مهدی ملکی

برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V

مهدی ملکی 12 مهر 1400 بدون دیدگاه
18,669 بازدید

بازی GTA V از دسته عناوینی است که مشابه آن را در دنیای بازی‌های ویدیویی بسیار کم مشاهده می‌کنیم. این بازی ابتدا در سال 2013 برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد و پس از یک سال غیبت، در سال 2014 برای کنسول‌های نسل هشتم هم در دسترس قرار گرفت. با عرضه این بازی برای رایانه‌های شخصی در سال 2015، تقریباً تمام پلتفرم‌های اصلی میزبان این بازی پرهزینه شدند و تا به امروز شاهد فروش حیرت‌انگیز آن بوده‌ایم. طبق اعلام شرکت راکستار، این بازی تاکنون بیش از 140 میلیون نسخه روی پلتفرم‌های مختلف به فروش رفته است. در این مطلب به بررسی برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V خواهیم پرداخت.

رازهای بازی GTA V

مسلماً این تعداد فروش بالا، نشان دهنده طیف وسیع کاربرانی است که این بازی را تجربه کردند؛ ولی در مجموع، کاربران این بازی چه تعداد از Easter egg و رازهای آن را کشف کرده‌اند؟ احتمالاً بسیاری از این کاربران از جمله خود شما، هنوز هم با تعدادی از ایستر اگ‌های این بازی مواجه نشده‌اید. بنابراین کمربندهای خود را محکم کنید و در ادامه همراه ما باشید تا برخی ازجذاب‌ترین ایستر اگ‌های این بازی را به اتفاق مرور کنیم.

رازهای بازی GTA V

مثلث برمودا

برخی از طرفداران بخش آنلاین GTA V مدتی پیش مشکلی را در آن کشف کردند که نتیجه آن شباهت زیادی به روایت‌های مربوط به مثلث برمودا دارد. اگر با مثلت برمودا آشنایی ندارید، باید گفت این مکان، یک مثلث فرضی در اقیانوس اطلس شمالی است. سه راس این مثلث را معمولاً جنوب فلوریدا، پورتوریکو و نهایتاً جزیره برمودا در نظر می‌گیرند. از چندین دهه پیش تاکنون این مکان شهرت ناخوشایندی در اتفاقات حل نشده دارد.

گزارش‌های بسیاری درباره ناپدید شدن هواپیما‌ و کشتی‌ها همراه با تئوری‌های گیج کننده از جمله ارتباط بیگانگان، جادو،‌ هیولاها، پرتال‌هایی به دنیاهای موازی و یا حتی آتلانیس، شهر افسانه‌ای زیر دریا در نشریات و فضای مجازی منتشر شده است که سرنوشت بسیاری از آن‌ها، هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این اگر چه جزو برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V است، اما به باور بسیاری تنها یک باگ است که راک استار آن را برطرف نکرده است.

ایستراگ و رازهای بازی GTA V

همان‌طور که اشاره شد، در بازی GTA Online نیز مکانی با جغرافیای مشابه مثلث برمودا وجود دارد که شما می‌توانید درون تصویر آن را مشاهده کنید. طبق گزارش‌هایی، به محض آن که کاربران همراه هواپیما یا با کشتی وارد این منطقه می‌شوند، بازی آن‌ها را به مکان پیشین باز می‌گرداند، در حالی که وسیله نقلیه‌شان نیز ناپدید شده است. این موضوع بارها در شرایط مختلف توسط کاربران متعدد تست و نتایج مشابهی را منجر شده است.

کانیه وست GTA V

کانیه وست در GTA V‌ ؟

یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی موجود در GTA V به دلیل شباهت بسیار با ستاره موسیقی آمریکایی، کانیه وست مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این شخصیت که بیش از هر چیز دیگری به علت عرضه قطعه‌های Gold Digger و Hearless مشهور است، به دفعات توسط کاربران مشاهده شده است.

البته باید ذکر کرد که راک‌استار تاکنون این موضوع را تایید نکرده است و حتی با وجود شباهت ظاهری بالای این شخصیت غیرقابل بازی با کانیه وست، نمی‌توان مکان معینی برای مشاهده‌ی او ارائه کرد؛ چرا که این شخصیت به صورت تصادفی در نقاط مختلف نقشه قرار می‌گیرد و شرایط موجود برای کاربران مختلف، متفاوت است. به همین دلیل اگر واقعاً می‌خواهید خودتان او را مشاهده کنید، شاید تنها راه شما توجه بسیار بالا به جزئيات در دفعات بعدی تجربه بازی باشد.

بازی GTA V

یک روح سرگردان

منطقه Mount Gordo یکی از 3 کوه برجسته‌ای است که شما می‌توانید درون نقشه GTA V پیدا کنید. دو کوه دیگر Mount Chiliad و Mount Josiah هستند که در این بخش از مطلب به آن‌ها کاری نداریم. به هر حال Mount Gordo کوتاه‌ترین قله موجود در مقایسه با دیگر کوه‌ها است که در قسمت شمال شرقی Blaine County می‌توان آن را مشاهده کرد. شما می‌توانید این روح سرگردان را که با نام Jolene Cranely-Evan شناخته می‌شود، در این مکان مشاهده کنید. ولی جریان او چیست؟

در سال 1978 او همراه همسرش یعنی Jock Cranely در حال قدم زدن روی صخره‌های منتهی به فانوس دریایی El Gordo بودند. ظاهراً این زن و شوهر از مدت‌ها پیش دچار اختلافات زناشویی بوده‌اند. Jock تصمیم گرفته بود که Blaine County را برای همیشه همراه همسر خود ترک کند ولی Jolene با وسط کشیدن قضیه مراقبت از والدینش، با او مخالف و در ادامه تاکید می‌کند که اداره مهمان‌خانه‌اش، یکی دیگر از دلایل منطقی برای باقی ماندن در این منطقه است.

به همین شکل، در ادامه پیاده‌روی، Jock تصمیم می‌گیرد که بحث را پیش نبرد و همسر خود را از بالای صخره به پایین هل دهد. سرانجام Jolene به دلیل جراحات داخلی فوت می‌کند. پلیس در همان زمان اعلام کرده که Jolene طی یک حادثه از صخره به پایین پرتاب شده و Jock بدون هیچ‌گونه مشکلی به زندگی خود ادامه داد.

GTA-V-UFO

به بیگانگان سلام کنید!

نسخه پنجم مجموعه GTA که در حال بحث و بررسی رازهای آن هستیم، اولین نسخه‌ی این سری است که بیگانگان (UFOها) درون آن جای گرفته‌اند. شما برای مشاهده بیگانگان باید بازی را روی 10 درصد به اتمام برسانید، در غیر این صورت خبری از بیگانگان نخواهد بود.

زمانی که شرایط یاد شده را کسب کردید، آن‌ها در مکان‌های مختلفی ظاهر می‌شوند: Beam Me Up، Fort Zancudo و Mount Chiliad. افزون بر این مکان‌ها، یک سفینه بیگانه را هم می‌توان در ساحل San Andreas یا دقیق‌تر در شمال Procopio Beach مشاهده کرد. این تنها بیگانه‌ای است که بدون نیاز به پایان بازی می‌توان آن را رویت نمود.

GTA-Jesse-Pinkman

جسی پینکمن بریکینگ بد در GTA V

این ایستر اگ یکی از عجیب‌ترین موارد موجود در بازی است، زیرا نه به داستان و نه به شخصیت‌های حاضر ارتباط دارد. در شمالی‌ترین قسمت Mount Chiliad نزدیک ایستگاه ماشین کابلی، کاربران نسخه‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 احتمالاً‌ قادر به یافتن این گرافیتی روی تنه کوه خواهند بود. این چهره با هیچ کدام از شخصیت‌های GTA V تطابق ندارد اما بعضی بر این باور هستند که سازندگان با این حرکت، به جسی پینکمن، شخصیت محبوب سریال بریکینگ بد اشاره کرده‌اند. بعضی‌ها نیز این نظریه را رد می‌کنند و اعتقاد دارند که این چهره مربوط به یکی از سازندگان بازی است. هر چه باشد، این جزو برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V است.

Jesse-Pinkman-GTA-V

این چهره برای کسانی که روی کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی به تجربه GTA V می‌پردازند، با یک تصویر دیگر جایگزین شده است که فهمیدن ماهیت آن را بنا به دلایلی به خود شما واگذار می‌کنیم! به هر حال ظاهراً جدای از شخصیت‌ها، ون معروف این سریال هم راه خود را به درون دنیای بازی، باز کرده است. راک‌استار تاکنون به تایید یا واکنش درباره این موارد نپرداخته است.

ایستراگ و رازهای بازی GTA V

مرد بزنما

عجیب است اگر یک نسخه از بازی‌های GTA حاوی یک عجیب‌الخلقه نباشد. طبق اعلام کاربران یک پاگنده درون بازی وجود دارد و علاوه بر آن برخی از کاربران باور دارند که موجود عجیب دیگری تلفیقی از بز و یک انسان در منطقه‌ای به نام Catfish Vied Bridge وجود دارد. براساس اظهارات کاربران، بزنما دارای دو پا است و افزون بر بدنی پوشیده از خز، دو شاخ هم روی سر او رویت می‌شود.

برخی شایعات حاکی از آن هستند که پیشینه این موجود به جنوب تگزاس و منطقه Old Alton Bridge می‌رسد. نمونه مصنوعی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، از این پل با جزئیات بالا دقیقاً درون بازی طراحی شده است. افسانه‌های محلی می‌گویند اگر یک ماشین بدون روشن کردن چراغ‌های خود از پل عبور کند، این موجود آن را به عنوان یک نشانه در نظر گرفته و ظاهر می‌شود؛ دقیقاً‌ مشابه رفتار آن در دنیای بازی. این ایستر اگ بسیار نایاب بوده و به سختی می‌توان آن را مشاهده کرد. ویدیویی هم در این‌ مورد در یوتیوب وجود دارد که می‌توان بزنما را کنار جاده و میان بوته‌ها مشاهده کرد.

تلما و لوییس GTA

تلما و لوییس

سری GTA با اشاره‌های فراوان به فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، معمولاً تعامل زیادی با فرهنگ عامه دارد. یکی از این ایستر اگ‌ها به فیلم کلاسیک منتشر شده در سال 1991 میلادی، تلما و لوییز مربوط می‌شود. این ایستر اگ را می‌توان در Chiliad Mountain State Wilderness نزدیک Raton Canyon بین ساعت 19:00 الی 20:00 مشاهده کرد.

برای کسانی که فیلم را مشاهده نکرده‌اند، داستان فیلم به روایت ماجراهای دو زن می‌پردازد که قصد دارند با انجام یک سفر کوتاه، از زندگی روزمره دور شوند. با این حال قضایا آن‌طوری که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود و خودروی‌شان در صحنه پایانی به سمت Grand Canyon رانده می‌شود. همین صحنه را می‌توان دقیقاً در منطقه گفته شده مشاهده کرد. قطعا یافتن خودرو و مشاهده این صحنه، جزو برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V است و نشان از هوشمندی توسعه‌دهندگان است.

ایستراگ و رازهای بازی GTA V

بیگانگان در رودخانه

راک‌استار در GTA V هیچ زمانی را هدر نمی‌دهد و شما در اوایل بازی می‌توانید یکی از ایستر اگ‌های موجود را مشاهده کنید. شاید هم شما پیش از این مطلب متوجه این ایستر اگ شده باشید ولی اشاره به آن هیچ ضرری ندارد. مدت کوتاهی پس از خروج از بانکی که مایکل و ترور مشغول دزدی از آن هستند، شما به جاده‌ای پوشیده از برف می‌رسید. دقیقاً پیش از پیچیدن به درون جاده پل، زیر آن و در قسمت راست می‌توان این ایستر اگ را پیدا کرد. زیر پل شما یک بیگانه را مشاهده می‌کنید که درون رودخانه یخ زده قرار دارد. البته باید در نظر گرفت که سرعت عمل شما در مشاهده این ایستر اگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اگر دیر بجنبید، ماموریت شکست خورده و بازی از ابتدا آغاز می‌شود.

ایستراگ و رازهای بازی GTA V

استخوان‌های بزرگ

استخوان‌های بزرگ یکی دیگر از ایستر اگ‌های بازی است که می‌توان آن را در دسته موجودات اعجاب‌انگیز این اثر جای داد. کاربران این استخوان‌ها را به مگالودون، یکه گونه منقرض شده از کوسه نسبت می‌دهند. این استخوان‌ها را می‌توان در ساحل Los Santos رویت و بررسی کرد.

هر نسخه از GTA معمولاً شامل کوسه‌های عظیم‌الجثه و موجودات غیرقابل وصف زیادی است که شایعات بسیاری در رابطه با آن‌ها در میان کاربران دست به دست می‌شود، اما احتمالاً‌ این قابل توجه‌ترین آن‌هاست. این شایعات پس از بررسی‌های کاربران همراه تجهیزات غواصی، کاملاً متحول شد و همه به این نتیجه رسیدند که تنها شاهد استخوان وال‌های کالیفرنیا هستند.

Hatch-Lost

دریچه‌ای زیر آب

کاربران می‌توانند در ساحل غربی بازی و زیر دریا یک سازه کوچک دایره‌ای شکل را مشاهده کنند که در آن یک دریچه در نظر گرفته شده است. این دریچه دارای یک پنجره در ابعاد مربع همراه با یک چراغ است که هنگام مجاورت کاربران، روشن می‌شود. این سازه روی قسمت خشکی نقشه بازی قابل مشاهده نیست و احتمالاً از سریال تلویزیونی Lost اقتباس شده است.

هدف از وجود این دریچه مشخص نیست و در روایت بازی هم هیچ نیازی به آن نیست. فشار اعماق دریا در این قسمت بسیار بالاست بنابراین بازیکنان نمی‌توانند آن را به درستی مورد بررسی قرار دهند. با این حال می‌توان به اندازه کافی برای شنیدن پیامی که از سمت آن مخابره می‌شود، به دریچه نزدیک شد.

پس از کشف این ایستر اگ، جامعه بازیکنان نهایتاً متوجه شدند که پیام مرموزی که مخابره می‌شود، یک «کد تپ» است. کد تپ در حقیقت مجموعه‌ای از ضربه‌ها و وقفه‌های کوتاه مدت است. با رمزگشایی از این کد، این جمله حاصل می‌شود:

هی تو هیچ‌وقت به من زنگ نمی‌زنی، میخوای بریم بولینگ بازی کنیم؟

این متن به رومان بلیک، پسر عموی نیکو بلیک، شخصیت اصلی بازی GTA IV اشاره دارد. و به نوعی حالت تمسخر بازی‌کن را دارد که الکی دنبال ایستراگ و راز مخفی نگردد!

به پایان مطلب برترین ایستراگ و رازهای مخفی بازی GTA V است. واضح است که تعداد رازهای مخفی بازی جی تی ای، بسیار زیاد و است و می‌توانیم آنها را در مطالب بعدی بگنجانیم. نظر شما در مورد رازهای مخفی بازی GTA V چیست، آیا توانسته‌اید این رازها را پیدا کنید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

دختر روی کاور بازی GTA V کیست؟

شلبی ولیندر، مدل آمریکایی بریتانیایی، همان فردی است که روی کاور بازی GTA V قرار دارد. او توسط راک استار برای تصویر کاور استخدام شده و دیگر شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد شکایت از راک استار و... صحیح نیست.

۱
چه تعداد ایستراگ در بازی GTA V وجود دارد؟

نکات مخفی و مکان‌های عجیبی را می‌توانید در جی تی ای پیدا کنید، اما به طور کل 29 ایستراگ وجود دارد که می‌توانید آنها را پیدا کنید.

۲
چرا هیچ کودکی در بازی GTA وجود ندارد؟

از آنجایی که بازی GTA امکان حمله و کشتن تمام افراد را می‌دهد و در واقع بازی بسیار خشن است، حضور کودکان در بازی می‌تواند منجر به منع فروش آن شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.