امیرحسین والی

10 بازی برتر جذاب برای عاشقان موسیقی متال

امیرحسین والی 30 شهریور 1400 بدون دیدگاه
1,288 بازدید

برای خیلی‌ها این موضوع شاید خنده‌دار به نظر برسد؛ اما باور کنید کسانی هستند که آلبوم موسیقی یک بازی را نسبت به تمامی عناصر این بازی ارجحیت می‌دهند و هیچ‌ چیز خنده‌داری بابت این موضوع وجود ندارد. موسیقی یک بازی شاید در چند سال اخیر به یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی برای ارزش‌گذاری‌اش بدل شده. حتی عناوین مستقل که از طراحی پیکسلی استفاده می‌کنند، برای داشتن یک آلبوم موسیقی خوب سراغ آرتیست‌های ماهر و کاردرست می‌روند. همراه 10 بازی برتر برای عاشقان موسیقی متال باشید.

بازی با تم موسیقی متال

اما در کنار همه سبک‌هایی که در بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شوند، شاید کمتر کسی بخواهد که پس‌زمینه بازی ویدیویی‌اش موسیقی سبک متال پخش باشد. موسیقی خشن که شاید خیلی‌ها با آن کنار نیایند و حتی بازی را بدون موسیقی تجربه کنند! اما قطعا طرفداران سبک متال دوست دارند که بدانند چه بازی‌هایی از این سبک برای موسیقی پس‌زمینه استفاده کرده‌اند. در این مقاله به معرفی ۱۰ بازی مناسب برای طرفداران موسیقی متال می‌پردازیم. با پارسی گیم همراه باشید.

Doom

DOOM

بعید است که تا به حال اسم فرنچایز DOOM را نشنیده باشید؛‌ یکی از قدیمی‌ترین شوترهای اول شخص که از زمان نینتندو ۶4 یکی از بهترین عنوان‌ها در این ژانر محسوب می‌شد و چندین المان مشخص و تعریف‌کننده برای خود داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خشونت بسیار بالا، کارکتری تایتان‌طور و تم قرمز رنگ بازی اشاره کرد. اما یکی دیگر از المان‌های مهم این بازی که به مرور زمان به یکی از امضاهای اصلی این بازی بدل شد، موسیقی متال آن بود.

فرقی نمی‌کند که سراغ کدام‌یک از قسمت‌های DOOM بروید؛ تقریبا در تمام قسمت‌های بازی سازندگان این موضوع را رعایت کرده‌اند که حتما موسیقی متالی در پس‌زمینه گیمپلی بازی پخش باشد که با توجه به خشونت بالای بازی، به انتقال حس و حال بازی و شدت گرفتن جریان آدرنالین به پلیرها کمک بسزایی می‌کرد. دو قسمت اخیر بازی یعنی Doom و Doom Eternal به لطف مهارت موسیقایی Mick Gordon شاید بهترین بازی‌های مناسب برای افرادی باشند که علاقه زیادی به موسیقی متال دارند و قطعا تجربه منحصر به فردی را برایشان رقم خواهد زد.

اما اگر موسیقی بازی را کنار بگذاریم، Doom و Doom Eternal باز هم عنوان‌هایی هستند که با موسیقی‌شان تعریف نمی‌شوند و با این که روایت و داستان گیرایی هم ندارند، اما گیمپلی فوق‌العاده بازی حتی اگر بازی را روی حالت Mute قرار دهید، جبران تمامی کاستی‌های دیگر را خواهد کرد. فکر نمی‌کنم عنوان بهتری را بتوان به عنوان جایگاه اول در این لیست به جز Doom در نظر گرفت.

Brutal Legend

Brutal Legend

بازی‌های ویدیویی پلتفرمی برای همه است و مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت دارید، اگر دوست دارید یک بازی ویدیویی با سلیقه خود بسازید، قطعا افرادی هستند که سلیقه‌هایشان با شما همسو باشد و از تجربه بازی شما لذت ببرند. این شاید مهم‌ترین شعاری بود که استودیوی Double Fine با اتکا بر آن بازی‌هایش را ساخت. استودیویی که تا به امروز بازی‌های مستقل بسیار مهمی مثل Psychonauts را به مارکت بازی‌های ویدیویی روانه کرد و بازی‌ساز افسانه‌ای یعنی «تیم شیفر» در آن به عنوان طراح ارشد حضور دارد.

بازی Brutal Legend یکی از همین بازی‌ها بود که تیم شیفر طی مصاحبه‌های مختلف گفته بود که این بازی تنها ادای احترامی به موسیقی سبک متال بود و برای طرفداران این سبک موسیقی ساخته شده است و این موضوع را در ثانیه به ثانیه بازی می‌توانید احساس کنید. بازی اکشن ماجراجویی که گیمپلی مهیجش در کنار داستان جذاب و دیالوگ‌های کمدی‌اش هر گیمری را مجبور به تجربه این بازی هیجان‌انگیز می‌کند.

اما نکته جالب این بازی حضور افراد مشهور به عنوان کارکترهای اصلی و فرعی هستند که تا به حال در تاریخ بازی‌های ویدیویی در کنار هم حضور نداشتند. شخصیت اصلی این بازی توسط «جک بلک» دوست‌داشتنی بازی شده و افسانه‌های موسیقی متال مثل «لمی» از گروه موسیقی Motorhead و راب هلفورد از گروه موسیقی Judas Priest حضور دارند که یکی از مهم‌ترین نکات جذاب این بازی محسوب می‌شود.

Quake

Quake

فرنچایز DOOM تنها فرنچایزی از بتزدا و id Software نیست که با موسیقی متال سر و کار دارد؛ فرنچایز Quake از همان اولین قسمتش تا به امروز با موسیقی متال خو گرفته است و نمی‌توان از این موضوع خرده گرفت. وقتی یکی از سریع‌ترین اکشن‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را توسعه دهید، مجبور می‌شوید که موسیقی درخوری برای آن بسازید و چه موسیقی بهتر از سبک سریع و خشن متال که ترکیبش با گیمپلی سریع،‌ هر گیمری را مجبور به ترشح آدرنالین می‌کند!

موسیقی این بازی توسط Trent Reznor و Atticus Ross ساخته شده است که اگر اهل موسیقی الکترونیک باشید، حتما می‌دانید که این دو نفر گروه موسیقی Nine Inch Nails را تشکیل داده‌اند که یکی از ترکیب‌های طلایی بیست سال اخیر در صنعت موسیقی هستند که علاوه بر کارهای مستقل، موسیقی متن فیلم، سریال و بازی‌‌های ویدیویی می‌سازند و کار درجه یکی را از خود ارائه می‌دهند. هرچند که سبک موسیقی Quake به صورت رسمی Ambient و اتمسفریک ثبت شده اما با گوش دادن به آلبوم موسیقی این بازی به راحتی متوجه می‌شوید که برای تاریک‌تر کردن آلبوم موسیقی، از المان‌های موسیقی متال کمک گرفته‌اند و این سنت تا به آخرین قسمت از این بازی یعنی Quake Champions ادامه دارد.

هنوز پلیرهایی در سرورهای Quake Champions حضور دارند که بتوانید این بازی رایگان را تجربه کنید و قطعا یکی از بهترین عنوان‌های مولتی‌پلیر شوتر اول شخص را تجربه خواهید کرد. اما با توجه به شروع نسل جدید و گذشتن حدود ۵ سال از انتشار آخرین قسمت از بازی Quake Champions، امکان معرفی قسمت جدید توسط بتزدا وجود دارد.

Twisted MetaL

Twisted Metal

شاید گیمرهای نسل جدید به خاطر نداشته باشند اما یکی از بهترین بازی‌‌های اکشنی که در نسل پنجم و با محوریت ماشین و رانندگی منتشر شد، فرنچایز Twisted Metal بود. بازی که به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن منتشر می‌شد و آخرین قسمت از آن در نسل هفتم و برای PS3 منتشر شد اما به خاطر فروش کم بازی، سونی دیگر علاقه‌ای برای ساخت قسمت جدید از این فرنچایز نشان نداد.

تمرکز اصلی این بازی روی رانندگی در زمین مبارزه بود و روی ماشین‌‌های موجود در بازی اسلحه مختلفی وجود داشت. هر ماشین ست اسلحه متفاوتی را روی خود نصب داشت و باید در این زمین مبارزه می‌کردید تا برنده شوید. اما رانندگی با سرعت بالا و صدای گلوله و راکت فقط یک چیز دیگر در کنارش کم داشت تا حس شلم شوربا و هرج و مرج را به مخاطب انتقال دهد و آن‌ هم موسیقی متال بود که تیم موسیقی این بازی به خوبی از پس ساخت یک آلبوم موسیقی تمام متال و خشن برآمده بود.

Twisted Metal

اگر از طرفداران موسیقی متال هستید، حتما تجربه Twisted Metal (هر قسمت از بازی)، می‌تواند سلیقه شما در موسیقی را قلقلک دهد و اگر از گیمرهای نسل جدید هستید، قطعا می‌توانید با یکی از خوش‌ساخت‌ترین فرنچایزهای چندنفره نسل‌های گذشته آشنا شوید؛ هنوز هیچ خبر یا حتی شایعه‌ای برای انتشار قسمت جدید این سری وجود ندارد اما باید منتظر ماند و دید که آیا در نسل نهم، سونی پرونده خاک خورده این فرنچایز را باز می‌کند یا نه.

Guitar-Hero

Guitar Hero

حتما شما هم حدس زده بودید که در این لیست قرار است نامی از بازی Guitar Hero برده شود؛ بازی که گیمپلی آن تماما بر اساس و محوریت موسیقی می‌چرخد و همه سبک‌های موسیقی را در بر می‌گیرد. در این بازی بازیکن باید تلاش کند تا همه نت‌های موسیقی پخش شده در پس‌زمینه بازی را با دکمه‌زنی به موقع بنوازد و امتیاز مناسب را در انتهای بازی بدست آورد. همانطور که گفتم، در این بازی سعی شده تا تمامی سبک‌های موسیقی پوشش داده شود و همین موضوع باعث شده تا هر کسی که به صنعت موسیقی در هر سبکی علاقه داشته باشد، ارادت خاصی به این بازی داشته باشد.

این بازی در کنار سرگرم‌کننده بودنش، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد؛‌ طوری که بعد از چند سال از انتشار قسمت آخر بازی، یکی از چالش‌های بازی تنها چند ماه گذشته شکسته شد و همین موضوع نشان می‌دهد که این بازی کامیونیتی پویایی دارد که تا به امروز به تجربه این بازی می‌پردازند. البته لازم به ذکر است که برای تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تر بازی بهتر است که پد گیتار بازی را داشته باشید تا بیشتر غرق گیمپلی درگیر‌کننده آن شوید.

هنوز خبری از قسمت جدید این بازی نیست اما اگر بازی می‌خواهید که شما را غرق در نت‌های موسیقی متال کند و آدرنالین را در خون شما جاری کند و با دکمه‌زنی دشوار و موسیقی خشن در هدفونتان بتوانید چند ساعت در روز را مشغول لذت‌بردن از ترکیب موسیقی و گیمپلی شوید، سری Guitar Hero می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

بازی برای عاشقان موسیقی متال

Dusk

لازم نیست که حتما Doom را بازی کنید تا علاوه بر شیطان و هیولاکشی و موسیقی متال، یک شوتر اول شخص سریع را تجربه کنید. Dusk هم دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد اما این بازی عنوانی مستقل است که به مراتب سرعت جریان گیمپلی آن بسیار بیشتر از فرنچایز Doom است. این بازی صرفا برای ابراز ارادت به سری Doom ساخته شده و شباهت غیرقابل کتمان آن به سری Doom می‌تواند به خوبی گواه این موضوع باشد.

این بازی با لیستی از موسیقی‌‌های سبک متال و گیمپلی هیجان‌انگیزش می‌تواند به راحتی یک از سرگرم‌کننده‌ترین گزینه‌های این لیست باشد که طرفداران سبک موسیقی متال را مجذوب خود کند. اما حتی اگر موسیقی این بازی را کنار بگذارید، باز هم بازی DUSK عنوانی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

Bayonetta

Bayonetta

ماهیت بازی‌های هک اند اسلش به خشونت بالا و سرعت زیاد جریان بازی است؛ حالا تصور کنید که موسیقی متال هم به آن اضافه شود تا جذابیت این آثار چندین برابر شود. Bayonetta یکی از این فرنچایزها بود که از اولین قسمتش که به صورت انحصاری برای PS3 منتشر شد و در قسمت‌های بعدی به انحصار کنسول‌های نینتندو در آمد، در کنار موسیقی‌های امبینت و سمفونیک خود، موسیقی متال را هم در لیست آلبوم موسیقی خود قرار داده بود.

البته در صحنه‌های میان‌پرده بازی چندان خبری از موسیقی متال و خشونت در آوا نیست و این موسیقی‌ها بیشتر در جریان بازی و مبارزات پخش می‌شوند که البته انتخاب هوشمندانه‌ای است. البته استودیو سازنده این بازی یعنی Platinum Games در دیگر بازی‌های خود یعنی Vanquish و Astral Chain هم از موسیقی متال برای اضافه کردن جذابیتی دوچندان به سری استفاده کرده است.

اگر تا به حال سری Bayonetta را تجربه نکرده‌اید، بهتر است بدانید که در کنار گیم پلی بسیار جذاب و داستان منحصر به فردش، آلبوم موسیقی مملو از المان‌های موسیقی متال را در خود جای داده است که برای طرفداران این سبک موسیقی بازی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

بازی برای عاشقان موسیقی متال

Devil May Cry

مثل بایونتا، فرنچایز دویل می کرای هم به خاطر سبک هک اند اسلش و خشونت بالایش، همیشه محکوم به داشتن یکی از خشن‌ترین و البته جذاب‌ترین آلبوم‌های موسیقی بوده و همین موضوع باعث می‌شود که دویل می کرای در لیست بهترین بازی‌ها برای طرفداران موسیقی متال قرار بگیرد.

سری دویل می کرای در همان قسمت‌های ابتدایی نشان داده که در استفاده از موسیقی‌های متال و شلوغ ترسی نداشته و تقریبا در تمامی مبارزه‌‌های بازی می‌توانید به این موسیقی‌ها گوش بدهید که البته جذابیت بازی را بیش از پیش می‌کند. حتی در قسمت پنجم دویل می کرای، کپکام از یک آرتیست متال برای نوشتن و اجرای موسیقی کلیدی بازی استفاده کرد که این موسیقی Devil Trigger نام داشت.

اما راجع به خود فرنچایز می‌توان گفت که دویل می کرای یکی از مهم‌ترین بازی‌‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است و از معدود بازی‌هایی که هنوز سبک هک اند اسلش را زنده نگه داشته و طرفداران خاص خودش را دارد. داستان و روایت خارق‌العاده که طی این مدت از دنیای بازی روایت شده و شخصیت‌پردازی خارق‌العاده دانته و ویرجیل که همیشه تماشای روایتش جذابیت زیادی را به همراه دارد.

 Splatterhouse

Splatterhouse

بازی Splatterhouse به هیچ‌وجه اندازه بازی‌هایی که پیشتر ذکر کرده‌ایم، بازی جذابی نیست؛ به طور دقیق این عنوان یک اثر متوسط رو به ضعیف است اما اگر دوست دارید بازی را با آلبوم موسیقی متال قدرتمندی گوش دهید، مطمئن باشید که بازی Splatterhouse از این حیث شما را ناامید نخواهد کرد.

این بازی ریبوتی بر همین فرنچایز است که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی یکی از فرنچایزهای اکشن محبوبی بود که در آن زمان هم گیمپلی خشن و موزیک شلوغ و خشنی را به همراه داشت و همین موضوع باعث شد تا طرفداران خاص خودش را پیدا کند اما در قسمت جدید که حالا یازده سال از انتشار آن می‌گذرد، آلبوم موسیقی تمام متال را برایش در نظر گرفته‌اند که بسیار جذاب از آب درآمده.

توصیه این بازی را فقط در حالی تجربه می‌کنیم که برای شنیدن یک آلبوم موسیقی جذاب، ترجیح دهید که گیم پلی تکرارپذیر و ضعیف این بازی را تجربه کنید.

بازی برای عاشقان موسیقی متال

Wolfenstein

باز هم بتزدا و باز هم میک گوردون. فقط آلبوم موسیقی Doom نیست که بتزدا با همکاری میک گوردون ساخته بلکه آلبوم موسیقی ریبوت‌های جدید سری ولفنشتاین هم توسط میک گوردن ساخته شده است. هر چند تمام قطعه‌‌های آلبوم موسیقی این بازی محدود به متال نیست اما در خیلی از موسیقی‌های این عنوان به خصوص در موسیقی‌هایی که در سکانس‌های مبارزه پخش می‌شود، می‌توانید عنصرهای موسیقی متال که در آن قطعه‌ها جاری هستند را متوجه شوید.

از موسیقی بازی اگر بگذریم، تجربه ولفنشتاین را به عنوان یکی از بهترین شوترهای اول شخص نسل هشتم به همه توصیه می‌کنیم؛‌ بازی که در این ریبوت با داستان و روایت جذابش و فیکشن از نو بیان شده‌اش، پس‌زمینه‌ای جذاب از جنگ جهانی دوم و سرنوشت نازی‌ها را به تصویر می‌کشد که در این میان با ترکیب گیمپلی نفس‌گیرش، تبدیل به عنوان می‌شود که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. موسیقی میک گوردون هم این بازی را بیش از پیش جذاب‌تر کرده؛ پس اگر موسیقی متال را دوست دارید، قطعا آلبوم موسیقی ولفنشتاین را دوست خواهید داشت.

در این مقاله به معرفی ده بازی که طرفداران موسیقی متال از تجربه آن می‌توانند لذت ببرند را معرفی کردیم. به نظر شما چه بازی از این لیست جا مانده؟ یا چه بازی نباید در این لیست قرار می‌گرفت؟ در بخش نظرات به کامل‌تر شدن این مقاله کمک کنید.

منبع: GameInformer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.