پتنت جدید سونی با محوریت حذف بازیکنان از بازی
محمد صادق شجاعی

پتنت جدید سونی اجازه پرداخت پول برای حذف حریف را می‌دهد

محمد صادق شجاعی 29 مهر 1400 بدون دیدگاه
251 بازدید

شرکت سونی به عنوان یکی از بازو‌های اصلی صنعت بازی‌های ویدیویی، همواره اختراعات مختلفی را به نام خود ثبت می‌کند. حال این شرکت پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که در قالب آن بازیکنان می‌توانند افراد مختلف را از بازی حذف و کنار بگذارند. پتنت جدید سونی که با نام Spectators Vote to Bench Players in a Video Game (رای‌گیری از تماشاگران برای کنار گذاشتن بازیکنان در یک بازی ویدیویی) شناخته می‌شود، در ژانویه 2020 ثبت و روز سه‌شنبه گذشته گواهی آن اعطا شد.

به واسطه این پتنت سونی، تماشاگران می‌توانند با انجام رای‌گیری مانع از تجربه بازیکنان مختلف شوند، برای آن‌ها پیام هشدار بفرستند که بهتر بازی کنند یا حتی برای حذف آن‌ها پول بپردازند. در پتنت Spectators Vote to Bench Players in a Video Game، سونی وضعیتی را شرح می‌دهد که در آن تعدادی از تماشاگران در حال تماشای یک بازی هستند (در مثال‌هایی از این موارد، به طور خاص به Twitch اشاره شده است)؛ با توجه به متن ثبت اختراع و طرح‌های همراه آن، تماشاگران به منویی دسترسی پیدا می‌کنند که در قالب آن می‌توانند برای حذف یا کنار گذاشتن بازیکن خاصی رای‌گیری کنند.

طرح مربوط به پتنت جدید سونی نشان می‌دهد که بینندگان می‌توانند از بین چهار گزینه «حذف بازیکن از بازی»، «اخطار برای بهتر بازی کردن»، «ارسال پیام خاص» یا «ادامه بازی»، یکی را انتخاب کرده و برای آینده بازیکنان تصمیم‌گیری کنند. پس از این مرحله، رای دیگر تماشاگران هم ثبت شده و در صورت رسیدن به حد نصاب، بازیکن موردنظر از بازی حذف می‌شود. سونی اعلام کرده است که حذف بازیکنان با انیمیشن خاصی همراه بوده و به سایر بازیکنان و تماشاگران با نشانه‌های بصری در مورد دلیل حذف اطلاع داده می‌شود.

پتنت جدید سونی با محوریت حذف بازیکنان از بازی

پتنت سونی بازی را به یک نمایش زنده تبدیل می‌کند

در پتنت Spectators Vote to Bench Players in a Video Game به نمونه‌هایی از تغییر در روند رای‌گیری اشاره شده است. یکی از این موارد، امکان استفاده از سطح مهارت تماشاگر برای تعیین میزان تاثیر‌گذاری رای او است. علاوه بر این، توضیحات این پتنت موقعیت دیگری را نشان می‌دهد که در آن تماشاگران می‌توانند برای حذف بازیکن، پول واقعی یا ارز درون بازی پرداخت کنند. در این مثال، منوی دیگری به نام Player Removal Options (‌گزینه‌های حذف بازیکن) به تماشاگران نمایش داده می‌شود که در قالب آن می‌توانند بین گزینه‌های «پرداخت مبلغ ثابت»، «پرداخت درصدی از قیمت ثابت» یا «پیشنهاد در حراجی» یکی را انتخاب کنند.

به واسطه پتنت Spectators Vote to Bench Players in a Video Game، شرکت سونی در جهت داشتن نقش فعال‌تری در ورزش‌های الکترونیک قدم برداشته است. در ماه مارس اعلام شد که این شرکت به طور مشترک با شرکت RTS، مالکیت مسابقات Evolution Championship Series (به اختصار EVO) را به دست آورده است.

نظر در مورد پتنت جدید سونی چیست؟ آیا این اختراع به بهبود شرایط بازی‌ها کمک خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.