بازی های رایانهای قدیمی آنقدرها هم که برخی تصور میکنند بد نیستند و نباید آنها را تحقیر کرد. حتی باوجوداینکه سالانه صدها عنوان جدید و هیجان انگیز به دست ما میرسد، بسیاری از بازیکنان هنوز به آثار شناخته شدهای که ارزش خود را در طول زمان ثابت کردهاند بازمی گردند و با وجود گذشت زمان، هنوز هم ...
اگر از ماجراجویی با سرگرد سرگی نچائف در نسخه موازی اتحاد جماهیر شوروی لذت بردهاید و میخواهید به سراغ تجربههایی مانند آن بروید، باید بدانید که ویدیو گیمهای مریض مشابه دیگری هم وجود دارند. آثاری که به خوبی تجربه حضور در یک جهان دیستوپیایی و اتمسفر خفقان آور آن را تداعی میکنند. در ادامه به ...
تشخیص اینکه چه زمانی یک بازی تأثیر فرهنگی بگذارد، دشوار است، اما تعداد انگشت شماری از بازی های ویدیویی موفق شدند تا تأثیر و پایداری برخی از آثار سال 1993 را داشته باشند. با اینکه سی سال از زمان عرضه بازی های سال 1993 گذشته، ولی همواره میتوان به راحتی شاهد حضور مؤثرشان در صنعت گیم فعلی بود. از ...
فناوری واقعیت مجازی یا همان Virtual Reality که برای غرق کردن هر چه بیشتر بازیکنان به دنیای ویدو گیم آمده، با وجود اینکه فاصله زیادی با نهایت پتانسیل خود دارد اما میتواند تجربههای جذابی را به وجود آورد. شرکت سونی با عینک PSVR و کنترلرهای Move قدم مهمی در این مسیر برداشته و بازیهای خوبی را هم ...
با اینکه صنعت گیم این روزها در حال ارائه انواع و اقسام ژانرها و استایلهای مختلف بازی به دنیا است، ولی خیلی از ما گاهی اوقات تنها به دنبال یک فرمول قدیمی و کلاسیک میگردیم. این فرمول برای بسیاری از گیمرها، یک بازی اکشن خالص و درگیرکننده است. بازی های اکشن همیشه از بدنه اصلی صنعت گیم بودند و این ...
ورود به دنیای بازیهای شوتر اول شخص یا First-Person Shooter، اگر طبق مناسک درست پیش برود و گزینههای مناسبی را شامل شود، میتواند حسابی هیجانانگیز و لذتبخش باشد. در واقع اگر گیمری بخواهد وارد این سبک جذاب شود، باید به سراغ بهترینهای ژانر برود و اولین قدم خود را به محکمترین شکل ممکن بردارد؛ ...
جان رومرو، خالق مجموعه بازی Doom و Quake خبر از ساخت یک شوتر اول شخص جدید با موتور گرافیکی آنریل انجین 5 داد. بازی جدید جان رومرو با همکاری «یک ناشر سرشناس» ساخته میشود و با اثری کاملاً جدید و مستقل از فرنچایزهای دیگر روبهرو هستیم که فعلاً تیم توسعهدهندگان آن اندک هستند ...
در برخی مواقع، واژهها در ادای رویدادهای یک موقعیت کافی نیستند و تصاویر و نقشها باید این مسئولیت مهم را برعهده بگیرند. در طرفی دیگر، برخی مواقع سازندگان به خاطر محدودیتهای موجود مجبور به گرفتن قدرت تکلم از شخصیتهای خود میشوند تا همه چیز ارزانتر و سریعتر به اتمام برسد. در هر دو حالت، ...