Fast Travel را بشکنید. این تابلوها در سراسر مکزیک به صورت پراکنده قرار گرفته‌اند که با نمادی به رنگ بنفش و شبیه به ساعت شنی کج بر روی نقشه قابل مشاهده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Mr saeid

    مهمان

    سلام. همه چیز زیباست تو این بازی، بجز هوش مصنوعی درایواتورهای احمق، انقدر رو مخ هستن که نمیدونی واقعا چی بگی… جلوشون که قرار بگیری هیچ واکنشی نشون نمیدن! بهشون بزنی یا تصادف کنی مسیرشون کلا عوض و منحرف میشه! نه بوق میزنن و نه فلش میزنن و نه فرمون رو میچرخونن که بتونن رد بش! تا نری کنار از جلوشون همونجا میمونن بسکه احمق ساختنشون… دلم میخواست اینو به خود سازندگان منتقل کنم، یا یه نمونه دیگه هیچ npc که در کنار خیابون در رفت و آمد و تعامل باشن باهم وجود نداره مثل بعضی عناوین(شهر رو زنده تر نشون میده)، هیچ موتور یا چرخ سواری دیده نمیشه تو این شهر زیبای مکزیک، یا مدل ها به این خوبی طراحی شدن ولی هیچ فیزیک مو و لباسی در نظر گرفته نشده(که این موضوع قابل اغماض هست بنا به دلایل بهینه سازی). موفق باشید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    میلاد

    مهمان

    پس چرا آپدیت گرافیک واسه pc ندادن

    پاسخ دهید