راهنمای بازی Among Us
سحر حق پرست

راهنمای بازی Among Us: تمام آنچه باید در مورد امانگ آس بدانید

سحر حق پرست 14 شهریور 1400 بدون دیدگاه
4,092 بازدید

بازی Among Us اگرچه محصول سال 2018 یک تیم مستقل و کوچک است، اما دوران قرنطینه و همه‌گیری کرونا بهانه‌ای شد تا این اثر جالب مورد توجه همگان و حتی سیاست‌مدارهای آمریکایی قرار گیرد. این بازی مهیج چندنفره، به‌تازگی به‌عنوان یک پدیده فرهنگی وارد بازار شده و دائماً در حال پیشرفت و پشتیبانی از پلتفرم‌های بیشتر است. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد امانگ آس ندارید، راهنمای بازی Among Us ، تمام آنچه لازم است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Among Us

Among Us چیست؟

Among Us یک بازی آنلاین چند نفره است که توسط کمپانی InnerSloth ساخته‌شده و از پلتفرم‌هایی همچون کامپیوتر، اندروید، آیفون، آی‌پد، و نینتندو سوئیچ پشتیبانی می‌کند. این بازی اولین بار در 15 ژوئن 2018 (25 خرداد 1397) برای اندروید و iOS منتشر شد و انتظار می‌رود که در سال 2021 برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس نیز منتشر شود. امانگ آس در حین شیوع پاندمی کرونا و خانه‌نشینی افراد سراسر جهان، محبوبیت فوق‌العاده زیادی پیدا کرد و توسعه‌دهندگان را مجاب کرد تا ویژگی‌های تازه‌ای را به بازی اضافه کنند. همراه پارسی گیم و راهنمای بازی Among Us باشید.

بازی در نقش یک فرد خائن (Impostor)

Among Us ترکیبی از هیجان پس یک قتل مرموز، موقعیت بیگانگان در فضا و معاشرت‌های گروهی است که آن را تبدیل به یک بازی اجتماعی جذاب کرده است. می‌توان امانگ آس را به‌صورت آنلاین یا محلی (Local) از طریق شبکه بازی کرد و بهتر است حداقل چهار الی پنج نفر در آن حضورداشته باشند. فعلاً هیچ گزینه اختصاصی برای بازی تک‌نفره در این بازی وجود ندارد، البته می‌توانید با استفاده از حالت «Freeplay» انجام مأموریت‌ها را به‌صورت آفلاین تمرین نمایید.

نحوه بازی در Among Us

شما در Among Us یا به‌عنوان خدمه سفینه (Crewmate) بازی می‌کنید یا در نقش یک خائن (Impostor)، و این نقش به‌صورت رندوم در ابتدای هر دور تعیین می‌شود. کنترل یک شخصیت کارتونی با لباس فضانوردی به دست شما داده می‌شود که می‌تواند در یک سفینه فضایی (یا مکان‌های این‌چنینی) پرسه بزند و شما از زاویه بالا او را ببینید.

شما به‌عنوان یک خدمه، باید مأموریت‌هایی (Task) را در سفینه انجام دهید (مانند سیم‌کشی یک پنل برقی) و درعین‌حال مواظب باشید که به دست یک یا چند خائن که در نقش خدمه سفینه ظاهرشده‌اند، کشته نشوید. در طول بازی، ممکن است خائن توسط خدمه سفینه شناخته‌شده و با رأی اکثریت از سفینه و بازی بیرون انداخته شود.

بازی Among Us

انجام مأموریت (Task)

اگر در نقش یک خائن بازی می‌کنید، وظیفه شما کشتن اعضای خدمه، خرابکاری (Sabotage) در سفینه و تلاش در جلب اعتماد سایر بازیکنان است تا کسی به شما مشکوک نشود. این بازی اغلب پر از راهنمایی‌های غلط و مهارت در مذاکره است، اگر بازیکنی بتواند سایر بازیکنان را متقاعد کند که یک فرد بی‌گناه، خائن است، احتمال دارد که آن فرد بی‌گناه به‌اشتباه از بازی اخراج شود.

راهنمای بازی Among Us

رأی‌گیری برای یک فرد مشکوک به خیانت

هیجانی که در کشف راز و تنش بالایی که هنگام تصمیم‌گیری در Among Us وجود دارد، باعث شده تا یک بازی جذاب برای تماشا در پلتفرم‌هایی همچون Twitch باشد و به همین ترتیب روزبه‌روز بر محبوبیت آن افزوده شود، مخصوصاً بعد از استریم یکی از سیاست‌مدارهای آمریکایی از بازی در طی بیماری فراگیر کووید-19 در سال 2020 منتشر کرد. رای‌گیری یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی است و در صورتی که فرد اشتباهی از بازی حذف شود، شانس شما برای پیروزی کاهش خواهد یافت.

آیا می‌توانیم Among Us را به‌صورت کراس پلتفرم بازی کنیم؟

بله، می‌توانید. بازی Among Us یکی از تجاربی است که می‌توان به‌صورت کراس پلتفرم نیز از آن بهره‌مند شد. بازیکنانی که آیفون، آی‌پد، اندروید، کامپیوتر، و سوئیچ دارند، می‌توانند با اشتراک‌گذاری یک کد مخصوص به‌صورت هم‌زمان با یکدیگر بازی کنند.

هنگامی‌که به‌عنوان میزبان (Host) به یک سرور پیوستید، یک کد «شش‌حرفی» در پایین مرکز صفحه لابی می‌بینید. سایر بازیکنان برای پیوستن به این لابی باید ابتدا وارد بازی شده، گزینه Online و سپس Private (Enter code) را انتخاب کرده و کد لابی موردنظر را وارد نمایند. اگر بازی قبل از پیوستن بازیکن اجرا شود، ورود بازیکن امکان‌پذیر نیست و باید تا پایان آن دور از بازی منتظر بماند.

آموزش بازی Among Us

آیا Among Us مناسب کودکان است؟

این بازی ازنظر ایالات‌متحده برای رده‌های سنی 10 سال به بالا و ازنظر App Store بازی‌هایی «با موضوعات ترسناک نه‌چندان خشن» و «خشونت‌های فانتزی کارتونی ملایم» برای گروه سنی 9 سال به بالا مناسب شناخته‌شده است. ازآنجایی‌که در Among Us به‌واسطه نقشی که دارید، ممکن است کسی را بکشید و یا به دست خائن کشته شوید، این بازی دارای خشونت کارتونی است.

Among Us ممکن است به خاطر خشونت‌های کارتونی ناگهانی و تنش‌های زیادی که به بازیکن القا می‌شود، برای کودکان ترسناک باشد. اما این والدین هستند که تشخیص می‌دهند چه بازی‌ای مناسب سن فرزندشان است. استفاده از چت آنلاین برای گفتگو، از ملزومات این بازی است، اما InnerSloth کودکان زیر 13 سال را محدود به استفاده از سیستم «Quick Chat» با عبارات از پیش تعیین‌شده، کرده است. والدین عزیز باید به این موضوع آگاه باشند که در صورت فعال بودن Free Chat، ممکن است بانام‌های ناپسندی روبرو شوند که با استفاده از حروف جایگزین (مانند استفاده از عدد 4 به‌جای حرف A) از فیلتر سانسور عبور کرده‌اند.

آموزش بازی آمانگ آس

منظور از «Free Chat» و «Quick Chat» چیست؟

هنگامی‌که برای اولین بار وارد بازی Among Us می‌شوید، این بازی سن شمارا می‌پرسد. اگر سنی پایین‌تر از 13 سال را وارد کنید، محدود به استفاده از «Quick Chat» خواهید شد، که در آن تنها مجاز به استفاده از جملات آماده برای گفتگو با دیگران هستید. اگر سنتان برابر یا بالاتر از 13 سال باشد، اجازه استفاده از «Free Chat» را خواهید داشت که در این صورت می‌توانید هر آنچه می‌خواهید را در پنجره چت بنویسید و سایر بازیکنان ببینند.

اگر بالای 13 سال هستید، با انتخاب دکمه Options (چرخ‌دنده) در صفحه عنوان بازی و انتخاب Data > Chat Type می‌توانید از Quick Chat به Free Chat تغییر پیدا کنید. علاوه بر این، چت در میان پلتفرم‌های مختلف نیز ممکن است بر اساس سیستم کنترل والدین موجود در کنسول نینتندو سوئیچ محدودشده باشد.

راهنمای بازی آمانگ آس

منظور از «Sus» چیست؟

در بازی Among Us، اصطلاح «Sus» مخفف کلمه «Suspicious یا مشکوک» است. اگر به هر دلیلی در رفتار شما مورد شک‌برانگیزی مشاهده شود، ممکن است «Sus» خوانده شوید و این یعنی سایرین احتمال می‌دهند که شما خائن باشید. به‌عنوان یکی از اعضای خدمه، راز موفقیت شما توجه دقیق به رفتار سایر بازیکنان و به اشتراک‌گذاری دانسته‌های خود با افرادی است که به آن‌ها اعتماد دارید. البته برای استفاده از اصطلاح «Sus» باید Free Chat شما روشن باشد. در غیر این صورت می‌توانید از طریق منوی Quick Chat به سایر بازیکنان بگویید که آن شخص « / is suspiciousمشکوک است».

راهنمای بازی Among Us

چگونه ظاهر خود را تغییر دهیم؟

یکی از بخش‌های جالب راهنمای بازی Among Us، بدون شک یادگیری تغییر ظاهر شخصیت اصلی است. برای تغییر ظاهر خود، ابتدا به یک لابی بپیوندید، سپس به‌طرف لپ‌تاپ لابی رفته و دکمه «Use» را فعال یا دکمه «Customize» را در گوشه پایین سمت راست صفحه انتخاب نمایید. پس از استفاده از لپ‌تاپ، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که می‌توانید از طریق آن رنگ یا اسکین بازیکن را تغییر دهید و به آن کلاه یا حیوان دست‌آموز اضافه کنید. این تغییرات دربازی‌ها و سرورهای مختلف ادامه خواهد داشت، البته اگر رنگی که انتخاب کرده‌اید، قبلاً توسط بازیکن دیگری گرفته‌شده باشد، این رنگ در آن بازی در دسترس شما نخواهد بود.

راهنمای بازی Among Us

نحوه تغییر نام در Among Us

برای تغییر نام در Among Us، ابتدا بر روی سربرگ «Account» در صفحه عنوان کلیک کنید. در کارت «Account Info» ظاهرشده، می‌توانید گزینه «Randomize Name» را انتخاب کنید تا نامی به‌صورت رندوم برای شما قرار بگیرد، یا اگر وارد سیستم شده‌اید (و اجازه والدین را در سوئیچ دارید)، می‌توانید بر روی «Change Name» کلیک کرده و هر نامی که دوست دارید را وارد نمایید.

چطور می‌شود Among Us بازی کرد؟

این بازی در حال حاضر، بر روی کامپیوتر (از طریق Steam، Itch.io، Epic Games Store و Microsoft Store) در دسترس است. همچنین از آی‌پد، آیفون، اندروید و نینتندو سوئیچ نیز پشتیبانی می‌کند. InnerSloth قصد دارد در سال جاری، این بازی را در پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس وان و کنسول‌های ایکس باکس سری X|S نیز وارد کند.

آیا Among Us رایگان است؟ قیمت آن چند است؟

در حال حاضر، Among Us باقیمت 4 الی 5 دلار در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می‌گیرد که این قیمت بسته به فروشگاه و نوع حراجی که در نظر گرفته‌اند، متغیر است. برای کاربران نینتندو سوئیچ نیز باقیمت 5 دلار به فروش می‌رسد، اما غالباً در دوره‌های حراج، باقیمت کمتری نیز ارائه خواهد شد. در آیفون، آی‌پد و اندروید، این بازی به‌صورت رایگان اما با تبلیغات ارائه می‌شود. این تبلیغات با پرداخت 1.99 دلار غیرفعال خواهد شد. خریدهای درون برنامه‌ای این بازی، ازجمله کلاه، اسکین و حیوانات دست‌آموز (بسته به پلتفرمی که بر روی آن بازی می‌کنید) هرکدام حدود 2 الی 3 دلار هزینه‌دارند.

از این بازی لذت ببرید، و تا جایی که امکان دارد از «Sus» بودن خودداری کنید!

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا Among Us رایگان است؟

در حال حاضر، Among Us باقیمت 4 الی 5 دلار در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می‌گیرد که این قیمت بسته به فروشگاه و نوع حراجی که در نظر گرفته‌اند، متغیر است

۱
آیا Among Us مناسب کودکان است؟

این بازی ازنظر ایالات‌متحده برای رده‌های سنی 10 سال به بالا و ازنظر App Store بازی‌هایی «با موضوعات ترسناک نه‌چندان خشن» و «خشونت‌های فانتزی کارتونی ملایم» برای گروه سنی 9 سال به بالا مناسب شناخته‌شده است

۲
آیا می‌توانیم Among Us را به‌صورت کراس پلتفرم بازی کنیم؟

بله، می‌توانید. بازی Among Us یکی از تجاربی است که می‌توان به‌صورت کراس پلتفرم نیز از آن بهره‌مند شد. بازیکنانی که آیفون، آی‌پد، اندروید، کامپیوتر، و سوئیچ دارند، می‌توانند با اشتراک‌گذاری یک کد مخصوص به‌صورت هم‌زمان با یکدیگر بازی کنند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.