Fortnite
یحیی رحیمی

حذف Fortnite از گوگل پلی و اپ استور؛ اپیک گیمز به دنبال شکایت

یحیی رحیمی 24 مرداد 1399 بدون دیدگاه
500 بازدید

حاشیه‌های بازی Fortnite هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. چند ساعت پیش اپل خبر از حذف این بازی از اپ استور گرفت و بعدازآن گوگل هم فورتنایت را از گوگل پلی حذف کرد. اپیک در آپدیت جدید، ویژگی را اضافه کرده است که با استفاده از آن قادر به دور زدن سیستم خرید درون برنامه‌ای فروشگاه خواهیم بود و دیگر نیازی به پرداخت پول به اپل و گوگل نیست، واسطه‌ها حذف می‌شوند و پول مستقیم به اپیک پرداخت می‌شود.

این ویژگی باعث ایجاد دردسر برای Fortnite شد. اپل سریعاً بازی را از فروشگاه حذف کرد و اعلامیه‌ای مفصل در این مورد منتشر کرده است. اپل باور دارد که آپدیت جدید قوانین فروشگاه را نقض کرده است و این قوانین برای همه توسعه‌دهندگان یکسان است و تمامی افراد باید آن را رعایت کنند. اپل در ادامه گفته است که Epic از قوانین آگاه بوده است و عمداً چنین تصمیمی را گرفته است:

Epic یک دهه است برنامه‌های خود را روی اپ استور منتشر می‌کند و از اکوسیستم ما به‌منظور ارائه برنامه‌هایش استفاده کرده است. اپیک قوانین ما را به‌منظور انتشار برنامه‌هایش روی فروشگاه قبول کرده است و توانسته کسب‌وکار موفقی روی اپ استور به راه بیندازد. علاقه آن‌ها به گسترش کسب‌وکار و رو آوردن به اقدامات خاص باعث نمی‌شود که ما خط‌مشی‌های خود را تغییر دهیم. ما تمام تلاش خود را به‌منظور حل مشکل با اپیک انجام خواهیم داد تا اینکه آن‌ها بتوانند Fortnite را به اپ استور برگردانند.

مدیرعامل اپیک گیمز بارها از سیاست کسب سود بالای اپل و گوگل انتقاد کرده است. او باور دارد که این کمپانی‌ها بخش بزرگی از سود را دریافت می‌کنند. برای نمونه اگر 10 دلار پول فورتنایت را خریداری کنید، درواقع 8 دلار به‌حساب شما واریز خواهد شد زیرا که 2 دلار بقیه به جیب گوگل یا اپل رفته است و این سهم زیادی از یک خرید درون برنامه‌ای است. با حذف بازی از اپ استور، گوگل هم اقدام مشابهی را تکرار کرد.

گوگل با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که اکوسیستم اندروید از فروشگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند اما قوانین گوگل پلی مشخص هستند و اجازه انتشار چنین بازی و برنامه‌هایی وجود ندارد. اپیک هنوز می‌تواند بازی خود را روی فروشگاه دیگری منتشر کند اما در مورد پلتفرم iOS هیچ شانسی برای انتشار بازی وجود ندارد. اپیک در واکنش به حذف Fortnite خبر از شکایت رسمی از گوگل و اپل داده است. این کمپانی قرار است به جنگ آن‌ها برود و باید دید در هفته‌های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.