Control
یحیی رحیمی

توسعه‌دهنده Control: سونی آمادگی بیشتری نسبت به مایکروسافت برای نسل نهم دارد

یحیی رحیمی 1 فروردین 1400 بدون دیدگاه
529 بازدید

توسعه بازی برای نسل جدید کنسول‌های بازی دشوار و طاقت‌فرسا است، به‌خصوص حالا که باید بازی‌ها برای کنسول‌های هر دو نسل توسعه پیدا کنند و هنوز شاهد بازی‌های انحصاری برای نسل نهم نیستیم. توسعه‌دهنده بازی Control اخیراً از چالش‌های توسعه برای کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی صحبت کرده و اینکه هرکدام چالش‌های مخصوص به خودشان را دارند و فرایند بهینه‌سازی برای نسل جدید به‌کندی پیش می‌رود.

توماس پوها، یکی از توسعه‌دهندگان استودیو Remedy Entertainment، در مصاحبه با IGN از آمادگی بیشتر سونی نسبت به مایکروسافت برای مواجهه با موانع موجود درراه توسعه بازی‌های جدید گفته است. او باور دارد که سونی ابزار بهینه‌تری در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و آن‌ها توانسته‌اند بازی مانند Control را با حل مشکلات کمتری نسبت به Xbox Series X برای کنسول پلی استیشن 5 توسعه دهند.

او در ادامه از کیفیت هر دو کنسول تعریف کرده و اینکه هر دو دارای مشکلاتی هستند که برای سخت‌افزار جدید معمول است و زمان این مشکلات را حل خواهد کرد:

Thomas Puhaسونی به آنچه کار می‌کرد چسبید و روند توسعه نرم‌افزاری و ابزارهای آن‌ها از همان ابتدا پایدار و بدون مشکل بود. مایکروسافت اما همه‌چیز را تغییر داد که در درازمدت مزیت به شمار می‌رود اما چالش بزرگی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرد زیرا که باید همه‌چیز را از ابتدا می‌نوشتیم تا بتوانیم از ویژگی‌های جدید بهره ببریم.

وی در ادامه به توانایی سخت‌افزاری Xbox Series S پرداخت:

تفاوتی میان نسل قبلی نمی‌بینیم و بازهم سخت‌افزار با پایین‌ترین قدرت تعیین‌کننده خواهد بود زیرا که بازی باید روی آن‌هم تست شود. درواقع هر چه سخت‌افزار بیشتری داشته باشید، باید سازش به خرج دهید و به‌خصوص برای استودیو کوچکی مانند ما که توانایی صرف وقت زیادی روی توسعه بازی برای تمامی پلتفرم‌ها ندارد.

بازی Control Ultimate Edition برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و Xbox Series X / S بهینه‌شده است و تحسین منتقدان را به همراه داشته است.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.