درایور کنترلر پلی استیشن 5
مهدی ملکی

درایور کنترلر پلی استیشن 5 برای سیستم عامل لینوکس منتشر شد

مهدی ملکی 7 دی 1399 بدون دیدگاه
444 بازدید

بدیهی است که بازی‌بازان برای اهداف گیمینگ سمت سیستم عاملی نظیر لینوکس یا حتی مک نمی‌روند. این سیستم عامل‌ها با وجود کارایی مناسبشان در زمینه‌های مختلف هرگز قادر به رقابت با ابزارهای تدارک دیده شده برای بازی ویندوز نیستند. جدا از این مورد، بازی‌بازان PC افتخار می‌کنند که قادر به تجربه بازی‌ها به وسیله موس و کیبورد هستند ولی هرگز نمی‌توان یک سلیقه خاص را به کل جامعه تعمیم داد. از همین رو شاهد عرضه درایورهای کنترلر پلی استیشن 5 برای سیستم عامل لینوکس هستیم.

این سیستم عامل منبع باز اکنون به طور رسمی تحت پشتیبانی شرکت سونی قرار گرفته است. طی درایوری که اخیراً برای لینوکس منتشر شده است، کاربران قادر هستند تا درون آن هم از طریق بلوتوث و هم از طریق USB به استفاده از کنترل دوال سنس پلی استیشن 5 بپردازند.

این درایور شامل پشتیبانی از LED کنترلر، حسگرهای حرکتی، پد لمسی، باتری و شوک‌های لرزاننده است. همان‌طور که ماه پیش شاهد اضافه شدن نسبتاً ناقص پشتبانی به پلتفرم استیم بودیم، این درایور نیز شامل استفاده از ویژگی‌های نسل بعدی این کنترلر موسوم به تریگرهای تطبیقی و بازخورد لمسی نیست. بنابراین در حال حاضر این درایور به طور رسمی عرضه نشده است تا مشکلات آن برطرف گردد ولی اگر شما علاقه‌مند به دیدن نتیجه کار هستید، می‌توانید به 13 به‌روزرسانی که تا به حال منتشر شده‌اند، دسترسی پیدا کنید.

درایور پلی استیشن 5 برای لینوکس کنترلر دوال سنس به واسطه قابلیت‌های جذاب و جدید خود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول پلی استیشن 5 سونی محسوب می‌شود و کاربران لینوکس اگر خوش‌شانس باشند، به زودی پشتیبانی کامل این محصول را در سیستم عامل محبوب خود خواهند دید.

سونی طی چند سال گذشته سعی کرده است با عرضه برخی محصولات برند پلی استیشن از جمله بازی‌های انحصاری و عناوین سکند-پارتی، کاربران بیشتری را به سمت زمینه‌های کاری خود جذب کند. افزودن قابلیت‌های پلی استیشن 5 در رایانه‌های شخصی نیز یکی از بهترین روش‌ها برای آشنا شدن با اهداف برند پلی استیشن است.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.