Gnosia
یحیی رحیمی

با بازی Gnosia آشنا شوید: یک رمان بصری مشابه Among Us

یحیی رحیمی 28 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
511 بازدید

به لطف بازی Among Us توانستیم خود را به‌جای یک فرد دغل‌باز و فریبکار جا بزنیم و دوستان خود را در دالان‌های تاریک از وسط نصف کنیم! این سبک بازی طرفداران زیادی به پا کرد و حالا بازی Gnosia هم به دنبال طی کردن روندی مشابه امانگ آس است. این بازی سال 2019 برای کنسول پلی استیشن ویتا منتشر شد و پس از انتشار بررسی‌های مثبت از سوی رسانه‌های ژاپنی، به سر زبان‌ها افتاد و انتشار آن روی Switch سروصدای زیادی به پا کرد.

البته که گیم پلی ایمپاستر شکل همیشه جواب می‌دهد اما هسته اصلی Gnosia را یک رمان بصری تشکیل می‌دهد. این بازی شامل شخصیت‌های رنگارنگ و جان داری است که کمتر در بازی‌های ویدیویی امروز دیده می‌شوند. برای نمونه یک به‌ظاهر انسان را می‌بینیم که بیشتر شبیه موجودات فضایی است یا یک وال دریایی که لباس فضانوردی به تن کرده است! اگر به دنبال دریافت این بازی هستید، شرکت Playsim از انتشار آن روی PC خبر داده است.

Gnosia

بازی Gnosia شباهت زیادی به Among Us دارد. شما به همراه تعدادی دیگر داخل یک سفینه فضایی گیر افتاده‌اید و زمان هم مانند شما داخل یک چرخه تکرار می‌شود و انگار داخل یک کابوس گیر افتاده‌اید. گنوزیا که یک نژاد به‌خصوص از موجودات فضایی است، توانسته یکی از نیروهای خود را به سفینه فضایی برساند تا همه افراد حاضر را تکه و پاره کند. این نژاد از موجودات فضایی به بی‌رحمی و خشونت مشهور است و بنابراین دوست و رفیق برای او تفاوتی ندارد! آن‌ها تنها به دنبال قتل هستند.

تنها راه نجات از مرگ، یافتن ایمپاستر است و اینجاست که باید با هم‌تیمی‌های خود بحث‌وجدل کنید و رفتارهای مشکوک را به یکدیگر گزارش دهید تا این موجود فضایی قبل از رسیدن به هدفش دستگیر شود و به خواب عمیق فرورود.

بازی Gnosia

Gnosia یک رمان بصری آفلاین

بازی Gnosia یک اثر تک نفره و آفلاین است و پس از تجربه چند دور از بازی، به‌راحتی می‌توانید ایمپاستر را تشخیص دهید. درواقع دوستان شما همگی توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و به همین دلیل رفتار آن‌ها تکراری است اما فکر نکنید که با یک بازی خسته‌کننده روبه‌رو هستید! نقش‌های مختلفی مانند دکتر و مهندس هم در بازی وجود دارند که وظایف بزرگی روی دوش دارند. دکتر می‌تواند تشخیص دهد آیا یک آدم عادی یا یک گنوزیا را به خواب زمستانی فرستاده‌اید و مهندس هم می‌تواند یک نفر را اسکن کند تا ببیند آیا انسان است یا آدم فضایی؛ دقیقا مشابه بازی مافیا!

پیدا کردن ایمپاستر، دلیلی بر موفقیت شما نیست و باید هم‌تیمی‌های خود را هم قانع کنید که این فرد واقعاً دغل‌باز است و یک قاتل بی‌رحم! اگر بی‌خود و بی‌جهت یک بازیکن را متهم کنید، ممکن است بقیه به شما مشکوک شوند و شمارا از بازی بیرون بیندازند. یادتان باشد که تمامی افراد می‌توانند دروغ بگویند و گاهی باید کورکورانه ایمپاستر را تعیین کنید.

بازی Gnosia دارای پایان‌های مختلفی است و برای رسیدن به این پایان، نیازمند تجربه حداقل صد دور از بازی هستید. اگر از این بازی خوشتان آماده، نگاهی به صفحه استیم Gnosia بیندازید زیرا که نسخه PC چند ماه آینده از راه می‌رسد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.