یحیی رحیمی

الکترونیک آرتز ساخت Star Wars Battlefront 3 را لغو کرده است

یحیی رحیمی 1 آذر 1400 بدون دیدگاه
185 بازدید

با گذشت چهار سال از زمان انتشار Star Wars Battlefront 2، هیچ برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌ی بازی اعلام نشده است. بنابر گزارش جدید تام اندرسون، شرکت دایس (Dice) ساخت بازی Star Wars Battlefront 3 را به دلیل هزینه‌ی بسیار زیاد استفاده از لایسنس جنگ ستارگان لغو کرده است و مدیران الکترونیک آرتز باور دارند که سود مناسبی از این بازی به دست نخواهد آمد.

یکی از توسعه‌دهندگان شاغل در استودیو دایس در گفتگو با تام اندرسون گفته است که ساخت بازی Star Wars Battlefront 3 به دلیل افزایش هزینه‌ی استفاده از لایسنس جنگ ستارگان لغو شده است. در واقع فروش نسخه‌ی جدید باید 20 درصد از شماره‌ی‌ دوم مجموعه بیشتر باشد تا بتواند هزینه‌های ساخت را جبران کند. این مشکل باعث شده تا الکترونیک آرتز روی ساخت بتلفیلد بعدی تمرکز کند و در صورتی که ادعای تام اندرسون صحیح باشد، نسخه‌ی جدید بتلفیلد در سال 2023 منتشر خواهد شد.

اندرسون در ادامه از جدایی تعدادی از توسعه‌دهندگان کلیدی بازی Battlefront خبر داده است. افراد مهمی مانند کارگردان بازی، طراح اصلی گیم پلی و همچنین طراح ارشد شخصیت‌های بازی از استودیو دایس جداشده‌اند و ساخت بازی Star Wars Battlefront 3 به همین دلیل امکان‌پذیر نیست. الکترونیک آرتز اخیراً روی انتشار بازی‌های تک‌نفره و آفلاین تمرکز کرده است و پروژه‌های مختلفی را دنبال می‌کند که توسعه‌ی آن‌ها هزینه‌بر و وقت‌گیر خواهد بود.

ساخت Star Wars Battlefront 3

افزایش سرمایه‌گذاری EA در مجموعه جنگ ستارگان

بازی Battlefront 2 در سال 2017 منتشر شد و به دلیل استفاده از لوت باکس و خرید درون بازی با انتقادات گسترده روبه‌رو شد. استفاده نادرست از لوت‌باکس‌ها باعث شد تا افرادی که صدها دلار برای خرید آیتم هزینه کرده بودند، امکان پیشرفت سریع را داشته باشند و به شخصیت‌های بهتر دست پیدا کنند. افرادی که هیچ هزینه‌ای انجام نداده بودند باید ده‌ها ساعت بازی می‌کردند تا بتوانند یکی از شخصیت‌های جدید را خریداری کنند.

شرکت Lucasfilm در اوایل سال جاری میلادی از پایان قرارداد شراکت با الکترونیک آرتز خبر داد و اجازه‌ی استفاده از این مجموعه را به دیگر شرکت‌های بازی‌سازی داد. یوبی‌سافت سریعاً از بازی جهان باز جنگ ستارگان رونمایی کرد و دیگر استودیوها نیز برنامه‌ی خود را برای ساخت بازی بر اساس دنیای جنگ ستارگان اعلام کرده‌اند. الکترونیک آرتز باور دارد که همکاری با لوکاس‌فیلم همچنان ادامه دارد.

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز در جدیدترین جلسه‌ی مالی از ساخت بازی‌های بیشتری بر اساس دنیای جنگ ستارگان صحبت کرده و همچنین گزارش‌هایی در مورد ساخت دنباله Star Wars Jedi Fallen Order منتشر شده و این نشان می‌دهد که EA همچنان به سرمایه‌گذاری در این مجموعه ادامه خواهد داد. پس از این صحبت‌ها بود که ساخت یک بازی اکشن از دنیای جنگ ستارگان توسط استودیو Motive تائید شد.

الکترونیک آرتز اوایل هفته‌ی پیشین انتشار بسته الحاقی جدید بازی The Old Republic به نام Legacy of the Sith را اعلام کرده است و این نشان می‌دهد که EA همچنان توسعه‌دهنده پیشتاز در زمینه‌ی بازی‌های جنگ ستارگان است. اخیراً گزارش‌هایی از ساخت بازی جنگ ستارگان توسط استودیو Quantic Dream منتشر شده که با اسم Eclipse شناخته می‌شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.