بازی The Last of Us
مهدی ملکی

یک ایستر اگ به مدت هفت سال در بازی The Last of Us مخفی بوده است

مهدی ملکی 14 آذر 1399 1 دیدگاه
5,683 بازدید

بازی‌های ویدیویی همیشه بیشتر از آن چه که فکر می‌کنیم وجود خودشان را به شوخی می‌گیرند و با شکستن دیوار چهارم، نشان می‌دهند که انسان‌هایی همانند ما پشت این عناوین هستند؛ انسان‌هایی که به قواعد مرسوم پایبند نیستند و معمولاً این صفت است که در ساخت آثار هنری به یاریشان می‌آید. این اتفاق مخصوصاً برای توسعه‌دهندگان استودیو ناتی‌داگ به دفعات رخ داده است و آن‌ها همیشه به بازی‌هایی که پیش‌تر ساخته‌اند نیز افتخار می‌کنند. اکنون به نظر می‌رسد یکی از این ایستر اگ‌های دوست داشتنی از چشمان هواداران مخفی مانده است و باید پس از هفت سال به استقبال آن برویم.

Uncharted easter egg

یکی از کارمندان سابق ناتی‌داگ به تازگی فاش کرده که یکی از ایستر اگ‌های بخش چندنفره بازی The Last of Us هرگز علنی نشده است. Rodney Reece که قبلاً روی بخش‌هایی از بازی Uncahrted و همچنین نقشه‌های بخش چندنفره The Last of Us مشغول بوده در یک توییت با اشاره به هواپیمای ویکتور سالیوان، یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه Uncharted، ایستر اگ جدیدی را نشان هواداران داده است.

طبق ادعادی او در نقشه Beach بخش چندنفره The Last of Us یک هواپیما وجود دارد که مربوط به شخصیت سالیوان است:

می‌دانید؛ یک ایستر اگ وجود دارد که من آن را از سال 2013 مخفی نگه داشته‌ام. در نقشه Beach بازی The Last of Us قطعه‌هایی از یک هواپیما وجود دارد. این هواپیما متعلق به سالی است که در بازی Uncharted 1 استفاده می‌شد. ادعا نمی‌کنم که این موضوع خیلی مهم باشد اما من آن را از بازی Uncharted 1 الهام گرفتم و سپس با تکه‌تکه کردنش، آن را درون مکان مذکور قرار دادم.

The Last of Us easter egg

داستان این هواپیما با شلیک‌های نیرو‌ی هوایی، به سرانجام رسید و به یکی از درخت‌های نسخه اول Uncharted برخورد کرد و همانجا باقی ماند. اکنون به نظر می‌رسد که این هواپیمای از کار افتاده به طریقی از بازی آخرالزمانی ناتی‌داگ سر درآورده است و ما در این مدت اصلاً به آن توجه نکرده‌ایم.

ناتی‌داگ پیش از این هم شگرد‌های زیادی را در نمایش ایستر اگ‌های جالب به خرج داده است. اگر بخواهیم به نمادین‌ترین آن‌ها حداقل از نظر فرهنگ خودمان نگاهی داشته باشیم، می‌توان به پایان‌نامه پارسی موجود در Uncharted 4 و یا تصویر شاهنامه در The Last of Us Part 2 اشاره کرد.

ناتی‌داگ در حال حاضر اشاره‌ای به بازی بعدی خود نکرده و منتظر است تا در مراسم The Game Awards 2020 بدرخشد.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه