Far Cry 6 Guide
هادی اسماعیل‌زاده

راهنمای بازی Far Cry 6: نکات لازم برای شروع

هادی اسماعیل‌زاده 22 مهر 1400 3 دیدگاه
21,736 بازدید

گیم‌پلی جهان‌باز Far Cry 6، تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی خود ندارد اما موارد جدیدی هم در این گیم‌پلی اعمال شده که به بهبود کلی بازی کمک کرده است. در جدیدترین نسخه بازی، مکانیزم‌های به‌دردبخوری اضافه شده‌اند که در راهنمای بازی Far Cry 6 به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ نکاتی که هم بازی‌کنان تازه‌وارد و هم حرفه‌ای‌ها باید از آن‌ها مطلع باشند. اگر قصد خرید بازی را دارید یا می‌خواهید تجربه آن را شروع کنید، راهنمای بازی فارکرای 6 برای شماست.

راهنمای بازی Far Cry 6

در راهنمای بازی Far Cry 6 به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به یک گوریلای همه‌فن‌حریف تبدیل شوید. این راهنما به شما در مورد تغییرات سلاح‌ها، این که چرا باید از سلاح‌های مختلف Supremos و Resolver استفاده کنید، نحوه استفاده از آمیگوها و استراتژی‌های جستجو در محیط آموزش می‌دهد. ما با چند نکته و ترفند در راهنمای بازی فارکرای 6 به شما کمک می‌کنیم تا از بازی لذت بیشتری ببرید.

راهنمای بازی Far Cry 6

نرخ آتش سلاح‌ها را تغییر دهید

درحالی‌که سلاح‌هایی مانند شات‌گان‌ و اسنایپرها دارای نرخ آتش معینی هستند، بااین‌وجود می‌توانید تعداد گلوله‌های شلیک شده در هر بار کشیدن ماشه را در سایر سلاح‌ها تغییر دهید. آگاهی از نحوه تغییر نرخ آتش می‌تواند نحوه عملکرد برخی اسلحه‌ها را به‌شدت تغییر دهد و به شما این امکان را می‌دهد که از آن‌ها مطابق سلیقه خود بهره ببرید. در راهنمای بازی فارکرای 6 به شما خواهیم گفت که چگونه نرخ آتش سلاح‌ها را تغییر دهید.

برای تغییر نرخ آتش، ابتدا چرخ سلاح (weapon wheel) را بالا بیاورید. هنگام انتخاب بعضی از سلاح‌ها، یک دکمه سفید در مرکز صفحه مشاهده می‌کنید که در زیر گزینه نوع مهمات قرار گرفته است. با فشردن این دکمه، نرخ آتش آن سلاح تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از سلاح‌ها می‌توانند با هر بار کشیدن ماشه، یک گلوله یا سه گلوله شلیک کنند و یا به یک اسلحه تمام اتوماتیک تبدیل شوند.

اگر علاقه‌ای به تغییر مداوم نرخ آتش سلاح‌ها ندارید، بهتر است اسلحه‌های خود را روی حالت کاملاً اتوماتیک بگذارید. در این صورت برای اطمینان از اینکه مهمات زیادی در نبردها هدر نمی‌دهید، می‌توانید در فواصل کوتاه شلیک کنید. درحالی‌که نرخ شلیک سه گلوله‌ای به شما کنترل بیشتری می‌دهد. بااین‌حال در مواقعی که باید کار را یکسره کنید، به‌خوبی حالت تمام اتوماتیک نیست.

راهنمای بازی فارکرای 6

سلاح‌های Supremo و Resolver بیشتری بدست آورید

سلاح‌های Supremo و Resolver می‌توانند به برگ برنده شما در مبارزات تبدیل شوند. بااین‌حال، بر خلاف سلاح‌های گرم دیگری که در یارا پراکنده شده‌اند، به‌دست‌آوردن این دو نوع سلاح چندان آسان نیست. شما باید به‌عنوان بخشی از سیستم پیشرفت بازی، قابلیت ساخت سلاح‌های جدید Supremo و Resolver را آزاد کنید. هنگام انجام مأموریت‌ها، شما امتیازهایی را کسب می‌کنید که به ارتقای لول شخصیت شما کمک می‌کند. با هر رتبه جدید، توانایی ساخت مجموعه جدیدی از سلاح‌های Supremo و Resolver را به دست می‌آورید.

برخلاف بازی‌های دیگر که با بالا رفتن لول، توانایی‌ و قدرت‌های جدیدی به شما می‌دهند، بازی Far Cry 6 به‌عنوان راهی برای افزایش قدرت، دسترسی به سلاح‌های جدید Supremo و Resolver را فراهم می‌کند. ساختن سلاح‌های جدید Supremo و Resolver مستلزم این است که یا به سراغ Juan در پایگاه اصلی بروید و یا یکی از فروشندگان اسلحه که در هر کدام از پایگاه‌های آزاد شده حضور دارند. برای ساخت این سلاح‌های قدرتمند، به مقدار بزرگی از اورانیوم نیاز دارید که آن را در جریان تکمیل ماموریت‌های مهم به دست می‌آورید.

آمیگو Far Cry 6

آمیگوها و قابلیت‌هایشان را فراموش نکنید

آمیگوها در بازی Far Cry 6، حیواناتی هستند که در جریان نبردها به شما کمک می‌کنند. هر یک از آن‌ها، قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند؛ بنابراین هر چقدر آمیگوهای بیشتری داشته باشید، قدرت عمل شما در سناریوهای مختلف بیشتر می‌شود. هرچند هر آمیگو از یک قابلیت اولیه برخوردار است اما آن‌ها می‌توانند با گذشت زمان، توانایی‌های جدیدی را به دست آورند. بسیاری از این استعدادهای جدید، در جریان استفاده از آن‌ها آزاد می‌شود، درحالی‌که آزاد شدن برخی از آن‌ها، به کمک شما نیاز دارد.

به‌عنوان‌مثال، اولین آمیگو شما که Guapo نام دارد، می‌تواند اولین توانایی خود را پس از پنج بار احیاء به دست آورد، درحالی‌که برای آزاد کردن توانایی سوم، باید 50 بار به او دستور دهید تا دشمنان را از پای درآورد. هر آمیگو پیش‌نیازهای متفاوتی برای باز کردن توانایی‌های جدید دارد. برای اطلاع از این موارد، می‌توانید به صفحه مخصوص آمیگوها بروید و جزئیات مربوط به هر کدام را مشاهده کنید. در این بخش، می‌توانید در مورد استعدادهای اصلی هر آمیگو به‌علاوه الزامات لازم برای باز کردن سه توانایی دیگر آن‌ها را مطالعه کنید.

راهنمای بازی Far Cry 6

دودهای زرد و نارنجی را دنبال کنید

هنگام گشت‌وگذار در ​​جزیره یارای بازی  Far Cry 6، ممکن است گاهی اوقات دودی را در افق مشاهده کنید. اگر با دود نارنجی و زرد روبرو شدید، آن را دنبال کنید تا پاداش بگیرید. این دودها محل یک منبع مهمات یا تجهیزات را نشان می‌دهند که می‌توانید آن را لوت کنید. این منابع گاهاً به‌صورت تصادفی ظاهر می‌شوند اما ممکن است از طریق یادداشت‌های درون بازی و یا افراد محلی‌، از موقعیت آن‌ها باخبر شوید. درهرصورت، این منابع، راه بسیاری خوبی برای جمع‌آوری موارد موردنیاز برای ساخت‌وساز است.

اگر تصادفی با یکی از آن‌ها روبرو شدید، به‌احتمال زیاد می‌توانید قبل از رسیدن دشمنان به منابع دست یابید و آزادانه آن را لوت کنید. اگر از طریق یک یادداشت یا شخص دیگری از محل این منابع باخبر شوید، این احتمال وجود دارد که برای دستیابی به آن، ناخواسته درگیر مبارزه شوید. برخی از این منابع در پایگاه‌های کوچک واقع شده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است در حال سقوط در جایی در جزیره باشند. در حالت دوم، شما باید قبل از رسیدن دشمنان، خودتان را به محل دود برسانید تا با خیال راحت منابع را لوت کنید.

راهنمای بازی فارکرای 6

با افرادی که نجات داده‌اید صحبت کنید

هر زمان که یک پایگاه یا یک ایست بازرسی را آزاد می‌کنید، نیروهای متحدتان آن مکان‌ها را تصاحب می‌کنند. این مناطق نه تنها به نقاط سفر سریع و مکانی برای ظاهر کردن وسایل نقلیه تبدیل می‌شوند، بلکه می‌توانید ماموریت‌های جدیدی را نیز در آنجا پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که در راهنمای بازی Far Cry 6 باید به آن اشاره کنیم، گفتگو با متحدانی است که به این پایگاه‌ها می‎‌آیند.

هنگام قدم زدن در منطقه‌ای که به تازگی آزاد شده است، به نیروهای متحدی که در اطراف شما قرار دارند توجه کنید. اغلب آن‌ها شما را صدا می‌زنند؛ در صورت صحبت با آن‌ها، شما را در مورد محل منابع ارسالی یا مأموریت‌های جانبی که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، راهنمایی می‌کنند. همیشه باید به آن‌ها توجه کنید زیرا ماموریت‌های کوتاهی که ارائه می‌دهند، راهی عالی برای جمع‌آوری منابع ساخت‌وساز یا بالا بردن لول شخصیت اصلی است.

فارکرای 6

اردوگاه خود را ارتقا دهید

یکی از اولین اردوگاه‌هایی که می‌توانید در بازی Far Cry 6 بسازید، پایگاهی در مزارع Montero است. ایجاد امکانات جدید در این اردوگاه، به شما امکان دسترسی به آیتم‌های جدید، توانایی‌ها و دسترسی به برخی از مکانیزم‌های گیم‌پلی مانند ماهیگیری را می‌دهد. برای شروع ساخت‌وساز در اردوگاه خود، با سرکارگر صحبت کنید تا منوی ساختمان‌ها را به شما نشان دهد. راهنمای بازی فارکرای 6، کاربرد هر یک از این ساختمان‌ها را به شما آموزش خواهد داد.

این ساختمان‌ها جنبه‌های جدیدی از بازی را آزاد می‌کند؛ می‌توانید آنها را ارتقا دهید تا کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند بالا برود. شما می‌توانید ساختمان‌های زیر را در اردوگاه‌ها ایجاد کنید:

  • Hideout Network فوراً قفل Wingsuit را باز می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا مکان‌های Hideout را برای راه‌اندازی نقاط سفر سریع خریداری کنید.
  • Guerilla Garrison لپ‌تاپ‌های Recon را در نقاط مناسب قرار می‌دهد تا به شما کمک کند که پایگاه‌های دشمن را بهتر دیده‌بانی کنید.
  • ساخت یک Fishing Hunt، نقاط ماهیگیری را آزاد می‌کند.
  • راه‌اندازی La Cantina به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهایی را برای دریافت باف‌های موقتی تهیه کنید.
  • Bandidos Barracks به شما این امکان را می‌دهد تا افرادی را برای عملیات Bandido استخدام کنید؛ این نیروها به شما در دستیابی به منابع کمک می‌کنند.
  • The Hunter’s Lodge مکان‌های شکار و یک مغازه مخصوص شکار را آزاد می‌کند.

همان‌طور که امکانات جدیدی ایجاد می‌کنید، می‌توانید با کارفرما صحبت کنید تا این ساختمان‌ها را بیشتر ارتقا داده و مزایای بیشتری را آزاد کند. به‌عنوان‌مثال، ارتقاء شبکه Hideout به شما این امکان را می‌دهد تا وسایل نقلیه جدیدی را در این پایگاه‌های کوچک‌تر اسپاون و یا هنگام ورود، سلاح‌های Supremo خود را دوباره شارژ کنید.

راهنمای بازی Far Cry 6

زیاد روی مخفی‌کاری حساب باز نکنید

این نکته بیشتر از آن که آموزشی باشد، صرفاً برای لذت بردن بیشتر از بازی است. البته هر بار که یک عنوان Far Cry را تجربه می‌کنید، ممکن است در قدم اول ناخودآگاه به سراغ مخفی‌کاری بروید. Far Cry 6 هم از این قضیه مستثنی نیست؛ شما می‌توانید با دوربینتان، پایگاه دشمن را رصد کنید و سپس بدون استفاده از سلاح و یا با استفاده از سلاح‌های بی‌صدا، دشمنان را یکی پس از دیگری از پای درآورید. می‌توانید جسدها را مخفی کنید، دوربین‌ها و آلارم‌ها را از کار بیندازید و خلاصه تبدیل به یک سم فیشر تمام‌عیار شوید و این کارها کاملاً مؤثر است؛ مخفی‌کاری همیشه بهترین گزینه برای کامل کردن یک ماموریت به آسان‌ترین شکل ممکن است اما در راهنمای بازی Far Cry 6 به شما می‌گوییم که مخفی‌کاری همیشه لذت‌بخش نیست.

توصیه ما به شما این است که تمایل بیشتری به مبارزه نشان دهید و سروصدا به پا کنید. البته می‌توانید دوربین‌ها را غیرفعال کنید و چند نفری را هم مخفیانه از پای درآورید اما در نبرد واقعی با دشمنان خود دریغ نکنید. بازی Far Cry 6 بهترین تجربه خود را در دل هرج‌و‌مرج‌ها ارائه می‌دهد. در واقع از همان ابتدای کار، بازی به شما یک کوله‌پشتی موشک‌انداز عجیب‌وغریب می‌دهد و اگر این هم کافی نیست، باید بگوییم که بخش بزرگی از لذت بازی به نبردهای بزرگ و پرسروصدا با دشمنان اختصاص دارد.

بله، مخفی‌کاری گزینه مطمئن‌تری است اما خود را از لذت منفجر کردن همه چیز و همه‌کس و جشن گرفتن هیجانی که به پا کرده‌اید محروم نکنید. یک صداخفه‌کن را برای مواقعی که می‌خواهید محتاطانه عمل کنید به همراه داشته باشید اما استفاده از اسنایپرهایی که گلوله انفجاری شلیک می‌کنند یا شات‌گان‌هایی که دشمنان را به آتش می‌کشند فراموش نکنید.

سلاح‌های خود را بشناسید

سلاح‌ها در بازی Far Cry 6، در اشکال مختلفی ظاهر می‌شوند اما فراموش نکنید که سلاح‌های منحصربه‌فرد، لزوماً بهترین گزینه برای مقابله با دشمنان نیستند. سلاح‌های استاندارد را می‌توان به مادهای مختلفی مجهز کرد که تأثیرگذاری آن‌ها را به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد (به‌عنوان‌مثال صداخفه‌کن، گلوله‌های ضد زره و غیره). بااین‌حال سلاح‌های منحصربه‌فرد را نمی‌توان مجهز نکرد و باید آن‌ها را همان‌طور که هستند، مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این سلاح‌ها بسیار لذت‌بخش است اما تصور نکنید که یک سلاح استاندارد، ارزش وقت شما را ندارد؛ مجهز کردن این سلاح‌ها با مادهای مختلف، آن‌ها را به برگ برنده شما در مبارزات تبدیل می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک اسلحه اسنایپر را به گلوله‌های ضد زره و صداخفه‌کن مجهز کنید؛ این کار به شما اجازه می‌دهد تا اهداف با اولویت بالا را از فاصله دور و بدون آن که کسی خبردار شود از پای درآورید. گلوله‌های ضد زره همچنین به شما کمک می‌کند تا دشمنان سخت‌جان را راحت‌تر از میان بردارید. همچنین بهتر است به سلاح‌هایی مجهز شوید که افکت‌هایی همچون سوختن دشمنان و زمین زدن آن‌ها را موجب شوند. این موضوع فراتر از آسیب رساندن به دشمنان، به برگ برنده شما در مبارزات بدل خواهد شد. حتماً متوجه شده‌اید که سلاح‌ها دارای لول هستند؛ اما از آن مهم‌تر، مادهایی است که بر روی هر سلاح نصب می‌شود.

فارکرای

تجهیزات اولیه خود را دست‌کم نگیرید

احتمالاً برای داشتن سلاح‌های جدید Supremo و Resolver عجله خواهید کرد که البته ما هم قصد نداریم شما را از انجام این کار منع کنیم اما تجهیزاتی که در همان ابتدای بازی دریافت می‌کنید را دست‌کم نگیرید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، مادها می‌توانند یک سلاح استاندارد را بسیار قدرتمندتر کنند؛ بنابراین لازم نیست برای ازپای‌درآوردن دشمنان قَدرتر، لزوماً یک Resolver جدید بخرید.

به همین ترتیب جمع‌آوری اورانیوم از تأسیسات سلاح ضدهوایی، به شما اجازه می‌دهد که Supremoهای جدیدی آزاد و آن را جایگزین کوله موشک انداز (Exterminador) کنید که خوان در ابتدای بازی به شما می‌دهد. ولی اولین Supremo شما هم به‌خوبی قادر است که تعداد زیادی از دشمنان را از فواصل دور از میان بردارد و برای پایین کشاندن هلیکوپترها هم بسیار کاربردی است. هلیکوپترها بدون داشتن تجهیزات یا سلاح مناسب، تهدیدی واقعی به شمار می‌روند اما Exterminador می‌تواند پرنده‌های دشمن را به‌راحتی آب خوردن، از میان بردارد.

نکات و ترفندهای سریع

راه‌های متعددی برای زنده ماندن، مبارزه و جستجوی منابع در بازی Far Cry 6 وجود دارد. در ادامه مجموعه‌ای از نکات، ترفندها و استراتژی‌های دیگر را در راهنمای بازی فارکرای 6 ذکر کرده‌ایم که به شما در تبدیل شدن به یک چریکی واقعی کمک می‌کنند.

میدان دید دشمنان خود را دست‌کم نگیرید

حتی در پایین‌ترین درجات سختی، دشمنان می‌توانند به‌راحتی حضور شما را تشخیص دهند. سربازان از فاصله‌های دور متوجه شما می‌شوند؛ گاهی اوقات حتی زمانی که فکر می‌کنید مخفی شده‌اید و انتظار ندارید کسی شما را ببیند. اگر قصد دارید مسیر مخفی‌کاری را در پیش بگیرید، باید از پشت به نیروهای دشمن نزدیک شوید. مراقب نیم دایره‌ای که نشان می‌دهد آیا دشمن می‌تواند شما را ببیند یا نه باشید؛ کمی طول می‌کشد تا دشمنان به شما حمله کنند. تا زمانی که در حال حرکت هستید و سعی می‌کنید از عقب به دشمن نزدیک شوید، مشکلی نخواهید داشت.

آمیگو فارکرای

آمیگوهای خود را در مبارزات هدایت کنید

در بیشتر موارد، آمیگوها به طور خودکار در حین درگیری‌ها به دشمنان حمله می‌کند. بااین‌حال، بهتر است که این همراهان شما، به دشمنان خاصی حمله کنند. اگر با کنترلر بازی می‌کنید، فشار دادن دکمه سمت راست D-pad، به آمیگو می‌گوید که به مکان خاصی برود یا به دشمنی که به او اشاره می‌کنید حمله کند. هنگامی که آیکون آبی ظاهر می‌شود، می‌توانید ببینید که آمیگو به کجا می‌رود. از توانایی هدایت آمیگوها برای تقسیم پیشروی خود در پایگاه‌های دشمن و یا پوشش اطراف خود در هنگام مخفی‌کاری پشت خطوط دشمن استفاده کنید.

به نوار Heat Meter دقت داشته باشید

همان‌طور که نیروهای دشمن را از بین می‌برید، منابع را می‌دزدید یا هر کاری دیگری که باعث تضعیف دشمن اصلی می‌شود، Heat Meter شما افزایش می‌یابد. یک نوار چندلایه در پایین سمت چپ صفحه شما ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که چقدر باعث ایجاد هرج‌ومرج در جهان بازی شده‌اید. هرچه این نوار بیشتر پر شود، سربازان مجهزتری به سراغتان خواهند آمد. اگر اقدامات شما بیش از حد جسورانه شود، سرانجام باید با یگان نیروهای ویژه روبرو شوید. اگر چنین شد، انتظار نداشته باشید که زیاد زنده بمانید؛ بنابراین یکی از نکات مهم دیگر در راهنمای بازی فارکرای 6 ، مدیریت نوار Heat Meter است.

راهنمای بازی Far Cry 6

اگر نزدیک یک پایگاه هستید، آن را تصرف کنید

به دست گرفتن کنترل پایگاه‌های مختلف مزایای متعددی دارد. هر مکانی که به قلمرو تحت کنترل لیبرتاد اضافه شود، تبدیل به مکانی برای سفر سریع و اسپاون کردن وسایل نقلیه خواهد شد. علاوه بر این، این پایگاه‌ها دارای صندوق‌های FND هستند که می‌توانند حاوی سلاح، وسایل جدید یا باروت‌های کمیابی باشند که در ساخت مادها کاربرد دارند.

شما می‌توانید یک پایگاه را با شکست دادن تمام دشمنان تصاحب کنید. بعد از آن که آب‌ها از آسیاب افتاد، پایگاه‌های بزرگ‌تر به قلمرو شما تبدیل می‌شوند. پایگاه‌های کوچک‌تر را نمی‌توان تصاحب کرد اما پس از نابودی دشمنان، دیگر کسی به سراغ آن‌ها نخواهد آمد. پایگاه‌های قابل تصرف را می‌توان از حضور وسایل نقلیه یا پد فرود هلیکوپترها تشخیص داد.

امیدواریم نکات و ترفندهایی که در راهنمای بازی Far Cry 6 ذکر شد، بتواند به شما در داشتن یک تجربه لذت‌بخش و سرگرم‌کننده کمک کند. احتمالاً خود شما هم در جریان تجربه بازی، ترفندهایی را فرا خواهید گرفت که می‌توانید آن‌ها را از طریق بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آمیگو در بازی Far Cry 6 چیست؟

آمیگوها در بازی Far Cry 6، حیواناتی هستند که در جریان نبردها به شما کمک می‌کنند. هر یک از آن‌ها، قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند؛ بنابراین هر چقدر آمیگوهای بیشتری داشته باشید، قدرت عمل شما در سناریوهای مختلف بیشتر می‌شود

۱
آیا بازی فارکرای 6 کرک شده است؟

بازی فارکرای 6 به دلیل استفاده از مکانیسم امنیتی دنوو، فعلا توسط هیچ گروهی کرک نشده است و باید سی دی کی بازی را خریداری کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    yoosf

    مهمان

    هیچی که نه دنی وقتی به سطح اخر بازی میرسه میفهمه که خورشید پشتش به ماس.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    arash

    مهمان

    [اگر دنی در فارکرای 6 به سطح اخر برسد چه میشه?]

    پاسخ دهید
    • Avatar

      بیا در پاسخ به arash

      مهمان

      هیچی