نقد بازی Forza Horizon 5
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Forza Horizon 5 منتشر شد: زنده‌باد مکزیک

یحیی رحیمی 13 آبان 1400 1 دیدگاه
473 بازدید

استودیو Playground Games در طی چند سال اخیر به مهره‌ی سنگینی میان استودیوهای ایکس باکس تبدیل شده و پس از عرضه‌ی فورتزا هورایزن 4، نشان داد که می‌تواند یک‌تنه به رقابت با بازی‌های روز بپردازد. با معرفی بازی Forza Horizon 5، تمام تمرکز روی ماجراجویی جدید در کشور مکزیک منعطف شد و پس از ماه‌ها انتشار و تماشای ویدیوهای گیم پلی، وقت آن رسیده تا به نمرات و نقد بازی Forza Horizon 5 توسط منتقدان مختلف بپردازیم.

بازی فورتزا هورایزن 5 آغاز ماجراجویی نو در کشور زیبای مکزیک است. پلی‌گراند گیمز برای خلق این بازی، تمام زیبایی‌های این کشور آمریکایی را در قالب اثری مسابقه‌ای خلاصه کرده و بیش از 12 اقلیم مختلف را گنجانده است که هر کدام ویژگی به منحصر فردی دارند. استفاده از فناوری‌های نوین مانند ری‌تریسینگ صدا، باعث شده تا فورتزا هورایزن جدید به اثری انقلابی تبدیل شود که در کنار پرداختن به واقع‌گرایی، تجربه‌ای مهیج و به‌یادماندنی نیز ارائه دهد. نمرات و نقد‌های منتشر شده بسیار مثبت بوده‌اند و همچنین نمره متاکریتیک به دست آمده نیز نشان از خط و نشان جدی برای حریفان است.

نقد بازی Forza Horizon 5

بررسی کوتاه Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5 برای دو نسل از کنسول ایکس باکس منتشر شده؛ اما بهترین تجربه‌ی ممکن را سری ایکس ارائه می‌دهد. عملکرد بازی روی کنسول‌های نسل پیشین نیز رضایت‌بخش بوده و توانسته نظر طرفداران را جلب کند. در ادامه بخشی از بررسی‌های ثبت‌شده توسط سایت‌های معتبر را خواهیم خواند.

IGN – امتیاز 10/10

فورتزا هورایزن 5 فستیوالی از احساسات عمیق و ظریف برای عاشقان خودرو و مسابقات اتومبیل‌رانی است. این بازی همچنین کافه‌ای باز برای تمامی افرادی است که هیچ‌دانشی از رانندگی و مکانیک‌های اتومبیل‌رانی ندارند. این بازی گاهی لوس و مهمل می‌شود، اما دروازه‌ی ورود به فرهنگ زیبای مکزیک و سرودی عاشقانه، برای جادوی سفر جاده‌ای از میان مناظر بی‌نظیری است که بیشتر در کارت‌پستال‌ها می‌بینیم. این بازی مسابقه‌ ای طولانی و الهام گرفته از عناوین MMO با مسابقات، فعالیت‌ها و انواع رویدادهای مختلف است که به‌سادگی داخل نقشه جا گرفته‌اند و اگرچه نقشه در حال انفجار است، اما همیشه احساس آرامش را به بازی‌کننده منتقل می‌کند.

TheGamer‌ – امتیاز 10/10

به‌طور کل بازی Forza Horizon 5 تمام آنچه انتظار داریم را به درستی انجام می‌دهد و همین باعث شده تا تازه‌ترین شماره از مجموعه‌ی رانندگی استودیو PlayGround Games به اثری تبدیل شود که طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای باید حتماً تجربه کنند.

نقد فورتزا هورایزن 5

Game Informer – امتیاز 9.5/10

فورتزا هورایزن 5 از هر لحاظ باورنکردنی و شگفت‌انگیز است و کمتر بازی می‌تواند چنین تجربه‌ای ارائه کند. از همان کیلومترهای اول، من در اوج لذت و هیجان بودم. از آنجایی که فعالیت‌های بسیار زیادی در دنیای زیبا‌ی فورتزا وجود دارد، فکر نمی‌کنم بهانه‌ای برای بازگشت به بازی و قرار گرفتن پشت فرمان اتومبیل موردعلاقه‌ام نیاز داشته باشم. اگرچه این بازی، اثری مسابقه‌ای است، اما باید بگوییم که با یک خودرو سوپر اسپرت حرفه‌ای روبه‌رو هستید.

GamesRadar+ – امتیاز 10/10

در پایان نقد بازی Forza Horizon 5 باید بگوییم که این اثری خیره‌کننده و خوش‌ساخت است که پر از رقابت‌های به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی و همچنین سرشار از خلاقیت و ویژگی‌های جدید است. کنترل‌های نرم بازی باعث شده تا تجربه‌ی این اثر بسیار لذت‌بخش شود و واقعاً دلم می‌خواهد بار دیگر پشت فرمان قرار بگیرم.

نمرات فورتزا هورایزن 5

میانگین نمرات فورتزا هورایزن 5

با مطالعه‌ی بخشی از نقد بازی Forza Horizon 5، وقت آن است که میانگین نمرات بازی را موردبررسی قرار دهیم. اثر مسابقه‌ای جدید ایکس باکس موفق به دریافت نمره 92، از اوپن کریتیک شده که بالاترین نمره میان عناوین سال 2021 است. همچنین میانگین نمرات 91 از میان 71 بررسی در متاکریتیک ثبت شده که برای اثری مسابقه‌ای فوق‌العاده است و بعید است هیچ بازی بتواند تا چند سال آینده، این رکورد را بشکند. در ادامه نگاهی به نمرات کلی بازی بیندازید.

GamingBolt – 100
Windows Central – 100
Dexerto – 100
VGC – 100
God is a Geek – 100
Multiplayer.it – 95
Xbox Achievements – 92
Worth Playing – 90
Attack of the Fanboy – 90
Eurogamer – 90
GameSpot – 90
VideoGamer – 80

متا فورتزا هورایزن 5

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

میانگین نمره متاکریتیک بازی Forza Horizon 5 چقدر است؟

بازی فورتزا هورایزن 5 توانسته بر اساس 71 بررسی ثبت شده، میانگین نمره 91‌ را دریافت کند.

۱
آیا فورتزا هورایزن 5 ارزش تجربه را دارد؟

بله فورتزا هورایزن 5‌ به تمامی عاشقان خودرو و مسابقات اتومبیل‌رانی شدیدا پیشنهاد می‌شود.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    شاهکاره واقعا ???

    پاسخ دهید