امیرحسین والی

زیباترین بازی‌های مستقل سال 2021 که باید تجربه کنید

امیرحسین والی 6 آذر 1400 بدون دیدگاه
1,764 بازدید

بازی‌های بزرگی که در طول سال منتشر می‌شوند، آن‌قدر در جریان برنامه‌های مارکتینگ مانند تبلیغات‌های چند میلیونی قرار می‌گیرند که ناخواسته از همه آن‌ها باخبر می‌شویم و یا شاید یکی از عناوینی باشد که بی‌صبرانه منتظر تجربه آن هستیم. در مقابل بازی‌های مستقل، توانایی ایجاد چنین حرارتی را قبل یا بعد از انتشارشان ندارند و سالانه تعداد زیادی بازی مستقل خوب منتشر می‌شود که شاید خیلی از ما از انتشار آن آگاه نباشیم و به دست فراموشی سپرده شوند.

بازی‌های مستقل طی چند سال گذشته توجه و چشم‌های بیشتری را به سمت خود معطوف کرده‌اند؛ بازی‌هایی مثل Dead Cells،‌ Hades یا Disco Elysium به دنیا نشان دادند که با سرمایه‌گذاری روی بازی‌های مستقل درست، سالیانه محتواهای خیلی جذابی از سمت اینگونه بازیسازها روانه بازار داغ بازی‌های رایانه‌ای می‌شود. اما سال ۲۰۲۱ در بخش مستقل این صنعت چگونه بود؟ در این مقاله قصد داریم که به بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ بپردازیم پس با پارسی گیم همراه باشید.

بازی Lake

Lake

عنوان Lake از آن دسته بازی‌هایی است که برای مدت کوتاهی حواسمان را از همه هیجان‌های اکشن‌محور بازی‌های اخیر مثل Call of Duty: Vanguard یا Battlefield 2042 دور می‌کند و تجربه آرامش‌بخشی را ارائه می‌دهد. استایل بصری Lake بیشتر شبیه به انیمیشن‌های دهه هشتاد میلادی است که این موضوع کمک شایانی به ایجاد جو آرام درون بازی می‌کند. اما به جز جلوه‌های بصری جذابش، Lake روند دلنشینی را برای پلیرها به همراه دارد و می‌توانید ساعت‌ها غرق تجربه بازی شوید و گذر زمان را احساس نکنید.

بازی در سال ۱۹۸۶ رقم می‌خورد و بازیکن در نقش شخصیت مردیث به محل زندگی کودکی خود بازمی‌گردد. مردیث بعد از بازگشت، به پدر خود که شغلش نامه‌رسانی است و حالا سن و سالی از او گذشته، کمک می‌کند. در طول بازی مردیث با افراد مختلف شهر صحبت کرده که باعث می‌شود بیشتر راجع به افراد شهر و بیشتر راجع به شخصیت مردیث بدانیم. نحوه روایت و داستان‌پردازی بازی به قدری محسورکننده است که نمی‌توانید از همین روایت آرام و دلنشین دست بکشید. این بازی در ۱ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی برای PS4 و  XBX/S منتشر شده است.

بازی Genesis Noir

Genesis Noir

دنیایی که Genesis Noir برای پلیرها خلق می‌کند، ساده است؛ آن‌قدر ساده که نمی‌توان هیچ پیچیدگی را در آن پیدا کرد. اما همین سادگی که ارائه می‌دهد، قلب پلیر را گرم نگه می‌دارد که این حرارت را مدیون داستان و روایت زیبای این بازی هستیم. جلوه‌های بصری بازی به ساده‌ترین شکل ممکن و با استایل سیاه و سفید منتشر شده که این موضوع در بخش بصری بازی، تعامل جالبی با شخصیت اصلی این بازی یعنی No Man دارد.

داستان Genesis Noir راجع به مردی به نام No Man است که در دنیای بازی سعی دارد تا معشوقه گمشده‌اش را پیدا کند. در طول بازی او با افراد مختلف صحبت و با آیتم‌های مختلف تعامل برقرار می‌کند که بدین ترتیب می‌توان سبک این بازی را نوعی از اشاره و کلیک دانست. توصیه می‌کنم که حتما مدت زمانی را برای تجربه این بازی مستقل جذاب اختصاص بدهید. این بازی در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۱ برای PC, MacOS, Nintendo Switch و Xbox One  منتشر شده است.

بازی Sable

Sable

وقتی آرت استایل کامیک‌های اروپایی و انیمیشن‌های شرقی با یکدیگر ترکیب می‌شوند،‌ می‌توانید شاهد خلق شاهکاری بصری مانند Sable باشید. سازنده‌های بازی با ریسک بزرگ خلق یک بازی جهان‌باز با تراکم محیط‌های مختلف و استایل بصری خاص،‌ تجربه‌ی منحصر به فردی را برای بازیکن‌ها رقم می‌زنند. به مانند دو بازی قبلی، Sable هم روند هیجانی و سریعی ندارد و پلیر را وادار می‌کند که از لحظه به لحظه گشت و گذار در محیط بازی و حل معما لذت ببرد.

گیم‌پلی بازی عنصرهای مختلفی از سبک‌های مختلف مثل معمایی، شبیه‌ساز پیاده‌روی و پلتفرمینگ را در خود جای داده است که بالانس ترکیب این سه المان کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا ساعت‌ها بدون هیچ خستگی از تجربه‌ Sable لذت ببرید. در بازی قابلیت بالا رفتن از مرتفع‌ترین تپه‌ها و موتورسواری هم وجود دارد. این بازی در تاریخ ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی برای PS4, PC, Xbox One, Xbox Series X/S و MacOS منتشر شده است.

بازی Solar Ashe

Solar Ash

بازی‌های این لیست فستیوالی از جذابیت‌های بصری هستند و شاید برای خود من، Solar Ash در صدر جدول این جذابیت‌ها قرار بگیرد. از دشت‌های بزرگ با طراحی فوق‌العاده تا سیاره‌های نئونی همه در کنار هم فستیوالی از رنگ‌های جذاب را تشکیل داده‌اند تا حتی یک ثانیه از تجربه Solar Ash خسته نشوید. طراحی کارکترها هر کدام منحصر به فرد هستند و شاید نمونه آن را در هیچ بازی دیگری ندیده باشید. به عنوان مثال کارکتر Rei که شخصیت قابل‌کنترل در بازی است، هیچ نمونه خارجی‌ای در بازی‌های دیگر ندارد.

Solar Ash اما بر خلاف بازی‌های دیگر لیست چندان آرامش‌بخش نیست و بیشتر نزدیک به شلم شوربا و هیجان دیوانه‌وار است. از مبارزه کردن با دشمن‌های داخل بازی گرفته تا رد شدن از سدهای مختلف در بازی، همگی هیجان فوق‌العاده‌ای را برای بازیکن به ارمغان می‌آورند. توصیه می‌کنم که حتما Solar Ash  را تجربه کنید. این بازی در تاریخ ۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی برای PC, PS4 و PS5 منتشر شده است.

بازی Artful Escape

The Artful Escape

فقط با خواندن اسم بازی متوجه می‌شوید که مهم‌ترین ویژگی این بازی چیست! ستینگ هنری بازی، به تنهایی ارزش تجربه این بازی را بیشتر می‌کند اما وقتی این ستینگ جذاب با داستان و روایت فوق‌العاده همراه می‌شود، یکی از بهترین تجربه‌هایتان را در بین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ رقم می‌زند. تم موزیکال بازی بستر مناسبی برای داستان فرانسیس وندتی است تا بتواند توانایی‌های خودش را روی استیج محک بزند و در گیم‌پلی بازی باید به فرانسیس کمک کنید که این کار را به خوبی انجام دهد.

موزیک‌های فوق‌العاده‌ بازی هم یکی دیگر از نکاتی است که به راحتی می‌توانید جز نکات مثبت این بازی قرار دهید. البته این موضوع را باید در نظر بگیرید که شاید سبک موزیکال این بازی مناسب خیلی‌ها نباشد و نتوانند از بازی نهایت لذت را ببرند، اما این دلیل نمیشود که The Artful Escape را یکی از بهترین تجربه‌های مستقل ندانیم. این بازی در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ برای PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Linux, IOS و MacOS منتشر شده است.

بازی Omno

Omno

بازی Omno معنای واقعی کلمه مستقل را تداعی می‌کند. این عنوان پروژه یک انیماتور و یک دولوپر است که این بازی را در ابتدا بدون هیچ قصد خاصی طراحی کرده‌اند اما به مرور زمان این بازی برای آن‌ها تبدیل به یک پروژه جدی‌تری می‌شود. آرت استایل فوق‌العاده این بازی و ترکیبش با المان‌های نئونی و مدرن باعث می‌شود تا یکی از چشم‌نوازترین تجربه‌های مستقل سال جاری برای پلیرها رقم بخورد و جهان باز Omno می‌تواند پلیر را تا ساعت‌ها محسور خود کند.

تجربه این بازی شباهت بسیار زیادی به بازی مستقل، محبوب و موفق Journey دارد و کسانی که دنبال تجربه بازی مشابه به آن هستند، می‌توانند شانسی به بازی Omno بدهند. نکته جالب توجه در Omno این است که سازنده‌ها هیچ راهنمایی برای پلیرها در بازی قرار نداده‌اند و همه چیز را به خود پلیر می‌سپارند. در نتیجه هر چقدر بیشتر به کند و کاو در دنیای بازی بپردازید،‌ بیشتر از داستان و اتفاقاتی که در جریان است مطلع می‌شوید. این بازی در تاریخ ۲۸ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی برای PS4, Xbox One, PC و Nintendo Switch منتشر شده است.

بازی‌های مستقلی که در باقی‌مانده از سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند

بازی‌هایی که پیشتر ذکر شد،‌ بازی‌هایی بودند که تا به حال در سال ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند اما هنوز سال جاری میلادی به پایان نرسیده و بازی‌هایی هستند که قرار است تا پایان سال عرضه شوند. در ادامه به معرفی این بازی‌ها هم می‌پردازیم.

بازی Dordogne

Dordogne

سبک بصری آب‌رنگ از آن دسته استایل‌هایی است که خیلی از بازی‌سازها سراغ آن نمی‌روند و نمی‌توانند ریسک کنند که بازی‌شان با استایلی منتشر شود که طرفداران زیادی نداشته باشد؛ اما سازندگان بازی Dordogne این موضوع را کاملا در آغوش کشیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا بازی با سبک طراحی آب‌رنگ عرضه کنند. می‌توان تصور کرد که جلوه‌های بصری این بازی، چقدر هنرمندانه و چشم‌نواز خواهد بود. اما فقط جلوه‌های بصری بازی نیست که ما را برای انتشار بازی هیجان‌زده می‌کند؛ این بازی داستان موجود افسانه‌ای به نام Mimi که 32 سال سن دارد را روایت می‌کند که بعد از فوت مادربزرگش به زادگاهش برمی‌گردد.

در اطلاعات اولیه‌ای که از این بازی منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که Dordogne می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین روایت‌های احساسی در بین بازی‌های امسال باشد و باید خودمان را برای طوفانی از حمله احساسات آماده کنیم. در طی بازی باید با پروتاگونیست، به دنبال سرنخ‌هایی از گذشته و مادربزرگ و به طور کلی کودکی‌اش باشیم که در این بین وارد جریانات درگیرکننده‌ای خواهیم شد. این بازی قرار است که برای کنسول Nintendo Switch و MacOS منتشر شود.

بازی Open Roads

Open Roads

تس به همراه مادرش یعنی اوپال به دل جاده می‌زنند و به کمک یکدیگر داستانی را برای بازیکن روایت می‌کنند. آن‌ها داستان خود را در جاده شروع کرده تا اطلاعات بیشتری راجع به خانواده خود بدست آورند. بازی در روایت، بسیار کم‌نقص و فوق‌العاده عمل می‌کند و به خوبی می‌تواند لایه‌های عمیقی از رابطه بین تس و مادرش را برای پلیرها به نمایش بگذارد. روایت و طراحی به گونه‌ای کنار هم عمل می‌کنند تا بتوانند لحظات احساسی را برای پلیرها رقم بزنند.

هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما با توجه به همین اطلاعات کم، می‌توان مطمئن بود که اکثر محوریت بازی روی داستان و روایت آن است. جلوه بصری بازی شبیه به بازی‌های گرافیکی است و انیمیشن‌های بازی نرم و گرم به نظر می‌رسند. گیم‌پلی بازی هم چندان پرسرعت به نظر نمی‌رسد و Open Roads ایستگاه جذابی برای پیدا کردن کمی آرامش از یک بازی ویدیویی به نظر می‌رسد.

بازی Forever Ego

Forever Ago

درست مثل بازی Open Roads، عنوان Forever Ago هم بازی‌ای است که در آن بازیکن باید به دل جاده بزند. در این بازی باید در نقش آلفرد که به دنبال رستگاری می‌گردد به دل جاده بزنید و با دوربینی که در دست دارید، لحظات مهم را ثبت کنید. با توجه به محبوبیت Photo Mode طی چند سال اخیر در بازی‌های ویدیویی و جلوه بصری فوق‌العاده Forever Ago، به نظر می‌رسد که این بازی می‌تواند مورد توجه خیلی از گیمرها قرار بگیرد و به عنوان بازی مستقل، برتری مارکتینگی نسبت به دیگر بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

در رابطه با داستان بازی اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما موضوع‌ مشخص این است که با آلفرد می‌توانید در محیط بازی گشت و گذار کنید و روابط مختلف در بازی را مورد بررسی قرار دهید. روایتی احساسی که با روندی کند اما سرگرم‌کننده، سعی می‌کند تا گیمر را چند ساعت مجذوب خود کند. لازم به ذکر است که این بازی برای PC منتشر خواهد شد.

بازی Seasons

Seasons

همه چیز در Season حرکت می‌کند؛ حتی چمن‌های کوچک روی زمین. بازی با آرت استایل جذاب و خارق‌العاده‌اش یکی از شگرف‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. سازنده‌های این بازی سعی کرده‌اند تا نهایت آرامش و جذابیت را به جلوه‌های بصری بازی خود بیافزایند و همین موضوع باعث می‌شود تا به راحتی بتوان در دنیای تقریبا بی‌نقص بازی غرق شد. اما موضوعی که بیشتر برای خود من جذاب‌تر است،‌ برداشتی است که سازندگان برای بازیکنان در بازی قرار داده‌اند. در طول بازی شما کنترل زن جوانی را برعهده دارید که سوار بر دوچرخه،‌ تصمیم می‌گیرد که از جامعه خارج شود و دنیای اطرافش را با دقت بیشتری کندوکاو کند.

در طول بازی می‌توانید لحظات مختلف را ثبت کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید سکانس‌های مختلف در بازی را با نقاشی کردن، نوشتن افکار روی کاغذ و عکس‌برداری ثبت کنید. شاید همین بزرگ‌ترین جذابیت باشد که می‌توانید لحظه به لحظه بازی را به ثبت افکار خودتان در قالب یک بانوی جوان به ثبت برسانید.

 

بازی‌‌های مستقل الماسی در معدن‌ کشف‌نشده هستند و زمانی که وارد این معدن شوید، می‌توانید بار خود را برای همیشه با این الماس‌ها ببندید. هنوز هم بازی‌های مستقل قدرتمندی هستند که بعد از گذشت چند سال از انتشارشان، جذابیت خود را از دست نداده‌اند؛ کاری که شاید خیلی از بازی‌های بزرگ با بودجه‌های میلیون دلاری هم نمی‌توانند به خوبی انجام دهند. در این لیست سعی کردیم که به چندی از این الماس‌ها بپردازیم.

نظر شما چیست؟ چه بازی مستقل دیگری در سال ۲۰۲۱ منتشر شده که باید در لیست بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ قرار بگیرد؟ در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

منبع:Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ چه عنوان‌هایی هستند؟

بازی‌های مستقل خوب زیادی در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Sable، Solar Ash و Lake اشاره کرد.

۱
بهترین بازی شبیه به بازی Journey چیست؟

یکی از بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۱ که شباهت زیادی به بازی Journey دارد، عنوان Omno است.

۲
کدام بازی‌های ویدیویی آرامش‌بخش هستند؟

اگر به دنبال تجربه‌های لذت‌بخش اما همزمان آرامش‌بخش هستید،‌ می‌توانید به انجام بازی‌های مستقلی همچون Open Roads و Seasons بپردازید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.