Forza-Horizon-5-Biomes
یحیی رحیمی

نگاهی نزدیک به Forza Horizon 5: با 11 زیست‌بوم بازی آشنا شوید

یحیی رحیمی 5 مرداد 1400 بدون دیدگاه
709 بازدید

بازی Forza Horizon 5 بدون شک بزرگ‌ترین اثر معرفی‌شده شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 2021 بود. تریلر معرفی بازی با نمایش کشور مکزیک و زیبایی‌های این کشور آمریکایی، طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. استودیو Playground Games به‌تازگی از یازده زیست‌بوم و لوکیشن‌های مختلف بازی رونمایی کرده که هرکدام دارای شرایط ویژه و آب‌وهوای منحصربه‌فرد خواهند بود. در ادامه به صحبت‌های کارگردان بازی در مورد فضای زیبا فورتزا هورایزن 5 خواهیم پرداخت.

دنیای Forza Horiozn 5 بسیار گسترده و شگفت‌آور است. از سویی با یک جنگل عظیم و معابد مختلف سروکار داریم و از سویی هم با یک آتش‌فشان فعال که مرتفع‌ترین مکان بازی به‌حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های جالب بازی فورتزا هورایزن 5، تغییرات پی‌در‌پی نقشه‌ی اصلی است و بازی‌کنندگان هیچ‌گاه از محیط بازی خسته نخواهند شد. به لطف تغییرات اعمال‌شده، وسعت نقشه‌ی اصلی بازی بیش از یک و نیم برابر نسبت به Forza Horizon 4 بزرگ‌تر شده و درواقع این بزرگ‌ترین مپ استفاده‌شده در مجموعه‌ی فورتزا تابه‌حال است.

لازم نیست حتماً از مناطق آسفالت شده بگذرید و فضای مناسبی برای عاشقان آف‌رود هم در نظر گرفته‌شده؛ برای نمونه می‌توانید به دل صحرا بزنید یا اینکه از جاده‌های کوهستانی استفاده کنید که فضای بکری را به شما نشان خواهند داد. گیم پلی نمایش داده‌شده برای بازی که هنوز تا زمان انتشار فاصله‌ی زیادی دارد، فوق‌العاده است و این شاید زیبا‌ترین فورتزا هواریزن باشد که تابه‌حال ساخته‌شده است. معمولاً بازی‌های مسابقه‌ای کمتر به محیط اطراف توجه می‌کنند اما Forza Horizon 5 اثر بی‌سابقه‌ است که جزءبه‌جزء طبیعت زیبای مکزیک را بازسازی کرده است. کارگردان بازی در مورد تغییرات فصلی و آب و هوایی بازی می‌گوید:

فصل بهار برای نمونه فضایی بارانی خواهد داشت و تمامی جنگل‌های مکزیک با بارش باران مواجه خواهند شد. تابستان اما فضایی کاملاً استوایی دارد و شاهد طوفان و رعدوبرق در سراسر ساحل خواهیم بود. فصل‌های بازی فورتزا هواریزن 5 به‌صورت مداوم تکامل پیدا خواهند کرد تا بازی‌کنندگان انگیزه‌ی بیشتری برای گردش در بازی داشته باشند.

زیست‌بوم‌های Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 Hills

1- Hills

فضای این زیست‌بوم کاملاً کوهستانی است و درختانی پراکنده هم دیده می‌شوند. این بخش از بازی به کوه‌پایه‌های زاگرس شباهت دارد و جالب است که تغییرات آب و هوایی، تأثیر زیادی روی این بخش از نقشه می‌گذارد. برای نمونه زمستان‌ها فضایی کاملاً خشک را می‌بینیم و رودهای مختلفی هم به جریان می‌افتند تا یکی از زیباترین بخش‌های مکزیک برای بازی‌کنندگان به نمایش درآید.

Forza Horizon 5 Canyon

2- Canyon

این بخش از بازی متشکل از کوه‌های و فضایی دست‌نخورده است و بیشتر فضای آن را کوه‌هایی سنگلاخی و خشن تشکیل می‌دهد. صدای موتور اتومبیل در این فضا خواهد پیچیده و دیواره‌های سنگی کوه، صدا را به‌خوبی انعکاس خواهند داد. رانندگی در این منطقه بسیار لذت‌بخش است و شاید بهترین مکان برای شنیدن صدای موتور و تست صدای اتومبیل‌های مختلف باشد.

Forza Farm

3- Farmland

مزرعه بدون شکف زیباترین بخش نقشه‌ی وسیع بازی Forza Horizon 5 است. این منطقه قلب کشاورزی مکزیک است و علاوه بر گل‌های رنگارنگ و زیبا، مزارع گندم و … هم دیده می‌شوند. جالب است بدانید که این منطقه‌ی موردعلاقه‌ی توسعه‌دهندگان بازی است و قرار است اوقات زیادی را اینجا بگذرانید.

فورتزا هورایزن 5

4- Jungle

جنگل دیگر منطقه‌ی زیبا‌ی بازی فورتزا هورایزن 5 است که دارای درختان کهن‌سال و قدیمی است. پوشش گیاهی این منطقه بسیار ضخیم است و تمامی سطح آن با گیاهان سبزرنگ پوشیده شده است. خبری از آسفالت و جاده‌های درست‌وحسابی نیست و خودروهای اسپرت را نمی‌توان به این منطقه کشاند.

فورتزا هورایزن 5

5- Living Desert

اگر ویدیوها و تصاویری از کشور مکزیک مشاهده کرده باشید، می‌دانید که بخش بزرگی از این کشور زیبا، به مناطق صحرایی و نیمه‌خشک تعلق دارد. در زیست‌بوم صحرا نیز با صخره‌هایی سنگی روبه‌رو خواهید شد و به لطف نخل‌ها و کاکتوس‌های سرسبز، اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

فورتزا

6- Sand desert

قرار نیست تنها در مناطق خوش آب‌وهوا رانندگی کنید و بخش بزرگی از نقشه‌ی بازی Forza Horizon 5‌ به بیابان و صحرای بی‌آب‌وعلف اختصاص دارد. خبری از درختان و حیوانات زنده نیست و این منطقه‌ای است که نیازمند خودروهای آف‌رود و قدرتمند است.

بازی Forza Horizon 5

7- Rocky coast

ساحل سنگی، زیست‌بوم بسیار جالبی از بازی فورتزا هورایزن 5 است که با پرواز مرغ‌های دریایی و پیشروی موج دریا به سمت ساحل، نمایی چشم‌نواز ایجاد کرده؛ از نکات جالب این بخش باید به یک زمین گلف اشاره کرد که زیبایی منحصربه‌فردی به منطقه بخشیده است.

بازی Forza Horizon 5

8- Tropical Coast

علاوه بر ساحل سنگی، یک ساحل استوایی و مشابه آنچه در هاوایی دیده‌ایم هم بخش مهمی از بازی خواهد بود. درختان نخل، جلوه‌ی ویژه‌ای به این قسمت بخشیده‌اند و این شاهد بهترین نما از کشور مکزیک و ساحل‌های داغ آن باشد که هرساله میزبان قشر وسیعی از توریست‌ها از سراسر جهان است. شما هم قرار است چند ماه آینده به سفری به‌یادماندنی در این بخش از نقشه بروید!

فورتزا هورایزن 5

9- Swamp

Sawmp یک زیست‌بوم باتلاقی است و شاهد دریاچه‌های کوچکی هستیم که از میان آن‌ها درختان زیبا بیرون ‌آمده‌اند. فضای این بخش با آنچه تابه‌حال دیده‌اید متفاوت است و بیشتر در مناطق استوایی دیده می‌شود.

Forza Horizon 5 Urban

10- Urban

قسمت شهری بازی Forza Horizon 5 بر اساس شهر گوآناخوآتو مکزیک ساخته شده است. این شهر به ساختمان‌های رنگی‌اش شهرت دارد و معماری ویژه‌ای دارد. ازجمله ویژگی‌های این بخش باید به تپه‌های کوچک و ساختمان‌های قدیمی اشاره کرد که فضای ویژه‌ای به بازی بخشیده‌‌اند.

Forza Volcano

11- Volcano

آتش‌فشان به‌نوعی تکمیل‌کننده آب‌وهوای متغیر بازی است. این تنها بخشی است که در آن برف دیده می‌شود و هنگام زمستان، منظره‌ای زیبا به شهر می‌بخشد. آتش‌فشان مرتفع‌ترین نقطه‌ی بازی است اما خوشبختانه یک مسیر خاکی برای رسیدن به بلند‌ترین نقطه وجود دارد و باید ببینیم رانندگی در این بخش چطور خواهد شود.

بازی Forza Horizon 5 در تاریخ 18 آبان برای کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد محیط جذاب بازی چیست؟

منبع: TheVerge

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.