کنسول پلی استیشن 1
مهدی ملکی

یک بازی پس از 20 سال منتشر شد؛ نگاهی به Magic Castle

مهدی ملکی 15 دی 1399 بدون دیدگاه
681 بازدید

در تاریخ عناوین بسیار زیادی دارند که به دلایلی ماندنی شدند، عناوینی وجود دارند که تنها برای مدتی سرگرم‌کننده بودند، عناوینی وجود دارند که به دلیل کیفیت پایین خود طرد شدند و همچنین عناوینی وجود دارند که بدون هیچ دلیل خاصی نه منتشر شدند، نه تجربه شدند و فراموش شدند؛ آن‌ها تنها کنار گذاشته شدند تا پس از سال‌ها هویت صنعت بازی‌های ویدیویی را باری دیگر یادآوری کنند. بازی Magic Castle در چنین دسته‌ای قرار می‌گیرد.

سونی سال‌ها پیش همزمان با اولین کنسول خود نسخه‌ای مخصوص توسعه دهندگان از پلی استیشن 1 را با قیمت 550 یورو در اختیار کاربران قرار می‌داد تا بازی‌های خاص خود را برایش بسازند. در آن زمان حدود 1000 نسخه از دستگاه مذکور به فروش رسید؛ این پروژه به نام Net Yaroze شناخته می‌شد و با جذب این تعداد توسعه دهنده در اروپا، یک جامعه بسیار وسیع را شامل می‌شد.

بازی Net Yaroze Magic Castleدر این حین نسخه‌ای تحت نام Magic Castle برای آن ساخته شد که در مراحل ابتدایی توسعه به سر می‌برد. سازنده این بازی که بعدها مدتی هم در شرکت سگا به فعالیت پرداخت، اشاره می‌کند که طی هشت ماه توسعه، به اثر خوبی دست یافتند و سونی هم از آن خوشش آمد ولی در نهایت درخواست شد تا اثری دیگر را تولید کنند؛ سازنده Magic Castle از این کاربر سرباز زد و در نهایت گروهشان منحل شد.

حال پس از نزدیک به 20 سال نسخه نهایی بازی به طور عمومی منتشر شده است؛ سازنده اصلی آن که با نام PRIOWO شناخته می‌شود این‌گونه در حساب توییتری خود توضیح می‌دهد:

من خیلی خوش‌حالم که می‌توانم تجربه این اثر را برای همه شما مهیا کنم؛ چیزی که برای 20 سال هیچ‌کس از آن خبر نداشت.

این بازی حدود 20 طبقه دارد که کاربر باید به بقا در آن‌ها بپردازد. همچنین چهار کلاس مختلف برای شخصیت‌ها وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاصی را دارند. رابط کاربری بازی با توجه به خواست کاربر می‌تواند در گوشه صفحه بچرخد که برای یک اثر 20 ساله برای زمان گرافیک و اجزای پیکسلی یک معجزه به شمار می‌رود. اگر علاقه‌مند به گذشته و سفر در زمان هستید، می‌توانید بازی مذکور را دانلود و تجربه کنید.

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.