تیم سوینی فورتنایت
یحیی رحیمی

مدیرعامل اپیک گیمز شرکت گوگل را یک روح خبیث خطاب کرد

یحیی رحیمی 6 تیر 1400 بدون دیدگاه
426 بازدید

تیم سوینی، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز چند سالی است نسبت به شرکت‌های بزرگ مانند اپل و گوگل گارد گرفته و به دنبال تغییر رویکرد انحصارطلبانه‌ی آن‌هاست. دادگاه اپیک گیمز و اپل بر سر حق انتشار بازی Fortnite برای سیستم‌عامل iOS‌ و کاهش سود دریافتی اپل از بازی‌ها و برنامه‌ها، جنجال زیادی به پا کرد و برای مدت‌ها در سر تیتر خبرها قرار داشت. آقای سوینی به‌تازگی به سیاست‌های فعلی گوگل تاخته و گوگل پلی را یک «روح خبیث» نامیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، گوشی‌های اندرویدی مجبور به نصب نرم‌افزارهای ردگیری ایالاتی از سوی گوگل می‌شوند و این باعث شده تا مدیرعامل اپیک گیمز صحبت‌های تندی را علیه شرکت گوگل و سیاست‌های انحصارطلبانه‌ی فروشگاه آن‌ها به نام گوگل پلی بیان کند. افرادی که روند دادگاهی اپیک گیمز و اپل را دنبال کرده‌اند، می‌دانند که تیم سوینی چه اندازه از شرکت اپل نفرت دارد؛ اما این بدین معنی نیست که نسبت به شرکت گوگل بی‌تفاوت باشد و به همان نسبت، از سیاست‌های آنها تنفر دارد.

به‌ گفته‌ی مدیرعامل اپیک گیمز، گوگل پلی اجازه‌ی انتشار بازی Fortnite را برای کاربران اندروید نمی‌دهد اما تمامی اپلیکیشن‌های دولتی را بدون اجازه‌ی کاربر نصب می‌کند. طرفداران فورتنایت می‌توانند بازی را برای اندروید دریافت کنند اما باید راه‌های فرعی را انتخاب کنند و از سایت مخصوص بازی، به دانلود فورتنایت برای اندروید بپردازند؛ اما صحبت‌های آقای سوینی مربوط به حذف بازی فورتنایت نیست و او به گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت Android Central واکنش نشان داده است.

فورتنایت اندروید

دلیل واکنش تند مدیرعامل اپیک گیمز به تصمیم گوگل چیست؟

به گزارش وب‌سایت Android Central، تمامی موبایل‌های هوشمند اندرویدی در ایالت ماساچوست آمریکا، مجبور به دریافت یک برنامه‌ی ردگیری مکان و اطلاعات کاربر به نام MassNotify هستند. این برنامه به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا اگر فردی با کسی که به بیماری کووید19 مبتلاست، ارتباط برقرار کند، فوراً شناسایی شود و به مقامات دولتی اطلاع داده شود. نصب اجباری چنین اپلیکشینی بدون اجازه‌ی کاربر آن‌هم در کشور آزادی مانند آمریکا، باعث واکنش جدی کاربران شده است.

بسیاری از شهروندان و مالکان گوشی‌های اندرویدی ایالت ماساچوست نسبت به نصب اجباری برنامه انتقاد کرده‌اند. این افراد گفته‌اند که هیچ پیامی به آن‌ها داده نشده و اپلیکیشن به‌صورت خودکار و در پشت زمینه نصب‌شده است. این در حالی است که گوگل پلی به‌راحتی بازی Fortnite را بدون دلیل خاصی حذف می‌‌کند اما در پشت‌صحنه، همچنان به سیاست‌های انحصارطلبانه ادامه می‌دهد. تیم سونی در اکانت توییتر خود نوشته است:

گوگل پلی واقعاً نیاز به رقابت دارد. آن‌ها از سویی بازی‌های محبوبی مانند فورتنایت را علا رغم نظر کاربران حذف می‌کنند و از سویی هم برنامه‌های اجباری دولت را بدون آگاهی کاربر نصب می‌کنند. گوگل یک کسب‌وکار با روحی خبیث و خراب است.

تابه‌حال دولت‌های اروپایی سعی کرده‌اند تا سیاست‌های انحصارطلبانه شرکت گوگل را کنترل کنند اما به نظر می‌رسد که فعلاً قانون امکان محدود کردن این شرکت‌های بزرگ را ندارد و آن‌ها هستند که برای سیاست‌مداران هم تصمیم می‌گیرند.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.