آموزش رفع تحریم بازی Fortnite و اپیک گیمز
مرتضی بحرینی

آموزش رفع تحریم بازی Fortnite و اپیک گیمز

مرتضی بحرینی 7 مهر 1399 26 دیدگاه
70,775 بازدید

بازی Fortnite عنوانی بسیار مهیج در میان بازی‌های بتل رویال به شمار می‌رود که با گیم پلی اکشن و صحنه‌های هیجان‌انگیز، توانسته در میان گیمرها بسیار محبوب واقع شود. پس از عرضه‌ی این بازی برای کنسول‌های خانگی مثل ایکس باکس، پلی‌استیشن و نینتندو سوئیچ، نوبت به کامپیوتر و سیستم‌عامل مک او اس رسیده تا بازیکنان این عنوان را در PC نیز تجربه کنند. Fortnite توسط گروهی از کمپانی بزرگ و خوش‌نام Epic Games توسعه و برای علاقه‌مندان به سبک اکشن و بقاء در سال 2018 منتشر شد.

در ایران بازیکنان بسیاری وجود دارند که به شکل حرفه‌ای این بازی بتل رویال را انجام می‌دهند و حتی برای جذابیت بیشتر خریدهای درون برنامه‌ای را نیز انجام می‌دهند اما متأسفانه، طبق قوانین یا همان تحریم‌های تأسف‌بار آمریکا، کاربران ایرانی قادر نیستند بدون برنامه‌های گذر از تحریم‌های اینترنتی به سرورهای بازی Fortnite متصل شده و بازی کنند. حال ما در این پست با شما همراه شده‌ایم تا با ارائه‌ی چند راهکار ساده، این مشکل را رفع کنیم. در ادامه با پارسی گیم همراه باشید.

روش های دور زدن تحریم Fortnite

نرم‌افزار تغییر ای پی

استفاده از نرم‌افزارهای تغییر ای پی

به نظر همه با کلمه تغییر ای پی و همچنین نرم‌افزارهای مختلفی که در بازار وجود دارند به‌خوبی آشنا هستیم. این برنامه که بیشتر جنبه امنیتی دارد در ایران برای رفع تحریم‌های اینترنتی استفاده می‌شود. این نرم‌افزارها با ایجاد تونلی بین شما و سرور خود در کشورهای مختلف باعث می‌شود تا اتصال ایمن و رمزگذاری شده‌اید داشته باشید و اگر در این میان کسی بخواهد داده شما را شنود کند، چنین امکانی وجود ندارد.

یکی از روش‌های دور زدن تحریم‌های Fortnite استفاده از این نوع نرم‌افزارهاست. در این روش، آی‌پی ایرانی شما به آی‌پی کشورهای دیگر مانند آلمان، کانادا، فرانسه و … تغییریافته و برای رفع تحریم بازی Fortnite شما یک شهروند از کشوری به‌جز ایران محسوب می‌شوید و در این زمان مجاز به اتصال سرورها هستید.

تغییر منطقه‌ی زمانی یا Change Time Zone

تغییر منطقه‌ی زمانی یا Change Time Zone

گاهی وقت‌ها پیش می‌آید که این مشکل با ایجاد تغییرات کوچکی در تنظیمات ویندوز برطرف می‌شود. یکی از این روش‌های ساده‌ای که می‌توانید برای دور زدن تحریم Epic Games امتحان کنید تغییر منطقه زمانی یا به‌عبارت‌دیگر  Change time zone از طریق تنظیمات ویندوز است. اگر به تنظیمات آشنا هستید و می‌دانید چگونه این کار را انجام دهید که مشکلی نیست اگر نه در ادامه ما به شما می‌گوییم چگونه منطقه زمانی خود را عوض کنید.

برای این کار مراحل زیرا به ترتیب انجام دهید:
  1. Control Panal را در قسمت سرچ منوی استارت پیدا و سپس باز کنید حالا به بخش Date And Time بروید.
  2. در قسمت Time Zone، منطقه زمانی خود را به کشور مورد نظر تغییر دهید. (پیشنهاد ما ایالات‌متحده‌ آمریکا است United States of America)
  3. سپس به قسمت Region (منطقه) بروید.
  4. در قسمت Country or Region کشور موردنظر خود را انتخاب نمایید.

تغییر DNS

تغییر DNS

DNS که مخفف عبارت Domain Name System است باعث می‌شود تا کاربران با نام و نشانی متغیر با آنچه هستند به جهان اینترنت متصل شوند. حال شما می‌توانید با ست کردن DNS مناسب برای شبکه PC خود از تحریم‌های کمپانی Epic Games عبور کنید. حتی قادر هستید به‌صورت خودکار درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید چراکه Nvidia نیز آی‌پی‌های ایرانی را بسته است. همچنین DNS می‌تواند برای کسانی که از پینگ بالا رنج می‌برند نیز مناسب باشد و باعث کاهش پینگ شود. برای تنظیم یا به‌عبارت‌دیگر ست کردن DNS، دو راه وجود دارد که h,gd استفاده از نرم‌افزار و دیگری تنظیم به‌صورت دستی است.

برای تنظیم DNS به کمک نرم‌افزار، برنامه‌ای به نام DNS Jumper وجود دارد که می‌توانید آن را با سرچ در موتور جستجوی گوگل دانلود کنید. پس از نصب، برنامه را باز کنید و با استفاده از گزینه‌ی choose a DNS Server آی‌پی موردنظرتان را تنظیم نمایید.

اگر قصد دارید تا به‌صورت دستی DNS را برای شبکه PC خودتنظیم کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. بر روی منوی Start کلیک کنید یا کلید استارت بر روی کیبوردتان را فشار دهید و سپس روی Control Panel کلیک نمایید.
  2. گزینه Network and Internet پیدا و روی آن کلیک کنید.
  3. بر روی گزینه‌ی Change Adapter Settings کلیک تا صفحه جدیدی بازی شود.
  4. روی شبکه Wi-Fi یا شبکه LAN که به آن متصل هستید راست کلیک و سپس Properties را انتخاب کنید.
  5. در پنجره جدید گزینه Internet Protocol Version 4 را با دابل کلیک باز کنید.
  6. دقت کنید که اگر نشانی DNS وجود دارد آن را جایی یادداشت کرده تا برای دفعات بعد داشته باشید. سپس آن‌ها را پاک کنید.
  7. نشانی 178.22.122.100 را در قسمت اول و 185.51.200.2 را در قسمت دوم از بخش‌های مربوط به DNS وارد کنید.
  8. در آخر تمام صفحه‌های بازشده را با دکمه OK ببندید تا تنظیمات ذخیره شود.

کاهش پینگ

دریافت سرویس‌های کاهش پینگ

اگر هیچ‌کدام از روش‌های گفته‌شده کار ساز نبود، باید به سراغ سرویس‌های کاهش پینگ بروید. سایت‌های مختلفی هستند که برای به دست آوردن تجربه‌ای بهتر از بازی‌های ویدیویی، سرویسی مبنی بر کاهش پینگ ارائه می‌کنند. این روش قطعاً جوابگو خواهد بود؛ زیرا کاربران بسیاری توانسته‌اند بازی Call of Duty Warzone که در حال حاضر برای خاورمیانه سروری ندارد را تجربه کنند و این کار تنها با سایت‌هایی که خدمات پینگ ارائه می‌کنند امکان‌پذیر بوده است.

اگر شما نیز راه حلی تازه و کارآمد برای دور زدن تحریم‌های این‌چنینی دارید، دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 26 دیدگاه
  • Avatar

    نمچه

    مهمان

    برا من کار کرد برا فورتنایت میخواستم

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 26 دیدگاه