بازی Valorant
یحیی رحیمی

بازی Valorant از ویژگی‌های ضد تقلب ویندوز 11 استفاده می‌کند

یحیی رحیمی 16 شهریور 1400 بدون دیدگاه
1,220 بازدید

تقلب و هک بزرگ‌ترین مشکل بازی‌های رایگان امروزی است و باعث شده تا شرکت‌های بازی‌سازی، علاوه بر تمرکز روی محتوای بازی، به تهیه نرم‌افزار‌های آنتی‌چیت و ضد هک هم بپردازند. اکتیویژن بارها به دلیل نبود یک نرم‌افزار ضد تقلب در بازی وارزون موردانتقاد قرار گفته و شرکت Riot Games نیز با بررسی شرایط موجود، از قابلیت‌های امنیتی ویندوز 11‌ به منظور تقویت فنی بازی ولورانت استفاده کرده است.

ویندوز 11 ماه آینده به صورت رسمی منتشر می‌شود و در حال حاضر، نسخه‌های پیش‌نمایش و بیلد‌های اولیه توسط افرادی زیادی دانلود شده است. افرادی که موفق به نصب و دانلود ویندوز 11 شده‌اند، به دنبال راهی برای دور زدن نرم‌افزار آنتی‌چیت این سیستم‌عامل به نام TPM 2.0 شده‌اند و شرکت ریوت گیمز نیز با بررسی ویژگی‌ها و رفتار متقلبان، تصمیم به استفاده از قابلیت‌های جدید ویندوز برای بازی Valorant گرفته است.

اگر از جمله افرادی هستید که راهی برای دور زدن محدودیت TPM 2.0 پیداکرده‌اید و ویندوز 11 را به طور غیرقانونی نصب کرده‌اید، باید بدانید که امکان نصب بازی Valorant را نخواهید داشت و شرکت ریوت گیمز، افرادی که چنین محدودیتی را دور زده باشند، از لیست بازی‌کنان خارج می‌کند. تعداد زیادی از بازی‌کنان در انجمن XDA به انتشار پیام‌های ارور پرداخته‌اند که آن‌ها را از تغییر بزرگی آگاه می‌کند. سیستم آنتی‌چیت بازی والورانت به نام Vanguard، تنها روی سیستم‌هایی که از TPM 2.0 و همچنین بوت امن پشتیبانی می‌کنند، اجرا می‌شود و اگر کسی این محدودیت‌ها را دور زده باشد، امکان اجرای بازی را نخواهد داشت.

هک Valorant

Valorant پیشتاز نبرد با هکرها

استفاده از قابلیت TPM 2.0 با استقبال بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی مواجه شده و امکان تقلب را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده است. TPM یک استاندارد جهانی برای رمز پردازنده ایمن است که اجازه انجام عملیات رمزنگاری اطلاعات را می‌دهد و امنیت ویندوز 11 را به بیشترین حد ممکن می‌رساند. تمامی سیستم‌های موجود از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند و همین باعث شده تا تمامی کاربران موفق به نصب سیستم‌عامل جدید نشوند. اگر چه این محدودیتی جدی است، اما دور زدن آن غیرممکن نیست؛ اما به نظر می‌رسد که نصب غیرقانونی ویندوز، کاربران را از اجرای بازی‌های روز به دور نگه می‌دارد.

حرفه‌های امنیتی ویندوز 10‌ به هکرها اجازه سوءاستفاده از بازی‌های آنلاین مانند وارزون و پابجی را داده و عملاً تجربه‌ی این آثار پرطرفدار را زجرآور کرده است. این در حالی است که توسعه‌دهنده، سالها برای ساخت بازی زحمت کشیده و تخریب آن به این شکل، موجب نارضایتی شده است. مایکروسافت باور دارد که ویندوز 11 بهترین سیستم‌عامل برای بازی است و نه‌تنها نرم‌افزار ایکس‌ باکس به بخشی اساسی از ویندوز تبدیل شده، بلکه قابلیت اجرای بازی‌ها از طریق xCloud هم پدید آمده و همچنین HDR خودکار و بهینه‌سازی گرافیکی هم از دیگر ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید است.

مایکروسافت قول اجرای بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی توسط ویندوز را هم داده و درصورتی‌که چنین قابلیتی اضافه شود، نیازی به شبیه‌ساز و نصب برنامه‌های جایگزین نخواهد بود. بازی Valorant اولین اثر آنلاین رایگانی است که از ویژگی‌های ویندوز جدید بهره می‌برد و باید ببینیم آیا وارزون نیز این روند را دنبال خواهد کرد یا خیر؟

منبع:‌ TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.