بهترین بازی های بتل رویال PC
کسری کاظمی

بهترین بازی های بتل رویال PC

کسری کاظمی 27 آذر 1401 3 دیدگاه
21,271 بازدید

در میان سبک‌ها و استایل‌هایی که هر ساله در صنعت گیم مطرح می‌شوند، بازی های بتل رویال از اواخر دهه گذشته، یکی از تأثیرگذارترین‌ها در میان بهترین بازی های pc  بودند. این سبک که ابتدا به عنوان یک حالت اضافه در آثار مولتی پلیر وارد میدان شد، به حدی محبوب گشت که از آن به عنوان یک ژانر کامل یاد می‌شود. در آثار بتل رویال، شما باید به همراه تعداد زیادی بازیکن دیگر، در یک نقشه به کشتن هم تبدیل شدن به تنها بازمانده آن دست بپردازید. این فرمول با اینکه بسیار ساده و قابل درک است، ولی به حدی جذابیت و هیجان دارد که میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود مشغول کرده است. پس بیایید در کنار هم به بهترین بازی های بتل رویال PC بپردازید.

اثبات شماره یک بودن در بهترین بازی های بتل رویال PC

نقشه‌های آثار بتل رویال شامل بخش‌های امنی می‌شوند که بازیکنان باید در آن با هم مبارزه کنند، پس از مدتی، این منطقه تبدیل به نقشه ناامنی شده که بازماندگان باید شروع به حرکت کرده تا کشته نشوند. به‌مرورزمان نقشه کوچک‌تر شده و میدان نبرد را تنگ‌تر می‌کند. این مکانیک و بسیاری از فرمول‌های دیگر مانند اسلحه‌های تصادفی و پراکنده در محیط، پایه‌ها و اصول اصلی تمام بازی های بتل رویال هستند. با این حال تعدادی بازی دیگر از برخی مکانیک‌های این سبک استفاده کرده و بسیاری دیگر را رها کرده‌اند. در هر صورت، برای شما 20 تا از خاص‌ترین و بهترین بازی های بتل رویال کامپیوتر را آماده کرده و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1) Apex Legends

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends از این جهت که یکی از اولین بتل رویال های تمام اکشن و بسیار پرسرعت بود، توانست به راحتی گوی رقابت را در زمان عرضه از سایر بازی های این ژانر بدزدد. این بازی توسط تیم Respawn Entertainment ساخته شده که سابقه‌ای طولانی در طراحی شوترهای خوش ساخت و هیجان انگیز دارد. این مورد در این عنوان آنلاین جذاب باری دیگر تکرار شد که می‌تواند بهترین بتل رویال سرعتی بازار لقب بگیرد. تنوع شخصیت‌ها و قدرت‌های مختلفشان و ترکیب شوترهای قهرمان محور با بازی های بتل رویال نیز ایده خارق‌العاده‌ای بود که توسط این بازی به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شد.

بازی Apex Legends در طی حضور خود در صنعت گیم، فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است؛ با این حال اگر جایگاه فعلی این بتل رویال مهم و هیجان انگیز را بررسی کنیم، می‌بینیم که رشد قابل توجه و تعداد بازیکنان زیادی دارد. این موضوع را می‌توان به حضور قهرمانان جدید، نقشه‌های متنوع، اسلحه‌های کاملاً متعادل میان قهرمانان و ریزه‌کاری‌های کوچک ربط داد. در حال حاضر این بازی در جای درست و مناسبی قرار داشته که مسیر موفقیت را به عنوان یکی از بهترین بازی های بتل رویال PC در حال طی کردن است و حتی جای رشد بیشتری نیز دارد. این بازی همه این ها را به وفادار بودن کاربرانش مدیون است.

2) Fortnite

بازی Fortnite

بدون شک این بازی فورتنایت است که در نهایت سلطان ژانر بتل رویال و یکی از بهترین بازی های بتل رویال کامپیوتر است. این بازی مکانیک‌های جدید زیادی را وارد این مدل آثار کرد و همکاری‌های بزرگی با شرکت‌های مختلف داشت. شما بازیگران معروف، شخصیت‌های انیمه و ورزشکاران مطرح را به عنوان اسکین در بازی خواهید دید. حرکت‌های رقص و موسیقی‌های به روز دنیا در جریان بازی، از دلایلی است که این بازی یک زمان و حتی تا همین لحظه توانست میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از همه رده‌های سنی مختلف را درگیر جذابیت‌هایش کند. حتی یک تورنمنت جام جهانی برای Fortnite با میلیون‌ها دلار جوایز برگزار شد که توسط Epic Games پشتیبانی کامل شده بود.

الحق که Fortnite  فراتر از یک بازی ساده بوده و تبدیل به  بخشی از فرهنگ عمومی دنیا شده است. این عنوان به بازیکنان مناطق مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر رقابت کنند و جوایز نقدی عظیمی توزیع می‌شود. Fortnite واقعاً به شما برای داشتن سطح مهارت خوب پاداش می‌دهد. Fortnite همچنین یکی از پر استریم‌ترین بازی‌های توییچ است. این عنوان موفق شده تا بسیاری از استریمرها را به شهرت جهانی رسانده و مسیر پول‌سازی را برای خیلی‌ها باز کند. مکانیک‌های ساخت و ساز این بازی همچنین آن را از سایر عناوین ژانر متمایز می‌کند و می‌توان گفت که هیچ چیزی شبیه به Fortnite در صنعت بازی پیدا نخواهید کرد.

3) Call of Duty: Warzone

بازی Call of Duty Warzone

Call of Duty: Warzone اولین بازی سبک بتل رویال در فرنچایز تحسین شده و عظیم Call of Duty است. همه ما این سری را با نبردهای مولتی پلیر حماسی، اسلحه‌ها و سیستم تیراندازی خارق‌العاده و داستان‌های جذابش به یاد داریم؛ با این حال Call of Duty: Warzone نشان داد که حتی می‌توان تمام این پدیده‌ها را به سطح جدیدی برده و یکی از بزرگ‌ترین جوامع گیمینگ تمام دوران را خلق کرد. مکانیک‌های سری Call of Duty به بهترین شکل ممکن با فرمول بتل رویال کنار آمده‌اند. اکنون می‌توانید با 150 بازیکن روی یک نقشه بزرگ رقابت کنید که در آن آخرین شخصی که زنده بماند، برنده این مسابقه حماسی است.

در بازی Call of Duty: Warzone ده‌ها اسلحه مختلف با قابلیت‌های فراوان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تقویت کرده و در شرایط مختلف استفاده کنید؛ با این حال احتمالاً تک تیراندازها بهترین سلاح‌های بازی هستند، زیرا به شما اجازه می‌دهند از راه دور با حریفان مقابله کنید. نحوه چیدمان و استراتژی‌های درست، اصلی‌ترین دلیل پیروزی شما خواهد بود. همچنین داشتن یک سیستم فوق‌العاده که بازیکنان مُرده می‌توانند برای کسب یک شانس مجدد با هم مبارزه کنند، باعث شده که Call of Duty: Warzone حتی از این جهت نیز خود را از سایر بازی های ژانر متمایز کند. این عنوان قطعاً از بهترین بازی های بتل رویال PC است.

4) Spellbreak

بازی Spellbreak

بازی Spellbreak عنوانی رایگان در سبک اکشن مولتی پلیر بوده که همچنین یکی از خاص‌ترین بتل رویال های درون بازار نیز محسوب می‌شود. این بتل رویال رنگارنگ در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد که در آن از جادوها به عنوان سلاح استفاده می‌شود. قطعاً انتظار دارید که اکثر عناوین بتل رویال دارای اکشن گان پلی و سلاح‌های گرم باشند، اما Spellbreak در واقع بسیار متفاوت بوده که به آن احساس تازگی و طراوت خاصی بخشیده است. از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین چیزها در این بازی، گرافیک و جلوه‌های بصری زیبایش است. شما با پرتاب طلسم‌های جادویی، شاهد رقص رنگ‌های مختلف در صفحه نمایش خود خواهید بود.

در وهله اول، Spellbreak به شما اجازه می‌دهد تا از بین چندین کلاس مختلف یکی را انتخاب کنید. این امر مخصوصاً برای عناوین بتل رویال نادر است و به تنوع در گیم پلی می‌افزاید. این کلاس‌ها عبارت‌اند از Frostborn، Conduit، Pyromancer، Toxicologist، Stoneshaper و Tempest. علاوه بر این می‌توانید یک نقشه بزرگ را کاوش کنید و قبل از رویارویی با هر یک یا همه حریفان، ابزار جادویی مورد نیاز را جمع آوری کنید. با این حال، تمام این ها بستگی به شانس شما و دریافت‌هایی است که بازی به شما می‌دهد. حتی می‌توانید با استفاده از مزیت‌های محیطی از نظر تاکتیکی از حریفان خود پیشی بگیرید.

5) Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

بازی Vampire The Masquerade – Bloodhunt

Vampire: The Masquerade احتمالاً آخرین فرنچایزی در دنیای بازی‌ها است که انتظار می‌رود یک بازی بتل رویال داشته باشد، با این حال به طرز شگفت آوری، بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt خوب عمل می‌کند. علی‌رغم تردید اولیه از سوی جامعه VtM که خیلی به بازی‌ها اهمیت می‌دهند، توسعه دهندگان ثابت کرده‌اند که می‌دانند چگونه بتل رویال را به سری World of Darkness معرفی کنند. این طور که به نظر می‌رسد بازی به عنوان خون‌آشام‌های قدرتمند با توانایی‌های ماوراء طبیعی که باید با هم جنگیده تا یکی از آن‌ها در میدان نبرد باقی بماند، موقعیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند.

بازی Bloodhunt بسیار شبیه به PUBG بوده، اگر آن بازی به جای سربازان، از خون‌آشام‌های نامیرا استفاده می‌کرد. این خون‌آشام‌ها ممکن است قابلیت‌های خاصی داشته باشند، اما همچنان از سلاح‌ها برای نابودی دشمنانشان استفاده می‌کنند. به دلیل قابلیت پریدن از روی ساختمان ، خون‌آشام‌های این بازی می‌توانند جنگ‌های عمودی را پیش بگیرند که برای یک بتل رویال کاملاً غیرعادی است. 45 خون‌آشام باید وارد میدان نبرد شده و همدیگر را به چالش بکشند. یکی از راه‌های کسب انرژی، ترک مبارزه و نوشیدن خون شهروندهای عادی در نقشه بزرگ بازی است. قطعاً لحظات خوبی را در یکی از بهترین بازی های بتل رویال PC سپری خواهید کرد.

6) PUBG: Battlegrounds

بازی PUBG Battlegrounds

حال نوبت بررسی عنوانی است که ژانر بتل رویال را روی نقشه آورد و آن را تبدیل به سبک شماره یک بازار کرد. PUBG در سال 2017 به سرعت عنوان محبوب بتل رویال H1Z1 (در آن زمان) را تحت‌الشعاع قرار داد و تبدیل به بازی برتر بتل رویال شد و هنوز هم روزانه صدها هزار بازیکن را جذب می‌کند. سرورهای اول شخص اخیراً برای بازیکنانی که تجربه واقعی‌تری را ترجیح می‌دهند اضافه شده‌اند، و می‌توانید انتظار داشته باشید که حالت‌ها، سلاح‌ها، وسایل نقلیه جدید و حتی نقشه‌های بیشتری به همان شکلی که از زمان انتشار آن افزوده شدند، اضافه شوند. با این حال نبردهای کند بازی، شاید برای برخی گیمرها خوشایند نباشد.

در مقایسه با بازی های بسیار سریع و خشن‌تری مانند Call of Duty: Warzone و Apex Legends، بازی PUBG مقداری کند و قدیمی به نظر می‌رسد. با این حال نمی‌تواند اهمیت بالایش در محبوب کردن ژانر بتل رویال را نادیده گرفت. به طور کلی، PUBG یک بتل رویال عالی و کلاسیک است که برخلاف داشتن جلا و خلوص برخی بازی های جدیدتر درون این لیست، تا ابد نامش با این ژانر گره خورده است. با این حال زمان مناسب تجربه این بازی، روزهای اوج و اولیه آن بود. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های بتل رویال PC هستید، بدون شک نباید PUBG را از دست بدهید. البته نباید تقاضای اکشن سریع و درگیرکننده را بکنید.

7) Fall Guys: Ultimate Knockout

بازی Fall Guys Ultimate Knockout

بازی بانمک و بسیار زیبای Fall Guys عناصری از ژانر بتل رویال و برنامه تلویزیونی پرطرف‌دار ژاپنی، Takeshi’s Castle را به عاریت گرفته است تا چیزی کاملاً منحصر به فرد خلق کند. با گرد هم آوردن 60 شرکت کننده، هر بازیکن باید لوبیای ژله‌ای رقیب خود را در یک حرکت دیوانه‌وار برای رسیدن به خط پایان شکست دهد، اما تنها تعدادی از بازیکنان برتر می‌توانند در هر دور پیشرفت کنند تا در نهایت برنده شوند. چالش‌ها نیز همیشه مانع‌های تکراری نبوده و از بازی‌های حافظه محور، چسبیدن به سکوها برای نجات زندگی و حتی یک مسابقه فوتبال بزرگ که بازیکنان را به دو تیم جداگانه تقسیم می‌کند، متغیر هستند.

زیبایی Fall Guys این است که مهم نیست چقدر ماهر هستید، تقریباً هر کسی می‌تواند برنده شود و عامل تصادفی همان چیزی است که Fall Guys را بسیار سرگرم کننده می‌کند. حتی اگر برنده نشدید، داستان خوبی برای تعریف کردن خواهید داشت. در حالی که محبوبیت Fall Guys از زمان عرضه آن در آگوست 2020 کاهش یافته است، بازی همچنان پرطرف‌دار است. توسعه دهندگان به انتشار محتوای جدید هر چند ماه یکبار مانند پوسته‌ها و چالش‌ها ادامه می‌دهند و به بازخوردهای جامعه گوش می‌دهند تا تجربه را برای بازیکنان جدید و با تجربه به طور یکسان متعادل کنند. پس یکی از بهترین بازی های بتل رویال PC را از دست ندهید.

8) Naraka: Bladepoint

بازی Naraka Bladepoint

Naraka Blade Point در واقع یک عنوان مبارزه‌ای است که فرمول بتل رویال را در طراحی خود گنجانده است. این بازی اساساً یک عنوان بتل رویال بدون حضور اسلحه‌های گرم بوده که از مبارزات تن به تن الهام گرفته است. شما مهارت‌های رزمی خود را در برابر 60 بازیکن دیگر در Naraka Blade Point آزمایش خواهید کرد. شما می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از قهرمانان انتخاب کنید. هر کدام از این شخصیت‌ها استعداد یا توانایی منحصر به فردی دارند که می‌توان از آن در جنگ نیز استفاده کرد. به این ترتیب، Naraka Blade Point به بازیکن اجازه می‌دهد تا سبک بازی خود را با فضایی عالی برای آزمایش و آزادی انتخاب کند.

بازی Naraka: Bladepoint به شما امکان می‌دهد مسابقات را در حالت‌های انفرادی، دوتایی یا سه نفره انجام دهید. در Naraka Balde Point همیشه به دنبال سلاح، سلامتی و زره خواهید بود. علاوه بر این، بازی به شما این امکان را می‌دهد که از یک قلاب برای پیمایش مسیرها استفاده کنید که برای عناوین این سبک کاملاً منحصر به فرد است. به طور کلی، این عنوان شامل یک طراحی منحصر به فرد بتل رویال در میان آثار این لیست است. مطمئناً باتجربه‌اش، به خصوص با دوستان بسیار سرگرم خواهید شد. این بازی همچنین برای بازیکنانی که هم بازی‌های چند نفره و هم عناوین مبارزه‌ای را دوست دارند لذتی چند برابر خواهد داشت.

9) Super Animal Royale

بازی Super Animal Royale

اجازه ندهید ظاهر دوست داشتنی و بامزه بازی Super Animal Royale شما را گول بزند؛ موجودات جنگلی این عنوان به شدت بی رحم و خطرناک هستند. 64 حیوان از پشت یک اردک غول پیکر روی نقشه می‌افتند و به نبرد می‌پردازند. سلاح‌های سنتی مانند اسلحه و نارنجک در بازی وجود دارد، اما سلاح‌های احمقانه‌ای مانند توپ‌های همستر غول پیکر نیز پیدا می‌شود. همان‌طور که بازی می‌کنید، نژادهای حیوانات و ظواهر جدید را جمع آوری کرده تا در مسابقات آینده استفاده کنید. یک بازی عالی برای تازه واردان بتل رویال، زیرا در حالی که مسابقات می‌توانند تنش زیادی داشته باشند، هنوز هم یک تجربه سرگرم کننده است.

بازی Super Animal Royale به واسطه ظاهر متفاوتی که دارد، به راحتی خود را از تمامی بتل رویال های دیگر لیست بهترین بازی های بتل رویال کامپیوتر متمایز کرده و می‌درخشد. اینکه در نقش حیوانات به ظاهر بامزه قرار بگیرید که به خون هم تشنه هستند و نبردهایی که مدت کمی طول می‌کشند، قطعاً برای هر قشر و هر سنی جذابیت خواهد داشت. در کمترین زمان خود را تا دندان مسلح خواهید دید و سپس هرج و مرج آغاز می‌شود. پس از مدتی، گاز جزیره را فرا می‌گیرد، همه شروع به حرکت به سمت مرکز می‌کنند و در نهایت تنها یک حیوان پیروز باقی می‌ماند. اگر دنبال بتل رویالی به سبک Hotline Miami هستید، این عنوان برای شما مناسب است.

10) CRSED: F.O.A.D

بازی CRSED F.O.A.D

بازی CRSED: F.O.A.D (یا Cuisine Royale Second Edition: Fulfillment of All Desires) با وجود نام طولانی‌اش، در اصل ورژن آپدیت شده‌ای از بازی Cuisine Royale است. بازی Cuisine Royale زندگی خود را به عنوان یک بازی بتل رویال تمسخر آمیز آغاز کرد که در آن بازیکنان تجهیزات آشپزخانه را به عنوان قطعات زرهی استفاده می‌کردند و همه چیز در یک محیط زیبا در حومه شهر اتفاق می‌افتاد. جدا از شوخی‌ها، Cuisine Royale به دلیل محیط منحصر به فرد، عناصر گیم پلی احمقانه مانند تجهیزات آشپزخانه که بالاتر گفتیم و قدرت‌های عرفانی، توجه بازیکنان علاقه‌مند به ژانر بتل رویال را به خود جلب کرد.

حتی با وجود محبوبیت زیادش، بازی Cuisine Royale به تدریج شروع به از بین رفتن کرد و توسعه دهندگان این عنوان را با نام CRSD F.O.A.D به روز کردند. این به‌روزرسانی رویکردی متمرکزتر برای نبرد رویال استاندارد اما با تأکید بر آیتم‌های قدرتمند و توانایی‌های عرفانی به کار برده است. چهار نقشه بزرگ برای تجربه و حالت‌های مختلفی مانند نبردهای تیمی و تک نفره برای بازی در نظر گرفته شده است. شاید از نظر خیلی‌ها، CRSED: F.O.A.D کار عجیب و غریب و تازه‌ای با ژانر بتل رویال انجام ندهد، ولی حس شوخ طبعی و محیط‌های زیبایش، توجه بازیکنان را جلب کرده و قرار است تا مدت‌ها در بازار خواهد ماند.

11) Totally Accurate Battlegrounds

بازی Totally Accurate Battlegrounds

در ادامه مسیر پرداختن به بتل رویال های احمقانه و کمدی، یک بازی جذاب آماده کرده‌ایم. Totally Accurate Battlegrounds یک تجربه کمدی است که هدف آن تقلید از شوترهای جدی مانند PUBG (می‌توان از روی نامش حدس زد) است. هدف همان چیزی است که در سایر بتل رویال ها دیده‌ایم: شما باید آخرین نفری از میان 60 بازیکن باشید. با این حال فیزیک نقش اساسی ای در هیجان و لذت این بازی ایفا می‌کند، زیرا بازیکنان پس از شلیک کردن، کنترل بدن خود را از دست داده و به عقب پرتاب می‌شوند. با اینکه این بازی تمرکز زیادی بر روی شوخی و طنز دارد، ولی از یک گیم پلی شوتر خوب و خوش ساخت هم برخوردار است.

رایگان بودن Totally Accurate Battlegrounds به موفقیت آن کمک شایانی کرده و میلیون‌ها بازیکن به صورت هم‌زمان به تجربه آن می‌پردازند. فیزیک اغراق شده این عنوان همچنین چالش‌های فراوانی برای نبرد ایجاد کرده و تماشای اینکه ده‌ها بازیکن از جایی به جای دیگر پرتاب می‌شوند، به شدت سرگرم کننده و هیجان انگیز است. فیزیک ragdoll هم خنده دار است و هم مکانیک بسیار خلاقی از سوی توسعه دهندگان بوده که پیش از این در هیچ بتل رویالی مشاهده نشده است. پس اگر به دنبال دیوانه‌وارترین بازی ژانر هستید، Totally Accurate Battlegrounds از بهترین بازی های بتل رویال PC در حال حاضر است.

12) Ring of Elysium

بازی Ring of Elysium

هیچ چیز بهتر از یک بتل رویال نیست که دست شما را برای حرکت در محیط باز بگذارد و این دقیقاً کاری است که Ring of Elysium انجام می‌دهد. ویژگی برجسته اصلی این بازی نحوه حرکت بر روی نقشه، حضور اسنوبرد، گلایدر آویزان، و حتی قلاب‌هایی برای آویزان شدن است که به شما کمک می‌کند از نقطه A به B برسید. برای یک بتل رویال، Ring of Elysium دارای گرافیکی بسیار واقعی و پیشرفته است. این موضوع به خوبی با تغییرات آب و هوای بازی مشخص شده و شما را خیره خواهد کرد. پس می‌توان از Ring of Elysium به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین و خوش ساخت ترین بازی های این ژانر یاد کرد.

فصل اول بازی با مضمون برف بود، اما هر فصل بعدی بر روی نوع آب و هوا و شرایط متفاوتی مانند طوفان‌ها و حتی خاکسترهای آتشفشانی تمرکز کرده است. جنبه جالب دیگر Ring of Elysium این است که حداکثر چهار بازیکن می‌توانند در پایان مسابقه وارد هلیکوپتر نجات شوند که منجر به لحظاتی پرتنش و در عین حال رضایت بخش در مراحل پایانی می‌شود. Ring of Elysium یکی از زیباترین عناوین بتل رویال است که علاوه بر آن سیستم پیمایش منحصر به فردی دارد. این یک بازی بتل رویال رایگان است که در حال حاضر فقط بر روی رایانه شخصی از طریق Steam در دسترس است. پس آن را از دست ندهید.

13) Rumbleverse

بازی Rumbleverse

زمانی که صحبت از ترکیب‌های عجیب ژانر بتل رویال با سبک‌های مختلف به میان می‌آید، بدون شک بازی Rumbleverse یکی از غریب‌ترین‌ها است. فرمول آشنای نبردهای Brawler یا همان بیت ام آپ که بازیکنان باید موجی از دشمنان را نابود کرده و به غول مرحله آخر برسند، این بار با حضور 40 بازیکن در یک محیط بتل رویالی هیجان انگیز و نفس گیر در بازی Rumbleverse ارائه شده است. شما پس از ورود به بازی می‌توانید اسلحه‌های قدرتمند و ابزارهایی برای ارتقای شخصیت خود پیدا کنید و با استفاده چوب‌های بیسبال و صندلی‌های آهنی، به جان سایر بازیکنان بیفتید. قطعاً چیزی شبیه به این بازی وجود ندارد.

با اینکه بازی Rumbleverse از گیم پلی و ماهیت غیر تیراندازی پشتیبانی می‌کند، ولی سایر فرمول‌های ژانر بتل رویال به خوبی در آن جریان دارند. چیزهایی مانند یک نقشه بزرگ که به‌مرورزمان در حال کوچک شدن است، حضور ده‌ها بازیکن و حتی لوت‌هایی که به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند. برای زنده ماندن در Rumbleverse نیازی به گرفتن اسلحه ندارید، زیرا مشت‌های شما به اندازه کافی قدرتمند هستند تا در نبردها پیروز شوند. چیز جالبی که در رابطه با این بازی وجود دارد، نیاز نبودن به تمرین و تجربه بالا مانند سایر بازی های ژانر است؛ زیرا شما می‌توانید هر لحظه به بازی وارد شده و تجربه سرگرم‌کننده‌ای داشته  باشید.

14) Forza Horizon 4: Eliminator Mode

بازی Forza Horizon 4 Eliminator Mode

اگر صدای گلوگاه اگزوز را به تیراندازی و انفجار ترجیح می‌دهید، ممکن است از شنیدن اینکه سری محبوب Forza Horizon حالت بتل رویال مخصوص به خود به نام The Eliminator دارد، متعجب شوید. در این حالت که از زمان بازی Forza Horizon 4 به صورت رایگان در نسخه بعدی این فرنچایز هم گنجانده شده است، 72 راننده در مسابقات دیوانه‌وار و نفس گیر ماشینی با یکدیگر رقابت می‌کنند که تنها یک راننده می‌تواند پیروز شود. این فرمول محبوب به خوبی از مکانیک‌های بتل رویال استفاده کرده، زیرا برای برنده شدن باید سایر بازیکنان بازی را به چالش بکشید (و اغلب از به چالش کشیده شدن اجتناب کنید).

مجموعه Forza Horizon بدون بحث یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای بر روی رایانه‌های شخصی است. از ظاهر خیره‌کننده گرفته تا حالت مسابقه‌ای متنوع، این بازی واقعاً همه چیز را درون خود جای داده است. اینکه چنین بازی ای تمام تلاش خود را برای ارائه فرمول بتل رویال کرده و تا حدودی نیز موفق شده، واقعاً شگفت انگیز است. حتی مکانیک‌های مطرحی مانند کوچک‌تر شدن نقشه به‌مرورزمان نیز در این حالت جا گرفته است. با پیشرفت در مسابقه، ماشین‌ها در اطراف نقشه می‌افتند و به شما انگیزه می‌دهند که بایستید و خودروی بهتری را برای ادامه مسیر انتخاب کنید. تجربه این حالت شگفت انگیز را به هیچ وجه از دست ندهید.

15) Z1 Battle Royale

بازی Z1 Battle Royale

بازی Z1 Battle Royale که پیش از این با نام H1Z1 شناخته می‌شد، از نظر خیلی‌ها، اولین و تأثیرگذارترین بازی بتل رویال تاریخ است. این بازی قدمت قدیمی‌تری از PUBG داشته و در زمانی، حتی بازیکنان فراوانی را هم جذب خود کرده بود. با این حال با مطرح شدن بتل رویال به عنوان یکی از ژانرهای مطرح و اصلی صنعت گیم، این بازی به دلیل مکانیک‌های قدیمی ترش، به‌مرورزمان فراموش شد. البته تا زمانی که سازندگان تصمیم گرفتن تا آن را با ظاهر و نامی جدید یعنی Z1 Battle Royale منتشر کنند. این بازی پس از اینکه برای سال‌ها در حالت Early access قرار داشت، در نهایت در سال 2018 به طور رسمی منتشر شد.

در حال حاضر در میان بتل رویال های مدرن Z1 Battle Royale یکی از بهترین گزینه‌ها برای تازه واردان به ژانر است. این بازی به شدت سریع و پر از هیجان است و بر روی فرمول‌های رقابتی شدیدی تمرکز دارد. با این حال امکان حضور در تیم‌های 5 نفره برای حرکت با هم ممکن است. Z1 با اضافه کردن وسایل نقلیه و کاتالوگ عظیم اسلحه، بازی کلاسیک را جذاب‌تر کرده است. حتی در Z1 علاوه بر حالت بتل رویال، حالت بقا نیز وجود دارد. حالت بقا به شما امکان می‌دهد مهارت خود را در برابر زامبی‌ها آزمایش کنید. محتویات زیادی در بازی وجود دارد. پس هر چه سریع‌تر این عنوان خاص و بی‌مانند را دانلود و تجربه کنید.

16) Hunt: Showdown

بازی Hunt Showdown

بازی Hunt: Showdown یکی از موارد کمتر شناخته شده، ولی کاملاً شایسته‌ای است که به آرامی توسط طرف‌داران بیشتر و بیشتر این ژانر کشف می‌شود و استدلال قانع‌کننده‌ای برای بازی های بتل رویال PvPvE ایجاد می‌کند. در این بازی، شما یک شکارچی هستید که وظیفه دارید هیولاها را از طریق جوایزی که برایشان تعیین شده از بین ببرید؛ با این حال نکته جالب این بازی این است که سایر شکارچیان تحت کنترل بازیکنان در سراسر دنیا نیز وجود دارند که برای همان هدفی که شما دارید در حال تلاش هستند و به محضی که رقیبی را در مسیرشان ببیند، آن را از بین خواهند برد. اینجاست که بخش بتل رویال وارد داستان می‌شود.

شما می‌توانید به صورت انفرادی یا با یک تیم بازی کنید، اما فقط چند هیولا در نقشه وجود دارند که مسابقه را برای پیدا کردن، کشتنشان و زنده ماندن از دست دشمنان هیجان انگیز و پر تنش می‌کنند. همان‌طور که در مناطق پراکنده و نقشه‌های بزرگ بازی حرکت می‌کنید، دائماً از بالای شانه خود به دنبال شکارچیان دیگر خواهید بود و هم‌زمان سعی می‌کنید برای رسیدن به هدف به جلو بروید. Hunt: Showdown یکی از بهترین بازی های بتل رویال PC است که سزاوار توجه بسیار بیشتری از چیزی که دریافت کرده است. تنوع بالای اسلحه‌ها و همچنین گرافیک خارق‌العاده‌اش، از دیگر دلایلی است که همین حالا باید به سراغش بروید.

17) CSGO: Danger Zone

بازی CSGO Danger Zone

کمتر کسی است که با بازی Counter-Strike و محبوبیت جهانی‌اش آشنایی نداشته باشد. این سری بازی شوتر اول شخص و مولتی پلیر، برای سال‌ها مهمان خانه‌های گیمران بوده که برخی نقشه‌ها و اسلحه‌هایش افسانه‌ای است. با رخ دادن انقلاب بازی های بتل رویال در چند سال اخیر، همه طرف‌داران چشم به انتظار این بودند که این سری نیز این سبک را درون خود دخیل کند و با انتشار CSGO: Danger Zone دقیقاً این اتفاق رخ داد. این حالت که در سال 2018 برای CSGO منتشر شد، تا 18 بازیکن ظرفیت داشته و شما را در نقشه‌ای می‌اندازد که باید به صورت تکی یا گروهی، به نبرد و شکار بازیکنان بپردازید تا یک نفر باقی بماند.

درست مانند Apex Legends، حالت Danger Zone سبک بتل رویال را درون یک شوتر فوق‌العاده قرار می‌دهد که حتی بدون آن نیز جذاب و خیره کننده است. نقشه‌های این حالت کوچک و تنگ هستند و 18 بازیکن باید در مدت زمان بسیار کم یعنی 10 دقیقه به نبردی سرسام آور و هیجان انگیز بپردازند. همچنین در این حالت امکان استفاده از پهپادهای قابل کنترل نیز وجود دارد که به هیجان کلی هر دست می‌افزاید و هیچگاه بازی را خسته کننده نمی‌کند. تعادل فوق‌العاده‌ای میان المان‌های گیم پلی وجود دارد و دشمنان می‌توانند مکان شما را از روی پهپادهایتان شناسایی کنند. بدون شک حالت Danger Zone از بهترین بتل رویال های بازار است.

18) Realm Royale: Reforged

بازی Realm Royale Reforged

استودیوی بازی سازی Hi-Rez Studios با بازی های رایگان مولتی پلیرش مشهور است که تقلیدی جالب از سایر آثار پولی درون بازار هستند. به‌عنوان‌مثال بازی Smite برای رقابت با عناوین مطرح Heroes of the Storm و Dota 2 و بازی Paladins برای مقابله با Overwatch وارد میدان شد. حال عنوان جدید این کمپانی یعنی Realm Royale نیز قرار است طرف‌داران بتل رویال را به دنیای کارتونی و فانتزی آشنای Hi-Rez دعوت کند. بازی به سبک شوتر سوم شخص دنبال شده و شما باید قهرمانان مختلف را به میدان بیاورید تا مبارزه کرده و یک نفر باقی بماند. Realm Royale تمام استانداردهای لازم ژانر را رعایت می‌کند و یکی از بهترین بازی های بتل رویال کامپیوتر است.

بازی Realm Royale در همان دنیایی جریان دارد که بازی Paladins فعالیت می‌کند و قهرمانان میان دو بازی مشترک هستند. شما در میان 100 بازیکن دیگر قرار دارید و چیزی که این بازی را جذاب‌تر از بسیاری از بتل رویال های درون بازار کرده، امکان انتخاب قهرمانان با قدرت‌های مختلف برای نبرد با همدیگر است. در زمان انتشار بازی، صدها هزار نفر به تجربه آن می‌پرداختند و در حال حاضر نیز میلیون‌ها کاربر در آن ثبت نام کرده‌اند. گرافیک و استایل کارتونی این بازی خارق‌العاده است. پس اگر به دنبال تجربه‌ای مشابه به بازی Paladins با تم و استایل بتل رویال هستید، به شما تجربه Realm Royale را توصیه می‌کنیم.

19) Darwin Project

بازی Darwin Project

بازی Darwin Project یک بتل رویال ناشناخته است که به جای تمرکز بر تعداد بالای بازیکنان، بر روی المان‌های سبک بقا تمرکز کرده است. از این جهت می‌توان گفت که این بازی به جای الهام از آثار مطرح بازار، بیشتر از بازی H1Z1 الهام گرفته است. در طول مسیر هر دست از این بازی، شما به همان اندازه که با سایر بازیکنان به نبرد می‌پردازید، باید مراقب طبیعت و عوامل طبیعی که قصد جانتان را کرده‌اند نیز باشید. المان‌های بتل رویال، لایه‌ای جذاب به گیم پلی از پیش مطرح شده بقا اضافه کرده‌اند که طرف‌داران هر دو ژانر می‌توانند از تجربه‌اش لذت ببرند. گرافیک زیبای بازی نیز از ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود و آن را به لیست بهترین بازی های بتل رویال کامپیوتر اضافه کرده است.

به جای قرار گیری در میان سایر آثاری که بر روی نبردهای اسلحه محور و اکشن تمرکز کرده‌اند، Darwin Project موفق شده تا جایگاه ویژه‌ای در میان تعداد خاصی از گیمرها پیدا کرده که به دنبال متفاوت‌ترین بتل رویال هستند. حتی نام بازی به خوبی حس و حال بتل رویالی و بقایی آن را توصیف می‌کند. به دلیل قرار گیری در طبیعت، محیط‌های زیبای بازی بدون شک هر کسی را خیره خواهد کرد. پس اگر از آن دسته هستید که می‌خواهد یک بازی بقای خوب را تجربه کرده و در این بین با دیگر بازیکنان نیز درگیر شود، به شما تجربه Darwin Project را توصیه می‌کنیم. فقط باید با انتظارات مناسبی به سراغ آن بروید تا پشیمان نشوید.

20) Minecraft Hunger Games

بازی Minecraft Hunger Games

شاید به هیچ وجه انتظار نداشتید که نام بازی Minecraft را در لیست بهترین بازی های بتل رویال PC بشنوید؛ ولی با حالت‌های جذابی که برای بازی منتشر می‌شوند، حتی بتل رویال نیز موفق شده مسیر خود را در این بازی افسانه پیدا کند. با توجه به آزادی ای که بازی Minecraft مخصوصاً در نسخه PC در اختیار بازیکنانش قرار می‌دهد، انتظار می‌رفت که کسی بازی های بقا را در سرزمین Hunger Games به این سمت بیاورد. آزادی عمل در این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد که هزاران نقشه، اسلحه، تنوع محیطی و حتی قوانین جدید اختراع کنند. حال به جای ظاهر شدن در نقطه‌ای تصادفی در نقشه، شما باید برای زنده ماندن بجنگید.

تمام قوانین حالت Minecraft Hunger Games بر اساس مجموعه فیلم‌های مشهور و سایر بازی های بتل رویال تنظیم شده‌اند. آیا خطر رفتن به سوی اسلحه‌ها و برخورد با مرگی سریع را می‌پذیرید یا منتظر می‌ایستید که بازیکنان هم را کشته و شما اسلحه را از جسدشان بردارید؟ این حالت تجربه نهایی و کامل بتل رویال را که در اکثر بازی های بزرگ وجود دارد، به دنیای کارتونی و جذاب Minecraft می‌آورد. شاید حتی کسانی که تابه‌حال به تجربه یک بازی بتل رویال واقعی نپرداخته‌اند، با تجربه Minecraft Hunger Games اولین بار با این ژانر مواجه شوند. پس اگر از این افراد هستید، با عنوان مناسبی این ژانر را آغاز کردید.

جمع بندی

با اینکه فرمول‌های بتل رویال تا حد زیادی برایمان آشنا است، ولی برخی عناوین فراتر از حد انتظارات رفته و چیز متفاوتی ارائه می‌کنند. در واقع، در سال‌های اخیر شاهد هجوم بازی‌هایی بودیم که با برداشت‌های خاص خود از بازی‌های بتل رویال، مانند آثار پارتی محور تا عناوین پازلی و تعداد زیادی شوتر، از این سبک جدا شده‌اند. با گسترش بتل رویال، بسیاری از بازی‌ها پیچش‌های خاص خود را مانند قدرت‌های قهرمانان مختلف، طلسم‌های جادویی و توانایی احیای هم‌تیمی‌های سقوط کرده را معرفی کرده‌اند. با اینکه مدتی از عمر ژانر می‌گذرد، ولی همواره می‌توان قدرت و اهمیت این مدل بازی‌ها را در آثار جدیدتر نیز مشاهده کرد.

وقتی صحبت از بازی‌های بتل رویال به میان می‌آید، آنها ذاتاً رقابت را تشویق می‌کنند، به‌طوری‌که شما سعی می‌کنید در مسابقه‌ای نفس گیر و بسیار دشوار، در برابر ده‌ها بازیکن پیروز شده و به عنوان برنده نهایی اسم خود را ثبت کنید. اما هنوز تجربیات بسیار متنوعی برای امتحان کردن وجود دارد که با این ایده بازی کرده و آزمایشش می‌کنند. از آثار رایگان گرفته تا حتی بازی های ماشین سواری و مسابقه‌ای مانند Forza Horizon 4. ما طیف وسیعی از بهترین بازی های بتل رویال PC را گرد هم آورده‌ایم تا بتوانید چیزی مناسب سلیقه خود پیدا کنید. با این حال به دلیل تعداد زیاد این آثار، شما نیز می‌توانید بازی مورد علاقه‌تان را معرفی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرمخاطب‌ترین بازی بتل رویال دنیا چیست؟

بازی Fortnite همانطور که انتظارش میرفت، با بالای 4 میلیون بازیکن به صورت همزمان، محبوب ترین بتل رویال درون بازار است.

۱
کم مخاطب‌ترین بازی بتل رویال دنیا چیست؟

بازی The Culling که در زمان عرضه قرار بود به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بتل رویال های دنیا تبدیل شود، در بالاترین حالت 10 هزار بازیکن دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    هانت شو داون واقعا شاهکاره شدیداً پیشنهاد میشه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      یا در پاسخ به امیر

      مهمان

      ,10 دلار باس بدی دوما نمیشه با نت ایران

  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام ممنون بابت این مقاله کم نظیری که ارائه کردید میشه گفت مقایسه هاتون اصولی و عالی بود ❤️?

    پاسخ دهید