بازی زولا را می‌توان تنها بازی آنلاین و شوتر دانست که ناشر داخلی داشته و همواره از آن پشتیبانی خوبی می‌شود. شرکت سورنا گیمز در طول سال‌های متوالی، همواره برای بهبود بازی تلاش کرده و محتوای جدیدی را به آن اضافه کرده است. همچنین با بومی‌سازی این عنوان که در اصل محصول یک شرکت ترکیه‌ای است، هم‌وطنان ما می‌توانند در محیط‌های آشنا و با سلاح‌های ایرانی در این بازی به نبرد بپردازند. یکی از مورد انتظارترین بخش‌های این بازی پرطرفدار، بخش زولا بتل رویال بوده که به‌تازگی منتشرشده و این سبک محبوب را به بازی اضافه کرده است. در این مطلب می‌خواهیم نکات مهم این بخش را برای شما شرح دهیم.

زولا بتل رویال

پروژه بتل رویال زولا در بهمن سال 1398 توسط سورنا گیمز رونمایی شد و قرار بود تا تابستان 99 در دسترس بازیکنان قرار بگیرد که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، این پروژه به تعویق افتاد و تاریخ انتشارش تغییر کرد. بااین‌حال شرکت سورنا گیمز در طول این مدت بیشتر روی بازی کارکرده تا عنوانی بی‌نقص در سبک بتل رویال به بازی خود اضافه کند.

ویژگی های زولا بتل رویال

بازی زولا با حالت‌های متنوع مبارزه، طرفداران زیادی را به دست اورد اما چیزی که در این بازی محبوب حس می‌شد وجود یک بخش بتل رویال جذاب بود. سبک بتل رویال با ورود بازی‌هایی مانند PUBG و Fortnite جان تازه‌ای به صنعت بازی‌های ویدئویی داد و ناشرین و سازندگان زیادی را به ساخت بازی‌های متعدد برای این سبک سوق داد. هر کدام از بازی‌های مختلف این سبک، دارای ویژگی‌های متفاوتی از یکدیگر هستند که هر بازی را از دیگری، متمایز کرده است. زولا بتل رویال هم مانند عناوین مشابه، دارای ویژگی‌های خاص خودش است که البته تمامی این ویژگی‌ها، پای بند به ساختار اصلی سبک بتل رویال هستند.

بازی زولا بتل رویال

نقشه ی 64 نفره

بخش بتل رویال زولا فعلاً فقط یک نقشه داشته و تا 64 نفر می‌توانند در آن هم‌زمان بازی کنند. این نقشه Desert نام داشته و بازیکنان می‌توانند به‌صورت تکی، دونفره و یا تیم‌های پنج‌نفره در آن به رقابت بپردازند.

استفاده از وسایل نقلیه

امکان استفاده از وسایل نقلیه در این نقشه وجود دارد. به دلیل وسیع بودن نقشه، امکان استفاده از قایق و اتومبیل برای جابه‌جایی در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

شخصی سازی سلاح های بخش بتل رویال

برخی از ویژگی‌های سلاح‌ها و آیتم‌های داخل بازی را باید قبل از ورود تنظیم کنید. دو گزینه Battle Royale Items و Battle Royale Weapons در منوی بازی وجود داشته که قبل از نبرد توسط آن‌ها می‌توانید آیتم‌هایی را به‌صورت پیش‌فرض برای کاراکتر خود انتخاب کنید. همچنین امکان تعیین سلاح Airdrop و ارتقا یا شخصی‌سازی سلاح‌های موجود در نقشه که پیدا می‌کنید، در این قسمت وجود دارد.

این بخش مستقل نیست و به‌عنوان یکی از حالت‌های قابل بازی، داخل خود زولا قرار خواهد گرفت؛ سطح سلاح‌ها در حالت بتل رویال درصورتی‌که آن را از فرد دیگری که کشته‌اید به دست آورید، تغییری نمی‌کند. برخلاف بازی اصلی زولا که در آن اگر مثلاً فردی که سلاح سطح 6 دارد را بکشید و سلاحش را بردارید، سطح سلاح به صفر برمی‌گردد، در حالت بتل رویال این موضوع منتفی بوده و همواره سلاح‌ها سطح خود را حفظ خواهند کرد.

سلاح‌های جدیدی به حالت بتل رویال زولا اضافه‌شده است که ازجمله این سلاح‌ها می‌توان به لانچر نارنجک دودزا و سمی اشاره کرد. برخلاف سایر عناوین بتل رویال، برای Loot کردن Airdrop نیازی به فشردن دکمه خاص ندارید و به‌صورت خودکار با نزدیک شدن به آن، آیتم‌ها را به دست خواهید آورد.

بازی زولا بتل رویال

وجود زیپ لاین ها برای جابه جایی سریع تر

در نقشه بتل رویال بازی، زیپ لاین هم وجود دارد. این موضوع برای جابه‌جایی سریع‌تر میان نقاط مختلف نقشه به بازی اضافه‌شده و گیم پلی را سریع‌تر کرده است.

بتل رویالی کاملا رایگان

این حالت از بازی نیز کاملاً رایگان است؛ مانند بازی اصلی، برای تجربه بخش بتل رویال بازی نیازی به پرداخت هزینه نخواهید بود و بازی به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

سیستم موردنیاز بازی زولا بتل رویال

قبل‌تر اشاره شد که سیستم‌ های رده پایین نیز می‌توانند این بازی را به‌راحتی و روانی اجرا کنند. بااین‌حال گرافیک بازی در سطح قابل‌قبولی قرار داشته و این امر شایان تقدیر است. حداقل سیستم مورد نیاز بازی زولا به شرح زیر است:

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7 / 8 / 10 نسخه‌ی 32 بیتی
  • پردازنده: دو هسته‌ای 2.4 گیگاهرتز (Dual Core 2.4 GHz)
  • رم: 2 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 4000 / AMD Radeon R5 M320
  • فضای موردنیاز: 4 گیگابایت برای دانلود / 5 گیگابایت برای نصب

سیستم پیشنهادی :

  • سیستم عامل: ویندوز 7 / 8 / 10 نسخه‌ی 64 بیتی
  • پردازنده: دو هسته‌ای 3.0 گیگاهرتز (Dual Core 3.0 GHz)
  • رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD 520 / Radeon R7 M260
  • فضای مورد نیاز هارد: 4 گیگابایت برای دانلود / 6 گیگابایت برای نصب

بازی زولا بتل رویال

بازی زولا بتل رویال چه حجمی از اینترنت را مصرف می‌کند؟

همه‌ی بازی‌های آنلاین نیازمند یک اینترنت پرسرعت و ارائه پینگ مناسب هستند و مقدار مشخصی در ساعت برای اجرای بازی‌ها، حجم ترافیک مصرف می‌کنند. بازی‌هایی که سرور آن‌ها خارجی هستند با تعرفه‌ی تمام‌بها محاسبه می‌شوند اما به دلیل وجود سرورهای زولا در ایران، حجم ترافیک مصرفی این بازی به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود که هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. خوشبختانه زولا با مشکلات سروری و پینگ بالا روبرو نیست و بازی با اینترنت‌های معمولی هم بدون مشکل و با کمترین تأخیر اجرا می‌شود.

زولا بتل رویال در چه تاریخی منتشر می شود ؟

سورنا گیمز در بهمن سال 1398 طی یک رویداد در تهران، از Zula Battle Royale رونمایی کرد؛ این شرکت قصد انتشار بتل رویال زولا در تابستان سال گذشته را داشت اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های اجتماعی، باعث شد تا این پروژه با یک وقفه طولانی مواجه شود. سورنا گیمز طی این مدت، مشغول توسعه و تست این مد بود تا این حالت محبوب بازی با کمترین نقص در دسترس عموم قرار بگیرد.

حال پس فراز و نشیب‌های طولانی سرانجام سورنا گیمز تاریخ انتشار زولا بتل رویال را مشخص کرد؛ این حالت محبوب قرار است در تاریخ 18 خرداد ماه 1400 به صورت عمومی با انتشار آپدیتی به بازی اصلی اضافه شود. سورنا گیمز اعلام کرده است که قبل از انتشار این نسخه به صورت عمومی، در مرحله‌ی اول شاهد برگزاری یک بتا خواهیم بود؛ این نسخه، حالت آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم‌اکنون آماده انتشار است.

آمار و ارقام آمار تعداد بازیکنان بازی زولا

زولا بیش از 700 هزار نفر بازیکن داخلی فعال دارد؛ طی آخرین آمار ارائه‌شده در بهمن سال 1399، این بازی بیش از 700 هزار بازیکن فعال در داخل کشور داشته که در رده سنی 24 تا 34 سال قرار دارند.

تصاویر اختصاصی از زولا بتل رویال