فیلم های مشابه بازی Far Cry
محمد صادق شجاعی

10 فیلم که باید قبل از شروع بازی Far Cry 6 تماشا کنید

محمد صادق شجاعی 15 مهر 1400 بدون دیدگاه
3,176 بازدید

بازی Far Cry 6 یکی از مورد‌انتظارترین بازی‌های چند سال‌ اخیر است که بسیاری از علاقه‌مندان آثار تیراندازی اول شخص مشتاقانه برای تجربه آن لحظه‌شماری می‌کنند. تا‌کنون آثار مختلف و متعددی ساخته و پخش شده‌اند که دارای شباهت‌هایی در فضا و داستان با بازی فارکرای 6 هستند. بر این اساس، در این مطلب 10 فیلم برتری را معرفی خواهیم کرد که علاقه‌مندان به جدید‌ترین بازی مجموعه Far Cry می‌توانند با تماشای آن‌ها برای بازی فارکرای 6 آماده شوند.

فیلم های مشابه بازی Far Cry 6

مجموعه فارکرای یکی از مشهورترین سری بازی‌های تاریخ ویدیوگیم و سبک تیراندازی اول شخص است. این سری در حالی در سال 2004 آغاز شد که شرکت Crytek وظیفه ساخت و شرکت Ubisoft وظیفه انتشار آن را بر عهده داشتند. موفقیت‌ این اثر در بازار موجب شد که شرکت یوبی‌سافت روند ساخت بازی‌های بعدی آن را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، بازی Far Cry 2 به عنوان محصولی از استودیو Ubisoft Montreal در سال 2008 عرضه شد. اثر مذکور نیز با استقبال منتقدین روبه‌رو شد که این امر زمینه‌ساز انتشار بازی‌های بعدی سری فارکرای با فاصله‌ای حدودا دو ساله محسوب می‌شود. بازی Far Cry 6 جدید‌ترین اثر از سری ذکر شده است که برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر عرضه شده است.

بازی فارکرای 6 در جزیره خیالی یارا (Yara) جریان دارد؛ جایی که دیکتاتوری به نام آنتون کاستیو (Antón Castillo) حکمرانی کرده و قصد دارد فرزندش دیگو (Diego) را برای تبدیل شدن به حاکم آینده آماده کند. در این شرایط بازیکنان در قالب دنی روهاس (Dani Rojas) به همراه گروهی از شورشیان به مقابله با کاستیو می‌پردازند. اگر شما هم جزو بازیکنانی هستید که قصد دارید فارکرای 6 را با آمادگی کامل تجربه کنید، بهترین راهکار تماشای فیلم‌هایی با فضا و داستان مشابه است. با معرفی 10 فیلمی که باید قبل از تجربه بازی Far Cry 6 ببینید، همراه ما باشید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم The Suicide Squad

  1. سال انتشار: 2021
  2. کارگردان: جیمز گان
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی
  4. بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، جول کینامان

در نگاه اول شاید فضای ابر‌قهرمانی و کمیک‌بوکی جدید‌ترین فیلم جیمز گان (James Gunn)، چندان شباهتی به بازی Far Cry 6 نداشته باشد، با این حال اگر آن را مشاهده کنید، به سرعت حس و حال مشابه آن را دریافت خواهید کرد. در این فیلم با گروهی از شخصیت‌های شرکت DC از جمله هارلی کویین، بلاداسپورت، پیس‌میکر، ریک فلگ، کینگ شارک، پولکا-دات من و رتکچر 2 در سفری به جزیره کورتو مالتیز (Corto Maltese) همراه می‌شویم.

در این جزیره یک رژیم مخالف با آمریکا به حکومت رسیده و کنترل آزمایشگاهی به نام یوتنهایم (Jötunheim) را که موجودی نا‌شناخته در آن نگهداری می‌شود، در اختیار گرفته است. چنین شرایطی موجب می‌شود که آماندا والر، افسر امنیتی آمریکا، شخصیت‌های ذکر شده را مامور به نابودی حکومت جدید کورتو مالتیز و موجود فضایی کند. تلاش برای نابودی حکومت دیکتاتوری و همراه شدن با شورشیان در بستر طنز و کمدی ویژگی است که باعث می‌شود فیلم جوخه انتحار شما را برای تجربه بازی Far Cry 6 آماده کند.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم Extraction

  1. سال انتشار: 2020
  2. کارگردان: سم هارگریو
  3. ژانر: اکشن، تریلر
  4. بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا، گلشیفته فراهانی

فیلم Extraction یکی از مشهورترین تولیدات سینمایی شبکه نت‌فلیکس است که به عنوان پر‌بیننده‌ترین فیلم اورجینال این شبکه شناخته می‌شود. این فیلم که اولین تجربه سم هارگریو (Sam Hargrave) در مقام کارگردان محسوب می‌شود، براساس فیلم‌نامه‌ای از جو روسو (Joe Russo) ساخته شده و از هنرنمایی بازیگرانی همچون کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا و گلشیفته فراهانی بهره می‌برد.

داستان فیلم استخراج از جایی آغاز می‌شود که اوی ماهاجان، فرزند یکی از بزرگترین قاچاقچیان موادمخدر به دست رقیبش دزدیده می‌شود. به منظور نجات و خارج کردن او از شهر داکا (پایتخت بنگلادش)، پدرش مزدوری به نام تایلر ریک را استخدام می‌کند. این هدف چندان آسان نیست و ریک با خطرات و تهدید‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شود. مشکلاتی که به واسطه پدر، گریبانگیر فرزند می‌شوند، یکی از شباهت‌های بین فیلم Extraction و بازی Far Cry 6 است. در عین حال فیلم استخراج دارای اکشن هیجان‌انگیزی با محوریت اسلحه است که بدون شک طرفداران سری فارکرای از تماشای آن لذت خواهند برد.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم The Revenant

  1. سال انتشار: 2015
  2. کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، درام
  4. بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر

با این وجود که الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu) سابقه کارگردانی فیلم‌های 21Grams و Babel را دارد، اما اثری که باعث شد علاقه‌مندان به سینما با این کارگردان مکزیکی آشنا شوند، فیلم Birdman بود. موفقیت‌های متعدد این فیلم در گیشه و کسب جوایز مختلف، اینیاریتو را به کارگردان طراز اولی تبدیل کرد که چشم‌های بسیاری به آثار او دوخته شده است.

یک سال بعد، اینیاریتو با فیلم جدید خود یعنی The Revenant بازگشت و باری دیگر موفقیت‌های خود را تکرار کرد. از گور برخاسته فیلمی فوق‌العاده و بی‌نظیر است که هر فردی حداقل یک‌بار باید آن را تماشا کند. هنرنمایی تماشایی لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و تام هاردی (Tom Hardy) در کنار داستانی در‌گیر‌کننده، موجب شده‌اند که The Revenant به یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین آثار سال 2015 تبدیل شود. تلاش برای بقا و رو‌به‌رو شدن با خطر‌های بسیاری که به شکل‌های مختلف کاراکتر اصلی را تهدید می‌کند، ویژگی‌ای است که بازی فارکرای 6 و فیلم از گور برخاسته را با هم پیوند می‌دهد.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم The Magnificent Seven

  1. سال انتشار: 2016
  2. کارگردان: آنتوان فوکوآ
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، وسترن
  4. بازیگران: دنزل واشینگتن، کریس پرت، ایتن هاک، وینسنت دن آفریو، لی بیونگ-هان

وسترن یکی از مهم‌ترین ژانر‌های هنری است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و تولید‌کنندگان محتوا‌های بصری با ساخت برخی از بهترین آثار تاریخ به این عطش مخاطبین پاسخ داده‌اند. فیلم The Magnificent Seven یکی از تازه‌ترین تجربیات هالیوود در ژانر مذکور است که بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن (Denzel Washington)، کریس پرت (Chris Pratt)، ایتن هاک (Ethan Hawke) و لی بیونگ-هان (Byung-hun Lee) در آن به ایفای نقش می‌پردازند. هفت دلاور روایتی تازه از اثری کلاسیک با همین نام است که تلاش‌های هفت مزدور برای محافظت از شهر رز کریت (Rose Creek) در برابر نیروهای کارخانه‌داری فاسد را به تصویر می‌کشد. اگر تریلر‌های بازی Far Cry 6 را مشاهده کرده باشید، در قالب آن‌ها متوجه هم‌پیمان شدن دنی روهاس با شورشیان در راستای محافظت از جزیره یارا خواهید شد. بر این اساس، با مشاهده فیلم The Magnificent Seven می‌توانید تجربه‌ای مشابه داشته باشید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم Platoon

  1. سال انتشار: 1986
  2. کارگردان: الیور استون
  3. ژانر: درام، جنگی
  4. بازیگران: تام برنگر، ویلم دفو، چارلی شین

جنگ ویتنام یکی از نقاط سیاه و وقایع ننگین تاریخ است. این جنگ که به مدت 20 سال به طول انجامید، میدان نبردی بین نیروهای ویتنام و آمریکا بود که میلیون‌ها انسان را به کام مرگ فرستاد. سینما و تلویزیون همواره بستر مناسبی برای نمایش تلخی‌ها و تاثیرات منفی جنگ بوده‌اند. فیلم Platoon یکی از این دست آثار است که به جنگ ویتنام پرداخته و اثرات مخرب آن روی سربازان را به مخاطب انتقال می‌دهد.

فیلم جوخه، سربازی به نام کریس (با بازی چارلی شین) را به تصویر می‌کشد که به صورت داوطلب وارد جنگ ویتنام شده، اما در این شرایط مجبور است با اختلاف‌های فرماندهانش بر سر اخلاقیات و سایه سنگین جنگ دست و پنجه نرم کند. یکی از ویژگی‌های بازی Far Cry 6 که در تریلر‌ها نیز مشهود بوده، نابودی‌های حاصل از جنگ و درگیر شدن اخلاقیات در هنگام حضور در میدان نبرد است. به همین دلیل، پیش از تجربه بازی مذکور پیشنهاد می‌شود فیلم Platoon را حتما تماشا کنید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم The Hunger Games: Mockingjay

  1. سال انتشار: 2014 (Part-1)، 2015 (Part-2)
  2. کارگردان: فرانسیس لارنس
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، علمی تخیلی
  4. بازیگران: جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هرلسون

فیلم The Hunger Games یکی از آثار مهم سال 2012 است که با فضای دیستوپیایی و داستان پسا‌آخرالزمانی خود توانست مخاطبین بسیاری به دست آورده و جایگاه جنیفر لاورنس (Jennifer Lawrence) به عنوان یکی از بهترین بازیگران حال حاضر هالیوود را تثبیت کند. رخداد‌های فیلم بازی‌های مرگبار در قالب سه اثر به نام‌های The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 ،The Hunger Games: Catching Fire و The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 ادامه کرد تا علاقه‌مندان به ژانر اکشن و علمی تخیلی شاهد یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ باشند.

مهم‌ترین آثار سری Hunger Games، دو فیلم پایانی مجموعه یعنی پارت اول و دوم بازی‌های مرگبار: زاغ مقلد هستند. در قالب این فیلم‌ها شاهد تلاش‌های کتنیس اوردین و متحدانش از جمله پیتا ملارک و گیل هاتورن برای نابودی رئیس جمهور اسنو و از بین بردن حکومت کاپیتول هستیم. بازی Far Cry 6 دقیقا داستانی مشابه را به تصویر می‌کشد، با این تفاوت که به جای تماشاچی، این‌بار خود شما هستید که باید در جنگ با حکومت ظلم‌پیشه شرکت کرده و پیروز شوید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم First Blood

  1. سال انتشار: 1982
  2. کارگردان: تد کاچف
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی
  4. بازیگران: سیلوستر استالونه، ریچارد کرنا، برایان دنهی، جان مک‌لیام

مجموعه فیلم‌های رمبو (Rambo)، جزو مهم‌ترین آثار ژانر اکشن هستند که حداقل یا نام‌شان را شنیده‌اید یا یکی از فیلم‌های آن را مشاهده کرده‌اید. سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در قالب شخصیت جان رمبو چنان تجربه بی‌نظیر و هیجان‌انگیزی را پدید آورد که مخاطبین بسیاری را به سالن سینما کشانده و موفقیت‌های تجاری بسیاری کسب کرد.

فیلم نخستین خون که اولین فیلم از سری Rambo محسوب می‌شود، کهنه‌سربازی به نام جان رمبو را در شرایطی به تصویر کشیده که به واسطه حضور در میان جنگ، قادر به وفق دادن خود با زندگی شهری نبوده و پس از آن که نیرو‌های پلیس و دولت به تعقیب او می‌پردازند، مجبور می‌شود با مهارت‌های مختلفش برای بقا و زنده ماندن تلاش کند. دنی روهاس، پروتاگونیست بازی Far Cry 6 نیز در شرایط مشابهی قرار دارد؛ جایی که مبارزه برای آزادی و شورش بر علیه حکومت، به معنای تحت تعقیب قرار گرفتن توسط نیروهای دولتی است. او نیز همچون رمبو باید با استفاده از توانایی‌ها و تجهیزات مختلفش در میدان مبارزه پیروز شود.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم The Patriot

  1. سال انتشار: 2000
  2. کارگردان: رولند امریش
  3. ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  4. بازیگران: مل گیبسون، هیث لجر، جیسون ایساکس، جولی ریچاردسون

فیلم The Patriot یکی از مهم‌ترین آثار کارنامه کاری مل گیبسون (Mel Gibson) که رخداد‌های حقیقتی از جبهه جنوبی انقلاب آمریکا را به نمایش می‌گذارد. این فیلم دستاورد فوق‌العاده‌ای در زمینه موسیقی و فیلمبرداری بوده که قادر است با داستان حماسی‌اش مخاطبین را با خود همراه کرده و روحیه میهن‌پرستی را شعله‌ور کند. شخصیت اصلی فیلم میهن‌پرست، کشاورزی صلح‌طلب به نام بنجامین مارتین بوده که مخالف حضور در جنگ است. اما به این دلیل که پسرش به دست یک افسر انگلیسی کشته می‌شود، هدایت گروهی از شبه‌نظامیان را در جریان انقلاب آمریکا بر عهده می‌گیرد. درست است که دلیل ورود بنجامین مارتین و دنی روهاس یکسان نیست، اما هر دوی آن‌ها میهن‌پرستان واقعی هستند که برای آزادی کشورشان می‌جنگند. به همین دلیل است که با مشاهده فیلم The Patriot می‌توانید برای تجربه بازی Far Cry 6 آماده شوید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم Lawrence of Arabia

  1. سال انتشار: 1962
  2. کارگردان: دیوید لین
  3. ژانر: اکشن، بیوگرافی، درام
  4. بازیگران: پیتر اوتول، عمر شریف، الک گینس، آنتونی کوئین

فیلم Lawrence of Arabia یکی از شاهکار‌های تاریخ سینما است که حتی با وجود گذشت 69 سال از اکران آن، همچنان می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. نامزدی در ۱۰ شاخه و دریافت هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی، تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های متعدد فیلم لورنس عربستان است. در این فیلم شاهد تلاش‌های تی.ئی. لارنس، افسر ارتش انگلیس برای اتحاد قبایل عرب و نبرد با امپراتوری عثمانی در دوران جنگ جهانی اول هستیم.

فیلم Lawrence of Arabia در پس داستان حماسی و تاریخی خود تلاش می‌کند تا تاثیرات مخرب جنگ را به نمایش بگذارد. همانند لورنس، دنی روهاس برای پیروزی در مقابل دشمنش یعنی آنتون کاستیو به اتحاد با دیگران نیاز داشته و به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. اگر علاقه دارید پیش از تجربه بازی فارکرای 6، تاثیر متحدین در تغییر نتیجه جنگ را مشاهده کنید، فیلم Lawrence of Arabia را از دست ندهید.

فیلم های شبیه به بازی Far Cry 6

فیلم War for the Planet of the Apes

  1. سال انتشار: 2017
  2. کارگردان: مت ریوز
  3. ژانر: اکشن، ماجرایی، درام
  4. بازیگران: اندی سرکیس، وودی هارلسون، استیو زان

Planet of the Apes یکی از مجموعه‌های عملی تخیلی مشهور است که تا‌کنون آثار متعددی از جمله کتاب، سریال، کمیک، بازی ویدیویی و فیلم با محوریت آن منتشر شده است. شرکت فاکس قرن بیستم بعد از سال‌ها تصمیم گرفت تا سری فیلم‌های سیاره میمون‌ها را ریبوت کند که به این واسطه فیلم Rise of the Planet of the Apes در سال ۲۰۱۱ و دنباله‌های آن تحت عناوین Dawn of the Planet of the Apes و War for the Planet of the Apes به ترتیب در سال‌های 2014 و 2017 اکران شدند.

پس از آن که میمونی به نام سزار (با بازی اندی سرکیس) با استفاده از دارویی خاص هوش میمون‌ها را افزایش می‌دهد، جنگ بین انسان‌ها و میمون‌ها برای بقا آغاز می‌شود. جنگ برای سیاره میمون‌ها حکم آخرین بخش از داستان را دارد که در قالب آن سزار و دیگر میمون‌ها ضمن تلاش برای آزادی از اسارت، در جهت انتقام و داشتن آینده‌ای آرام قدم بر‌می‌دارند. شاید دنی روهاس و همراهانش در بند نباشند، اما کل جزیره یارا برای آن‌ها حکم زندان را دارد. اگر به دنبال فیلمی هستید که دارای جنگ‌های چریکی همانند فارکرای 6 باشد، فیلم War for the Planet of the Apes گزینه مناسبی است.

در این جا به پایان مطلب بهترین فیلم‌هایی که قبل از تجربه بازی Far Cry 6 باید ببینید، رسیدیم. مشخص است فیلم‌های مشابه بازی Far Cry 6 که با تماشای آن‌ها برای تجربه بازی مذکور آماده می‌شوید، به موارد ذکر شده ختم نمی‌شوند. اگر آثار دیگری را می‌شناسید که در تحقق این امر موفق عمل می‌کنند، در بخش نظرات آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

داستان بازی فارکرای 6 چیست؟

بازی فارکرای 6 در جزیره خیالی یارا (Yara) جریان دارد؛ جایی که دیکتاتوری به نام آنتون کاستیو (Antón Castillo) حکمرانی کرده و قصد دارد فرزندش دیگو (Diego) را برای تبدیل شدن به حاکم آینده آماده کند. در این شرایط بازیکنان در قالب دنی روهاس (Dani Rojas) به همراه گروهی از شورشیان به مقابله با کاستیو می‌پردازند.

۱
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.