خرید بازی مختار
بازی تانکی آنلاین
بازی تانکی آنلاین
صدای چرخ‌های تانک از خیابان‌ها و میدان‌های نبرد به گوش می‌رسد. دهانه‌ی توپ تانک به سمت هدف نشانه می‌رود و رعشه‌ی تمام کننده‌ی یک انفجار نوید امتیاز جدیدی را می‌دهد.شما وارد یک بازی آنلاین جدید شده‌اید که هیچ شباهتی به بازی‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید ندارد. این بار تانک‌ها شوالیه‌ و قهرمان میدان هستند. بازی تانکی آنلاین نیاز به نصب و راه اندازی ندارد و بلافاصله بعد از ورود به بازی، می‌توانید آن را بازی کنید.

بازی تانکی آنلاین

بتل رویال به بازی آنلاین زولا آمد
بتل رویال به بازی آنلاین زولا آمد
بازی زولا را می‌توان تنها بازی آنلاین و شوتر دانست که ناشر داخلی داشته و همواره از آن پشتیبانی خوبی می‌شود. شرکت سورنا گیمز در طول سال‌های متوالی، همواره برای بهبود بازی تلاش کرده و محتوای جدیدی را به آن اضافه کرده است. همچنین با بومی‌سازی این عنوان که در اصل محصول یک شرکت ترکیه‌ای است، هم‌وطنان ما می‌توانند در محیط‌های آشنا و با سلاح‌های ایرانی در این بازی به نبرد بپردازند. یکی از مورد انتظارترین بخش‌های این بازی پرطرفدار، بخش زولا بتل رویال بوده که به‌تازگی منتشرشده و این سبک محبوب را به بازی اضافه کرده است.

بتل رویال به بازی آنلاین زولا آمد

بازی مختار فصل قیام
بازی مختار فصل قیام
شرکت منادیان یکی از استودیوهای بازی‌سازی داخلی بوده که سه‌گانه بازی سفیر عشق را در سال 1399 معرفی کرد و به‌تازگی از شماره دوم آن که با نام مختار فصل قیام شناخته می‌شود رونمایی کرده است که در آن بازیکن، نقش جنگجوی مشهور، مختار ثقفی را بازی خواهد کرد.

بازی مختار فصل قیام

دانلود زیرنویس فارسی بازی Mafia Definitnive Edition
شان لیدن
یحیی رحیمی

مدیر سابق پلی استیشن: گیم پس پایدار نیست؛ نگران خرید استودیوها توسط سونی هستم

یحیی رحیمی 6 مرداد 1400 بدون دیدگاه

مدیر سابق استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن در مصاحبه‌‌ای جدید در مورد مسائل مختلف مانند ایکس باکس گیم پس و روند خرید استودیوهای جدید توسط سونی اظهارنظر کرده و باور دارد که این روند، به نفع پلی استیشن نخواهد بود و به بازی‌های کوچک‌تر و با ایده‌های جدید، ضربه وارد خواهد شد. وی در ادامه، سرویس گیم پس شرکت مایکروسافت را نقد کرده و باور دارد که چنین مدل کسب‌وکار، پایدار نیست و سود سرویس‌های مبتنی بر حق اشتراک، پایین‌تر از حد انتظار است.

پلی استیشن در مسیری اشتباه؟

شان لیدن ابتدا به خرید استودیوهای جدید توسط پلی استیشن واکنش داده و باور دارد که چنین استراتژی، باعث کشتن بازی‌های کوچک‌تر می‌شود و درنهایت تنوع از صنعت بازی برچیده می‌شود. او صنعت موسیقی را مثال زده که میزان درآمد سالانه آن در مقایسه با صنعت بازی، بسیار پایین است اما تأثیر فرهنگی آن، ماوراء چیزی است که فکر می‌کنیم. به باور آقای لیدن، زدودن تنوع، خبر خوبی برای صنعت بازی نیست. وی می‌گوید:

Shawn Laydenادغام، دشمن اصلی تنوع است که ایده‌های زیادی را از میز برمی‌چیند و آن‌ها را به محصولی بزرگ‌تر تبدیل می‌کند که درنهایت، باعث ایجاد مشکل تنوع در صنعت می‌شود. برای نمونه میزان درآمد سالانه صنعت موسیقی، حدود یک‌پنجم صنعت بازی است اما تأثیر آن صد برابر بیشتر است. ما در حال حاضر تنها خودمان را به ژانرها و دنباله‌های یک سری بازی‌های مشخص محدود کرده‌ایم؛ عناوین محبوب من مانند Parappa و Vib-Ribbon دیگر شانس حضور درصحنه را پیدا نمی‌کند. این اتفاق بدی برای صنعت و طرفداران است و درنهایت باعث می‌شود تا افراد بیشتری از این فضا دور شوند و بقیه نیز تنها داستان‌های یکسان را پشت سر هم تکرار کنند.

ایکس باکس گیم پس

ایکس باکس گیم پس یک سرویس ناپایدار

مدیر سابق استودیوهای پلی استیشن در ادامه‌‌ی گفتگو با رسانه‌ی خبری GameIndustry، به‌نقد سرویس ایکس باکس گیم پس پرداخته و آن را یک مدل کسب‌وکار ناپایدار دانسته است. او باور دارد که باید 500 میلیون نفر کاربر جذب شود تا این سرویس به سودآوری برسد و این در حالی است که چنین رقمی به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست. آقای لیدن می‌گوید:‌

سخت است که یک بازی با هزینه‌ی ساخت 120‌ میلیون دلار، روی سرویسی با حق اشتراک 10 دلار در ماه منتشر شود. خودتان حساب کنید، باید 500 میلیون نفر کاربر داشته باشید تا بتوانید سرمایه‌گذاری انجام‌شده را بازگردانید. برای همین است که فعلاً باید ضرر دهی را تحمل‌کنید تا بالاخره میزان رشد کاربران به حدنصاب برسد؛ اما اگر شما 250 میلیون کنسول هم فروخته باشید، قرار نیست نیم میلیارد نفر کاربر جذب کنید.

در حال حاضر بیش از 250 میلیون نفر  از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند و شان لیدن باور دارد که گیم پس نمی‌تواند پاسخ مناسبی به نیازهای این افراد باشد. او در ادامه به سیاست انتشار بازی‌ برای موبایل تاخته و گفته است:‌

واضح است که افزودن پلتفرم موبایل، باعث جذب صدها میلیون بازی‌کننده می‌شود اما ما در مورد کاربرانی متفاوت صحبت می‌کنیم، موبایل گیمینگ دروازه‌ی ورود به کنسول نیست و می‌دانیم که این‌یک پلتفرم جداگانه برای افرادی است که به دنبال بازی در اوقات خالی هستند. مردم به این دلیل کنسول نمی‌خرند که یک پلاستیک را در اتاق خود بگذارند، بلکه دلیل خرید کنسول، دسترسی به محتوای جدید است و اگر بتوانید بدون فروش یک جعبه، محتوا را به کاربر برسانید، واضح است که کار بزرگی است. همه پاسخ خود را برای استریم بازی آماده کرده‌اند اما اتصال مناسب اینترنت، باعث ایجاد محدودیت بزرگی شده و این افراد، هنوز مدل بیزینس کارایی برای این صنعت پیدا نکرده‌اند.

گزارش مالی سه‌ماهه ایکس‌ باکس

صحبت‌های مدیرعامل سابق پلی استیشن، بحث و جنجال زیادی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته؛ تعدادی نتفلیکس را مثال زده‌اند که تعداد کاربران آن 500 میلیون نفر نیست اما درآمد آن به‌طور مداوم در طی ساله‌های گذشته افزایش پیداکرده و واضح است که نیازی به داشتن 500 میلیون نفر کاربر برای کسب سود نیست؛ این در حالی است که تعداد کاربران پلی‌ استیشن هیچ‌گاه به 500 میلیون نفر در یک نسل نرسیده و به نظر می‌رسد که آقای لیدن در ضرب و تقسیم اشتباه کرده باشد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به تازگی گزارش مالی سه ماه پیشین را منتشر کرده که بر اساس آن، تعداد کاربران سرویس‌های ایکس باکس رشد زیادی داشته و میزان درآمد بخش گیمینگ هم، حدود 11 درصد پیشرفت کرده است. کنسول ایکس باکس سری هم سریع‌ترین کنسول بازی مایکروسافت از لحاظ فروش در سال اول بوده و به نظر می‌رسد که روزهای تاریک مایکروسافت در صنعت بازی، تکرار نخواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


Adv
Adv