مهدی ملکی

اسیتم پشتیبانی از کنترلر پلی استیشن 5 را بهبود داده است

مهدی ملکی 30 آبان 1399 بدون دیدگاه
494 بازدید

آخرین آپدیتی که برای برنامه استیم منتشر شد، پشتیبانی از دوال سنس یعنی دسته PS5 را به پلتفرم‌ PC افزود؛ اما این پشتیبانی تنها شامل استفاده از خود دسته بود و ویژگی‌های اصلی آن را در بر نمی‌گرفت. حال در آخرین آپدیت استیم بسیاری دیگر از ویژگی‌های دوال سنس روی PC فعال شده است و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شرکت Valve اینطور درباره آخرین آپدیت استیم توضیح داده است:

  • اضافه شدن پشتیبانی از LED دسته، پد لمسی، ویبره و حسگر ژیروسکوپ.
  • اضافه شدن پشتیبانی از فرمان‌های حرکتی روی پد لمسی و حسگر ژیروسکوپ

با این حال تریگر‌های تطبیقی در این آپدیت لحاظ نشده‌اند و بنابراین به جز این مورد، تمام ویژگی‌های دوال‌سنس در PC قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذکر است که این موارد در فاز بتای استیم قرار دارد و برخی از چیز‌ها هنوز به حالت طبیعی نرسیده‌اند. برای مثال هنوز هم به جای آیکون‌های پلی‌استیشن، از آیکون‌های ایکس‌باکس جهت نمایش دکمه‌های داخل بازی استفاده می‌شود و موتور‌های ویبره دسته تنها در حالت اتصال با سیم فعال می‌شوند.

سرعتی که استیم در اضافه کردن پشتیبانی از دوال سنس و سپس ویژگی‌های آن نشان داده، احتمالاً به این معنی باشد که پشتیبانی کامل از این دسته چندان طولی نخواهد کشید. با این وجود اینکه چه تعداد از بازی‌های PC به استفاده از ویژگی‌های دسته PS5 مخصوصاً تریگر‌های تطبیقی مبادرت می‌ورزند، مشخص نیست و بیشتر نگاه‌ها در این زمینه مربوط عناوین انحصاری PS5 است.

دسته دوال سنس جزو محصولاتی محسوب می‌شود که به تنهایی و حتی خارج از روند عرضه کنسول PS5 به شدت محبوب شده است و منتقدان بازی‌های ویدیویی به تعریف و تمجید آن پرداخته‌اند. دوال سنس با ارائه Haptic Feedback و تریگر‌های تطبیقی، قسمت جدیدی را وارد بازی‌ها کرده است که پیش از این به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شد. این دسته اکنون با قیمت 70 دلار به همراه باتری قابل شارژ 1500 میلی‌آمپر ساعت برای خرید در دسترس عموم قرار دارد.

 

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.