بازی Forza Horizon 5
یحیی رحیمی

بازی Forza Horizon 5 از فناوری ری تریسینگ صدا پشتیبانی می‌کند

یحیی رحیمی 22 تیر 1400 بدون دیدگاه
1,544 بازدید

توسعه‌دهندگان شرکت Playground Games به‌تازگی در مورد ویژگی‌های فنی بازی Forza Horizon 5 صحبت کرده و ویژگی‌های جالبی را برای این اثر مسابقه‌ای برشمرده‌اند. بر اساس گفته‌ی توسعه‌دهندگان، بازی فورتزا هورایزن 5 از فناوری ری تریسینگ صدا پشتیبانی خواهد کرد و صدای موتور اتومبیل‌ها به واقعی‌ترین شکل ممکن پردازش خواهد شد.

آخرین قسمت از برنامه‌ی Let’s Go اکانت یوتیوب بازی فورتزا به فناوری‌های به‌کاررفته در بازی Forza Horizon 5 اختصاص داشته و جزئیات جالبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. استودیو تلاش زیادی به‌منظور ضبط صدای واقعی اتومبیل‌های موجود در بازی انجام داده و به لطف فناوری ری‌ تریسینگ صدا، واقعی‌ترین تجربه ممکن را حین رانندگی در خیابان‌های شلوغ و زیبا کشور مکزیک خواهیم دید.

مایک بروان، کارگردان بازی فورتزا هورایزن 5 به همراه مهندس صدای بازی به نام فریسر استراچن در مورد مکانیسم‌های ضبط صدای اتومبیل‌ها و نحوه به کار گرفتن فناوری ری تریسینگ صدا صحبت کرده‌اند. این فناوری می‌تواند تمامی اجسام داخل بازی را تشخیص دهد و سپس صدای آن‌ها را متناسب بافاصله و شدت، پردازش کند. فرض کنید که خودرو در حال عبور از یک سربالایی است و موتور باید توان بیشتری را به‌منظور ثابت نگه‌داشتن سرعت به کار بگیرد، خواهید دید که صدای موتور هر ثانیه تغییر خواهد کرد و دیگر یک صدای ضبط شده پیشین را نخواهید شنید.

تفاوت‌ محیط‌ هم روی فناوری ری تریسینگ صدای بازی Forza Horizon 5 تاثیر می‌گذارد. برای نمونه صدای یک منطقه‌ی شهری غنی‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود و انواع و اقسام صداها را خواهید شنید، در حالی که راندن در فضای خارج از شهر از پیچیدگی صدای کمتری برخوردار است. در مناطق روستایی و صحرایی، صدای موتور را بهتر خواهید شنید. بر اساس گفته‌ی مهندس صدای بازی فورتزا هورایزون 5، اتصال یک هدفون با کیفیت می‌تواند لذت بازی را دوچندان کند اما در صورتی که از بلندگوهای تلویزیون هم استفاده می‌کنید، تجربه‌ای یکسان خواهید داشت.

کنسول ایکس باکس سری ایکس از یک چیپ صدای مخصوص استفاده می‌کند که پردازش صدا را از پردازنده اصلی جدا کرده است. این باعث شده تا صدای بازی‌های نسل جدید، کیفیت چشم‌گیری داشته باشد. پلی استیشن 5 هم از فناوری مشابه به نام صدای سه‌بعدی استفاده کرده که توسط هدست مخصوص کنسول پشتیبانی می‌شود. باوجود فناوری‌های صوتی و بصری جدید، نسل نهم باکیفیتی را خواهیم دید.
بازی Forza Horizon 5 روز 18 آبان برای کنسول‌ ایکس باکس سری، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.