کنسول PlayStation 5
مهدی ملکی

پلی ‌استیشن 5 به آمار فروش 43 هزار واحدی در اسپانیا دست‌یافته است

مهدی ملکی 9 آذر 1399 بدون دیدگاه
337 بازدید

این ماه، بازه زمانی تاریخی و بسیار بزرگی برای هر دو شرکت سونی و مایکروسافت محسوب می‌شود. هر دوی آن‌ها با عرضه دو کنسول قدرتمند و شاید گفت تا حدودی ارزان، رسماً وارد نسل نهم بازی‌های ویدیویی شدند. هر دوی این شرکت‌ها موفق شدند که رکورد عرضه تمام کنسول‌هایشان را جا به جا کنند و به آمار جدیدی در این زمینه دست یابند؛ با این حال به نظر می‌رسد که سونی در برخی مناطق از جمله اسپانیا، عملکرد بهتری را ثبت کرده است.

طبق اعلام خبرگزاری Vandal، تعداد فروش کنسول پلی ‌استیشن 5 به بیش از 43000 واحد رسیده است که از این مقدار، 38000 واحد مربوط به نسخه دارای درایو نوری و 5000 واحد مربوط به نسخه دیجیتال است. در صورتی که مایکروسافت موفق شده است که 14100 دستگاه از کنسول‌های خانواده نسل نهمی خود را به فروش برساند که 10500 واحد ایکس ‌باکس سری X و 3600 واحد به ایکس ‌باکس سری S تعلق دارد.

با یک نگاه گذرا می‌توان متوجه شد که هر دو شرکت همانند عرضه‌های نسل‌های پیشین خود عمل کرده‌اند. به طوری که مایکروسافت تعداد 15000 واحد از کنسول ایکس ‌باکس وان و 14900 واحد کنسول ایکس‌ باکس 360 را طی دو عرضه قبلی خود به فروش رسانده است.

سونی هم تقریباً همین عملکرد را ثبت کرده و به نظر می‌رسد که عرضه‌های بسیار خوبی را رقم زده است. کنسول پلی ‌استیشن 4 نزدیک به 38000، پلی‌ استیشن 3 نزدیک به 35000 و پلی ‌استیشن 2 نزدیک به 40000 واحد در هفته اول عرضه خود به فروش رفته‌اند؛ اما در این بین یک آمار استثنائی وجود دارد و مربوط به فروش 54000 واحدی کنسول PSP است که هنوز هم بعد از سال‌ها یک موفقیت بزرگ تلقی می‌شود.

سونی در مجموع، همیشه ردپای بزرگی‌تری نسبت به رقیب خود در اروپا داشته است و بنابراین این آمار یک طرفه نباید تعجب‌آور باشند. این اعداد تنها مربوط به هفته اول عرضه آن هم در یک منطقه است؛ پس ما نمی‌توانیم به آن‌ها بسنده کنیم و به تمام دنیا تعمیم دهیم. با این حال به نظر می‌رسد که بازی‌بازان اسپانیا همیشه از طرفداران سرسخت کنسول‌های پلی ‌استیشن بوده‌اند و اگر سیاست‌های سونی خوب پیش برود، بعید است که بعد از پنج نسل چیزی در آن جا تغییر کند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.