Epic Games Store
هادی اسماعیل‌زاده

بازی‌های رایگان هفته‌ی جدید فروشگاه اپیک گیمز رونمایی شد

هادی اسماعیل‌زاده 22 مرداد 1400 بدون دیدگاه
785 بازدید

بازی Yooka-Laylee اثر پلتفرمر استودیو Playtonic و بازی Void Bastards در سبک شوتر استراتژی، از تاریخ 19 تا 26 اوت مصادف با 28 مرداد تا 4 شهریورماه، به صورت رایگان برای دانلود در فروشگاه اپیک گیمز در دسترس قرار می‌گیرند. این دو بازی جایگزین بازی Rebel Galaxy، اثر نقش‌آفرینی جهان آزاد استودیو Double Damage Games می‌شوند که در حالت عادی، 15 یورو قیمت دارد اما در حال حاضر، دانلود آن تا 19 اوت در فروشگاه اپیک گیمز رایگان است.

بازی Yooka-Laylee عنوانی در سبک پلتفرم یا سکو بازی است که سال 2017 بر روی ویندوز و کنسول‌های نسل هشتم عرضه شد. این بازی که توسط استودیو Playtonic Games توسعه یافته، جانشین معنوی مجموعه Banjo-Kazooie به شمار می‌رود که 20 سال قبل برای نینتندو 64 عرضه می‌شد. استودیو Playtonic Games بعد از سال‌ها برنامه‌ریزی برای توسعه یک بازی جدید، توانست بودجه‌ای 2 میلیون یورویی را برای توسعه بازی جمع‌آوری کند. داستان بازی، سرگذشت دو شخصیت به نام Yooka و Laylee را دنبال می‌کند که در تلاش‌اند تا کتابی جادویی را از تشکیلاتی شرور پس بگیرند. اگرچه عده‌ای از منتقدان، سازندگان را به تقلید از نسخه‌های قبلی متهم کردند اما برخی، برانگیختن حس نوستالژی در بازی را ستودند.

بازی Void Bastards یک شوتر اول‌شخص علمی تخیلی در سبک روگ لایک است که توسعه آن را استودیو استرالیایی Blue Manchu و عرضه آن را Humble Bundle به عهده داشته است. بازی در سال 2019 برای ویندوز و ایکس باکس وان عرضه شد. پورت‌های نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 بازی نیز در سال 2020 به بازار آمدند. حوادث بازی، حول بقا در سحابی خطرآفرین Sargasso از طریق جمع‌آوری منابع از سفینه‌های فضایی جریان دارد. این بازی توانست نقدهای مثبتی دریافت کند؛ سبک هنری کمیکی، طنز تاریک و گیم پلی بازی مورد تحسین قرار گرفت اما داستان سطحی و پایین بودن ارزش تکرار بازی، با انتقاداتی همراه بود.

فروشگاه Epic Game

بازی‌های رایگان فروشگاه اپیک گیمز چقدر هزینه‌بردار بوده‌اند؟

شرکت اپیک گیمز در ماه ژانویه ادعا کرد که فروشگاه اپیک گیمز از زمان راه‌اندازی در دسامبر 2018، بیش از 160 میلیون کاربر کامپیوتر را جذب کرده است. این شرکت از زمان راه‌اندازی این فروشگاه، هر هفته عناوینی را به صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال این شرکت در سال 2020، تعداد 103 بازی که مجموعاً 2407 دلار ارزش داشتند، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داد. به گفته اپیک گیمز، کاربران در سال گذشته بیش از 749 میلیون بازی رایگان دریافت کرده‌اند.

بر اساس سندی که به‌عنوان بخشی از دعوی حقوقی بین اپیک و اپل منتشر شد، شرکت اپیک گیمز طی مدت 9 ماه، تقریباً مبلغ 12 میلیون دلار را به‌منظور استفاده از بازی‌ها به‌عنوان هدایای رایگان معمولی خود هزینه کرده است. این سند نشان می‌دهد که اپیک گیمز در 9 ماه اول راه‌اندازی فروشگاه خود، 38 بازی را به صورت رایگان ارائه داده است که هرکدام از آن‌ها، شامل پرداخت «قیمت خرید» متفاوت به توسعه دهندگان بازی بوده است.

بازی‌هایی مانند Super Meat Boy، World of Goo و Rime برای فروشگاه اپیک گیمز، هزینه‌ای در حدود 50 هزار دلار یا کمتر در برداشته‌اند. درحالی‌که سه بازی Subnautica (1. 4 میلیون دلار)، Mutant Year Zero (1 میلیون دلار) و Batman Arkham Collection (1. 5 میلیون دلار)، هزینه‌ای در حدود یک میلیون دلار یا بیشتر، برای عرضه رایگان در فروشگاه داشته‌اند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.