دسته بازی ایکس باکس
یحیی رحیمی

دسته بازی جدید ایکس باکس با الهام از دسته پلی استیشن ساخته خواهد شد

یحیی رحیمی 24 تیر 1400 بدون دیدگاه
355 بازدید

شرکت‌های ایکس باکس و پلی استیشن سیاست جداگانه با شروع نسل نهم کنسول‌های بازی اتخاذ کردند. در سویی مایکروسافت با دو کنسول متفاوت به بازار ورود کرد و سونی هم در سوی دیگر با یک کنسول و دسته بازی کاملاً جدید به نام DualSense وارد بازار شد. مایکروسافت اما تغییری درزمینه‌ی دسته بازی ایجاد نکرد و تنها یک سری ویژگی‌های جزئی را به آن افزود، به نظر می‌رسد که موفقیت دسته پلی استیشن باعث تغییر نظر فیل اسپنسر شده است.

مدیر ایکس باکس در گفتگو با حضور در پادکست Kinda Funny Gamecast در مورد موضوعات مختلفی مانند ساخت بازی‌های داستانی بیشتر صحبت کرده است. او در ادامه احتمال عرضه هرگونه لوازم جانبی جدید مانند هدست واقعیت مجازی را رد کرده اما احتمال ساخت یک دسته بازی جدید برای ایکس باکس با الگو گرفتن از مدل پلی استیشن را مطرح کرده است. فیل اسپنسر در این مورد گفته است:‌

Phil Spencerهنگامی‌که به نقشه‌ی مسیر پیشرفت سخت‌افزار نگاه می‌کنم، واقعاً از تکامل تیم لیز همرن (Liz Hamren) و کاری که آن‌ها انجام داده‌اند لذت می‌برم. ما قطع به دستگاه‌های مختلف که بتواند بازی‌های تازه‌ای را به ارمغان آورد فکر می‌کنیم. احتمال روی ساخت یک دسته بازی جدید کارکنیم. فکر می‌کنم که سونی کار فوق‌العاده‌ای با دوال سنس انجام داده و ما هم به آن نگاه انداخته‌ایم و دوست داریم کاری متفاوت انجام دهیم.

دسته بازی دوال سنس پلی استیشن باوجود ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخورد حسی متناسب با گیم پلی، تغییرات زیادی دربازی‌های جدید ایجاد کرده و تحسین توسعه‌دهندگان هم نشان از موفقیت این محصول باورنکردنی دارد. صحبت‌های مدیر ایکس باکس نشان از احتمال ساخت یک دسته بازی ایکس باکس با ویژگی‌ها و ظاهر جدید دارد اما این اتفاق به‌زودی رخ نخواهد داد.

دسته بازی ایکس باکس

واقعیت مجازی اولویت ایکس باکس نیست

آقای اسپنسر در ادامه از پشتیبانی بهتر از پلتفرم پی‌سی خبر داده است. او باور دارد که دسته‌ بازی‌های موجود در بازار باید با ویندوز همخوانی نزدیک‌تری داشته باشند. به نظر می‌رسد که تمرکز از ایکس باکس به سمت کامپیوتر چرخیده است:

حال وقت مناسبی برای صحبت در مورد لوازم جانبی نیست. ما منتظریم ببینیم ویندوز چه خواهد شد و آیا فرصتی برای ما ایجاد می‌شود یا خیر. در حال حاضر فکر نمی‌کنم که اتفاقی رخ دهد. ما صبر کرده‌ایم تا ببینیم چه اتفاقی برای پلتفرم پی‌سی خواهد افتاد. در مورد هدست‌های واقعیت مجازی باید بویم که بهترین تجربه را با هدست Quest 2 داشتم و باور دارم که سهولت استفاده از آن باعث شده تا نیازی به اتصال هدست به ایکس باکس وجود نداشته باشد.

فیل اسپنسر در ماه فوریه 2020 در مورد هدست واقعیت مجازی صحبت کرده بود و باور داشت که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای تولید یک هدست جدید همراه ایکس باکس ندارد. وی باور دیگر در مورد پلتفرم واقعیت مجازی اظهارنظر کرده بود و از صحبت‌های وی مشخص بود که این پلتفرم برای آن‌ها اهمیت چندانی ندارد و اینکه با فرمت ایزوله و دورافتاده‌ای نسبت به دیگر پلتفرم‌ها روبه‌رو هستیم. نظر شما در مورد صحبت‌های اسپنسر چیست؟‌

  1. مقایسه بازی های انحصاری پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری در سال 2021

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.