Ratchet-Clank-Rift-Aaprt
یحیی رحیمی

مدیر پلی استیشن: هیچ‌کس به بازی‌های متوسط اهمیت نمی‌دهد

یحیی رحیمی 25 تیر 1400 بدون دیدگاه
410 بازدید

جیم رایان مدیر پلی استیشن در مصاحبه با رسانه‌های چینی در مورد کیفیت بازی‌ها صحبت‌های بحث‌برانگیزی را به زبان آورده است. آقای رایان باور دارد که گیمرها اهمیتی به بازی‌های متوسط نمی‌دهند و تنها بازی‌های عالی و باکیفیت بالا در یاد خواهد ماند. اخیراً گزارش‌هایی از استودیوهای پلی استیشن منتشرشده که حکایت از توجه بیشتر به استودیوهای ناتی داگ و سانتا مونیکا دارد و صحبت‌های اخیر جیم رایان هم می‌تواند نشان دهنده‌ی علاقه‌ مدیران سونی به یک سری بازی‌های مخصوص و استودیوهای خاص باشد.

مدیر پلی استیشن در گفتگو با روزنامه TMT Post کشور چین در مورد نحوه‌ی تولید بازی‌های باکیفیت صحبت کرده و اینکه چنین بازی‌هایی نیاز به زمان بیشتری دارند و مدیران پلی استیشن به‌هیچ‌عنوان توسعه‌دهندگان را تحت‌فشار قرار نمی‌دهند. آقای رایان باور دارد که انتظار بیشتر برای بازی‌های باکیفیت بهتر از عرضه عناوین متوسط است. وی می‌گوید:

jim ryanبهتر است صبر کنیم و یک بازی عالی دریافت کنیم تا اینکه عجول باشیم و در آخر یک بازی متوسط ببینیم. گیمرها تنها بهترین بازی‌ها را به یاد خواهند داشت و آن‌ها را به بازی‌های متوسط ترجیح خواهند داد. اگر این بازی عالی باشد، آنگاه بازی‌کنندگان درخواست ساخت یک دنباله را خواهند کرد و آن دنباله را هم خواهند خرید اما هیچ‌کس اهمیتی به یک بازی متوسط نخواهد داد. ما در سونی، تنها بهترین‌ها را می‌خواهیم.

بازی پلی استیشن

بازی‌های انحصاری بیشتر با نمره متاکریتیک بالا

جیم رایان در ادامه بازی Ratchet And Clank Rift Apart را به‌عنوان‌مثال نام می‌برد و آن را یک عنوان عالی می‌نامد. تعریف او از یک بازی عالی آن است که «بتواند احساسات بازی‌کنندگان را برانگیزد و برای نمونه آن‌ها را هیجان‌زده کند یا خوشحال و ناراحت» احساس نزدیکی باشخصیت‌های بازی، یک المان داستانی قوی است که در بسیاری از بازی‌های باکیفیت پلی استیشن مانند The Last of Us دیده می‌شود؛ درواقع پلی استیشن استاد برانگیختن احساسات مختلف در گیمرها است.

سونی با شروع نسل جدید کنسول‌ها و عرضه پلی استیشن 5، برنامه‌های زیادی برای انتشار عناوین انحصاری ریخته است. جیم رایان بارها قول انتشار بازی‌های انحصاری بیشتر و باکیفیت‌تر را داده و خرید استودیو Housemarque سازنده بازی Returnal هم نشان از تقویت کلکسیون بازی‌های پلی استیشن 5 دارد. این شرکت با شروع نسل، چندین بازی انحصاری منتشر کرده و این در حالی است که هیچ‌کدام از بازی‌های بزرگ ایکس باکس برای کنسول جدید منتشرنشده‌اند.

با تغییر مدیریت از شان لیدن به جیم رایان، شاهد تغییرات مختلفی در سطح استودیوهای سونی بوده‌ایم. کارگردان بازی Days Gone چند وقت پیش گفته بود که مدیران پلی استیشن تنها به نمره متاکریتیک اهمیت می‌دهند و صحبت‌های اخیراً آقای رایان هم نشان‌دهنده این امر است. با این حساب بازی‌های کوچک و ایندی در دستور کار سونی قرار ندارند و تنها عناوین تراز اول با هزینه بالا و زمان توسعه‌ی زیاد در دستور کار هستند.

نظر شما در مورد صحبت‌های آقای رایان چیست؟‌ آیا تنها بازی‌های عالی و تراز اول برای شما اهمیت دارند یا اینکه بازی‌های کوچک‌تر اما غنی را می‌پسندید؟

منبع: PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.