بهترین بازی های مسابقه ای سال 99
یحیی رحیمی

بهترین بازی های مسابقه ای سال 99 که باید تجربه کنید

یحیی رحیمی 27 اسفند 1399 بدون دیدگاه
1,553 بازدید

سال 1399 با تمام اتفاقات ناخوشایند و دردسرهایی که داشت به خط پایان نزدیک شده است. همه‌گیری کرونا از همان اوایل سال چون دشمنی نامرئی به جان ما افتاد و زندگی بسیاری از ما را برای همیشه تغییر داد. صنعت بازی‌های ویدیویی مانند دیگر کسب‌وکارها دستخوش تغییرات زیادی شد و نه‌تنها روند توسعه بازی‌ها را با مشکل مواجه کرد، باعث شد تا بسیاری از بازی‌هایی که در این دوران منتشر شدند، ازنظر فنی با مشکل مواجه شوند. مشکلات پیش‌آمده به حدی بالا گرفت که هنوز هم تهیه یک کنسول نسل نهم در کشورهای غربی با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. کرونا اگرچه بسیاری را زمین‌گیر کرد اما سود زیادی را عاید ناشران بازی و سه غول حاضر در صنعت بازی کرد. به‌طوری‌که میزان بازیکنان آنلاین، هرروز یک رکورد جدید را جابه‌جا می‌کرد و فروش بازی‌ها به‌یک‌باره، سر به فلک کشید.

با رسیدن روزهای پایانی سال 1399، تصمیم گرفتیم تا 10 بازی برتر سال در ژانرهای مختلف را کنار هم بچینیم. اگر دنبال بهترین بازی ‌های سال 99 برای دانلود می‌گردید و این آخر سال، وقت مناسبی برای تجربه آن‌ها پیداکرده‌اید؛ همراه ما باشید تا 10 بازی مسابقه‌ای سال 1399 که باید تجربه کنید را معرفی کنیم!

بیایید از شماره 10 شروع کنیم:

TT Isle of Man Ride On The Edge 2

10- TT Isle of Man: Ride On The Edge 2

موتورسواری از قدیم‌الایام به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های بشری نام‌برده می‌شود. رقابت‌های موتورسواری هرساله میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند. موتورسواری، جدا از مسابقات حرفه‌ای، باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس می‌شود اما همه ما قادر به خرید یک موتورسیکلت خفن نیستیم و ممکن است هیچ‌گاه به آرزوی خرید یک موتور حرفه‌ای نرسیم. خوشبختانه بازی‌های ویدیویی پاسخ مناسبی به نیاز ما داده است. استودیو KT Racing که متخصص خلق بازی‌های مسابقه‌ای است، با ارائه بازی TT Isle of Man Ride on the Edge 2، طرفداران رقابت‌های موتورسواری را به چالش بزرگی دعوت کرد. این بازی مسابقاتی حرفه‌ای در جاده‌هایی کوچک و زیبا از جزیره‌ای میان انگلستان و ایرلند را ارائه می‌دهد. مسیر مسابقه فوق‌العاده طولانی است و هر دور این مسیر آن‌قدر چالش‌های عجیبی را برای شما ایجاد می‌کند که همان‌طور میخکوب به صندلی قفل خواهید شد. ممکن است با سرعت 180 مایل در ساعت به یک دیوار بزرگ بخورید و حتی نفهمید که این دیوار از کجا سروکله‌اش پیداشده است.

این بازی نه‌تنها تجربه‌ای بی‌نظیر از موتورسواری را به طرفداران عام ارائه می‌دهد، بلکه به‌عنوان یکی از ابزارهای آماده‌سازی مسابقات حرفه‌ای شناخته می‌شود و موتورسواران مختلفی قبل از شرکت در مسابقات، سری به پیست‌های واقعی بازی می‌زنند. اگر نکات قوت را کنار بگذاریم، نبود بخش Career و فیزیک عجیب‌وغریب، ضعف‌های بزرگی هستند که نمی‌شود از کنار آن‌ها گذشت.

Project Cars 3

9- Project Cars 3

سری بازی Project Cars به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین شبیه‌سازهای اتومبیل‌رانی نام‌برده می‌شوند. نسخه اول این بازی توانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. حالا که به نسخه سوم این فرانچایز رسیده‌ایم، انتظار داریم که با یک شبیه‌ساز بی‌نقص روبه‌رو باشیم که تمامی بازی‌های دیگر را از دور خارج کند اما استودیو Slightly Mad Studios نشان داد که از پس هدف اصلی خود برنیامده است. اولین تغییر بزرگی که در بازی Project CARS 3 مشاهده خواهید کرد، وجود بیش از 140 پیست اتومبیل‌رانی با نهایت جزئیات و طراحی چشم‌نواز است. به لطف بازخوردهای طرفداران، بخش کریر بازی ازاین‌رو به آن رو شده است. توسعه‌دهندگان از واقعیت فاصله گرفته و بعد هیجان‌انگیز بازی را بالابرده‌اند و این باعث شده تا ضربه‌ای مهیب به بدنه این اثر بخورد. برعکس نسخه‌های پیشین، شاهد حذف سوخت‌گیری و تعویض تایر در میان مسابقه هستیم و دیگر توقف‌های کوتاهی میان مسابقات نخواهیم داشت. استودیو به‌منظور کشاندن افراد بیشتری به سمت بازی Project CARS 3 دست از رئالیسم کامل برداشته است و المان‌های هیجان‌انگیز و رقابتی را هم وارد بازی کرده است. همین نکته باعث شد تا طرفداران بازی انتقادات گسترده‌ای را به آن وارد کنند و حتی تعدادی آن را تحریم کردند. امیدواریم نسخه چهارم بازی به ریشه‌های خود برگردد.

Hotshot Racing

8- Hotshot Racing

یک اثر مسابقه‌ای برای القای حس هیجان و ترشح آدرنالین در خون، نیازی به واقعیت‌گرایی محض و شبیه‌سازی دقیق اتومبیل‌ها ندارد، حداقل این نکته‌ای است که بازی Hotshot Racing نشان داد! توسعه‌دهندگان بازی‌های اتومبیل‌رانی معمولاً میان دوراهی خلق یک شبیه‌ساز یا یک اثر آرکید می‌مانند و تعدادی هم تلفیقی از این دو را به خورد مخاطب می‌دهند. استودیو Sumo Digital با پرداختن به بعد آرکید، یک اثر تماشایی و هیجان‌انگیز را روانه بازار کرد که برعکس ظاهر ساده‌اش، کیفیت بالایی دارد. شاهد شانزده پیست مسابقه با استایل گوناگون هستیم و یکی از این پیست‌ها شمارا به جنگل‌های استوایی می‌کشاند و دیگری در بیابان‌های لاس‌وگاس؛ نوع طراحی پیست‌های مسابقه بسیار خاص و کارتونی است و دقیقاً مشابه عنوان‌های اتومبیل‌رانی دهه 90 آمریکا. این بازی یادآور روزهای خوش گذشته است که پای کنسول سگا می‌نشستیم و برای چند لحظه، سلطان جاده‌ها بودیم. بازی Hotshot Racing اگرچه تحسین‌برانگیز است اما گیم پلی آن عمق چندانی ندارد و پیست‌های ساده بازی هم پس از مدتی عطش شمارا برای تجربه دوباره آن‌ها از بین می‌برد.

Art of Rally

7- Art of Rally

ژانر بازی‌های مسابقه‌ای سرشار از فرانچایزهایی است که هرکدام هدف مشخصی را در این بازار شلوغ دنبال می‌کنند. تعدادی از استودیوها به دنبال شبیه‌سازی هستند و عده‌ای دیگر به دنبال سرگرم کردن. استودیو Funselektor Labs امسال دست به انتشار بازی جالبی به نام Art of Rally زد که یادآور بازی‌های کلاسیک این ژانر است. محیط بازی Art of Rally بسیار رنگارنگ و زیبا طراحی‌شده و استودیو به‌هیچ‌وجه دنبال واقع‌گرایی و ارائه یک فضای رئالیستی نیست. دوربین بازی برعکس دیگر بازی‌های رالی، از بالا همه‌چیز را نشان می‌دهد؛ گیم پلی بازی بسیار ساده طراحی‌شده است و تنها کاری که می‌توانید در بازی انجام دهید، شرکت در مسابقات هیجان‌انگیز در سراسر دنیاست. یکی از بخش‌های جذاب بازی Art of Rally، حالت کریر آن است که یک تیم را انتخاب خواهید کرد و سپس از پله‌های اول شروع می‌کنید و به‌آرامی، مسابقات بزرگ‌تری را پیدا خواهید کرد و به سلطان رالی تبدیل خواهید شد.

بزرگ‌ترین مزیت این بازی را می‌توان فضای بامزه و زیبای آن برشمرد که در نگاه اول، توجهتان را جلب می‌کند. ضعف‌های مهمی مانند نبود نقشه و عدم گنجاندن گزینه‌های شخصی‌سازی و فیزیک آرکید محور، باعث شد تا این اثر جایگاه بهتری پیدا نکند.

MotoGP 20

6- MotoGP 20

انسان از همان اولین روزهای زندگی‌اش به اجسام متحرک علاقه‌مند‌است و این علاقه کم‌کم از اسباب‌بازی‌ها کوچک به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های قدرتمند تغییر پیدا می‌کند. رقابت‌های موتورسواری سالانه افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند و همه می‌دانیم که معتبرترین مسابقات موتورسواری نیز رقابت‌های جهانی MotoGP است که هرساله در طول پیست‌های مختلفی سراسر دنیا برگزار می‌شود. استودیو Milestone S.r.l سال‌هاست به ساخت شبیه‌ساز این مسابقات می‌پردازد و حالا در جدیدترین نسخه از این بازی، شروع لیگ جدیدی را همراه بازی MotoGP 20 جشن گرفته است. این دفعه در ادامه روند نسخه‌های پیشین دست به تغییراتی بزرگ زده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سری، Career Mode است که امسال توجه زیادی به خود دیده است. می‌توانید همراه تیم‌های حرفه‌ای شوید و در رقابت‌های واقعی سال 2020 در مقابل دیگر تیم‌ها و موتورسواران رقابت کنید و هیجان را به قاب صفحه‌نمایش و تلویزیون‌های خود بکشانید.

بازی MotoGP 20 بهترین فیزیک را در میان عناوین موتورسواری دارد و می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه شما به این ورزش حرفه‌ای باشد. اگرچه تغییرات ایجادشده در بازی تحسین‌برانگیز است اما این تغییرات نیاز به زمان دارد و استودیو نتوانسته هوش مصنوعی و کریر مود را آن‌چنان‌که باید طراحی کند.

SnowRunner

5- SnowRunner

رانندگی در شرایط کوهستانی و آفرود اگرچه خطرات زیادی دارد اما یکی از هیجان‌انگیزترین کارهای ممکن است. بارها شده که مستندهای مختلف در مورد حمل بار توسط کامیون‌های مختلف در جاده‌های مرگ‌آور را دیده‌ایم و حالا وقت آن است که خودمان پشت فرمان بنشینیم و دل به این جاده‌ها بزنیم. استودیو Saber Interactive امسال با انتشار بازی SnowRunner توانست تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی در شرایط سخت مانند برف و کولاک را ارائه دهد. با ورود به دنیای بازی، به‌یک‌باره رودخانه‌های مختلف، فضای برفی و بارانی روبه روی شما قرار می‌گیرد و باید در این فضا به رانندگی بپردازید. اگر فکر می‌کنید که رانندگی کار آسانی است و تنها کافی است چند پدال را فشار دهید و خودرو را به حرکت درآورید، باید گفت این بازی نظر شمارا کاملاً عکس خواهد کرد. هیچ‌گونه جاده و مسیری مشخص نیست و ممکن است مجبور باشید روی یک متر برف حرکت کنید و کاری کنید که اتومبیل مانند حالت جاده حرکت کند و شمارا وسط برف و بوران تنها نگذارد.

بازی SnowRunner جربزه زیادی از خود نشان داده و کیفیت آن توسط همگان تحسین‌شده است. البته این بازی نیز از عیب و ایراد به دور نیست و سیستم پیشرفت آن دشوارتر از آن است که می‌توانید فکر کنید و البته اینکه تمامی فعالیت‌های بازی به رنک و سطح اتومبیل شما بستگی دارد هم اذیتتان خواهد کرد.

Inertial Drift

4- Inertial Drift

رقابت‌های اتومبیل‌رانی را نمی‌توان بدون دریفت تصور کرد. این ژاپنی‌ها بودند که اولین بار هنر دریفت کشیدن توسط خودرو را پیدا کردند و هرساله رقابت‌های مختلفی بر پایه دریفت در این کشور برگزار می‌شود. یک دریفت مناسبت نیازمند سالها تجربه و تمرین است و کار هرکسی نیست، بازی Inertial Drift این موقعیت به شما داده‌شده است تا در پشت یکی از خودروهای تیونینگ شده دریفت قرار بگیرید و رقابت‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را پشت سر بگذارید. بیش از شانزده نوع اتومبیل اسپرت شده در بازی موجود است که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد. هر مسیر یا پیست مسابقه در یک محیط جسورانه و متمایز تنظیم می‌شود. ازجمله مناظر پرجنب‌وجوش شهر، غروب آفتاب ساحلی، آسمان پرستاره زرق‌وبرق دار و قله‌های پوشیده از برف که می‌توانند مهارت‌ها را به چالش بکشند.

بازی Inertial Drift امتیازهای بسیار خوبی از سوی وب‌سایت‌های مختلف دریافت کرده و بسیاری فیزیک هیجان‌انگیز و جلوه‌های بصری انیمه مانند آن را تحسین کرده‌اند. اگرچه این بازی کیفیت بالایی دارد و اوقات خوشی برای شما می‌سازد اما وجود یک سری باگ‌ها و کسل آور شدن مراحل پس از مدتی، ازجمله نقاط منفی آن هستند که نمی‌توان به‌راحتی از کنارش گذشت.

WRC 9 FIA World Rally Championship

3- WRC 9 FIA World Rally Championship

آن لحظه‌هایی از مسابقات رالی وجود دارد که راننده خود را به جلو می‌اندازد و فرمان را به محکم‌ترین حالت ممکن می‌گیرد و پا روی گاز می‌گذارد تا از همه جلو بزند؛ این حالتی است که مارکو آلن، راننده افسانه‌ای رالی اهل فنلاند به آن «حمله با تمام قوا» می‌گوید. بازی WRC 9 FIA World Rally Championship بالاخره موفق به ارائه این حس هیجان حمله با تمام قوا شده است و استودیو Kylotonn یک عنوان درخور طرفداران رالی را راهی بازار کرد. کریر مود از مهم‌ترین بخش‌های این بازی به شمار می‌رود که گزینه‌های مختلفی روی میز قرار می‌دهد. می‌توانید از ابتدا سرمایه‌گذاری مناسبی روی تیم و اتومبیل‌های مسابقه انجام دهید و سپس مسیر سخت قهرمانی را بپیمایید. ازآنجاکه هدف بازی، ارائه یک تجربه آف رود با گزینه های شخصی‌سازی مختلف است، باید گفت که این بازی توانسته به هدف اصلی دست پیدا کند و در کنار فیزیک واقعی و جلوه‌های بصری زیبا، حس هیجان را به بهترین وجه القا کند. WRC 9 پیشرفت زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته اما یک سری کم‌کاری‌ها باعث شده تا با یک اثر بی‌نقص فاصله داشته باشیم.

DIRT 5

2- DIRT 5

استودیو Codemasters استاد ساخت بازی‌های مسابقه‌ای است. این استودیو در سال گذشته قول انتشار نسخه جدید سری بازی DIRT را داد و با ارائه بازی DIRT 5، حس هیجان و رقابت را از طریق کنسول‌های نسل نهم و هشتم در ما برانگیخت. بازی DIRT 5 به‌طور کامل روی رقابت‌های آفرود تمرکز کرده و انواع و اقسام اتومبیل‌ها در کلاس‌های گوناگون را گنجانده تا تجربه‌ای یکدست و تکرار نشدنی به دست آید. از ماشین‌های اسپرت و شیک گرفته تا خودروهای آف رود قدرتمند در این بازی وجود دارند و تعداد پیست‌های مسابقه هم به بیشترین حالت ممکن رسیده تا تجربه‌ی رانندگی و رقابت در انواع آب‌وهوا و شرایط مختلف مانند گرمای شدید و برف و بوران را تجربه کنید. به لطف قابلیت‌های گرافیکی مانند RTX و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12، جذاب‌ترین جلوه‌های بصری در تاریخ این فرانچایز را شاهدیم و استودیو ظرافت خاصی در طراحی به خرج داده و سخت است که فاصله‌ی میان دنیای واقعی و مجازی را در این بازی تشخیص داد. بخش آنلاین بازی تجربه‌ای زنده و پویا را به اشتراک می‌گذارد و قادر به شرکت در مسابقات مختلفی خواهید بود. تریلرهای اولیه DIRT 5 نوید یک رقابت نفس‌گیر در پیست‌های مسابقه تکرار نشدنی را می‌داد اما وجود نقاط ضعف فنی مانند عدم تأثیرگذاری محیط روی حرکت اتومبیل‌ها و فاصله‌گیری از روح نسخه‌های قبل، جلوی دریافت امتیاز کامل را گرفته است.

F1 2020

1- F1 2020

در دنیای شلوغ‌بازی‌های مسابقه‌ای، کمتر عنوانی پیدا می‌شود که بتواند هر نظر منتقدان و هم نظر مخاطبان را به خود جلب کند. فرانچایز F1 در طی سال‌های اخیر موفق به ارائه تجربه‌ای هیجان‌انگیز از مسابقات فرمول یک شده است. پیشرفت روزافزون این بازی باعث شده تا هر بار یک اثر قوی‌تر را توسط Codemasters مشاهده کنیم. بزرگ‌ترین تغییر بازی F1 2020 نسبت به نسخه‌های پیشین، حالت My Team است. در این بخش شما به‌عنوان مالک یک تیم جدید به رقابت‌ها اضافه می‌شوید و باید از صفر شروع کنید و خود را به بالای جدول برسانید. در این بخش علاوه بر ارائه تجربه‌ای واقعی از رانندگی در پیست‌های هیجان‌انگیز فرمول یک، چالش‌های مدیریتی مانند جذب اسپانسر، خرید خودروهای جدید و مواجه با هجمه مطبوعات را هم تجربه خواهید کرد. استفاده از صحنه‌های سینمایی مانند مصاحبه با خبرنگاران و معرفی تیم جدید در نوع خودش بسیار هیجان‌انگیز و جالب است. در بخش گاراژ، انواع و اقسام تنظیمات در اختیار شما قرارگرفته است.

استودیو Codemasters از تمامی حربه‌ها و ابزارهای موجود در نسل هشتم برای خلق بازی F1 2020 استفاده کرده تا طرفداران بازی‌های مسابقه از دریافت یک بازی بی‌نقص محروم نمانند. بدون شک بخش My Team بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان قلب تپنده آن، روزها شمارا پای رقابت‌های نفس‌گیر فرمول یک سرگرم می‌کند. بدون شک F1 2020 بنچ مارک عناوین مسابقه‌ای سال 99 به شمار می‌رود.

خوشحال می‌شویم شما هم 10 بازی برتر مسابقه‌ای سال 1399 را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.