کنسول پلی استیشن 4
مهدی ملکی

تولید برخی نسخه‌های کنسول پلی استیشن 4 متوقف شد؛ وداع با نسل هشتم

مهدی ملکی 15 دی 1399 بدون دیدگاه
448 بازدید

سونی در نسل هشتم و به لطف کنسول پلی استیشن 4 غوغای خاصی را به پا کرد؛ هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که موفقیت‌های پلی استیشن 2 یک بار دیگر نیز تکرار شود و سونی بیش از 110 میلیون نسخه از کنسول نسل هشتمی خود را به بازار عرضه کند. با این حال آینده مهم‌تر از گذشته است و گویا سونی دیگر برخی از نسخه‌های کنسول نسل پیشین را تولید نکند.

به تازگی گزارش شده است که سونی با ارسال پیام به بعضی از خرده‌فروشی‌های ژاپنی، از توقف تولید روند ساخت برخی نسخه‌های قدیمی کنسول پلی استیشن 4 خبر داده است. در این میان می‌توان نام نسخه‌های 1 ترابایت سفید یخچالی و 2 ترابایت جت بلک را مشاهده کرد.

طبق این ادعا نسخه‌های 500 گیگابایت پلی استیشن سفید یخچالی، پلی استیشن 4 پرو سفید یخچالی 1 ترابایت افزون بر موارد ذکر شده، از این پس تولید نخواهند شد. با این که مورد توسط سونی به طور کامل تایید نشده است ولی با نگاهی به وب‌سایت رسمی آن می‌توان متوجه شد که پیش‌تر به عدم تولید دستگاه‌های بیشتر اشاره شده است؛ البته این پیام هم‌اکنون از وب‌سایت رسمی پلی استیشن حذف شده است و قابل مشاهده نیست.

کنسول پلی استیشن 4اگر این موضوع برای تمرکز روی ساخت پلی استیشن 5 باشد، منطقی به نظر می‌رسد؛ فروشگاه‌های انگلستان مدتی پیش اعلام کردند که تا اوایل سال 2021 میلادی هیچ موجودی جدیدی را دریافت نخواهند کرد و گویا کنسول نسل نهمی سونی از همین حالا هم به کار برادر بزرگ‌تر خود پایان داده است.

خرید کنسول جدید سونی از زمان شروع پیش‌خرید تا عرضه رسمی تبدیل به یک کابوس وحشتناک شده است؛ نه تنها این موضوع در سراسر قاره اروپا و آمریکا صدق می‌کند بلکه یک دستگاه 400 الی 500 دلاری در کشور خودمان هم با قیمت‌های عجیبی به فروش می‌رسد. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.