برترین مکان های مخفی بازی GTA V
علی ناجی مقدم

برترین مکان های مخفی بازی GTA V

علی ناجی مقدم 4 مرداد 1400 6 دیدگاه
58,751 بازدید

بازی GTA V را همه می‌شناسیم و از موفقیت‌های بی‌شمارش خبر داریم. مهم‌ترین ویژگی این بازی دنیای وسیع و بی‌حدومرزش بود که آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌داد و به‌نوعی نسخه‌ای مجازی از زندگی واقعی، بدون قانون و محدودیت است. نقشه وسیع این بازی آن‌قدر بزرگ است که به‌سادگی می‌توانید در آن گم شوید. بااین‌حال در این نقشه بزرگ محل‌های مخفی مختلفی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

هیجان انگیز ترین مکان های مخفی بازی GTA V

برج ساعت

برج ساعت

در قسمت جنوب غربی شهر، ساختمانی وجود داشته که در آن یک ساعت بزرگ سیاه‌وسفید قرار دارد. شما با استفاده از یکی از وسایل نقلیه هوایی می‌توانید به بالای این برج رفته و با استفاده از نردبان به بالاترین نقطه آن برسید. این برج دید کاملی از شهر به شما می‌دهد و ساعتی که روی آن قرار دارد هم مطابق با ساعت بازی بوده و به‌درستی کار می‌کند.

معدن مخفی

معدن مخفی

این معدن یکی از بزرگ‌ترین مناطق مخفی بازی است. برای رسیدن به این نقطه از این ویدیو استفاده کنید. پس از رسیدن به موقعیت شما باید با مواد منفجره، درب معدن را بازکرده تا به داخل آن دسترسی پیدا کنید. با ورود به این معدن راهروهای طولانی‌ای را شاهد خواهید بود که به‌صورت شاخه‌ای در دل کوه پیش می‌روند.

استخر بزرگ هتل

استخر بزرگ هتل

دقیقه در مرکز شهر هتلی وجود دارد که با رفتن در مسیری مخفی می‌توانید استخر بزرگش را پیدا کنید. این ویدیو محل دقیق استخر را نشان می‌دهد. سبک و سیاق این منطقه کمی با دنیای بازی متفاوت بوده و حالت صحرایی دارد و درختان نخل را هم می‌توانید در اطراف استخر مشاهده کنید.

محل مخفی Cave Bunker

محل مخفی Cave Bunker

این محل در یکی از جزیره‌های کوچک داخل Pacific Ocean قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه باید از وسایل نقلیه آبی استفاده کنید و وقتی به جزیره رسیدید دنبال دو درخت که کنار یکدیگر قرار دارند بگردید. می‌توانید از این ویدیو برای راهنمایی استفاده کنید. پس از رسیدن محل درخت‌ها، در همان لحظه وارد پناهگاهی زیرزمینی می‌شوید که مملو از مأمورهای امنیتی است. این محل شبیه به یک گاراژ اتومبیل بوده و داخل آن موتورسیکلت قرمزرنگ هم پیدا خواهید کرد. به دلیل وجود مأمورهای پلیس و امنیتی در این منطقه بهتر است سلاح‌های خود را هنگام گشت‌وگذار نشان ندهید.

غار Tongva

غار Tongva

این غار در منطقه Tongva Hills قرار دارد که دید خوبی به کوهستان‌های نقشه بازی دارد. برای رسیدن به این منطقه بهتر است از هلیکوپتر استفاده کنید. این ویدیو راهنمای خوبی برای پیدا کردن این غار است. به دلیل کوچک بودن ورودی این غار ممکن است آن را با یک تکه سنگ اشتباه بگیرید. همچنین این منطقه در تاریکی شب بسیار فضای ترسناکی دارد!

محل ون Taco

محل ون Taco

اگر دنبال یک ماشین بزرگ بوده و طرفدار غذای تاکو هم هستید، این محل مناسب شما خواهد بود. در قسمت شمالی Sandy Shores، یک کامیون بزرگ تاکو وجود دارد که در کنار جاده خاکی پارک شده است. نکته مهم این است که برای پیدا کردن این کامیون باید در ساعت‌های 1 تا 2 ظهر به این منطقه بیایید چون فقط در این زمان کامیون ظاهر می‌شود. می‌توانید از این ویدیو برای راهنمایی استفاده کنید.

اتاق هتل Jack Howitzer

این شاید یکی از عجیب‌ترین مکان‌های مخفی بازی باشد زیرا برای رسیدن به آن باید به زیر نقشه شهر بروید. شما درواقع باید وارد پوچی مطلقی زیرپوست شهر شوید! سپس باید با استفاده از چتر نجات خود زیر شهر مسیر را ادامه دهید تا به یک جایگاه نامرئی برسید. پس از رسیدن به این منطقه اتاق هتل مرموزی شکل می‌گیرد. این اتاق مربوط به Jack Howitzer بوده که ستاره‌ای در سریال تلویزیونی داخل بازی است و در آن اتاق مرتکب قتل می‌شود. آثار قتل مانند رد خون و جای گلوله‌ها را می‌توانید همچنان در این منطقه پیدا کنید. برای رسیدن به این محل از این ویدیو راهنمایی بگیرید.

منطقه‌ای نزدیک به Seaside با وقایع ماورالطبیعه

منطقه‌ای نزدیک به Seaside با وقایع ماورالطبیعه

اگر می‌خواهید کمی حس ترس را به خودتان القا کنید، به این محل سر بزنید. شما باید در ساعت 11 شب در منطقه‌ای نزدیک دریا که یک کمپ در آن قرار دارد باشید. این کمپ چند چادر دارد و در ساعت 11، شروع به شنیدن صداهای عجیب و ترسناکی می‌کنید که احتمالاً مربوط به ارواح افرادی است که در این منطقه کشته‌شده‌اند. ناله‌های ترسناک آن‌ها از این موضوع خبر می‌دهد که مرگ چندان خوشایندی هم نداشته‌اند. این منطقه را با راهنمایی این ویدیو پیدا کنید.

خانه مربی تنیس

خانه مربی تنیس

در قسمت داستانی بازی، مرحله‌ای وجود دارد که Michael خیانت همسرش به او را با مربی تنیسش می‌فهمد و به دنبال او می‌رود تا حقش را کف دستش بگذارد؛ اما متأسفانه خانه اشتباهی را در این ماجرا تخریب می‌کند و موقعیت خانه مربی تنیس نامشخص می‌ماند؛ اما اگر به شمال همان منطقه که Michael خانه اشتباهی را تخریب کرد بروید، یک خانه نسبتاً فرسوده و قدیمی پیدا می‌کنید که اطرافش راکت‌های تنیس قرار دارد. برای پیدا کردن این محل از این ویدیو راهنمایی بگیرید.

منطقه Epsilon

منطقه Epsilon

این محل در ساختمان Epsilon Program قرار دارد و شما باید با بالا رفتن از نردبانی که در قسمت پشت ساختمان قرار دارد به سقف می‌رسید که در آنجا یک بنای مخروطی شکل وجود دارد. با بالا رفتن از این بنای مخروطی، داخل آن می‌افتید. زمانی که داخل این مخروط قرار دارید کاملاً نامیرا هستید و هیچ‌چیزی نمی‌تواند به شما اصابت کند، از طرفی شما می‌توانید از داخل آن شلیک کنید و با زاویه اول‌شخص به محیط اطراف دید داشته باشید. این ویدیو نحوه رسیدن به این محل را به شما نشان می‌دهد.

داخل سد آب Land Act

داخل سد آب Land Act

سد منطقه Land Act یکی از بزرگ‌ترین بناهای بازی است و قطعاً آن را دیده‌اید؛ اما داخل ساختمان کناری سد، محل مخفی و بزرگی را برای گشت‌وگذار در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید یک قسمت از یک سفینه فضایی را هم در زیر آب و نزدیکی محل عبور و مرور سد پیدا کنید.

موجود فضایی یخ‌زده در شروع بازی

موجود فضایی یخ‌زده در شروع بازی

در قسمت Prologue زمانی که به خط راه‌آهن می‌رسید، برخلاف مسیر همیشگی از روی آن عبور نکنید و به سمت راست بروید و از زیر پل رد شوید. در زیر دریاچه یخ‌زده‌ای که پیدا می‌کنید، می‌توانید موجود فضایی یخ‌زده‌ای که اسیرشده است را ببینید.

اشاره به فیلم No Country for Old Men

اشاره به فیلم No Country for Old Men

در مرکز منطقه Mount Chiliad و قسمت غربی آن می‌توانید چند ماشین و جنازه‌های اطراف آن را پیدا کنید که از یک معامله شکست‌خورده خبر می‌دهند. دقیقه مانند فیلم معروف No Country for Old Men یک نفر از این مهلکه جان سالم به دربرده است و به شما هشدار می‌دهد که کیف نقره‌ای موجود را که مملو از پول است برندارید؛ اما درصورتی‌که او را نادیده گرفته و کیف را بردارید توسط گروهی که قصد کشتنتان را دارند تعقیب خواهید شد.

تانک قدیمی زیر آب

تانک قدیمی زیر آب

اگر بتوانید به زیردریایی دسترسی پیدا کنید، قابلیت گشت‌وگذار در اعماق آب‌ها را در GTA V خواهید داشت. در قسمت شرقی آزمایشگاه Humane، زیر آب تجهیزات نظامی قدیمی زیادی پیدا می‌کنید که یکی از آن‌ها تانک قدیمی‌ای از مدل Panzer است.

اشاره به دریچه سریال Lost

اشاره به دریچه سریال Lost

مکان مخفی‌ای در زیر آب وجود دارد که به دریچه معروف سریال Lost اشاره دارد. در سواحل شرقی بازی اگر به زیردریایی دسترسی دارید، در اعماق آب دریچه‌ای دایره‌ای شکل پیدا می‌کنید که یادآور Hatch معروف در سریال Lost است؛ اما متأسفانه امکان باز کردن دریچه و رفتن داخل آن وجود ندارد.

شکار ارواح

شکار ارواح

در منطقه‌ای که بالای کوهستان Mount Gordo قرار دارد، اگر بین ساعت 11 تا 12 شب به این محل بیایید روح دختری سفیدپوش ظاهر می‌شود. زمانی که او ظاهر شود، زمزمه‌های ترسناکی هم به گوش می‌رسد. چهره این روح به‌شدت عجیب و هولناک است.

در این مطلب سعی کردیم معروف‌ترین محل‌های مخفی نقشه وسیع بازی GTA V را به شما معرفی کنیم. قطعاً بازی راز و رمزهای بیشتری دارد که پرداختن به تمام آن‌ها در یک مقاله ممکن نیست و اگر چیزی از قلم ‌افتاده، در بخش کامنت ها و نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Thegamer و Screenrant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا پول مخفی در بازی GTA V وجود دارد؟

بله در مناطق مختلفی از بازی GTA V، بسته‌های پول قایم شده و می‌توانید آنها را با جستجو در مناطق مشخص شده پیدا کنید. معمولا از 7 هزار تا 30‌ هزار دلار پول در مکان‌های مخفی یافت می‌شود.

۱
اگر مایکل را در مرحله آخر بکشم، آیا پول او به من می‌رسد؟

این سوال جالبی است که بسیاری به آن پاسخ داده‌اند. اگر در مرحله‌ی آخر، ترور را بکشید، آنگاه پول بیشتری به شما خواهد رسید اما در صورت کشتن مایکل، لستر تمام پول را به خانواده‌ی او خواهد داد و در نتیجه هیچ پولی به شما نمی‌رسد.

۲
چه تعداد فرودگاه در بازی GTA V وجود دارد؟

به طور کل 10 محل فرود هواپیما و بالگرد وجود دارد. هشت عدد از آنها مخصوص بالگرد هستند و دو عدد هم فرودگاه بزرگ به حساب می‌آیند. یکی از آنها داخل شهر قرار دارد و دیگری هم در مناطق صحرایی که محل ماموریت‌های ترور مانند قاچاق و سرقت خواهد بود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    امین

    مهمان

    اون جیره که مرحله مخفی داره رو نرفتم اما مود هستش متمعن باشید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    طاها

    مهمان

    سلام برای ایکس باکس ۳۶۰ نمیشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ابوالفضل

    مهمان

    همه اینا تو بخش انلاین هست؟ توی افلاین این مکان ها نیستن؟ لطفا جواب بدید

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به ابوالفضل

      نویسنده

      بیشتر این مکان ها داخل قسمت آفلاین بازی هست.

  • Avatar

    Mamad

    مهمان

    من یه مشکلی دارم کد هایه بازی برام کار نمیکنه با شماره و حتی کنترل امتحان کردم Xbox 360 دارم اگه میتونید کمک کنید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهرشاد

    مهمان

    جدید بود و متفاوت خیلی هاش رو نمیدونستم.ممنون

    پاسخ دهید