بازی Nioh 2
مهدی ملکی

بازی Nioh 2 آخرین نسخه این سری است؛ وداع با یک سامورایی

مهدی ملکی 9 دی 1399 بدون دیدگاه
642 بازدید

مجموعه Nioh با عرضه قسمت دوم که آشکاراً با نام Nioh 2 شناخته می‌شود، محوبیت‌های زیادی را برای استودیو Team Ninja پدید آورد. بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی با در اختیار گذاشتن منابع کافی منجر به تولید دو نسخه تحسین برانگیز از این سری هاردکور و RPG شد ولی گویا توسعه دهندگان کارشان را با این مجموعه نه چندان طویل به سرانجام رسانده‌اند.

نسخه اول Nioh در سال 2017 برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و بازیکنان قادر بودند تا ادامه ماجراجویی‌های خود را در Nioh 2 و در سال 2020 ادامه دهند. درجه سختی و طراحی‌های این بازی‌ها در بسیاری از موارد به عناوین سری Dark Souls شباهت داشتند و با این حال سبک خاصی از موارد منحصر به فرد را ارائه می‌دادند. نسخه دوم از لحاظ دریافت نمرات و نقد‌های مثبت عالی عمل کرد و در مراسم The Game Awards 2020 هم در بخش بهترین اکشن نامزد شد که در رقابت با Hades به پیروزی نرسید.

کارگردان این مجموعه در مصاحبه با فامیتسو بدون ارائه دلیل خاصی اعلام کرده که توسعه این سری به اتمام رسیده است و روی نسخه جدیدی کار نخواهند کرد. او علاوه بر این خبر ناامیدکننده اطمینان داده است که استودیو Team Ninja دست از کار نخواهد کشید و در سال 2021 روی چندین پروژه بزرگ مشغول خواهد شد. به هر حال باید متوجه باشیم که آن‌ها در مصاحبه خود، هنوز هم به فرهنگ و تاریخ ژاپن علاقه دارند و شاید با پایان مجموعه Nioh مواجه باشیم ولی عناوین ژاپنی‌محور بیشتری از این بازیسازان خواهیم دید.

در حال حاضر چندین نسخه توسعه دهنده برای بازیکنان این عناوین روی کنسول نسل نهمی سونی پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است و در آینده‌ای نه چندان دور منتشر خواهند شد که شامل برخی از محتواهای اضافی و به‌روزرسانی‌های بصری است. به نظر می‌رسد که این مجموعه DLCها کاملاً داستان‌های ممکن را تعریف کرده‌اند و توسعه دهندگان ترجیح داده‌اند تا روی دنیاهای جدیدتری وقت صرف کنند.

منبع: Screen Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.