The Last of Us Part II wallpaper
یحیی رحیمی

متن کامل بررسی بازی The Last of Us Part II توسط مایکروسافت

یحیی رحیمی 15 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
724 بازدید

جدال میان Epic Games و شرکت اپل باعث شد تا مدارک مهمی از وقایع پنهان به دست عموم برسد. یکی از این اسناد، بررسی داخلی بازی The Last of Us Part II توسط توسعه‌دهندگان مایکروسافت بود که ردموندی ها حسابی از سیستم مبارزه بازی گلایه داشتند و آن را ضعیف دانسته بودند. حالا متن کامل بررسی مایکروسافت منتشرشده که در ادامه آن را با همدیگر خواهیم خواهند.

مایکروسافت اگرچه از سیستم مبارزه بازی انتقاد کرده اما در بخش‌های دیگر از بررسی، سونی را به دلیل تولید چنین بازی باکیفیتی ستوده و حتی آن را منبع الهام مهمی برای ساخت بازی‌های داستانی در ایکس باکس دانسته است. در ادامه می‌توانید متن کامل بررسی مایکروسافت از بازی The Last of Us Part II را بخوانید.

The Last of Us Part 2

The Last of Us Part II یک بازی نادر

بخش داستانی بازی به دنبال روایت یک انتقام و تأثیرات روانی و احساسی آن روی افراد درگیر این انتقام است و درعین‌حال به دنبال ایجاد یک تجربه تعاملی است. بازی باز داستان را در دو بخش تجربه می‌کند: اول به‌عنوان الی و دوم به‌عنوان ابی که دشمن قسم خورده الی است. بازی‌های دیگر معمولاً تعامل زیادی میان گیمر و شخصیت اصلی برقرار می‌کنند و کاری می‌کنند تا گیمر مواظب قهرمان بازی باشد و به او اهمیت دهد؛ اما سری بازی لست آف آس هیچ قهرمانی ندارد و اینجا تنها بازمانده‌ها وجود دارند. ارتباط خوبی میان هر دو شخصیت‌های الی و ابی برقرارشده و داستان هر دو آن‌ها به خوبی نشان داده که چطور ممکن است انسان‌ها در چرخه سمی خشونت گیر بیفتند.

بازی The Last of Us Part II توانسته مرزهای موجود را جابه‌جا کند و ما نیز امیدواریم بتوانیم کاری در نسل آینده کنسول‌ها انجام دهیم. این‌یک بازی نادر است که موفق به تکان دادن و به جلو راندن هنر داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی شده و توانسته بر انتقادات و موج منفی افرادی که بازی را دوست نداشته‌اند غلبه کند. ما این بازی را دوست داشتیم و اوقات بی‌نظیری هنگام تجربه آن سپری کردیم و هنوز پس از اتمام بازی، به شخصیت‌ها و داستان آن فکر می‌کنیم.

کیفیت بصری و توجه به جزئیات در بازی The Last of Us Part II باعث شده تا این اثر بهترین بازی در کلاس خود باشد. روایت و ارائه گیم پلی فراتر از کاری است که تیم‌های توسعه‌دهنده دیگر چه روی PC و چه روی کنسول انجام می‌دهند. کیفیت بصری بازی ما را میخکوب کرد و متأسفانه چنین چیزی به‌ندرت این روزها اتفاق می‌افتد. وقتی به این فکر می‌کنیم که بازی دارای دو شخصیت کاملاً متفاوت با دوستان و دشمنان و مکان‌های مختلف است، آنگاه ارزش کار بالاتر می‌رود.

بازی The Last of Us Part II

شبیه‌ساز پیاده‌روی

گیم پلی اکثر اوقات به یک اکشن مخفی کار شبیه است؛ اما هدف اصلی این بازی غرق کردن مخاطب در داستان تعاملی است. The Last of Us 2 این ایده را فراتر از نسخه اول دنبال می‌کند و بخش‌های داستانی مشابه شبیه‌ساز پیاده‌روی اضافه می‌کند. این بخش از بازی مشابه بسته الحاقی جداگانه Left Behind است که قطعاً بسیاری از طرفداران انتظار دریافت چنین چیزی را ندارند اما بازهم دررسیدن به هدفش موفق بوده است.

درحالی‌که بسیاری از گیمرها انتظار چنین بازی و داستان را نداشتند اما استودیو توانسته موفقیت بزرگی به دست بیاورد و به دیگر تیم‌ها نشان دهد که یک بازی داستانی ماجراجویی باید چطور باشد و اینکه دیالوگ‌ها چطور طراحی شوند و صدابرداری چطور باشد. اینکه بازیکن توانایی تغییر بخش‌های اصلی داستان و سرنوشت شخصیت‌ها را ندارد، ممکن است موردانتقاد بسیاری از طرفداران قرار گیرد اما باید بگوییم که هر بازی ویدیویی نباید کنترل داستان را در اختیار گیمر قرار دهد.

دنیای بازی‌های تعاملی باید عناوین داستانی ارائه دهد که گیمرها تنها نقش یک تماشاگر را داشته باشند و این چیزی است که در فرم‌های دیگر سرگرمی مشاهده می‌کنیم. در غیر این صورت باید تنها به تعداد انگشت‌شماری داستان بسنده کنیم و مداوم آن‌ها را در بازی‌های جدید تکرار کنیم.

 The Last of Us Part II

سیستم مبارزه ضعیف

به نظر می‌رسد ناتی داگ هنوز قادر به ساخت یک گان پلی مناسب در هیچ‌کدام از بازی‌هایش نیست و The Last of Us Part II هم از این قاعده مستثنا نیست. خوشبختانه چنین سیستم مبارزه‌ای توانسته با تم اصلی بازی و هل دادن بازیکن به سمت استفاده پیاپی از فنون مخفی کاری همخوانی داشته باشد.

بازی The Last of Us 2 با انتقاد گسترده طرفداران رو به رو شد و حتی عده ای توسعه دهندگان بازی را به مرگ تهدید کردند. این انتقادات راه به جایی نبرد و حالا می دانیم که لست آف آس 2 پرافتخارین ترین بازی تاریخ است.  با انتشار نسخه دوم، گمانه زنی در مورد نسخه سوم شروع شده و نیل دراکمن هفته پیش گفته بود که داستان بازی The Last of Us Part 3 را آماده کرده اند. همچنین شایعاتی از احتمال بازسازی نسخه اول شنیده می شود و باید دید چه اتفاقاتی پیش روی طرفداران بازی است.

نظر شما در مورد بررسی مایکروسافت از بازی The Last of Us Part II چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.