Life-is-Strange-true-colors
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Life Is Strange True Colors منتشر شد

یحیی رحیمی 18 شهریور 1400 بدون دیدگاه
409 بازدید

بازی Life Is Strange True Colors داستانی دختری جوان به نام «الکس چن» را روایت می‌کند که دارای قدرت‌های جادویی است و می‌تواند احساسات بقیه را به طور کامل درک کند. این سومین شماره رسمی از مجموعه Life is Strange است که کاملاً به روند و مکانیسم‌های شماره اول پایبند بوده و توانسته داستان‌هایی کاملاً شخصی با شیوه‌ای نو روایت کند. همراه پارسی گیم باشید تا نمرات و نقد بازی Life Is Strange True Colors توسط سایت‌های معتبر را مورد بررسی قرار دهیم.

برعکس عناوین پیشین این مجموعه، Life Is Strange True Colors به طور کامل منتشر می‌شود و خبری از انتشار به صورت اپیزودیک و در قسمت‌های جداگانه نیست. این خبر خوبی برای طرفدارانی است که از آن فرمت قدیمی انتقاد می‌کردند و باور داشتند که فواصل چندماهه میان قسمت‌های جدید، به روایت داستان ضربه می‌زند. خوشبختانه True Colors به فرمول قدیمی این مجموعه رجعت کرده و توانسته تغییرات رادیکال را هم در دل بازی ایجاد کند.

استودیو Deck Nine Games که Before the Storm را توسعه داده بود، پروژه ساخت True Colors را بر عهده داشته و به خوبی از پس چالش‌های طراحی گرافیک و روند آن برآمده است. از آنجایی که استودیو در ایالات کلرادو آمریکا قرار دارد، دقیقاً فضایی مشابه با این ایالت را طراحی کرده و حس و حالی واقعی از شهر کوهستانی Haven Springs ارائه داده است. شخصیت‌پردازی الکس چن به طور دقیق انجام شده و پیشینه این شخصیت، کاملاً وی را برای چالش‌های جدید و یافتن راز مرگ برادرش آماده کرده است.

نقد بازی Life is Strange True Colors

بررسی کوتاه Life Is Strange True Colors

در این بخش، نگاهی به بررسی‌های ثبت شده از بازی خواهیم انداخت و خواهیم دید که منتقدان، چه نظری در مورد این اثر داستانی داشته‌اند.

Destructoid – امتیاز 9/10

مهم نیست طرفدار این مجموعه باشید یا خیر، این بازی را نباید از دست دهید. این بازی از عناوین موردعلاقه من در طی چند سال اخیر است. مشخص است که بخش‌هایی از بازی Life Is Strange True Colors ایراد دارد، اما در نهایت تجربه‌ای کامل خواهید داشت. روایت بازی کاملاً صادقانه است و یافتن چنین ویژگی در بازی‌های امروز، بسیار سخت است. این اثری است که توانست مجموعه لایف ایز استرنج را برای من زنده کند.

PCgamer – امتیاز 86/100

اگر چه بازی دارای مشکلاتی است، اما هیچ‌گاه به این اندازه از مجموعه Life is Strange لذت نبرده‌ام. شماره‌های پیشین، با موضوعات جدی مانند پیشمان کردن دوستی از خودکشی و تجربه زندگی در محیط نژادپرستانه دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و حتی اگر لحظه‌ای شیرین هم در این بازی‌ها وجود داشته باشد، سریعاً لحظه‌ای ناخوشایند، آن شیرینی را به تلخی تبدیل می‌کند. Ture Colors هم دارای لحظاتی درام و ناخوشایند است؛ اما لحظات شیرین و لذت‌بخش هم یافت می‌شوند. توسعه‌دهنده انواع و اقسام احساسات بشری را در بازی گنجانده است و الکس تمامی آن‌ها را به صورت عمیق تجربه می‌کند.

IGN – امتیاز 9/10

بازی True Colors یک اثر فوق‌العاده با داستانی بی‌نظیر و ریتم مناسب است که برعکس عناوین پیشین، این حس را به من القا کرد که تمامی انتخاب‌های من در پایان‌بندی تأثیر داشت. این اثری بود که توانست تلاش شرکت Dontnod را ادامه دهد و استودیو Deck Nine‌ موفق به خلق بهترین بازی این مجموعه شده و برای دیدن اثر بعدی آن‌ها هیجان‌زده‌ام.

NME – امتیاز 8/10

بازی Ture Colors موضوع همدلی را مورد تمرکز قرار داده و توانسته به خوبی از پس این چالش بزرگ برآید. بازی توانسته موضوعات اساسی و مهم را تشریح کنید و در عین حال، داستانی پرمعنی در مورد مرگ عزیزان و پذیرش در جامعه‌ای جدید را روایت می‌کند. شخصیت اصلی بازی، بدون شک از بهترین افراد معرفی شده در مجموعه است که به خوبی با مکانیسم‌های گیم پلی ارتباط می‌گیرد.

نمرات و نقد بازی Life is Strange True Colors

نمرات بازی Life Is Strange True Colors

در ادامه نگاهی به امتیازهای کلی بازی و همچنین مجموع آن‌ها از متاکریتیک باشید. مانند همیشه می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

TheGamer – 100
WellPlayed – 100
Wccftech – 95
Twinfinite – 90
Game Rant – 90
GamesRadar+ – 90
TheSixthAxis – 90
Game Informer – 85
IGN Italia – 80
Digital Trends – 70
Push Square – 60

نمرات بازی Life is Strange True Colors

 

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Life is Strange True Colors ارزش تجربه را دارد؟

بله بازی Life is Strange True Colors با نوآوری‌ها و داستانی جالب، ارزش تجربه را دارد و منتقدان زیادی از مکانیسم‌ها و فضای آن تعریف کرده‌اند.

۱
داستان بازی Life is Strange True Colors چیست؟

داستان بازی Life is Strange True Colors در مورد دختری به نام «الکس چن» است که چندین سال در پرورشگاه بوده و پس از آنکه به زادگاهش باز می‌گردد، برادرش را از دست می‌دهد و به دنبال حل معمای مرگ وی، با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

۲
بازی Life is Strange True Colors برای چه پلتفرم‌هایی منتشر شده است؟

می‌توانید تازه‌ترین شماره از مجموعه Life is Strange‌ را برای کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و کامپیوتر دریافت کنید. نسخه نینتندو سوییچ هم در راه است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.